Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szia!

Nem biztosíték probléma! Izzót kell cserélni benne! Ki kell szerelni az óra csoportot és a hátulján kicserélni a hozzá tartozó izzót.

Köszönöm a választ,remélem igazad van és tényleg ez a probléma,esetleg azt is tudod,hogyan lehet szétszedni az órát, hol találok ilyen izzót? :)

Előre is köszi.

Üdv:GasPee

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ,remélem igazad van és tényleg ez a probléma,esetleg azt is tudod,hogyan lehet szétszedni az órát, hol találok ilyen izzót? :)

Előre is köszi.

Üdv:GasPee

probáld így ;)

https://docs.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOZjEyYWFmMGEtNTA0Ny00NjM5LWFiYmQtMzE5MzlhOTQ5YWFi/edit?hl=en_USRvbWFpbnxnYXN0cmFva29zc2Fnb2t8Z3g6MTAyNGMwN2YwMDNhODM4MA

Link to comment
Megosztás:

Halihó.

Az a problémám, hogy asszony 1.4 xep 2007-es Astráját, 2 hetes állás után próbálta indítani a járgányt, önindító motor megkapja a feszt egy kicsit meg is forgatja a motort, aztán lehal:( Megmértem az akksit, 11,45 V, rádió, világítás minden rendben. Az akksi, 5 év 3 hónapos. Kevés lenne a 11,45 V? Vagy esetleg önindító? Légyszi ha valakinek van ötlete segítsen.

Köszi!

Szia!

Ha ezt mindenféle terhelés nélkül mérted, akkor az full le van merülve. Két lehetőség van, vagy behalt az akksi, vagy leszívta valami. Első körben fel kell tölteni, utána kiderül mit mutat.

Link to comment
Megosztás:

Halihó.

Az a problémám, hogy asszony 1.4 xep 2007-es Astráját, 2 hetes állás után próbálta indítani a járgányt, önindító motor megkapja a feszt egy kicsit meg is forgatja a motort, aztán lehal:( Megmértem az akksit, 11,45 V, rádió, világítás minden rendben. Az akksi, 5 év 3 hónapos. Kevés lenne a 11,45 V? Vagy esetleg önindító? Légyszi ha valakinek van ötlete segítsen.

Köszi!

5 éves akksinál ez már nem csoda!

Egy csepptöltő segítene még pár évet ha nem akarsz nagyobb költségekbe verődni!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha ezt mindenféle terhelés nélkül mérted, akkor az full le van merülve. Két lehetőség van, vagy behalt az akksi, vagy leszívta valami. Első körben fel kell tölteni, utána kiderül mit mutat.

Akkor nem keresem tovább a hibát, viszon az én Astrámon 12,3 V-ot mértem, (egyidős a két kocsi, csak én minden nap használom) akkor valszeg hamarosan ez is be fog halni.

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem keresem tovább a hibát, viszon az én Astrámon 12,3 V-ot mértem, (egyidős a két kocsi, csak én minden nap használom) akkor valszeg hamarosan ez is be fog halni.

Köszi a segítséget!

Asszonyéban valószínűleg tényleg az akku halt meg. Tiéd még lehet, hogy elmegy 1-2 évet.

Link to comment
Megosztás:

Asszonyéban valószínűleg tényleg az akku halt meg. Tiéd még lehet, hogy elmegy 1-2 évet.

Még az is hozzá tartozik, hogy melegen áll-e az autó, vagy kint a hidegben.

Ha ilyen ritkán használja érdemes kivenni, és bevinni a lakásba.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ! Igazából mekkora az a töltés amivel még elindul?

Az nem csak feszültségfüggő, vagyis főleg nem az. Inkább attól függ, mennyi indítóáramot tud adni az akku. A 11.45V csak annyit jelent, hogy teljesen le van merülve, valószínűleg azért, mert már csak nagyon kevés töltést tud megtartani és a kétheti állás készenléti áramfelvétele is lemerítette. De ha pl. átrakod a tiédből az akkut a övébe, beindítod, bekapcsolod a lámpákat és mondjuk a hátsóablak párátlanítóját, és úgy az akkun 13,8V alatt mérsz feszültséget, akkor nem jó a töltése, az a gond. Ha 13,8V felett van, és nem maradt semmi nagyobb fogyasztó bekapcsolva, akkor az akku elért az élettartama végére.

Ugyanezt a mérést a tiéden is megejtheted elővigyázatosságként.

Link to comment
Megosztás:

Ha ilyen ritkán használja érdemes kivenni, és bevinni a lakásba.

