Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Na hát ha ilyen barbárnál volt ez a kocsi,akkor nézd át az első lökhárítótól a hátsóig hogy minden ott van-e ahol kell! :huh: :lol: :lol:

De örülök,hogy jó lett!

hát én is örülök hogy jó lett, vannak rajta egyébként elhanyagolt kis apróságok tényleg, amik szinte pénzbe sem kerülnek de bosszantóak tudnak lenni ha nem működnek, többek közt a ledesítést is azért csináltam meg mert szinte az összes izzó ki volt égve A lényeg hogy mostmár elöl is fent van a téligumma a gyári felnin. Megnyugodtam.

Link to comment
Megosztás:

Na akkor én jól eladtam annó 7000 forintért a jó kormányművem! :huh:

De amúgy többért a kutya se kereste.Nekem volt vadi uj és azt tettem bele.De itt is hirdettem ,és itt se érdeklődött a kutya se.Mondjuk futóműállításért 10 ezret elkérni kicsit húzós!

Okiman: Nem hiszem,hogy az újabb G Astrákban ilyen van,meg hát azon van elektronyos rásegítés is.Lehet hogy egy 98-as Astrán ilyen van,de arra meg felesleges cserélned.Amúgy tényleg nem kis munka kicserélni.

Javaslok valamit, szerintem fogadd meg. Nekem is ugyanilyen gondom volt. Sajnos erre kénytelen az ember beruházni 68.000.- Ft-ot, de elmondom mit kapsz ezért: Szakszerűen gyorsan felújitott kormányművet, ha nagyon szar 1 az 1 be cserélik ugyanezért az összegért. Reggel viszed délután hozod, Komplett futóműbeállitást ami szintén nem olcsó, 2 év teljes körű garanciát, és 1 H biztonsági jelölésű szerelést amiről papirt is kapsz, meg hát ebben az összegben benne van a munkadij is ( minimum 4 órás meló ) . Én nagyon meg vagyok velük elégedve. De számoljunk 1 kicsit. Bontott kormánymű, minimum 20000, szerelés, kb 10000, futóműállitás 5000-10000ig plusz még a 2.5 liter ATF olaj ( literje kb 2000 ft ). Spórolsz kb 15000-et de nem tudod a bontott mikor szarik be, nincs garanciád, Nem biztos hogy biztonságosan szerelik be. Én a kormányművel mint a fékkel is, nem szórakoznék.

A webcim: www.kormanymu.hu

Link to comment
Megosztás:

Szasztok!

Volna egy kérdésem: Egy Z16XE van a birtokomban. Ez olyat csinált, hogy menet közben 120km/h-nál elszálllt a gázpedál. Kigyulladt a kontroll lámpa(de nem a motoré,hanem a szervízé). Nem reagált a gázpedálra, 1500-as fordulatot tartott. Elementem vele hibakiolvasásra,ahol a gép se tárolt hibát,se más más hibát nem talált.A szerelő is tanácstalan volt,ő sem tudja hogy mi lehetett vele.

Az autó azóta is működik,csak akkor egyszer csinálta ezt,de igy nem merek vele hosszabb útra elindulni.

Ha valakinek volt már hasonló problémája,vagy van valami ötletetek,akkor légyszi írjátok meg nekem.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Okiman: Nem hiszem,hogy az újabb G Astrákban ilyen van,meg hát azon van elektronyos rásegítés is.Lehet hogy egy 98-as Astrán ilyen van,de arra meg felesleges cserélned.Amúgy tényleg nem kis munka kicserélni.

Ha kicsit figyelmesen visszaolvasol, láthatod hogy nem én akartam astra kormányműre cserélni...

Link to comment
Megosztás:

Szasztok!

Volna egy kérdésem: Egy Z16XE van a birtokomban. Ez olyat csinált, hogy menet közben 120km/h-nál elszálllt a gázpedál. Kigyulladt a kontroll lámpa(de nem a motoré,hanem a szervízé). Nem reagált a gázpedálra, 1500-as fordulatot tartott. Elementem vele hibakiolvasásra,ahol a gép se tárolt hibát,se más más hibát nem talált.A szerelő is tanácstalan volt,ő sem tudja hogy mi lehetett vele.

Az autó azóta is működik,csak akkor egyszer csinálta ezt,de igy nem merek vele hosszabb útra elindulni.

Ha valakinek volt már hasonló problémája,vagy van valami ötletetek,akkor légyszi írjátok meg nekem.

