Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

ezeket a kódokat regisztrálta.

10,3,10,1

10,3,10,4

10,3,10,10

10,3,10,10

Használd az idézést, légy szíves...

Lefordítva:

0301 1.henger égéskimaradást érzékel

0304 4.henger égéskimaradást érzékel

0300 Rendszertelen/több hengert érintő égéskimaradást érzékelés

Ez gyanús, hogy gyertya vagy gyújtó trafó. Én ilyen sorrendben nézném meg. De sajnos lehet trafó lesz. (vagy még lehet beragadt szelep, csak furcsa hogy a két szélső hengernél egyszerre)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Használd az idézést, légy szíves...

Lefordítva:

0301 1.henger égéskimaradást érzékel

0304 4.henger égéskimaradást érzékel

0300 Rendszertelen/több hengert érintő égéskimaradást érzékelés

Ez gyanús, hogy gyertya vagy gyújtó trafó. Én ilyen sorrendben nézném meg. De sajnos lehet trafó lesz. (vagy még lehet beragadt szelep, csak furcsa hogy a két szélső hengernél egyszerre)

2-3 éve a gyári gyertyákat és a gyári trafót kicseréltem.a gyertyákat jó minőségüre a trafót utángyártottra. (gyári 50-60ezer)

elképzelhető,h már tönkre ment volna a trafó és megint vehetek újat?

Link to comment
Megosztás:

2-3 éve a gyári gyertyákat és a gyári trafót kicseréltem.a gyertyákat jó minőségüre a trafót utángyártottra. (gyári 50-60ezer)

elképzelhető,h már tönkre ment volna a trafó és megint vehetek újat?

Sajnos igen.

Nincs egy astra a közelben, akivel át tudod cserélni a trafót egy próba idejére?

Link to comment
Megosztás:

sajnos,nincs.

most is mászkáltam a szerelőhöz,de nincs nyitva és mintha semmi baja nem lenne.

hideg motornál kínlódás utána minden tökéletes.

Háát nem tudom. Esetleg a trafóra menő csatit mozgasd meg, de nem hiszem, hogy segít. :(

Link to comment
Megosztás:

2-3 éve a gyári gyertyákat és a gyári trafót kicseréltem.a gyertyákat jó minőségüre a trafót utángyártottra. (gyári 50-60ezer)

elképzelhető,h már tönkre ment volna a trafó és megint vehetek újat?

Utángyártott trafó nem ajánlott, visszabeszélhet az ECU-nak is.

Az, hogy mikor cserélt az ember gyertyát, vagy trafót, sajnos önmagában semmit se jelent. Már a beszerelés másnapján tönkremehet bármi...

A hosszabb ideig tartó egyoldalú városi használat a legnagyobb gyilkosa ezeknek a motoroknak. Itt koksz, ott szutyok, aztán dobálja össze-vissza a hibakódokat, a szerelők kicserélik a jövő hetet is, és semmi javulás... Ezt megelőzni tudatos használattal lehet: gyakori olajcsere bele való olajjal (10-12 ekm), meleg üzemben lehetőség szerint 2500-3000-es fordulaton közlekedés, időnként hosszabb úton megzavarni (4000-4500-as fordulaton tartósabban).

Mondjuk nagyon rövid a G Astra váltóáttételezése, hamar leforog és ilyenkor már zajos is, ezért ösztönösen is tart az ember a hajtásától, de meleg motornál nem kell félni, hogy - ésszerű határok között forszírozva - szétrúgod a motort, jobbat teszel vele így, mint „kímélve”, tötymörögve.

A fogyasztásmatyik se tudnak pár decinél többet megtakarítani a lassú poroszkálással. Amit meg így meg lehet nyerni, azt el fogja vinni pl. a hengerfej felújítás... :ph34r:

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Tanácsotokat szeretném kérni....

Tegnap megállt alattam az autó.... idáig ez gondolom nem túl izgatlmas nektek, de! A hibajelenség elég különös....

Menet közben, városon belül haladtam 50 km/h óra körül, amikor leállt a motor. Se kép,se hang.

