Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Helll!

A tápkábel behúzás ( köszi a segítséget ) megoldódott. A végén a gumi átvezetőn keresztül jöttem be. Most 1 kicsit más a gondom. Mivel a beépített rendszer hangminőségre van kihegyezve, és így válogattuk össze a komponenseket Bakai Gabival (ex Tuning magazin ), felmerült 1 olyan probléma, hogy kikapcsoláskor és számváltáskor 1 kattanást lehet hallani! Ezt az erősítő negatívja és a fej negatívja közti potenciálkülömbség okozza. Röviden: kénytelen voltam elvágni a fej negatív kábelét, és azt az erősítő testpontjára kötni. Mondjuk még mindíg hallom a kattanást, ezért az egész fejegységház le lesz földelve! Csak azért írtam le, ha valaki hasonló problémába futna bele.

Én a minnél közelebbi földelésre szavazok.Akkor most min keresztül van negatív adva a fejegységnek??Én ami cuccot láttam,az összes pattant bekapcsoláskor.Nemcsak autós erősítőkről beszélek.Bekapcsoláskor a cucc kimenetének bekell állni 0-ra.Ezt úgy szokták megoldani,h.a kimenetre 1 relét raknak,mint a diszkós végfokoknál van.Egy késleltető áramkörrel,később kapcsolják rá a hangszórót,miután beállt az erősítő 0 dc szintre.

Link to comment
Megosztás:

Én a minnél közelebbi földelésre szavazok.Akkor most min keresztül van negatív adva a fejegységnek??Én ami cuccot láttam,az összes pattant bekapcsoláskor.Nemcsak autós erősítőkről beszélek.Bekapcsoláskor a cucc kimenetének bekell állni 0-ra.Ezt úgy szokták megoldani,h.a kimenetre 1 relét raknak,mint a diszkós végfokoknál van.Egy késleltető áramkörrel,később kapcsolják rá a hangszórót,miután beállt az erősítő 0 dc szintre.

Válaszul: de ez benne van az előző commentben is: 1: "Röviden: kénytelen voltam elvágni a fej negatív kábelét, és azt az erősítő testpontjára kötni." 2 számváltáskor és kikapcsoláskor! ( bekapcsolásnál semmi baja )

Link to comment
Megosztás:

U-dimension element comp 6 kompo kiemelőkereten, majd tolok képet, 1 harman-kardon erőlködő cordial kábelekkel, rca=furutech végek cordial kábellel ezüst forrasztással, a tápok connection audison. Minden kábel bandázsolva. + még a mélynyomó és az erősítője hátul. ( hangminőségi rendszer készül ) Ha valakit érdekel, majd tolok képeket a beépítésről.

Nem "hangzik" rosszul ;)

Nekem ilyen hifi van a vectrában link

Szám váltáskor és bekapcsoláskor sem kattan semmi egyedül akkor ha rádióra kapcsolok de az sem mindig csak néha fordul elő.

De sejtem milyen lehet, az otthoni 5.1-em (Ozaki B5) is kattan így ki/be kapcsoláskor abban is állítólag pár forintos spórolás eredménye az idegesítő kattanás.

Képek érdekelnek ;)

Link to comment
Megosztás:

nekem amit sikerult a kep alapjan kibogarasznom a szamokbol hogy talan ecu ra utal,allitolag ez a baja a kocsinak ,elment belole az ero es ez romlott el valami ilyesmit mondott a szerelo kint

Ha az erő ment el belőle, tehát nem kapcsol be a turbó, az a vákumrendszer hibájára is utalhat.Célszerűbb lenne haza hozni, és egy hozzáértő szerelőhöz elvinni.

Link to comment
Megosztás:

Alakítottam ma egy kicsit a műszerfalon ;) Forrasztottam, illesztettem, takarítottam, ügyeskedtem és kész a fedélzeti számítógép kijelzője ;) Pixelhiba mentes, minden izzó jó benne és a műszeregységek világítása is 100%-os (led, izzó vegyesen ;) ).

Ugyanakkor azt mondja az autóm, hogy "Bremsbelag" német a drága kompjútere és ha jól értem azt szeretné, hogy cseréljek fékbetétet... na ja de hol? Az összeset vagy csak elöl, hátul? Na majd rá is kukkantok szemre is, hogy melyik tűnik kopottnak annyira, hogy cserélni kelljen... de, hogy még ezt kis jelzi... nem semmi :P

+ Van valahol leírás arról, hogy milyen hibakódokat adhat ki a fedélzeti számítógép? Az összes lehetséges érdekelne mert amelyiket magamtól nem tudom lefordítani azt megkeresném szótárban így mindig tudnám, hogy mi a baja -_- (11,5 év német után sem megy azért minden... sőt :D)

Vagy olyat hogyan lehet csinálni, hogy a német fedélzetim angol legyen?

