Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok,

Észrevettem, hogy nem működik a belső keringetés-külső levegő átkapcsolás. Nagyon párás lett többször is belülről a szélvédőm amig a hidegek voltak, pedig zárva volt minden szellőző és belső keringetésen. Tegnap megnéztem a pollenszűrőt, rendben volt, száraz, egy kevés apró szemetet ki is fujattam vele. De, amit észrevettem, hogy a belső levegő keringető - külső levegő kapcsolás nem működik. A külső levegő bevezetés állapotban van (a bödön zárva). Hiába kapcsolom át belső keringetésre - a levegő iránya nem a szélvédőre van, de azt is állítgattam) nem forog az állító motorja, a kar sem törött. Behr rendszerem van (a kis fémcsatos pollenszűrőajtós :). Elvileg a biztosítékok rendben vannak, mert minden egyéb elektromos cuccom működik. Lehet hogy leégett a motorja? Hogy tudom megnézni, mit nézzek?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a sok hasznos választ, de azt hallottam, hogy a 100-as oktánszámú benzinekben sok az etanol, ami tönkreteszi(szétégeti) a tömítéseket, úgyhogy azt hiszem maradok a sima 95-nél! :)

A kiégetés folyamatban van, 3-4 ezres fordulatig pörgetem 3-as 4-es fokozatban, ma nem is rosszalkodott! :P

Írom a fejleményeket!

Igen, a 100-s benzinnel csak óvatosan. Kis mennyiségben lehet használni pl. "fagyizáshoz". Mivel ez egy nagyon tiszta benzin így csak speciális motorokba ajánlott nagy mennyiségben és rendszeresen tankolni. Ennek ellenére vannak akik ezzel tömik a szakadt BMWjüket, azt hiszik ettől gyorsabb lesz a verda, hiába. Mondjuk neki, hogy nem kéne. Múltkor jőtt egy srác egy új Golffal és azt tankolta tele a 100-sál. A OMV Super 95 is jó, de ha valami jobbat szeretnétek akkor MaxMotion 95 tökéletes. A benne található adalék arra is jó, hogy a városi használatban keletkezett lerakódásokat oldja, és még dinamikusabb is tőle az autó. Szerintem Megéri azta plusz 10 forintot.

Link to comment
Megosztás:

Igen, a 100-s benzinnel csak óvatosan. Kis mennyiségben lehet használni pl. "fagyizáshoz". Mivel ez egy nagyon tiszta benzin így csak speciális motorokba ajánlott nagy mennyiségben és rendszeresen tankolni. Ennek ellenére vannak akik ezzel tömik a szakadt BMWjüket, azt hiszik ettől gyorsabb lesz a verda, hiába. Mondjuk neki, hogy nem kéne. Múltkor jőtt egy srác egy új Golffal és azt tankolta tele a 100-sál. A OMV Super 95 is jó, de ha valami jobbat szeretnétek akkor MaxMotion 95 tökéletes. A benne található adalék arra is jó, hogy a városi használatban keletkezett lerakódásokat oldja, és még dinamikusabb is tőle az autó. Szerintem Megéri azta plusz 10 forintot.

Shell V-Power 95 -el járok közel 2 éve. (Shell-Citybank kártya 15 Ft kedvezmény miatt). kb 30.000 km óta.

Tapasztalatom azon kívűl, hogy jobban megy az autó - fél literrel kevesebb az átlagfogyasztás a sima 95-höz képest,

így szinte ugyanannyi km költség mellett jobb vezetni és nem kell fagyízni.

Az átlagfogyasztásmérést tankolásonként végzem, mindig teletankolok kattanásig (min 20 liter, márcsak a további -10 Ft-ért)

A legutóbbi 500 km-re 29 litert (!) tankoltam Várpalota-Budapest M7 130 km/h - 2szer, +Bp belváros is.

Szóval, nem hiszem, hogy ártana a "minőségibb" benzin az autónak. Inkább félek a fórumon szereplő "keverék"-től,

ha az nem árt, akkor a kúton kapható (feltehetően bevizsgált adalékokkal), forgalmazható benzin biztosan megfelelő.

És a példa mutatja, hogy tényleg jobb.

V-Power 100-ast régebben kipróbáltam - azzal még jobb érezhetően a teljesítmény - de arról tartós tapasztalatom nincs.

Hiszem, hogy az sem ártalmas a motornak. Csak azért nem használom, mert az az ár "már nem fér bele".

Link to comment
Megosztás:

De igen az a hiba,amikor kiolvasták géppel akkor nem láttam hogy mi a hibakód, csak azt mondta a ######i hogy azt cseréljem ki.De én megszámoltam az impulzusokat,és ez a hibakód:P0300 Rendszertelen/több hengert érintő égéskimaradást érzékelés

Miért lehet hogy nem is az a baj?Mert ezen én is gondolkodtam hogy lehet veszek egy másik trafót és az autó ugyanolyan szar lesz,ezért próbálkozom bontóban mert ott csak akkor veszem meg miután kipróbáltam.

