Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Amint kész csinálok egy leírást! Abban minden benne lesz! Addig is mire vagy kíváncsi?

Én már ilyen rövid idő alatt is megelégeltem, hogy a kézifékkel csak a baj van. Eleve nem fog. Akárhova viszem, csak húzzák a vállukat. Évente kell köszörültetni, csiszolni. Műszakin is gondom volt most vele.

Szóval most eleve cserélnem kellene betéteket és a bovdent. Meg hát nem fog. Elgurul az autó....

Az általad leírt ár nagyon barátságos, jól hangzik! Mik a buktatók?

Mi az amit használtan szereztél? Mihez kell szakszerviz, mi az ami otthon is elvégezhető?

Minden tapasztalatot szívesen veszek, mert most nyáron döntenem kell, hogyan tovább a gép hátuljával!

ABS-nél okoz problémát? Vagy tök mindegy....? Hátsó híd maradhat? Elég a csapágy csere? stb.... Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Én már ilyen rövid idő alatt is megelégeltem, hogy a kézifékkel csak a baj van. Eleve nem fog. Akárhova viszem, csak húzzák a vállukat. Évente kell köszörültetni, csiszolni. Műszakin is gondom volt most vele.

Szóval most eleve cserélnem kellene betéteket és a bovdent. Meg hát nem fog. Elgurul az autó....

Az általad leírt ár nagyon barátságos, jól hangzik! Mik a buktatók?

Mi az amit használtan szereztél? Mihez kell szakszerviz, mi az ami otthon is elvégezhető?

Minden tapasztalatot szívesen veszek, mert most nyáron döntenem kell, hogyan tovább a gép hátuljával!

ABS-nél okoz problémát? Vagy tök mindegy....? Hátsó híd maradhat? Elég a csapágy csere? stb.... Köszönöm!

Amiért én is belefogtam az az, hogy nem kell csapágyat és hidat sem cserélni.

Használt alkatrészek:

-Féknyereg

-Féknyereg tartólap (Ebből két típus van egyik a 4x100 a másik az 5x110-es kerékhez) Egyik buktató!!!!

-Porvédő tárcsa (Elég nehéz beszerezni, mert könnyen rozsdásodik és ritka a bontóban az egészséges)

-Fém fékcső 2db (jobbos-balos)

Új alkatrészek:

-Féktárcsa

-Gumi fékcső

-Fékbetét

-Fékolaj

-Kézifék kötél

-Tömítés készlet a munkhengerhez

Otthon elvégezhető a művelet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Amiért én is belefogtam az az, hogy nem kell csapágyat és hidat sem cserélni.

Használt alkatrészek:

-Féknyereg

-Féknyereg tartólap (Ebből két típus van egyik a 4x100 a másik az 5x110-es kerékhez) Egyik buktató!!!!

-Porvédő tárcsa (Elég nehéz beszerezni, mert könnyen rozsdásodik és ritka a bontóban az egészséges)

-Fém fékcső 2db (jobbos-balos)

Új alkatrészek:

-Féktárcsa

-Gumi fékcső

-Fékbetét

-Fékolaj

-Kézifék kötél

-Tömítés készlet a munkhengerhez

Otthon elvégezhető a művelet.

A fékcső is más? ... Milyen motorú astrát érdemes keresni a bontóban? Vagy nem lehet mellé nyúlni? Csak tárcsás és 4 lyukú legyen? Csak a tartólapnál számít a 4 lyuk? ABS-nél nem kell valamit machinálni? Fékerő elosztó stb? Szívesen veszek minden fényképet! Dokumentumot ami csak van neked! Ha ennyiből tényleg kitudom hozni, akkor belevágok én is minél előbb!

Link to comment
Megosztás:

A fékcső is más? ... Milyen motorú astrát érdemes keresni a bontóban? Vagy nem lehet mellé nyúlni? Csak tárcsás és 4 lyukú legyen? Csak a tartólapnál számít a 4 lyuk? ABS-nél nem kell valamit machinálni? Fékerő elosztó stb? Szívesen veszek minden fényképet! Dokumentumot ami csak van neked! Ha ennyiből tényleg kitudom hozni, akkor belevágok én is minél előbb!

A legjobb ha 4x100-as tárcsafékest keresel. Ne legyen megbontva és akkor nem fog hiányozni semmi!

Csak a nyeregtartó lapnál számít a 4 lyuk.

Holnap ha lesz egy kis időm, akkor lefényképezem az összes alkatrészt és ha pü-ben küldesz egy mail-címet akkor átküldöm a képeket!

Még egy lényeges BOSCH féknyerget keress!!!! Gyártották Lucas-sal is!

Fékerő elosztó csak az ABS nélküliben van (ilyen az enyém). Az ABS-esnél az ABS végzi a fékerő elosztását! Semmit nem kell machinálni!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ez a kézifék úgy látom másnak is okoz problémát. Kb egy napos állás után akár mennyire is próbálok óvatosan fékezni blokkol a jobb hátsó kerék. Tudtok erre valami megoldást? A kézifékre már ráállítottam a kar alatt, de a kocsi így is elgurul. Tudtommal automatán állítja magát.