Köszi

Ha leállítottad és elindítottad, továbbra is rossz volt?

Link to comment
Megosztás:

Ha leállítottad és elindítottad, továbbra is rossz volt?

Mikor leálitottam és elinditottam megint akkor alapjárat nem volt, ez csak addig volt mig a szervizbe beáltam. Ahogy a gépet rádugták és elinditották megint azóta megy a fordulatot is veszi alapjárat is sima. Ezért is nem tudja a szerelő mi a gubac van vele, mert ahogy irtam a számitógép semmit nem jelzett és még hibát sem tárolt el. Ez is furcsa számomra, hogy hibát miért nem tárolt mikor szervizprogram lehtett az amivel hazajöttem (1500-as fordulat).

Link to comment
Megosztás:

Mikor leálitottam és elinditottam megint akkor alapjárat nem volt, ez csak addig volt mig a szervizbe beáltam. Ahogy a gépet rádugták és elinditották megint azóta megy a fordulatot is veszi alapjárat is sima. Ezért is nem tudja a szerelő mi a gubac van vele, mert ahogy irtam a számitógép semmit nem jelzett és még hibát sem tárolt el. Ez is furcsa számomra, hogy hibát miért nem tárolt mikor szervizprogram lehtett az amivel hazajöttem (1500-as fordulat).

Vazzeg, nincs ötletem.

Link to comment
Megosztás:

ledesítgetem a kocsit még mindig, tegnap a km óránál sikeresen rövidre zárt valahol és pakkant egyet a műszer. szemmel láthatóan kiégett egy áramkör, így nem megy a világítás

szereztem olcsón másikat, viszont ez mérföldes és 220km/h-ig van skálázva enyém pedig 260-ig. fogtam ennek az újnak az áramkörét tokozását és beletettem a régi km órás plexit és mutatókat. most jó adatot fog mutatni, vagy nem? reményeim szerint magában a mutatót mozgató elektronikába van kódolva minden, és akkor jó mert az a régi. szerintetek?

meg még annyi, hogy a ablakfűtés kapcsolónál azt a ledet melyik részhez kössem ami azt mutatja, hogy megy-e vagy sem? az állandóan világíróra rájöttem, amit logikusnak véltem és rákötöttem a kisegítő fényt az nem vált be, nem is működött tőle a kapcsoló akkor. és képet ehhez a kapcsolóhoz nem találok, csak a többi fajtához:/

Zozi82 üzenetét olvasva elgondolkoztam, hogy nekem sokszor csinálja a kocsi, hogy ha már meleg és általában újraindítom a motort, akkor 1500-at veszi alapjáratnak. néha segít ha nyomok egy kövér gázt és akkor visszaáll a 800-ra. Na ez mitől lehet?

Sok a gondom, tudom..:lol:

És még egy dolog, találtam ezt az oldalt. valakinek van ezzel kapcsolat tapasztalata? Mert tetszik a dolog..:huh:

Link to comment
Megosztás:

És az a rengeteg szenzor, ami ezeket a cuccokat méri? Kötve hiszem, hogy azok ki vannak építve.

Nekem Astra F-ben volt, hozzá volt "rendelve" a TID-hez.Elég sok dolgot tudtam róla pedig egy gyári BC nélküli verzió volt.

Ez annak a tovább okosított verziója, és a Gabi műve.(Opel16V) :huh:

Board Computer Funkciói

- egyéni üdvözlő szöveg indításkor

- pillanatnyi sebesség kijelzés km/h-ban

- pillanatnyi fordulatszám kijelzés fordulat/perc-ben

- pillanatnyi fogyasztás kijelzés L/óra (10km/h alatt), illetve L/100km

- átlagfogyasztás számolás L/100km

- tankszint kijelzés literben

- megtehető út számolása az átlagfogyasztás alapján km-ben

- 0-100km/h gyorsulás mérése ezredmásodpercben

- 201m gyorsulás mérése ezredmásodpercben (ill. elért sebesség km/h-ban)

- 403m gyorsulás mérése ezredmásodpercben (ill. elért sebesség km/h-ban)

- Napi (trip) km mérése százméteres számjeggyel

- Napi (trip) idő mérése nap/óra/perc-ben

- Napi (trip) átlagsebesség kijelzése km/h-ban

- Összes megtett km mérése

- Legnagyobb fordulatszám kijelzése (nullázható)

- Legnagyobb sebesség kijelzése (nullázható)

- Hűtővíz hőmérsékletének kijelzése Celsiusfokban (fagyponttól!)