Ami furcsa volt, hogy a leállás után folyamatosan pörgött a hűtő ventillátor, a hűtés hiba visszajelző világított, ez idő alatt az autót beindítani nem tudtam, önindító szépen tekert. Más hibajelzés nem volt. pl. motorhiba...

ha gyújtásra tettem, akkor a motor hőmérséklet mutató nullát mutatott, egyébként menet közben 89-90 fokot tartotta szépen, ahogy szokta.

kb 2 perc a ventillátor leállt, a hiba visszajelző elaludt. Ekkor egyből indult az autó szépen ahogy szokott, mintha misem történt volna. A motorháztetőt felnyitottam, nem érzetem melegebbet a motor felöl mint máskor, a kiegyenlítő tartályban szép tiszta hűtőfolyadék normál szinten, üzemmelegnek éreztem a csöveket, semmi különös. Hűtőfolyadék hőmérséklet visszajelző szépen mutatta a 90 fokot.

Óvatosságból csak 60-70 körül jöttem tovább, semmi gond nélkül, majd kb. 6 km. után ujra megesett a rémeset, de szerencsére ez már a mi utcánkban volt éppen így üresben hazáig gurultam.

Ma próbálgattam, minden rendben, a hiba nem jött vissza. Tekintettel arra, hogy két pici gyerekkel rendszeresen utazom szeretném mihamarabb kideríteni a hibát.

Van egy elm327 csatolóm, rádugtam hibakódot, rendellenességet nem tapasztaltam, pl. hogy aránytalanul nagy motor hőmérsékletet mutaott volna, vagy víz hőmérsékletet. bár ez a kódolvasás valószínűleg nem megbízható teljesen.

Az autó: Astra G 1.7 TD 1998 évjárat, OPEL motoros.

Várom segítő hozzászólásotokat, észrevételeteket.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Tanácsotokat szeretném kérni....

Tegnap megállt alattam az autó.... idáig ez gondolom nem túl izgatlmas nektek, de! A hibajelenség elég különös....

Menet közben, városon belül haladtam 50 km/h óra körül, amikor leállt a motor. Se kép,se hang.

Ami furcsa volt, hogy a leállás után folyamatosan pörgött a hűtő ventillátor, a hűtés hiba visszajelző világított, ez idő alatt az autót beindítani nem tudtam, önindító szépen tekert. Más hibajelzés nem volt. pl. motorhiba...

ha gyújtásra tettem, akkor a motor hőmérséklet mutató nullát mutatott, egyébként menet közben 89-90 fokot tartotta szépen, ahogy szokta.

kb 2 perc a ventillátor leállt, a hiba visszajelző elaludt. Ekkor egyből indult az autó szépen ahogy szokott, mintha misem történt volna. A motorháztetőt felnyitottam, nem érzetem melegebbet a motor felöl mint máskor, a kiegyenlítő tartályban szép tiszta hűtőfolyadék normál szinten, üzemmelegnek éreztem a csöveket, semmi különös. Hűtőfolyadék hőmérséklet visszajelző szépen mutatta a 90 fokot.

Óvatosságból csak 60-70 körül jöttem tovább, semmi gond nélkül, majd kb. 6 km. után ujra megesett a rémeset, de szerencsére ez már a mi utcánkban volt éppen így üresben hazáig gurultam.

Ma próbálgattam, minden rendben, a hiba nem jött vissza. Tekintettel arra, hogy két pici gyerekkel rendszeresen utazom szeretném mihamarabb kideríteni a hibát.

Van egy elm327 csatolóm, rádugtam hibakódot, rendellenességet nem tapasztaltam, pl. hogy aránytalanul nagy motor hőmérsékletet mutaott volna, vagy víz hőmérsékletet. bár ez a kódolvasás valószínűleg nem megbízható teljesen.

Az autó: Astra G 1.7 TD 1998 évjárat, OPEL motoros.

Várom segítő hozzászólásotokat, észrevételeteket.

Köszönöm!

Vizhőfok jeladó hiba (vagy érintkező hiba), és az ecu leállítja a motort a hűtőventit meg bekapcsolja a károsodás megelőzése érdekében. Amikor jó, akkor jó és azért látsz helyes értékeket. Módosítva : beghyn
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Találtam egy videót ,ami felkeltette az érdeklődésem...tudna valaki egy pontosabb magyarázatot adni hol található ez a bizonyos lemez?....