Link to comment
Megosztás:

Ez a kézifék úgy látom másnak is okoz problémát. Kb egy napos állás után akár mennyire is próbálok óvatosan fékezni blokkol a jobb hátsó kerék. Tudtok erre valami megoldást? A kézifékre már ráállítottam a kar alatt, de a kocsi így is elgurul. Tudtommal automatán állítja magát.

Meg kell nézni a belsejét és rendellenességet keresni!

Link to comment
Megosztás:

Ez a kézifék úgy látom másnak is okoz problémát. Kb egy napos állás után akár mennyire is próbálok óvatosan fékezni blokkol a jobb hátsó kerék. Tudtok erre valami megoldást? A kézifékre már ráállítottam a kar alatt, de a kocsi így is elgurul. Tudtommal automatán állítja magát.

Ez lehet attól is hogy lecsapódott rá a pára meg mivel vadi új a pofa, fog mint a ződfösték!

Min és hol állítottál? mert a kézifék alatt csak a feszességet tudod állítani azt hogy egyik vagy másik felé jobban húzzon vagy sem, azt úgy tudom nem!

Azt inkább a fékerő elosztó csinálná ha csinálná......

Bovdenok könnyen járnak?? nem szorulnak?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2001-es astra g 1.2 16v gépsárkányt nyüstölök és adódott egy műszaki hibám, ebben kérném a segítségeteket.

Magasabb fordulaton /4ezer felett/ rángat, ledadog, mintha letiltana. Padlógáznál /üresben,álló helyzetben is/ képtelen 4ezer fölé pörögni.

Alapjárat rendben van, egyenletes. Műszerfalon sárga hibajelzés folytonos, nem villog.

Mi lehet a baj? Otthon orvosolható vagy szervíz?

Köszönettel

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2001-es astra g 1.2 16v gépsárkányt nyüstölök és adódott egy műszaki hibám, ebben kérném a segítségeteket.

Magasabb fordulaton /4ezer felett/ rángat, ledadog, mintha letiltana. Padlógáznál /üresben,álló helyzetben is/ képtelen 4ezer fölé pörögni.

Alapjárat rendben van, egyenletes. Műszerfalon sárga hibajelzés folytonos, nem villog.

Mi lehet a baj? Otthon orvosolható vagy szervíz?

Köszönettel

és az, hogy folytonos, az jó? :blink:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2001-es astra g 1.2 16v gépsárkányt nyüstölök és adódott egy műszaki hibám, ebben kérném a segítségeteket.

Magasabb fordulaton /4ezer felett/ rángat, ledadog, mintha letiltana. Padlógáznál /üresben,álló helyzetben is/ képtelen 4ezer fölé pörögni.

Alapjárat rendben van, egyenletes. Műszerfalon sárga hibajelzés folytonos, nem villog.

Mi lehet a baj? Otthon orvosolható vagy szervíz?

Köszönettel

Szia!

Villogtasd ki a hibakódo(ka)t: https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal#TOC-Hibak-d-olvas-s:

Az alapján már el lehet indulni merre is kellene keresgélni a hibát.

Link to comment
Megosztás:

Ez a kézifék úgy látom másnak is okoz problémát. Kb egy napos állás után akár mennyire is próbálok óvatosan fékezni blokkol a jobb hátsó kerék. Tudtok erre valami megoldást? A kézifékre már ráállítottam a kar alatt, de a kocsi így is elgurul. Tudtommal automatán állítja magát.

igen automata állítaná, de van, hogy rá kell segíteni...

állítsd vissza a karnál lazára a bowdent, szedd le a dobokat, s manuálisan hajtsd ki a menetet egy kicsit a pofák kézifék kitámasztóján...s próbálgasd közben, épp menjen fell a dob...a menetet fújd be kicsit valami srófoldóval, ha nehezen megy. ugyanis azért nem műxik az automata, a kis rugó nem képes hajtani a menet racsniját. a karnál csak akkor állítsd be az előírt kb 5 kattanásra, amikor már a fékpofák a dobhoz álltak, akár általad, akár automatika által.

ha nem csináltad még vidd olyanhoz, aki igen

az, hogy blokkol a hátsó kereked, bármilyen furcsa, okozhatja fékfolyadék folyás is.

Link to comment
Megosztás:

A fékcső is más? ... Milyen motorú astrát érdemes keresni a bontóban? Vagy nem lehet mellé nyúlni? Csak tárcsás és 4 lyukú legyen? Csak a tartólapnál számít a 4 lyuk? ABS-nél nem kell valamit machinálni? Fékerő elosztó stb? Szívesen veszek minden fényképet! Dokumentumot ami csak van neked! Ha ennyiből tényleg kitudom hozni, akkor belevágok én is minél előbb!

Szia!

Nekem ABS sel szerelt g astrám van z14xe (csapott hátú) semmi baj nincs az abs szel. A csapágyad megmarad ugyan úgy működik ahogy előtte. Ha érzel annyi ambíciót magadba otthon elvégezhető a művelet. Ahogy Zoli kartárs írta és látta is, nem vészes művelet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Neked is át lett építve tárcsásra? Ha igen, akkor mik a tapasztalataid? Főleg az alkatrész beszerzés nehézsége és ára érdekelne! Köszi!