Link to comment
Megosztás:

Ugyanakkor azt mondja az autóm, hogy "Bremsbelag" német a drága kompjútere és ha jól értem azt szeretné, hogy cseréljek fékbetétet... na ja de hol? Az összeset vagy csak elöl, hátul?

Elöl.Csak ott van érzékelő.Emlékeim szerint elég drága mulaccság a kábel cseréje.Ha összekötöd a csatijának a 2 lábát, többet nem fogja kiírni.Azért a betéteket nézd meg.

+ Van valahol leírás arról, hogy milyen hibakódokat adhat ki a fedélzeti számítógép? Az összes lehetséges érdekelne mert amelyiket magamtól nem tudom lefordítani azt megkeresném szótárban így mindig tudnám, hogy mi a baja ;) (11,5 év német után sem megy azért minden... sőt ;))

Korábban beszéltünk a mikéntéjéről, keress rá.

Vagy olyat hogyan lehet csinálni, hogy a német fedélzetim angol legyen?

TECH2-vel felprogramozható.

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet átállítani a nyelvet a computeren,nekem azt mondták az Opelben.

Elöl.Csak ott van érzékelő.Emlékeim szerint elég drága mulaccság a kábel cseréje.Ha összekötöd a csatijának a 2 lábát, többet nem fogja kiírni.Azért a betéteket nézd meg.

Korábban beszéltünk a mikéntéjéről, keress rá.

TECH2-vel felprogramozható.

Link to comment
Megosztás:

Értem ;) Unixtraden olyanokat írnak, hogy "kopásjelző érintkező nélkül" Magyarul ha ilyet teszek bele ugyanúgy ki fogja írni hibának, de az új fékbetétre a régi kopásjelzőjét át lehet rakni?

Ugyanakkor van kopásjelzős 7-13e de nem egyezik a méretük.... ;)

Rákeresek talán meg is találom ;)

TECH 2, ez az a készülék amivel a hibakódokat is ki lehet olvasni/törölni vagy ez annál komolyabb? Egy "mezei" autó villamosságis meg tudja csinálni?

Link to comment
Megosztás:

Hogy sikerült megcsinálnod a kijelzőt?Leírnád?

Alakítottam ma egy kicsit a műszerfalon ;) Forrasztottam, illesztettem, takarítottam, ügyeskedtem és kész a fedélzeti számítógép kijelzője ;) Pixelhiba mentes, minden izzó jó benne és a műszeregységek világítása is 100%-os (led, izzó vegyesen ;) ).

Ugyanakkor azt mondja az autóm, hogy "Bremsbelag" német a drága kompjútere és ha jól értem azt szeretné, hogy cseréljek fékbetétet... na ja de hol? Az összeset vagy csak elöl, hátul? Na majd rá is kukkantok szemre is, hogy melyik tűnik kopottnak annyira, hogy cserélni kelljen... de, hogy még ezt kis jelzi... nem semmi :P

+ Van valahol leírás arról, hogy milyen hibakódokat adhat ki a fedélzeti számítógép? Az összes lehetséges érdekelne mert amelyiket magamtól nem tudom lefordítani azt megkeresném szótárban így mindig tudnám, hogy mi a baja -_- (11,5 év német után sem megy azért minden... sőt :D)

Vagy olyat hogyan lehet csinálni, hogy a német fedélzetim angol legyen?

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet átállítani a nyelvet a computeren,nekem azt mondták az Opelben.

Max. nemértenek hozzá.....

TECH 2, ez az a készülék amivel a hibakódokat is ki lehet olvasni/törölni vagy ez annál komolyabb? Egy "mezei" autó villamosságis meg tudja csinálni?

1.Így van.

2.Elvileg......ha ért hozzá.... ;)

Link to comment
Megosztás:

Kijelző, szét lett szedve az egész, az érintkezők tisztítva, haverom takarította ki elsőnek majd szórakozott vele utána már egészen jó volt de elfárad a műanyag és nem szorítja eléggé a szalagkábelre az érintkezőket ezért kapott 2 réteg kb 1-1 mm vastag ragasztószalag csíkot a nyákra így összerakáskor a fekete műanyag keret pont rányomja a problémás nyákot a szalagkábelre így nincs vele gond ;) A 3 érintkező persze a sok szétszedéstől-összerakástól letört így azokat a nyák hátuljáról forrasztottam rá az érintkezőkre egy-egy kábellel, hibátlan megoldás bár nem gyári de működik ez a lényeg és úgysem látszik belőle semmi. Izzókat is kapott újat, 12V/1.2W "rizsszem izzós" 220ft/db. Van még egy másik nagy kijelzőm is azt el is raktam tartalékba ha ennek hibája lenne az úgyis csak alkatrésznek lenne jó mert angol csatis ami több lábat kapott mint az enyém :P Szerintem a sok pixelhibás mint amilyen az enyém is volt csere nélkül javítható lenne csak a leírtakat kell eljátszani vele és remélni, hogy jó lesz ;)