:http://youtu.be/fpNaCEQt_qI

Ez milyen motorkódú gép?

Srácok!

Tanácsotokat szeretném kérni....

Tegnap megállt alattam az autó.... idáig ez gondolom nem túl izgatlmas nektek, de! A hibajelenség elég különös....

Menet közben, városon belül haladtam 50 km/h óra körül, amikor leállt a motor. Se kép,se hang.

Ami furcsa volt, hogy a leállás után folyamatosan pörgött a hűtő ventillátor, a hűtés hiba visszajelző világított, ez idő alatt az autót beindítani nem tudtam, önindító szépen tekert. Más hibajelzés nem volt. pl. motorhiba...

ha gyújtásra tettem, akkor a motor hőmérséklet mutató nullát mutatott, egyébként menet közben 89-90 fokot tartotta szépen, ahogy szokta.

kb 2 perc a ventillátor leállt, a hiba visszajelző elaludt. Ekkor egyből indult az autó szépen ahogy szokott, mintha misem történt volna. A motorháztetőt felnyitottam, nem érzetem melegebbet a motor felöl mint máskor, a kiegyenlítő tartályban szép tiszta hűtőfolyadék normál szinten, üzemmelegnek éreztem a csöveket, semmi különös. Hűtőfolyadék hőmérséklet visszajelző szépen mutatta a 90 fokot.

Óvatosságból csak 60-70 körül jöttem tovább, semmi gond nélkül, majd kb. 6 km. után ujra megesett a rémeset, de szerencsére ez már a mi utcánkban volt éppen így üresben hazáig gurultam.

Ma próbálgattam, minden rendben, a hiba nem jött vissza. Tekintettel arra, hogy két pici gyerekkel rendszeresen utazom szeretném mihamarabb kideríteni a hibát.

Van egy elm327 csatolóm, rádugtam hibakódot, rendellenességet nem tapasztaltam, pl. hogy aránytalanul nagy motor hőmérsékletet mutaott volna, vagy víz hőmérsékletet. bár ez a kódolvasás valószínűleg nem megbízható teljesen.

Az autó: Astra G 1.7 TD 1998 évjárat, OPEL motoros.

Várom segítő hozzászólásotokat, észrevételeteket.

Köszönöm!

Az ECU és környéke tiszta? Ennél a motornál mintha hallottam volna már arról hogy beszivárog oda egy szimering hiba miatt az olaj, és mindent megbolondít(hat). Az a hiba egy pár ezer forintos szimering cserével orvosolható egy ideig. Utána ECU-s szaki kell vagy másik ECU... Az úgy már nagyon drága. De lehet hogy nem itt lesz a hiba, ez csak egy tipp...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Autom egy 2003-as Astra G 1.6 16V motorkód: Z16XE a hiba több éve fenn áll, egy szerelő sem tudta még megoldani! Teljesen tanácstalan vagyok hogy mit kellene már tennem hogy megszűnjön. Kérlek segítsetek ha tudtok.

Hiba leírása: Csak és kizárólag télen jelentkező probléma, hidegen indítom kb. 30 másodpercig tökéletesen jár a motor majd elkezd dadogni leáll egy henger majd mégegy aztán már úgy zakatol mint egy traktor, az egész kaszni remeg majd kiugrik a motor a kocsiból és végül nem bírja tovább és leáll a motor ez körülbelül 1-2perc leforgása alatt történik. Aztán indítim újra ugyanaz a probléma annyi különbséggel, hogy nagyon nehezen indul be és már az indítás pillanatában kihagynak a hengerek. Ezt körülbeleül 6-7 alkalommal ismétlem meg egymás után, mire nagynehezen el tudok vele indulni ez kb. egy 15perces tortúra. Azután a hiba megszűnik és hibátlanul működik a motor akár több száz kilóméteren keresztül is, mindaddig amíg nem állok le vele újra egy kicsit hosszabb időre.

