Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Mi okozhat olyan hibát, amitől a motor alacsonyabb fordulatokon rángat, és melegebb motornyál fokozódik a probléma?

Gyújtás kimaradásra gyanakszom, mert a gyertyák is indokolatlanul kormosak.

Főtengely jeladó, vagy a mindenki által közkedvelt lamdaszonda nem gyanús, föleg az első!?

13l/100km a fogyasztás, 1,5km-es szakaszokon van használva, napi két forduló általában, ez indokolhatja ezt a fogyasztást?

Van ebben egyáltalán főtengely jeladó, vagy vezérműtengely jeladó van csak?

Melyiket hol találom?

X14XE

Link to comment
Megosztás:

Tudom,hogy ha ebből a kis videóból a hiba oka nem derül ki,nem lehet beazonosítani,de mire vezethető vissza az ha gázadásra megszűnik a hang!Ez hideg motornál van,de melegen is ilyen és sokkal csúnyábban,erősebben csinálja.Az olajnyomás 4 bár,tegnap mérték.ez egy 1.2 láncos motor.A hidrotőke elvileg ha rossz lenne akkor mindig kopogna nem?ahogy emelkedik a fordulat annál jobban.De itt pontosan hogy túráztatásra hallgat el...Aki rendelkizik motorszerelési tapasztalattal szivesen veszek minden tippet...

Link to comment
Megosztás:

Tudom,hogy ha ebből a kis videóból a hiba oka nem derül ki,nem lehet beazonosítani,de mire vezethető vissza az ha gázadásra megszűnik a hang!Ez hideg motornál van,de melegen is ilyen és sokkal csúnyábban,erősebben csinálja.Az olajnyomás 4 bár,tegnap mérték.ez egy 1.2 láncos motor.A hidrotőke elvileg ha rossz lenne akkor mindig kopogna nem?ahogy emelkedik a fordulat annál jobban.De itt pontosan hogy túráztatásra hallgat el...Aki rendelkizik motorszerelési tapasztalattal szivesen veszek minden tippet...

Helló! Nem akarlak elkeseríteni de Sajna nekem is így kezdődött! És persze csere lett a vége :omg: Csak is Ina hidrotőkét vegyél!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Helló! Nem akarlak elkeseríteni de Sajna nekem is így kezdődött! És persze csere lett a vége :omg: Csak is Ina hidrotőkét vegyél!

Mindegy,el vagyok keseredve így is...mert ha olajpumpa,ha hidrotőke....zsebbenyúlós lesz...a Febi meg a Swag nem jó???Neked is ezt csinálta az autó???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

toronycsapágy csere lesz.

most összesen hány darab csapágy is a komplett toronycsapágy készlet?

mert kaptam árajánlatot 2 darabra összesen, de kaptam 4 darabra összesen.(plusz a toronygumik, 2 darab összesen)

most mennyi is van benne?

köszi.

Link to comment
Megosztás:

szia

a fogyasztás az tuti hogy annyi x es motort ilyen rövid távon használod!! az bizony bekapja a 12 l !! benyát, meg az olajat is!!ilyen rövidtávon még langyos sem lessz a motor, simán szivatoval mész oda vissza!!a rángatást csak hidegen csinálja?mert ha igen akkor a szivató miatt rángathat mert alacsony fordulaton elváltod és odalépszt neki bizony rángat a gép!vagy kezd megszorulni az egr szelep a sok rövidtáv,koszossá teszi az ege-rt+ egy folytoszelepház takaritás ráfétne a gépre!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

toronycsapágy csere lesz.

most összesen hány darab csapágy is a komplett toronycsapágy készlet?

mert kaptam árajánlatot 2 darabra összesen, de kaptam 4 darabra összesen.(plusz a toronygumik, 2 darab összesen)

most mennyi is van benne?

köszi.

Toronycsapágyból és -szilentből is két db van...
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szia

a fogyasztás az tuti hogy annyi x es motort ilyen rövid távon használod!! az bizony bekapja a 12 l !! benyát, meg az olajat is!!ilyen rövidtávon még langyos sem lessz a motor, simán szivatoval mész oda vissza!!a rángatást csak hidegen csinálja?mert ha igen akkor a szivató miatt rángathat mert alacsony fordulaton elváltod és odalépszt neki bizony rángat a gép!vagy kezd megszorulni az egr szelep a sok rövidtáv,koszossá teszi az ege-rt+ egy folytoszelepház takaritás ráfétne a gépre!

Melegen jobban rángat, hideg motornál is bedadog, jobban kell nyomni neki, de melegen nagyobbak a döccenések.

EGR-t már megtakarítottam.

A fojtószelep ház merre van?

Főtengely jeladót hol kell keresni?

Van valami érzékelő a vezérműszíj oldalánál is, egy alu öntvényben, hatlapfejű, az a víz hőfokhoz van?

Hogyan lehet képet beszúrni sajátgépről?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Neha olyan szagot erzek futes kozbe mintha valami kabel egne. Nem tudjatok mitol lehet? a levego utjaba lehet valahol kabel ami melegedhet?

Nem lehet, hogy a fűtőmotorból jön a szag, kezdődő zárlat, vagy elfogyó szénkefe húz ívet már a motorban?

Vedd ki a kesztyűtartót, alatta van a fűtés motor, azt kiszeded burkolatostól és megjáratod úgy, akkor érzrzed, hogy abból jön e?