- Akku- ill. töltőfeszültség kijelzése tized Voltos pontossággal

- Olajnyomás kijelzése tized bar pontossággal (kell hozzá külön szenzor!)

- Váltásjelző LED (programozható fordulatszámra)

- Számítógépes csatlakozási lehetőség, melyen keresztül az összes adat lekérhető, ill.

egyes paraméterek közvetlenül módosíthatók!

Link to comment
Megosztás:

Amúgy most éppen E85 elektronikán dolgozik.Olyanon, ami a lambda értékeit is figyelembe veszi, ezért a másik két technikával pl. (FlexTek;Hunflex) a hidegindítási problémákat ki lehet küszöbölni.Izé....szóval a Gabi cuccával könnyebb lesz a hidegindítás.A másik kettővel egyelőre macera.

Így én is csak 50%-ban mixelem a dolgot amíg nincs kiforrva a technika.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ezt a magas alapjáratot akkor csinálta mikor rossz volt az alapjárati motor.Én kiszálltam és adtam neki kalapáccsal! :lol:

Ezt a computert már én is néztem nem néz ki rosszul csak ki tudja mennyibe kerül.Mondjuk nekem van gyári! :D

ledesítgetem a kocsit még mindig, tegnap a km óránál sikeresen rövidre zárt valahol és pakkant egyet a műszer. szemmel láthatóan kiégett egy áramkör, így nem megy a világítás

szereztem olcsón másikat, viszont ez mérföldes és 220km/h-ig van skálázva enyém pedig 260-ig. fogtam ennek az újnak az áramkörét tokozását és beletettem a régi km órás plexit és mutatókat. most jó adatot fog mutatni, vagy nem? reményeim szerint magában a mutatót mozgató elektronikába van kódolva minden, és akkor jó mert az a régi. szerintetek?

meg még annyi, hogy a ablakfűtés kapcsolónál azt a ledet melyik részhez kössem ami azt mutatja, hogy megy-e vagy sem? az állandóan világíróra rájöttem, amit logikusnak véltem és rákötöttem a kisegítő fényt az nem vált be, nem is működött tőle a kapcsoló akkor. és képet ehhez a kapcsolóhoz nem találok, csak a többi fajtához:/

Zozi82 üzenetét olvasva elgondolkoztam, hogy nekem sokszor csinálja a kocsi, hogy ha már meleg és általában újraindítom a motort, akkor 1500-at veszi alapjáratnak. néha segít ha nyomok egy kövér gázt és akkor visszaáll a 800-ra. Na ez mitől lehet?

Sok a gondom, tudom..:lol:

És még egy dolog, találtam ezt az oldalt. valakinek van ezzel kapcsolat tapasztalata? Mert tetszik a dolog..:huh:

Link to comment
Megosztás:

Szavazzatok az autómra: link Köszönöm!

Ui.:

Újabb 13 ezres szerviz:

Valvoline TopGard 10W40 5L ment bele + 1L utántölteni

Technofil olajszűrő

Technofil légszűrő

Pollenszűrő

Termosztát kompletten + fagyálló

NGK V-Line 2 pólusú gyertyák

Klímatisztító spray (illat+baktérium)

Illatosító

Ablaktörlő lapátok cseréje (48+50 centis újfajta aquablade féle + tartalék pár)

Ma még ha sikerül kicserélem az elakadásjelző és a klíma gombjait is, a klímáé hol világít hol nem az elakadásjelzőé meg egyáltalán nem.

Délután megjön még 2 stabilizátor (az egyik már kopog és holnap ki is lesz cserélve a másik meg... legyen egyszerre).

Tegnap vittem zöldkártyára is, az is megvan.

Ha ezek megvannak akkor gyakorlatilag hibátlan lesz ismét :huh:

Link to comment
Megosztás:

És az a rengeteg szenzor, ami ezeket a cuccokat méri? Kötve hiszem, hogy azok ki vannak építve.

Milyen szenzor? Ezeket az adatokat gyárilag tudja az ECU, az más kérdés hogy neked alapban nem jelzi ki őket. Amihez szenzor kéne (pl. olajnyomás vagy hőfok, ablakmosó folyadék szintje, stb.), azokat valóban nem tudja ez sem, bár ezek közül is némelyik orvosolható külön szenzor beszerelésével.