Leírom miket cseréltünk benne és mit próbálltunk ki idáig: gyertyák cseréje gyárira, gyújtótrafó csere gyárira, második lambda szonda csere gyárira, kopogásérzékelő csere, EGR ledugózva, 16db hidrotőke cseréje, kompresszió mérés 16bár felett mind a 4henger max 0.5bár eltéréssel, üzemanyag szűrő csere, üzemanyagbefecskendező rendszer tisztító adalék, szeleptisztító, motoröblítő, mind hiába.

Üdv: Mindenkinek

Link to comment
Megosztás:

Diagnosztikával nézve a motorhőmérsékletet jól látja a vezérlő? Nem csak egy pontban nézve, hanem egy bemelegedés folyamán végig.

Főtengely, illetve vezérműtengely helyzet jeladót is jó lenne próbára megnézni, főleg, ha ez a probléma minden indításkor megvan. Üzemanyagnyomást sem ártana nézni, amikor így fuldoklik, bár ha ott lenne a gond, akkor valószínűleg már megállt volna végleg.

Link to comment
Megosztás:

Diagnosztikával nézve a motorhőmérsékletet jól látja a vezérlő? Nem csak egy pontban nézve, hanem egy bemelegedés folyamán végig.

Főtengely, illetve vezérműtengely helyzet jeladót is jó lenne próbára megnézni, főleg, ha ez a probléma minden indításkor megvan. Üzemanyagnyomást sem ártana nézni, amikor így fuldoklik, bár ha ott lenne a gond, akkor valószínűleg már megállt volna végleg.

Diagnosztikával még nem követtük végig a bemelegedést de jó ötlet meg fogom nézni. A főtengely, vezérműtengely jeladó ha hibás lenne nyáron is okozna problémát? Csak télen jelentkezik a probléma és akkor ha legalább egy órát áll az autó.

Üzemanyag nyomást mértünk egyszer az rendben volt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Autom egy 2003-as Astra G 1.6 16V motorkód: Z16XE a hiba több éve fenn áll, egy szerelő sem tudta még megoldani! Teljesen tanácstalan vagyok hogy mit kellene már tennem hogy megszűnjön. Kérlek segítsetek ha tudtok.

Hiba leírása: Csak és kizárólag télen jelentkező probléma, hidegen indítom kb. 30 másodpercig tökéletesen jár a motor majd elkezd dadogni leáll egy henger majd mégegy aztán már úgy zakatol mint egy traktor, az egész kaszni remeg majd kiugrik a motor a kocsiból és végül nem bírja tovább és leáll a motor ez körülbelül 1-2perc leforgása alatt történik. Aztán indítim újra ugyanaz a probléma annyi különbséggel, hogy nagyon nehezen indul be és már az indítás pillanatában kihagynak a hengerek. Ezt körülbeleül 6-7 alkalommal ismétlem meg egymás után, mire nagynehezen el tudok vele indulni ez kb. egy 15perces tortúra. Azután a hiba megszűnik és hibátlanul működik a motor akár több száz kilóméteren keresztül is, mindaddig amíg nem állok le vele újra egy kicsit hosszabb időre.

Leírom miket cseréltünk benne és mit próbálltunk ki idáig: gyertyák cseréje gyárira, gyújtótrafó csere gyárira, második lambda szonda csere gyárira, kopogásérzékelő csere, EGR ledugózva, 16db hidrotőke cseréje, kompresszió mérés 16bár felett mind a 4henger max 0.5bár eltéréssel, üzemanyag szűrő csere, üzemanyagbefecskendező rendszer tisztító adalék, szeleptisztító, motoröblítő, mind hiába.

Üdv: Mindenkinek

Gondolom dob sárga lámpát is.

Ha valamelyik hengerbe/hengerekben gyújtáskimaradást érzékel, akkor lekapcsolja az adott hengert, hogy ne károsítsa a katalizátort.

Ennek több oka lehet: gyertya, trafó, ECU, beragadt szelep stb....

Link to comment
Megosztás:

Gondolom dob sárga lámpát is.

Ha valamelyik hengerbe/hengerekben gyújtáskimaradást érzékel, akkor lekapcsolja az adott hengert, hogy ne károsítsa a katalizátort.

Ennek több oka lehet: gyertya, trafó, ECU, beragadt szelep stb....