Igen, ez egy tipikus rossz tanács, mint ahogy az is, hogy sokat futott motorba "vastagabb" olaj kell. Nemtudom, ki találta ki, de kérlek, ne terjesz tovább. Az akku ha nincs használva, akkor minél hidegebb helyen kell, hogy legyen, mert az önkisülése a hőmérséklettel arányos. Egy nyári 40 fokon levő teljesen jó akku már akár egy hónap alatt is indításképtelenre tud merülni az önkisülése miatt. Télen viszont ha áll három hónapot -20-ban, attól semmi baja sincs.

Az más kérdés, hogy ha hideg az akku, akkor csökkent kapacitást és indítóáramot tud produkálni, emiatt mondjuk nehezebben indul a motor. De egy álló autóban ezekre semmi szükség. Arra annál inkább, hogy ne merüljön le a saját önkisülésétől, mert 75% töltöttség alatt elindul a szulfátosodás, és az nemigazán visszafordítható folyamat, inkább csak megállítható, ha ismét feltöltöd. Tehát csak ésszel, nem bedőlni minden hülyeségnek, amit terjesztenek.

Ami okos dolog: ha tudod, hogy mondjuk reggel indítani kell, akkor este beviszed az akkut a melegre, és reggel meleg akkuval indítasz, mert akkor ott az indítóáram kell. De ez is inkább csak nagyobb dízeleknél, vagy nehezebben induló motoroknál számít. Jó állapotú benzines motort ha az akku hidegen nem indítja be, ott már más gond is van.

Link to comment
Megosztás:

Igen, ez egy tipikus rossz tanács. Nemtudom, ki találta ki, de kérlek, ne terjesz tovább. Az akku ha nincs használva, akkor minél hidegebb helyen kell, hogy legyen, mert az önkisülése a hőmérséklettel arányos. Egy nyári 40 fokon levő teljesen jó akku már akár egy hónap alatt is indításképtelenre tud merülni az önkisülése miatt. Télen viszont ha áll három hónapot -20-ban, attól semmi baja sincs.

Az más kérdés, hogy ha hideg az akku, akkor csökkent kapacitást és indítóáramot tud produkálni. De egy álló autóban ezekre semmi szükség. Arra annál inkább, hogy ne merüljön le a saját önkisülésétől, mert 75% töltöttség alatt elindul a szulfátosodás, és az nemigazán visszafordítható folyamat, inkább csak megállítható, ha ismét feltöltöd. Tehát csak ésszel, nem bedőlni minden hülyeségnek, amit terjesztenek.

Nem akarok hülyeséget terjeszteni, csak azért írtam, mert annak az akkunak már úgy is mindegy. De Te ezt tudod Te vagy a szaki :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Az nem csak feszültségfüggő, vagyis főleg nem az. Inkább attól függ, mennyi indítóáramot tud adni az akku. A 11.45V csak annyit jelent, hogy teljesen le van merülve, valószínűleg azért, mert már csak nagyon kevés töltést tud megtartani és a kétheti állás készenléti áramfelvétele is lemerítette. De ha pl. átrakod a tiédből az akkut a övébe, beindítod, bekapcsolod a lámpákat és mondjuk a hátsóablak párátlanítóját, és úgy az akkun 13,8V alatt mérsz feszültséget, akkor nem jó a töltése, az a gond. Ha 13,8V felett van, és nem maradt semmi nagyobb fogyasztó bekapcsolva, akkor az akku elért az élettartama végére.

Ugyanezt a mérést a tiéden is megejtheted elővigyázatosságként.

Ez jól hangzik, holnap csinálok egy tesztet:) Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Kormányomon a duda gomb egyik oldalon ki van szakadva, elég ronda mit lehetne vele csinálni hogyan lehetne mivel lehetne kijavítan hogy ne kelljen levenni valakinek van ötlete!

Így meg tudod oldani: http://opelmuhely.co...ushiba__csereje

Mielőtt még elkezdenétek itt is beszólni, igen tgabika leírása és ezt ő saját kezűleg hozta létre az oldalon és ez úton is köszönöm neki.

Link to comment
Megosztás:

Gömbfejek nyikkanak? Csak fekvőrendőr, vagy nagyobb kályú esetén nyikkanik.

Hogyan lehet ellenőrizni, hogy melyik? Mert van egypár...

Autószerelő / szervíz Torziós pad....

vagy

Gömbfej:

Házilag, 2 emberes, egy bent ül nagyon piciket "rángatja" ide oda mozgatod de csak 2-3 cm-t a kormányt a másik sasolja a gömbfejeket.. de ha rámarkol mint csöves a pálinkásüvegre akkor érezhető is....

Szilent :

ugyanez, vagy egy betörős pájszerral befeszíteni olyan helyekre úgy hogy ha a szilentet rendeltetésszerű terhelés érné úgy mozogjon és akkor szemre lehetne vételezni...

De egy szaki pikk pakk megmondja..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.