Tech2: majd rákérdezek ;)

Link to comment
Megosztás:

Na én is megpróbálnám megbütykölni,de már a szétszedésnél elakadtam.Nekem kétsoros kijelzőm van és addig jutottam el,hogy kiforrasztottam a három érintkezőt ami gyakorlatilag az állító gombja,és így ki jött a házból,de tovább nem jutottam mert nem jön szét!

Kijelző, szét lett szedve az egész, az érintkezők tisztítva, haverom takarította ki elsőnek majd szórakozott vele utána már egészen jó volt de elfárad a műanyag és nem szorítja eléggé a szalagkábelre az érintkezőket ezért kapott 2 réteg kb 1-1 mm vastag ragasztószalag csíkot a nyákra így összerakáskor a fekete műanyag keret pont rányomja a problémás nyákot a szalagkábelre így nincs vele gond ;) A 3 érintkező persze a sok szétszedéstől-összerakástól letört így azokat a nyák hátuljáról forrasztottam rá az érintkezőkre egy-egy kábellel, hibátlan megoldás bár nem gyári de működik ez a lényeg és úgysem látszik belőle semmi. Izzókat is kapott újat, 12V/1.2W "rizsszem izzós" 220ft/db. Van még egy másik nagy kijelzőm is azt el is raktam tartalékba ha ennek hibája lenne az úgyis csak alkatrésznek lenne jó mert angol csatis ami több lábat kapott mint az enyém :P Szerintem a sok pixelhibás mint amilyen az enyém is volt csere nélkül javítható lenne csak a leírtakat kell eljátszani vele és remélni, hogy jó lesz ;)

Tech2: majd rákérdezek ;)

Link to comment
Megosztás:

Nekem eredetileg kétsoros kijelzőm volt,és német.Nem is lett volna semmi gondom a némettel,csak hát nem nagyon lehetett már látni.A horribilis javítás végett inkább vettem egy másikat ami Vauxhal-ból való és angol nyelvű.Ezzel sem lenne gondom ez tökéletesen működik,viszont gallont,meg mérföldet ír.Na ezért kérdeztem meg,hogy át tudják-e állítani legalább a mérföldet kilométerre,és nem tudják.Pedig az Egri Opelben szerelő ismerőst kérdeztem nem pedig idegent.

Valaki írta itt,hogy kiírja hogy bremsbelag.Nekem is kiírja,a mostani angol meg hogy brakelight.A két első keréknél az abs vezetéke és a fém fékcső melett kell legyen egy üres kétlábas csati (feltéve ha nincs beledugva visszajelző és tényleg elkopott a betét)na ezt kell összekötni egy kis darab vezetékkel mindkét oldalon és nem fog megjelenni a felirat meg elalszik a check lámpa is.

Max. nemértenek hozzá.....

1.Így van.

2.Elvileg......ha ért hozzá.... ;)

Link to comment
Megosztás:

Na én is megpróbálnám megbütykölni,de már a szétszedésnél elakadtam.Nekem kétsoros kijelzőm van és addig jutottam el,hogy kiforrasztottam a három érintkezőt ami gyakorlatilag az állító gombja,és így ki jött a házból,de tovább nem jutottam mert nem jön szét!

Nekem is 2 soros azaz a nagy kijelzős van. Ha az érintkezőket kiforrasztottad csak ki kell húzni a fekete házból, a fehér keretet amin a kijelző és a nyák van, utána pedig lehet látni, hogy hol kell lepattintani a szalagkábeleknél az illesztéseket.

Link to comment
Megosztás:

Nekem eredetileg kétsoros kijelzőm volt,és német.Nem is lett volna semmi gondom a némettel,csak hát nem nagyon lehetett már látni.A horribilis javítás végett inkább vettem egy másikat ami Vauxhal-ból való és angol nyelvű.Ezzel sem lenne gondom ez tökéletesen működik,viszont gallont,meg mérföldet ír.Na ezért kérdeztem meg,hogy át tudják-e állítani legalább a mérföldet kilométerre,és nem tudják.Pedig az Egri Opelben szerelő ismerőst kérdeztem nem pedig idegent.