Igen van sárga lámpa gyújtáskimaradást érzékel, trafó, gyertya kizárva mindkettőt cseréltem ráadásul gyárira. Beragadt szelep erre én is gondoltam csak azt nem értem ha beragad a szelep annak ragadnia kéne akkor is mikor beindítom a motort és nem csak fél percre rá. Az ECU -t nem tudom hogyan lehetne tesztelni opel szervíben már voltam diagnosztikát csináltak gyári műszerrel minden rendben volt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok fiúk...Ha hullámzik az autó fékezéskor olyan mintha a tárcsa lenne rossz,de azt felszabályozták,sőt még a fékbetétből is szedtek le sikmarón és utána is hullámzik,mi lehet még?ha csak épphogy fékezek semmit nem érzek de közepes és nagy fékezéskor eléggé rossz a helyzet!Szilent lehet?vagy mi okozhtja?rosssz minőségű a betét?teljesen tanácstalan vok...a fékmunkhenger?jah és bal előlről érdekes súrlódás hangot hallok fékezéskor,halkan de régebben ilyet nem hallottam!Van ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok fiúk...Ha hullámzik az autó fékezéskor olyan mintha a tárcsa lenne rossz,de azt felszabályozták,sőt még a fékbetétből is szedtek le sikmarón és utána is hullámzik,mi lehet még?ha csak épphogy fékezek semmit nem érzek de közepes és nagy fékezéskor eléggé rossz a helyzet!Szilent lehet?vagy mi okozhtja?rosssz minőségű a betét?teljesen tanácstalan vok...a fékmunkhenger?jah és bal előlről érdekes súrlódás hangot hallok fékezéskor,halkan de régebben ilyet nem hallottam!Van ötlet?

Súrlódó hang lehet a kopásjelző is főleg ha sokat síkoltak le a betétből. Nekem eddig egyszer szabályozták a hátsó dobot, sosem lett jó, ki kellett cserélni. Szerintem a hullámzás is akkor fog megszűnni, ha a tárcsákat és a betéteket is kicseréled. A munkahengerekre is rá kellene pillantani.

Módosítva : beghyn
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok fiúk...Ha hullámzik az autó fékezéskor olyan mintha a tárcsa lenne rossz,de azt felszabályozták,sőt még a fékbetétből is szedtek le sikmarón és utána is hullámzik,mi lehet még?ha csak épphogy fékezek semmit nem érzek de közepes és nagy fékezéskor eléggé rossz a helyzet!Szilent lehet?vagy mi okozhtja?rosssz minőségű a betét?teljesen tanácstalan vok...a fékmunkhenger?jah és bal előlről érdekes súrlódás hangot hallok fékezéskor,halkan de régebben ilyet nem hallottam!Van ötlet?

Én is a sikertelen felszabályzásra tippelek.

Link to comment
Megosztás:

Súrlódó hang lehet a kopásjelző is főleg ha sokat síkoltak le a betétből. Nekem eddig egyszer szabályozták a hátsó dobot, sosem lett jó, ki kellett cserélni. Szerintem a hullámzás is akkor fog megszűnni, ha a tárcsákat és a betéteket is kicseréled. A munkahengerekre is rá kellene pillantani.

Az a baj,hogy új volt mindkettő a tárcsa is és a betét is...akkor is jelentkezik...a munkahengerek nem akadnak,nem ragadnak be...már gondoltam a devanderre is,de leállitottam a kocsit,vissza a gyújtást...fékeztem de akkor is csinálja...így ez kizárva talán...lehet veszek brembo tárcsát meg gm betétet...akkor jó volt...de ha nem akkor fog megölni az ideg :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Kis segitsèg kellene.

G Astra 1.4 16v z14xe 98 as !

2 fő gondom van vele !

1. Az ma indulàskor jelentkezett!

Kivilant a légzsàk làmpa! És nem alszik el! Ülések alati érzékelöket megpiszkàltam és leuhuztam az aksit most épp vàrok hàtha elfelejti a hibàt!