Szia,

próbáld meg használt trafóval, és ha marad a hiba, akkor egr szelep tisztítás javasolt.

Nálam ugyanezt játszották el, először kicseréltük a trafót, egy idő után / 2 hét/ újra előjött a rángatás, aztán szeleptisztítás + szeleptisztító az üzemanyagba, és 3asban 100al autópályán 20 km. Az rendesen leszedte a lerakódást, de el kell mondani / nálam legalábbis ez a tapasztalat/ hogy késleltetjük csak az egr szelep cserét, mert kb. 1,5 év és vakítás után most újra előjött a hiba, így veszek 45ért másik egr szelepet, mert beleuntam a szarakodásba.

Link to comment
Megosztás:

Shell V-Power 95 -el járok közel 2 éve. (Shell-Citybank kártya 15 Ft kedvezmény miatt). kb 30.000 km óta.

Tapasztalatom azon kívűl, hogy jobban megy az autó - fél literrel kevesebb az átlagfogyasztás a sima 95-höz képest,

így szinte ugyanannyi km költség mellett jobb vezetni és nem kell fagyízni.

Az átlagfogyasztásmérést tankolásonként végzem, mindig teletankolok kattanásig (min 20 liter, márcsak a további -10 Ft-ért)

A legutóbbi 500 km-re 29 litert (!) tankoltam Várpalota-Budapest M7 130 km/h - 2szer, +Bp belváros is.

Szóval, nem hiszem, hogy ártana a "minőségibb" benzin az autónak. Inkább félek a fórumon szereplő "keverék"-től,

ha az nem árt, akkor a kúton kapható (feltehetően bevizsgált adalékokkal), forgalmazható benzin biztosan megfelelő.

És a példa mutatja, hogy tényleg jobb.

V-Power 100-ast régebben kipróbáltam - azzal még jobb érezhetően a teljesítmény - de arról tartós tapasztalatom nincs.

Hiszem, hogy az sem ártalmas a motornak. Csak azért nem használom, mert az az ár "már nem fér bele".

Csak egy kérdésem van: Te kúton dolgozol?

Mert én igen.

100-st csak óvatosan!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

...

így veszek 45ért másik egr szelepet, mert beleuntam a szarakodásba.

Én is beleuntam, ezért vettem egy bohóc utángyártott EGR-t az ebayen 13e HUF szállítással együtt egy év garanciával. Csak azért, hogy a vakoláson kívül dolgozzon, minek veszel gyárit?

Link to comment
Megosztás:

Én is beleuntam, ezért vettem egy bohóc utángyártott EGR-t az ebayen 13e HUF szállítással együtt egy év garanciával. Csak azért, hogy a vakoláson kívül dolgozzon, minek veszel gyárit?

Én nem értek hozzá annyira, hogy tudjam pontosan milyen kell.

Főleg, mert az én autómban az egr szelepnél víz is megy, így nem akarok olyat venni esetleg amely nem jó , és kidobtam az ablakon 13000.

Link to comment
Megosztás:

Az ecu az agr mechanikus joságat vizsgálja, és ha nem tud rendesen nyitni-zárni, hibát dob, dadogast okoz, függetlenül attól, le van-e zárva, vagy félre van-e fordítva. Úgyhogy tökéletesén letisztitott szelepet érdemes csak lezárni.

lezárt állapotban csak lámpa van ha szorul a szelep,de nem dadog

Link to comment
Megosztás:

Szia,

próbáld meg használt trafóval, és ha marad a hiba, akkor egr szelep tisztítás javasolt.

Nálam ugyanezt játszották el, először kicseréltük a trafót, egy idő után / 2 hét/ újra előjött a rángatás, aztán szeleptisztítás + szeleptisztító az üzemanyagba, és 3asban 100al autópályán 20 km. Az rendesen leszedte a lerakódást, de el kell mondani / nálam legalábbis ez a tapasztalat/ hogy késleltetjük csak az egr szelep cserét, mert kb. 1,5 év és vakítás után most újra előjött a hiba, így veszek 45ért másik egr szelepet, mert beleuntam a szarakodásba.

Ja az lesz,ma is voltam bontóban,de amilyen nekem kellene olyan nem volt.Az egr-t már kitakarítottam,de nem igazán volt lekormolodva.Meg azt se hinném hogy igazán le lenne kormolódva a motor mert kb 2500km-t ment pályán azóta szerintem 1000-et nem mentem vele.Csak mi van ha veszek bele egy másik trafót és ugyanolyan szar lesz.Úgy akartam hogy először kipróbálom de ha e-bay-ről veszek akkor már tuti az enyém.

