Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Csináltam egy videot a regeli első indításról! De csak reggel csinálja, vagy 4-5 óra elteltével. Ma fogom cserélni az olajat , szűrőt.

De a véleményetekre kiváncsi lennék , hogy mi lehet ez a hang. Szerintem nem kapja fel az olajat egyből.

Klikk:

Az enyim:

Link to comment
Megosztás:

És akkor miT TEGYEK? MOst cserélem az olajat.

Nekem is friss olajcsere volt, éppen tegnap.

1: milyen olaj ment bele?

2: ha az olaj jó, akkor a szűrőházban a visszafolyást megakadályozó szelep a hibás, vagy nem jól lett belerakva a szűrő. Ha leveszed a szűrőt, akkor a szűrőházban lévő rugós szelepnek mozognia kell. Ha nem mozog akkor le van ragadva, vagy a rugó törött. Ha mozog, de elereszti az olajat akkor meg nem zár rendesen, akkor nem tudom, lehet csere.

Link to comment
Megosztás:

Ma széttúrtam az autót:

Gondolom látszik a problémám, a kormányoszlop tűzfal felőli felfogatásának csapágya hullott szét. így nem tűnik teljesen reménytelennek a cseréje, a beszerzése annál inkább. Mindenesetre holnap besétálok egy bontóba aztán meglátjuk mi lesz a megoldás.

Tegnap megvolt az összeszerelés is, kapott egy bontott kormányoszlopot, 8000 Ft-ból megúsztam. Most határozottan könnyebbnek érzem a kormányzást is, szorulhatott is az kicsit már egy ideje (annyira nem, hogy hibára gyanakodjak, de most így összehasonlítva érezhető a különbség). Ami még feltűnt, hogy ránézésre ebben már egy sokkal komolyabb, zárt csapágy van, remélem többet nem lesz vele gondom. Mostmár csak a nagytakarítás van hátra, asszem ma le is mosom :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is friss olajcsere volt, éppen tegnap.

1: milyen olaj ment bele?

2: ha az olaj jó, akkor a szűrőházban a visszafolyást megakadályozó szelep a hibás, vagy nem jól lett belerakva a szűrő. Ha leveszed a szűrőt, akkor a szűrőházban lévő rugós szelepnek mozognia kell. Ha nem mozog akkor le van ragadva, vagy a rugó törött. Ha mozog, de elereszti az olajat akkor meg nem zár rendesen, akkor nem tudom, lehet csere.

Hát nemtudom ,hogy mennyi olajnak kéne ott lennie, de ha letekerem a fekete olaj kupakot nem sok olajat találok benne :-(.

Lehet az a gond, hogy elengedi a szürőtől az olajat reggelre?

Link to comment
Megosztás:

Hát nemtudom ,hogy mennyi olajnak kéne ott lennie, de ha letekerem a fekete olaj kupakot nem sok olajat találok benne :-(.

Lehet az a gond, hogy elengedi a szürőtől az olajat reggelre?

Ha leveszed a sapkát akkor elengedi az enyim is, olajcserekor észrevenni. Ott sztem 1-2dl van.

Milyen olajat használsz? Mert azt nem írtad meg!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csináltam egy videot a regeli első indításról! De csak reggel csinálja, vagy 4-5 óra elteltével. Ma fogom cserélni az olajat , szűrőt.

De a véleményetekre kiváncsi lennék , hogy mi lehet ez a hang. Szerintem nem kapja fel az olajat egyből.

Akkor alszik ki az olajnyomás lámpa amikor abbamarad a zaj, vagy már korábban?

Mert nekem hasonló problémám volt. Lásd: #25384 hozzászólás.

Nekem látszott az olajszűzőn, hogy össze volt szívva, mintha kicsit összenyomták volna. Nem voltak egyenesek a szűrő "bordái".

Link to comment
Megosztás:

Akkor alszik ki az olajnyomás lámpa amikor abbamarad a zaj, vagy már korábban?

Mert nekem hasonló problémám volt. Lásd: #25384 hozzászólás.

Nekem látszott az olajszűzőn, hogy össze volt szívva, mintha kicsit összenyomták volna. Nem voltak egyenesek a szűrő "bordái".

Igen az olajszürőm az szar volt, Akkor azt kicseréltem, jobb lett a dolog csak kihűlt állapotban csinálja.

Olajlámpa nem jelez semmit ,normálisan működik.

Ma kicsréltem az olajat,ill motoröblitést is csináltam ,kapott ismét új szürőt gyári gm. De sajnos nem lett sokkal jobb, 1-2 ora elteltével mikor már kihűl ismét zajossabban indúl,kb:1-2 mp és jó! de semmi hiba jelzés. Szerelőmet felhívtam ,azt mondta, hogy 5w40-est kellett volna beleraknom mert az sürübb és nem folyik ki a csapágyaktól és egyébb akatrészektől.ill a szürőtől is kimehet mert híg.Azt is mondta,hogy 1-2 mp az még jó.

Tiszta tanácstalan vagyok mi lehet a gond.

Link to comment
Megosztás:

Igen az olajszürőm az szar volt, Akkor azt kicseréltem, jobb lett a dolog csak kihűlt állapotban csinálja.

Olajlámpa nem jelez semmit ,normálisan működik.

Ma kicsréltem az olajat,ill motoröblitést is csináltam ,kapott ismét új szürőt gyári gm. De sajnos nem lett sokkal jobb, 1-2 ora elteltével mikor már kihűl ismét zajossabban indúl,kb:1-2 mp és jó! de semmi hiba jelzés. Szerelőmet felhívtam ,azt mondta, hogy 5w40-est kellett volna beleraknom mert az sürübb és nem folyik ki a csapágyaktól és egyébb akatrészektől.ill a szürőtől is kimehet mert híg.Azt is mondta,hogy 1-2 mp az még jó.