Szia!

Nekem ABS sel szerelt g astrám van z14xe (csapott hátú) semmi baj nincs az abs szel. A csapágyad megmarad ugyan úgy működik ahogy előtte. Ha érzel annyi ambíciót magadba otthon elvégezhető a művelet. Ahogy Zoli kartárs írta és látta is, nem vészes művelet.

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Lenne egy Corsám a G Astrában is járatos Z12XE motorral ezért itt teszem fel a kérdést (itt nagyobb a mozgás mint a corsa fórumon)

Szóval:

A jelenség, hogy üzemmeleg motornál egy hosszabb motorfék után durván eregeti a füstöt. Hozzáteszem a katalizátor is ki van herélve amit hamarosan pótolok, de csak ha ez az olajos gond megoldódik. Nagyon belenyúltunk vásárlásnál, de ez van.

Találtam azonban egy remény szálat, hogy az olaj fogyasztásom lehet nem komoly problémát takar:

http://totalcar.hu/m...hiba_gyere_elo/

A kompresszió mérést megcsináltam. Eredmények: 15; 15; 14,2; 14,9bar

A hármasnál van valami, de nekem mindegyik henger kormos és ami érdekes, hogy a pillangó felől benézve elég rendesen olajos a szívósor is belülről. Szóval az olaj vélhetően a kertergázzal kerül a motorba. Alapjáraton viszont nincs észrevehetó kartergáza a motornak (elszorított kartegáz csővel a nívópálcánál nézve). Szóval a konklúzió: vélhetően ez a kartergáz szelep (PCV) szart be és pl motorféknél a szívósorban lévő vákuum és a hibás nem záró PCV szelep miatt intenzíven átszellőztetei a karter teret ezzel olajat is magával hozva.

Kérdésem már csak az, hogy van-e valakinek fotója a szelepfedélről de alulról (belülről) amin látszódhat hogy hol van a z12xe esetén ez a szelep? Ha egyáltalán van ilyen a Z12XE esetén.

Még érdekes írások a témában:

http://www.annazsofi...to/elmelet.html

http://autotechnika....03/02/26-29.pdf

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Van egy kis termosztat problamam. Szoval abbol all, hogy nem iugazan tartja a 92 fokot. Eszrevettem, hogy allo hejzetben siman tartja, szoval valami a menet kozben beszivott levegovel lehet gond. Gondolom nem zar vissza rendesen. Kicserelhetem esetleg ithon, vagy le kell szedni a vezerlest? Z16se

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Van egy kis termosztat problamam. Szoval abbol all, hogy nem iugazan tartja a 92 fokot. Eszrevettem, hogy allo hejzetben siman tartja, szoval valami a menet kozben beszivott levegovel lehet gond. Gondolom nem zar vissza rendesen. Kicserelhetem esetleg ithon, vagy le kell szedni a vezerlest? Z16se

Le.

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Lenne egy Corsám a G Astrában is járatos Z12XE motorral ezért itt teszem fel a kérdést (itt nagyobb a mozgás mint a corsa fórumon)

Szóval:

A jelenség, hogy üzemmeleg motornál egy hosszabb motorfék után durván eregeti a füstöt. Hozzáteszem a katalizátor is ki van herélve amit hamarosan pótolok, de csak ha ez az olajos gond megoldódik. Nagyon belenyúltunk vásárlásnál, de ez van.

Találtam azonban egy remény szálat, hogy az olaj fogyasztásom lehet nem komoly problémát takar:

http://totalcar.hu/m...hiba_gyere_elo/

A kompresszió mérést megcsináltam. Eredmények: 15; 15; 14,2; 14,9bar

A hármasnál van valami, de nekem mindegyik henger kormos és ami érdekes, hogy a pillangó felől benézve elég rendesen olajos a szívósor is belülről. Szóval az olaj vélhetően a kertergázzal kerül a motorba. Alapjáraton viszont nincs észrevehetó kartergáza a motornak (elszorított kartegáz csővel a nívópálcánál nézve). Szóval a konklúzió: vélhetően ez a kartergáz szelep (PCV) szart be és pl motorféknél a szívósorban lévő vákuum és a hibás nem záró PCV szelep miatt intenzíven átszellőztetei a karter teret ezzel olajat is magával hozva.

Kérdésem már csak az, hogy van-e valakinek fotója a szelepfedélről de alulról (belülről) amin látszódhat hogy hol van a z12xe esetén ez a szelep? Ha egyáltalán van ilyen a Z12XE esetén.

Még érdekes írások a témában:

http://www.annazsofi...to/elmelet.html

http://autotechnika....03/02/26-29.pdf

Biztos vagy te abban hogy ezen a kis PCV szelepen keresztül megy be annyi cucc hogy füstüljön?

Szelepszár szimmering?

Amúgy tégy egy próbát, iktasd ki ezt a PCV t és tapasztalj

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.