Link to comment
Megosztás:

Csak egy kérdésem van: Te kúton dolgozol?

Mert én igen.

100-st csak óvatosan!

Hát nem tudom.

Én szintén VPower Nitro 100-al járok már közel 10000km óta folyamatosan, ráadásul tovább rontom a helyzetet azzal hogy a fórumon megtalálható Alex75-féle koktélt is töltöm hozzá már lassan egy éve, de eddig nem panaszkodott a Coupé. Ja és nem vagyok benzinkutas.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az első futóművem nyikkanik, ha valami fekvőrendőrre rámegyek. De csak nedves időben. Pl kocsi mosás után is. Mi a fene lehet?

Szilent. Fel kell emelni, és a bölcső mögött/felett a tűzfalnál van két szilent, azokat kell jó alaposan valami vízkiszorító spray-vel befújni. Illetve ha már fel van emelve, akkor érdemes az összes látható/elérhető szilentet befújni (10 perces mutatvány). Nálam megszüntette a nyekergést...

Link to comment
Megosztás:

Szilent. Fel kell emelni, és a bölcső mögött/felett a tűzfalnál van két szilent, azokat kell jó alaposan valami vízkiszorító spray-vel befújni. Illetve ha már fel van emelve, akkor érdemes az összes látható/elérhető szilentet befújni (10 perces mutatvány). Nálam megszüntette a nyekergést...

Szia, köszi, majd tavasszal megcsinálom, mert aknám nincs, és majd olajcserekor alámászok.

Akkor a lényeg, hogy nem kell cserélni semmit sem.

Link to comment
Megosztás:

Ja az lesz,ma is voltam bontóban,de amilyen nekem kellene olyan nem volt.Az egr-t már kitakarítottam,de nem igazán volt lekormolodva.Meg azt se hinném hogy igazán le lenne kormolódva a motor mert kb 2500km-t ment pályán azóta szerintem 1000-et nem mentem vele.Csak mi van ha veszek bele egy másik trafót és ugyanolyan szar lesz.Úgy akartam hogy először kipróbálom de ha e-bay-ről veszek akkor már tuti az enyém.

Ha azt meg tudod tenni, hogy valakitől kérsz másik trafót, és kipróbálod, és a dadogás megmarad, akkor nem a trafóval lesz a baj. Így megkíméled magad attól, hogy vegyél újat 60ért, vagy utángyártottat 30ért.

Most ott tartunk, hogy az egyik hengerem már nem megy, okádja a füstöt a kipufogó /üzemanyag kerül bele/ dadog, és felváltva villant a műszerfalon a katalizátor és szervíz lámpa.Most autószerelőnél van az új egr szeleppel, meglátjuk, mit tud kihozni belőle.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen, a 100-s benzinnel csak óvatosan. Kis mennyiségben lehet használni pl. "fagyizáshoz". Mivel ez egy nagyon tiszta benzin így csak speciális motorokba ajánlott nagy mennyiségben és rendszeresen tankolni. Ennek ellenére vannak akik ezzel tömik a szakadt BMWjüket, azt hiszik ettől gyorsabb lesz a verda, hiába. Mondjuk neki, hogy nem kéne. Múltkor jőtt egy srác egy új Golffal és azt tankolta tele a 100-sál. A OMV Super 95 is jó, de ha valami jobbat szeretnétek akkor MaxMotion 95 tökéletes. A benne található adalék arra is jó, hogy a városi használatban keletkezett lerakódásokat oldja, és még dinamikusabb is tőle az autó. Szerintem Megéri azta plusz 10 forintot.

Osztom a véleményedet. Fagyizásnak indult tele tank v power 100 nitro+ vagy mi a fene, 5000-5500 fordulat, 70km pálya. A vége hf tömítés lett, de még így is olcsón megúsztam. Ezek a magasabb oktánszámú üzemanyagok nem hétköznapi középkategóriás (munkabérből élő) autóknak valók. A hagyományos fapados 95-össel soha ilyen bajom nem volt, pedig hajtom az autót. Azt sem tudtam (a hf tömítés cseréig), hogy mi és hol van az egr :)
Link to comment
Megosztás:

Ha azt meg tudod tenni, hogy valakitől kérsz másik trafót, és kipróbálod, és a dadogás megmarad, akkor nem a trafóval lesz a baj. Így megkíméled magad attól, hogy vegyél újat 60ért, vagy utángyártottat 30ért.

Most ott tartunk, hogy az egyik hengerem már nem megy, okádja a füstöt a kipufogó /üzemanyag kerül bele/ dadog, és felváltva villant a műszerfalon a katalizátor és szervíz lámpa.Most autószerelőnél van az új egr szeleppel, meglátjuk, mit tud kihozni belőle.