Tiszta tanácstalan vagyok mi lehet a gond.

Ez nem olaj lesz, azt a szelepet kellene megnézni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csináltam egy videot a regeli első indításról! De csak reggel csinálja, vagy 4-5 óra elteltével. Ma fogom cserélni az olajat , szűrőt.

De a véleményetekre kiváncsi lennék , hogy mi lehet ez a hang. Szerintem nem kapja fel az olajat egyből.

Klikk:

Szia Nekem X16XEL a motor a kocsiban,160000Km el,10W-40 Mobil,vagy Castrol Magnatec,olajat használok,és szigorúan Mann olajszűrőt.Nekem csak télen szokott néha koppani párat a motor,reggeli indításnál.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Nem akarok okoskodni tényleg. Csak én is az egyik szenvedő alanya voltam ezeknek a furcsa hangoknak. Nekem is ilyen hangok jöttek a motorból nem is olyan régen. Sok szerelő check-olta de mindegyik mást mondott.:) Az egyik hidrotőke, a másik olajszivattyú, a harmadik h sűrű neki az olaj. A lényeg h mivel az olajnyomásom rendben volt, így rászántam magam, és kicseréltettem a hidrotőkéket, mert annyira hangos lett egy idő után h már folyamatosan csinálta meleg motornál is a csattogást. Így új INA hidrotőkék, szelep fedél tömítés nah meg a castrol 5w40- es a 10w40 helyett.

Azóta eltelt 1 hónap. Rendben van minden.

A videódat hallgatva felmerült bennem az is h nekem anno mielőtt a vezérműlánc készletet cseréltettem akkor csinálta ezt minden hidegindításnál pár másodpercig, mert laza volt a lánc. a cseréjénél az is megszűnt.

Azért írtam 2 dolgot mert nem vagyok egy szakértő, sőt...... Csak a tapasztalataimat írom hátha tudok segíteni, remélem tudtam:) ha nem akkor bocsi h zavartalak.

üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Nem akarok okoskodni tényleg. Csak én is az egyik szenvedő alanya voltam ezeknek a furcsa hangoknak. Nekem is ilyen hangok jöttek a motorból nem is olyan régen. Sok szerelő check-olta de mindegyik mást mondott. :) Az egyik hidrotőke, a másik olajszivattyú, a harmadik h sűrű neki az olaj. A lényeg h mivel az olajnyomásom rendben volt, így rászántam magam, és kicseréltettem a hidrotőkéket, mert annyira hangos lett egy idő után h már folyamatosan csinálta meleg motornál is a csattogást. Így új INA hidrotőkék, szelep fedél tömítés nah meg a castrol 5w40- es a 10w40 helyett.

Azóta eltelt 1 hónap. Rendben van minden.

A videódat hallgatva felmerült bennem az is h nekem anno mielőtt a vezérműlánc készletet cseréltettem akkor csinálta ezt minden hidegindításnál pár másodpercig, mert laza volt a lánc. a cseréjénél az is megszűnt.

Azért írtam 2 dolgot mert nem vagyok egy szakértő, sőt...... Csak a tapasztalataimat írom hátha tudok segíteni, remélem tudtam:) ha nem akkor bocsi h zavartalak.

üdv.

és milyen évjáratú a kocsi? Mert 2006 előttiekben a feszítő volt s hibás, és az vezetett a lánc idő előtti megnyúlásához!

10W-40 Z14XEP-be? Remélem csak viccelsz!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Nem akarok okoskodni tényleg. Csak én is az egyik szenvedő alanya voltam ezeknek a furcsa hangoknak. Nekem is ilyen hangok jöttek a motorból nem is olyan régen. Sok szerelő check-olta de mindegyik mást mondott. :) Az egyik hidrotőke, a másik olajszivattyú, a harmadik h sűrű neki az olaj. A lényeg h mivel az olajnyomásom rendben volt, így rászántam magam, és kicseréltettem a hidrotőkéket, mert annyira hangos lett egy idő után h már folyamatosan csinálta meleg motornál is a csattogást. így új INA hidrotőkék, szelep fedél tömítés nah meg a castrol 5w40- es a 10w40 helyett. Azóta eltelt 1 hónap. Rendben van minden. A videódat hallgatva felmerült bennem az is h nekem anno mielőtt a vezérműlánc készletet cseréltettem akkor csinálta ezt minden hidegindításnál pár másodpercig, mert laza volt a lánc. a cseréjénél az is megszűnt. Azért írtam 2 dolgot mert nem vagyok egy szakértő, sőt...... Csak a tapasztalataimat írom hátha tudok segíteni, remélem tudtam:) ha nem akkor bocsi h zavartalak. üdv.

Köszönöm a tanácsot! De még mindig nemértem, hogy a láncnak mi a köze az olajhoz ,de mindegy. akkor a lánc miatt nem jó az autó, vagy a feszítő csinálja? de ha a feszítő akkor a láncot is cserélni kell? Még mindig nem értem 1 ó elteltével is csinálja pedig meleg a moci. most az olajcsere után 1-2 mp. az még moindig nem jó? Pedig nem hallani lánchangot az autón, nagyon szép a hangja.Nemértem megőrülök:-)

Tényleg nincs senki veszprém közeléből akinek megtudnám mutatni? persze nem ingyen gondoltam. Veszprém i szervíbe nem merem vinni!!!

Z14xep 2005 évjárat! GM 5w30 dexos2, GM Olajszűrőkb 10ezrenként cserélve mindig!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.