Link to comment
Megosztás:

Milyen szenzor? Ezeket az adatokat gyárilag tudja az ECU, az más kérdés hogy neked alapban nem jelzi ki őket. Amihez szenzor kéne (pl. olajnyomás vagy hőfok, ablakmosó folyadék szintje, stb.), azokat valóban nem tudja ez sem, bár ezek közül is némelyik orvosolható külön szenzor beszerelésével.

Nagy BC-s Vekikben benne van némely az opció.

Link to comment
Megosztás:

ledesítgetem a kocsit még mindig, tegnap a km óránál sikeresen rövidre zárt valahol és pakkant egyet a műszer. szemmel láthatóan kiégett egy áramkör, így nem megy a világítás

szereztem olcsón másikat, viszont ez mérföldes és 220km/h-ig van skálázva enyém pedig 260-ig. fogtam ennek az újnak az áramkörét tokozását és beletettem a régi km órás plexit és mutatókat. most jó adatot fog mutatni, vagy nem? reményeim szerint magában a mutatót mozgató elektronikába van kódolva minden, és akkor jó mert az a régi. szerintetek?

meg még annyi, hogy a ablakfűtés kapcsolónál azt a ledet melyik részhez kössem ami azt mutatja, hogy megy-e vagy sem? az állandóan világíróra rájöttem, amit logikusnak véltem és rákötöttem a kisegítő fényt az nem vált be, nem is működött tőle a kapcsoló akkor. és képet ehhez a kapcsolóhoz nem találok, csak a többi fajtához:/

Zozi82 üzenetét olvasva elgondolkoztam, hogy nekem sokszor csinálja a kocsi, hogy ha már meleg és általában újraindítom a motort, akkor 1500-at veszi alapjáratnak. néha segít ha nyomok egy kövér gázt és akkor visszaáll a 800-ra. Na ez mitől lehet?

Sok a gondom, tudom..:lol:

És még egy dolog, találtam ezt az oldalt. valakinek van ezzel kapcsolat tapasztalata? Mert tetszik a dolog..:huh:

szia!

az hogy jó adatot mutat e az rögtön kiderül szerintem mert vagy működik vagy nem, max valakit kérj meg hogy menjen utánnad és kontrollálja hogy mennyivel mentek és akkor kiderül hogy valós adatot mutat e, de szerintem túl nagy eltérés nem lehet közte meg amúgy is csalnak egy kicsit az órák, pláne ha nem a gyári méretű kerekek vannak az autón, ehhez a számolgatáshoz jó kis program ez: http://index.hu/hires/default/standalone/totalcar/tire/

az ablakfűtés kapcsolónál valóban másképp van a bekötés de mint korábban írtam egy kis logika és egy multiméter csodákra képes :lol: én egyébként nem kötöttem be mert ha a kocsit leállítom az kikapcsol automatice , mert az egy relét vezérel, ha megnyomod hallod hogy kattan valami és utánna fűt, ez az én meglátásom, nameg persze mire odaértem ezekhez a gombokhoz addigra belefáradtam a ledesítésbe ugyhogy annak a pár gombnak nincs működésvisszajelzése de én tudom mikor megy vagy mikor nem :F

az alapjáratnak számtalan oka lehet, nálam is szaraxik egyébként. olvass vissza alapjárati motor, egr, agr, trafó gyertyakábelek lambdaszonda stb.....

a bc-vel kapcsolatba nekem tapasztalatom nincs, de szerintem először csináltasd meg az alapjáratot meg mindent tökéletesre az autóban aztán jöhetnek az extrák de ez csak az én saját véleményem

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

kéziféken lehet állítani hogy jobban fogjon vagy cserélni kell valamit hozzá? mert nekem éppenhogy fog amikor csumára be van húzva és decemberben vinném műszakira a gépet úgyhogy ezt feltétlen meg kell csinálni. válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

kéziféken lehet állítani hogy jobban fogjon vagy cserélni kell valamit hozzá? mert nekem éppenhogy fog amikor csumára be van húzva és decemberben vinném műszakira a gépet úgyhogy ezt feltétlen meg kell csinálni. válaszokat előre is köszönöm!

a fékkar alatt lehet rajta állítani, a fékszoknya könnyen kivehető

szia!