2. Mikor messzebb megyek az autóval folyamatosan ..pl 100-150 km et !

Akkor elketzdi azt csinàlni ,hogy mikor kiveszem üresbe és ugye visszaesik a fordulat akkor nem àll meg alapjàraton hanem lefulad ! Ezutàn egyből indul mintha semmi sem tőrtént volna ! De miutàn megàllok és kühül a motor utànna megint jó egy darabig ! Rendszeresen hasznàlom olyan 40 50 km tàvolsàgba ott semmi gond !

Ami csere volt gyertyàk üzemanyag szürő kipufogó hàtsó dob..! Azóta nem próbàltam !

A km óra nemjàchat közre? Mert az olyant csinàl ,hogy kb fél óra gasznàlat utàn leesik a mutató ! És nem mér semmit ! Megàllok kihül és megin jó egy fél óràt ! Szerintem ez a km jeladó , nekem még a vàltóban van ! Nincs benbe abs !

Valaki valami okosàg?

Előre is köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Kis segitsèg kellene.

G Astra 1.4 16v z14xe 98 as !

2 fő gondom van vele !

1. Az ma indulàskor jelentkezett!

Kivilant a légzsàk làmpa! És nem alszik el! Ülések alati érzékelöket megpiszkàltam és leuhuztam az aksit most épp vàrok hàtha elfelejti a hibàt!

2. Mikor messzebb megyek az autóval folyamatosan ..pl 100-150 km et !

Akkor elketzdi azt csinàlni ,hogy mikor kiveszem üresbe és ugye visszaesik a fordulat akkor nem àll meg alapjàraton hanem lefulad ! Ezutàn egyből indul mintha semmi sem tőrtént volna ! De miutàn megàllok és kühül a motor utànna megint jó egy darabig ! Rendszeresen hasznàlom olyan 40 50 km tàvolsàgba ott semmi gond !

Ami csere volt gyertyàk üzemanyag szürő kipufogó hàtsó dob..! Azóta nem próbàltam !

A km óra nemjàchat közre? Mert az olyant csinàl ,hogy kb fél óra gasznàlat utàn leesik a mutató ! És nem mér semmit ! Megàllok kihül és megin jó egy fél óràt ! Szerintem ez a km jeladó , nekem még a vàltóban van ! Nincs benbe abs !

Valaki valami okosàg?

Előre is köszönöm!!!

Ejha... Néhol azon gondolkodtam, beírjam-e google translate-ba.

Légzsák hibát nem felejt, azt csak Tech2-vel lehet törölni.

EGR szelepet tisztítsd ki és járasd meg 3500-4000 fordulaton 40-50 km-en át.

Km óra a hajtással nincs összefüggésben.

Link to comment
Megosztás:

Ejha... Néhol azon gondolkodtam, beírjam-e google translate-ba.

Légzsák hibát nem felejt, azt csak Tech2-vel lehet törölni.

EGR szelepet tisztítsd ki és járasd meg 3500-4000 fordulaton 40-50 km-en át.

Km óra a hajtással nincs összefüggésben.

Egr levan vakolva !!

Màr ugy vettem az autót !

Akkor elviszem és kiütettem a hibàt!

Link to comment
Megosztás:

Igen van sárga lámpa gyújtáskimaradást érzékel, trafó, gyertya kizárva mindkettőt cseréltem ráadásul gyárira. Beragadt szelep erre én is gondoltam csak azt nem értem ha beragad a szelep annak ragadnia kéne akkor is mikor beindítom a motort és nem csak fél percre rá. Az ECU -t nem tudom hogyan lehetne tesztelni opel szervíben már voltam diagnosztikát csináltak gyári műszerrel minden rendben volt.

Szia!

ECU körül pedig lehetne esetleg nézelődni. Lehet egyszerű kontakt hiba, ami a melegen, a hőtágulás miatt nem észlelhető. Érdemes lenne a csatlakozást átnézni.

Lehet, hogy belül valamilyen forrasztás engedett el, ami melegre szintén „megjavul” időlegesen.

Érdemes lenne keresni egy ECU-javítással foglalkozót, és egy donor ECU-val megnézni ezt a kihűlős-melegedős témát. És addig nem cserélni ki semmit, amíg be nem bizonyosodik, hogy valóban az a vétkes.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.