A másik, a fagyálló szivárgás, aminek fura égett szaga tud lenni, ha a fűtőtestnél párolog, de ha perfekt amperszag, akkor inkább az első tipp.

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy a fűtőmotorból jön a szag, kezdődő zárlat, vagy elfogyó szénkefe húz ívet már a motorban?

Vedd ki a kesztyűtartót, alatta van a fűtés motor, azt kiszeded burkolatostól és megjáratod úgy, akkor érzrzed, hogy abból jön e?

A másik, a fagyálló szivárgás, aminek fura égett szaga tud lenni, ha a fűtőtestnél párolog, de ha perfekt amperszag, akkor inkább az első tipp.

Az az erdekes, hogy ritkan fordul elo es egy perc mulva mar nem erezheto

Link to comment
Megosztás:

Ígérem nem lesz több videó(legalább is hidrotőkével kapcsolatban) :) Azért csináltam egy hosszabb videót,hogy hátha ezen jobban hallatszik mi is lehet ez...az a nagy dilemmám,hogy az olajszivattyút akarják kicserélni,de ha mellényúlnak és a hidrotőkékkel van a baj akkor kb plusz 100ezer kiadásba nyúlok.Ez jelenleg munkanélküli állapotban nem túl előnyös! A hidrotőkéket lehet/érdemes átmosni gázolajban vagy valami mosó cuccban???

Link to comment
Megosztás:

Az EGR szelep a kipufogógázt az összes hengerbe vezeti vissza?

Valaki azt írta, hogy csak az első hengerbe vezet vissza. Mi az igazság, X14XE a motor?

Mindegyikbe visszavezet. Nem lenne értelme csak egyikbe visszavezetni, egyrészt mert ez a nitrogénoxid csökkentésére van kitalálva, azzal meg nem mennénk semmire, ha csak egy hengerbe vezetnénk, mert akkor a többiben ugyanúgy keletkezne, másrészt a motor járásán is érezni lehetne, ha a hengerek nem azonos feltételekkel üzemelnének.

Link to comment
Megosztás:

Mindegyikbe visszavezet. Nem lenne értelme csak egyikbe visszavezetni, egyrészt mert ez a nitrogénoxid csökkentésére van kitalálva, azzal meg nem mennénk semmire, ha csak egy hengerbe vezetnénk, mert akkor a többiben ugyanúgy keletkezne, másrészt a motor járásán is érezni lehetne, ha a hengerek nem azonos feltételekkel üzemelnének.

Köszönöm! Én is hasonló dolgok miatt értetlenkedtem, hogy milyen hülyeség, hogy csak egy hengerbe vezet vissza.

Szerintem itt a fórumon mondta valaki, hogy csak abba a hengerbe vezet vissza, amelyik melett van, nevezetesen a jobb oldali hengerbe, nem láttam még belülről, ezért nem vitáztam, olyan magabiztosan állította.

Ezekszerint ez valahova a közös levegőbeszívó torokba vezet vissza?

Megpróbálom a hétvégén leblindelni, hátha változik a motor rángatása, meg a gyertyák kormosodása.

Most, hogy így átgondolom, a magas fogyasztás, a rángatás, a kormos gyertya is ennek a szelepnek a hibájára visszavezethető.

Link to comment
Megosztás:

Szeretném kivillogtatni a hibakódot az X14XE motorból.

Átolvastam már egy rakás leírást!

Összekötöm az 5-6-os lábat, hallom, hogy járatja az alapjárati motort, de a kis motorblokk embléma nem villog, csak folyamatosan világít.

Akkor az mit jelent, hogy nincs hiba?

Nem kellene ennek valami olyat villogni, amiből látható, hogy üzemkész a diagnosztika?

Ja és nekem nincs benne olyan lámpa amin autó van egy villáskulcsal.

A kartergáz szellőztető szelepet merre kell keresnem?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm! Én is hasonló dolgok miatt értetlenkedtem, hogy milyen hülyeség, hogy csak egy hengerbe vezet vissza.

Szerintem itt a fórumon mondta valaki, hogy csak abba a hengerbe vezet vissza, amelyik melett van, nevezetesen a jobb oldali hengerbe, nem láttam még belülről, ezért nem vitáztam, olyan magabiztosan állította.

Ezekszerint ez valahova a közös levegőbeszívó torokba vezet vissza?

Megpróbálom a hétvégén leblindelni, hátha változik a motor rángatása, meg a gyertyák kormosodása.

Most, hogy így átgondolom, a magas fogyasztás, a rángatás, a kormos gyertya is ennek a szelepnek a hibájára visszavezethető.

Az x20xev-nél, ill. az x20xer-nél csak a 4.henger van visszavezetve. Lekötve is hozza az elvárt értékeket, így műszakizott az autó.
Link to comment
Megosztás:

Az x20xev-nél, ill. az x20xer-nél csak a 4.henger van visszavezetve. Lekötve is hozza az elvárt értékeket, így műszakizott az autó.

Mármint hogy a negyedik hengerből van visszavezetve, vagy a negyedik hengerbe van visszavezetve? Mert utóbbi eléggé meglepne, előbbi viszont simán elképzelhető, nem kötelező a közös gyűjtőből vezetni vissza.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.