az hogy jó adatot mutat e az rögtön kiderül szerintem mert vagy működik vagy nem, max valakit kérj meg hogy menjen utánnad és kontrollálja hogy mennyivel mentek és akkor kiderül hogy valós adatot mutat e, de szerintem túl nagy eltérés nem lehet közte meg amúgy is csalnak egy kicsit az órák, pláne ha nem a gyári méretű kerekek vannak az autón, ehhez a számolgatáshoz jó kis program ez: http://index.hu/hires/default/standalone/totalcar/tire/

az ablakfűtés kapcsolónál valóban másképp van a bekötés de mint korábban írtam egy kis logika és egy multiméter csodákra képes :huh: én egyébként nem kötöttem be mert ha a kocsit leállítom az kikapcsol automatice , mert az egy relét vezérel, ha megnyomod hallod hogy kattan valami és utánna fűt, ez az én meglátásom, nameg persze mire odaértem ezekhez a gombokhoz addigra belefáradtam a ledesítésbe ugyhogy annak a pár gombnak nincs működésvisszajelzése de én tudom mikor megy vagy mikor nem :F

az alapjáratnak számtalan oka lehet, nálam is szaraxik egyébként. olvass vissza alapjárati motor, egr, agr, trafó gyertyakábelek lambdaszonda stb.....

a bc-vel kapcsolatba nekem tapasztalatom nincs, de szerintem először csináltasd meg az alapjáratot meg mindent tökéletesre az autóban aztán jöhetnek az extrák de ez csak az én saját véleményem

az km adat nekem gps vevővel egész közelinek tűnik. gyári kerekek vannak fent.

hát én bróbálgattam a fűtés kapcsolónál többet is de nem jött be. esetleg többet tudsz mondani?:lol: tudom, hogy kattan, hallom, idővel magától is kikapcsol meg minden, de én boldog vagyok ha ezt vissza is jelzi:)

alapjáratra eddig sok mindent próbáltam, az egr szelep ki van takarítva és most le is van lemezelve. az alapjárati motor nem rég lett cserélve és takarítva. a pillangó szelep is. agr szelep is és a lambdaszonda is. szóval nem tudom mi lehet. esetleg a lemezelés miatt lenne egr szelepnél?

Link to comment
Megosztás:

...

hát én bróbálgattam a fűtés kapcsolónál többet is de nem jött be. esetleg többet tudsz mondani?:huh: tudom, hogy kattan, hallom, idővel magától is kikapcsol meg minden, de én boldog vagyok ha ezt vissza is jelzi:)...

Hétvégén szétszedem és lefotózom neked ha megfelel. Az enyém LED-es. Több fotóm is van a LED-esítésről, de sajna ez a kapcsoló nincs köztük.

Link to comment
Megosztás:

Milyen szenzor? Ezeket az adatokat gyárilag tudja az ECU, az más kérdés hogy neked alapban nem jelzi ki őket. Amihez szenzor kéne (pl. olajnyomás vagy hőfok, ablakmosó folyadék szintje, stb.), azokat valóban nem tudja ez sem, bár ezek közül is némelyik orvosolható külön szenzor beszerelésével.

Például fogyasztás adatokat honnan tud egy full mechanikus adagolós motor esetén? (Isuzu) Szerintem sehonnan.

Link to comment
Megosztás:

Szavazzatok az autómra: link Köszönöm!

Ui.:

Újabb 13 ezres szerviz:

Valvoline TopGard 10W40 5L ment bele + 1L utántölteni

Technofil olajszűrő

Technofil légszűrő

Pollenszűrő

Termosztát kompletten + fagyálló

NGK V-Line 2 pólusú gyertyák

Klímatisztító spray (illat+baktérium)

Illatosító

Ablaktörlő lapátok cseréje (48+50 centis újfajta aquablade féle + tartalék pár)

Ma még ha sikerül kicserélem az elakadásjelző és a klíma gombjait is, a klímáé hol világít hol nem az elakadásjelzőé meg egyáltalán nem.

Délután megjön még 2 stabilizátor (az egyik már kopog és holnap ki is lesz cserélve a másik meg... legyen egyszerre).

Tegnap vittem zöldkártyára is, az is megvan.

Ha ezek megvannak akkor gyakorlatilag hibátlan lesz ismét :huh:

Tegnap még kapott egy garnitúra kerékőrt is ami nem volt egyszerű :lol: Felrakták rá, kerék forog oké... hosszabb volt a menet a kerékőrön mint a gyári csavaron de forgott a kerék, kész mennék el... koppan, ropog mintha be lenne húzva a kézifék.... gurulás vissza elakadásjelzővel és gyök2-vel :lol: Vágtak le a csavarok végeiből és azóta rendben is van :D

Megjött a két stabilizátor is és még ma be is lesznek szerelve ;)

Röviden ennyi :angry:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.