Akkor szerintem nem mondtak hülyeséget. Mert magát a nyelvet átállítani az nem nagy cucc, valószínűleg télleg tudja a computer. Viszont a mérföld meg a gallon na az már más tészta, szerintem az nem beállítás kérdése hanem így jött kia gyárból. De ez csak tipp. ;)

Link to comment
Megosztás:

Nekem eredetileg kétsoros kijelzőm volt,és német.Nem is lett volna semmi gondom a némettel,csak hát nem nagyon lehetett már látni.A horribilis javítás végett inkább vettem egy másikat ami Vauxhal-ból való és angol nyelvű.Ezzel sem lenne gondom ez tökéletesen működik,viszont gallont,meg mérföldet ír.Na ezért kérdeztem meg,hogy át tudják-e állítani legalább a mérföldet kilométerre,és nem tudják.Pedig az Egri Opelben szerelő ismerőst kérdeztem nem pedig idegent.

Itt Kméten át tudják írni.Szintén ismerős szerelő......mondhatni.

Valaki írta itt,hogy kiírja hogy bremsbelag.Nekem is kiírja,a mostani angol meg hogy brakelight.A két első keréknél az abs vezetéke és a fém fékcső melett kell legyen egy üres kétlábas csati (feltéve ha nincs beledugva visszajelző és tényleg elkopott a betét)na ezt kell összekötni egy kis darab vezetékkel mindkét oldalon és nem fog megjelenni a felirat meg elalszik a check lámpa is.

Fentebb már leírtam....... ;)

Link to comment
Megosztás:

Na én is kiszedtem a fekete házból,és látom rajta a füleket hogy hol kell szétpattinteni,de a tetején az egésznek van egy nyák,és attól nem jön szét.Mondom ez a nagy kijelző egy csatis és német.

Nekem is 2 soros azaz a nagy kijelzős van. Ha az érintkezőket kiforrasztottad csak ki kell húzni a fekete házból, a fehér keretet amin a kijelző és a nyák van, utána pedig lehet látni, hogy hol kell lepattintani a szalagkábeleknél az illesztéseket.
Link to comment
Megosztás:

Nekem eredetileg kétsoros kijelzőm volt,és német.Nem is lett volna semmi gondom a némettel,csak hát nem nagyon lehetett már látni.A horribilis javítás végett inkább vettem egy másikat ami Vauxhal-ból való és angol nyelvű.Ezzel sem lenne gondom ez tökéletesen működik,viszont gallont,meg mérföldet ír.Na ezért kérdeztem meg,hogy át tudják-e állítani legalább a mérföldet kilométerre,és nem tudják.Pedig az Egri Opelben szerelő ismerőst kérdeztem nem pedig idegent.

Valaki írta itt,hogy kiírja hogy bremsbelag.Nekem is kiírja,a mostani angol meg hogy brakelight.A két első keréknél az abs vezetéke és a fém fékcső melett kell legyen egy üres kétlábas csati (feltéve ha nincs beledugva visszajelző és tényleg elkopott a betét)na ezt kell összekötni egy kis darab vezetékkel mindkét oldalon és nem fog megjelenni a felirat meg elalszik a check lámpa is.

Ha azt írja, hogy Brakelight, akkor a féklámpáid közül nem világít az egyik. Amikor a féktárcsa kopik el, akkor "Brake pad"-et ír. Enyém rendszeresen kiírja, ha esetleg egy hétig nem járok az autóval, és közben az eső is esik (gondolom a beoxidált tárcsa cseszik neki valamit).

Link to comment
Megosztás:

Teljes mértékben igazad van.Én írtam félre.Tényleg azt írja,vagyis már csak írta ki hogy brakepad!!!

Ha azt írja, hogy Brakelight, akkor a féklámpáid közül nem világít az egyik. Amikor a féktárcsa kopik el, akkor "Brake pad"-et ír. Enyém rendszeresen kiírja, ha esetleg egy hétig nem járok az autóval, és közben az eső is esik (gondolom a beoxidált tárcsa cseszik neki valamit).
Link to comment
Megosztás:

Nekem is Bremsbelagot ír ki,és ég is a Check lámpa:)Megnézem amit írtatok!Amugy aki írta,a pixel gondot hogy oldotta meg??

Meg más,ami most nekem nagy gond,hogy a katalizátor utánn letört a kipufogó,és lógott,az egész cső elvan rozsdásodva és azért tört le!Most sufnisan vissza van fogatva legalább ne lógjon,de van olyan hangja mint az állat ;) Majd csináltatok rendszert alá!

A bajom az,hogy a lambda szonda szarkodhat ez miatt,mert van olyan hogy nem indul be a kocsi eccerűen,forgat meg minden de semmi,csinálhat ilyet,olyan mint ha a motort letíltaná?!Várok vele,kis idő múlva meg pöccre indul,nem értem!Ki lehet ütni a lambda szondát v vmi?Vkinek vmi tipp?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.