Sajna voltam több bontóban is de z16xep szerintem ritka lehet mert sehol nem találtam,ugyhogy most veszek egy gyári használtat,amugy láttam 100€-ért gyári újat is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, bal első ABS jeladó hibát ill. sebességmérő mutató leesés fordul elő Astrámban, mutató leesés esős napokon induláskor, pár perc után felkűszik és nincs baja. Valakinek ötlete mit tudok kezdeni a problémával?

Vagy kontakt hiba a csatlakozónál, akkor azt meg kell szüntetni. Vagy pedig a csapágyad nem jó, de az csere.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Hanspries márkájú alkatrészektől tud valaki valamit? Féltengely csukló lenne az adott darab ebben a márkában. A gyári piszok drága, bontottat nem szeretnék mert az lutri. Cromaxon néztem ezt, van még egy másik oldal is ahol egy Meyne névre hallgató darab van kicsivel többért. Az autósboltit inkább elkerülném, mert a legolcsóbb darabot szerzik be és a legnagyobb haszonnal adnák tovább.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségetek kérném az alábbi problémával kapcsolatban!

Adott egy 2001-es évjáratú G Astra, benzines(1.6 16v XEL). A gondom a következő lenne, üzem meleg motornál, váltás közben mikor kinyomom a kuplungot, teljesen leesik a fordulatszám és leáll a kocsi, mivel még lendületben van, így sebességben hagyva ráengedve a kuplungot beindul újból, de amikor hazaérek vele és megállok a ház előtt azonnal leáll, de ilyenkor már nagyon nehezen indul be, félperces önindítózás után, nagy nehezen.

Motordiagnosztika visszajelző nem ég, EGR szelep cserélve nemrég trafósor szintén.

Jelenleg szerelőnél van a kocsi, de ők sem tudják pontosan mi lehet a gond.

Szerintetek mi lehet a gond, mi okozhatja ezt?

Válaszaitokat, tippjeiteket, tanácsaitokat előre is köszönöm.

Üdv.

Gergő

(Szegedről)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Hanspries márkájú alkatrészektől tud valaki valamit? Féltengely csukló lenne az adott darab ebben a márkában. A gyári piszok drága, bontottat nem szeretnék mert az lutri. Cromaxon néztem ezt, van még egy másik oldal is ahol egy Meyne névre hallgató darab van kicsivel többért. Az autósboltit inkább elkerülném, mert a legolcsóbb darabot szerzik be és a legnagyobb haszonnal adnák tovább.

Egyikkel sem lesz gond, mindegyik régóta jelen van az alkatrészpiacon, keresik ezen gyártók termékeit, ez nagyjából válasz a "milyenség"-re. Azonban én inkább a Meyle mellett tenném le a voksom....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lassan 10 éve olvasgatom az Opel fórumokat, lévén a G-m előtt egy C Omegám volt.

Nem igazán szóltam hozzá semmihez, mivel itt "csak" tanulni lehet.

Már a "hajón" is nagyon sok mindent megcsináltam, az itteni instrukciók alapján, de a G-n aztán végképp a fórumbeli "guruk" hozzászólása segített, hogy el ne adjam ;)

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az én vasam 3200 km-es korában LPG-s lett és onnantól, egészen addig, amíg 1,5 éves korában, 32e-rel meg nem vettem (már ha annyi volt benne valójában), szépen ketyegett az automata gáz-benzin váltás...eddig.

A fórum elején elég sokat lehetett olvasni a 0300-as hibakódról, amit elég könnyen ki lehet olvasni, kicsi utánaolvasás után, értelmezni is lehet, de a hibát megtalálni...

Gyűjtő hibakódról van szó, de ezt itt bizonyosan sokan nagyon jól tudják.

Na de ez vegyes üzemeltetésű autónál, még kacifántosabb.

Amikor először előjött, akkor a (nem gázos) szerelők azonnal kicserélték az összes gyertyát, ok.

A hiba nem szűnt meg, így rábeszéltek a trafósor cserére...olcsóért vettem utángyártottat, mert nem volt éppen rá több, de az eredeti Bosch is bent figyel a csomagtartóban :D

Nagy nehezen észrevettem, hogy a rángatás, illetve a check-lámpa villogás akkor jön csak elő, ha gáz-üzemben van az autó, ergo semmi köze nincs a benzines körhöz.

3 napig és 400 km-ig használtam a kocsit benzinnel és semmi hiba.

Nem tudom, hogy a mai benzinárak mellett, ki használ benzines autót, de mivel nagyon sok G-t látok az utakon sárga, töltő-matricával, gondoltam megosztom a tapasztalatot.

Sajnos a gáz-üzemagyag-elosztóval van a bibi, ami nem olcsó, még bontottan is 30e körül mozog.

Maradok hűséges G használó, tisztelettel.

ui.: uhuhu-t vissza a fórumba :D

Módosítva : gywer76
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.