Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Pontosan ahogy leírtad. A képről látod a visszajelzőt, ezt kell keresni. "Utánfutó irányjelző üzemel" felirattal, ez mögé kell tenni a megfelelő izzót - persze itt ki kell venni a műszerfalat ha csak nincs gumikezed.

Ut_nfut.jpg

Tehát akkor a multitimer érzékeli a nagyobb áramfelvételt... Nem gondoltam volna :)

Ugye oldalanként két 21 W-os van elöl és hátul, meg oldalt egy kicsi 5W körüli izzó. Az utánfutón pedig 1x21 W oldalanként.

Link to comment
Megosztás:

tgabika76!

Figyu, ennek a csatlakozónak van vmi pontos neve, vagy gyári száma/cikkszáma? Mert nekem is ilyen van ugye, csak sajna nincs meg a párja és azt szeretnék, de nagyon!

Csatlakozó külön nincs, kábelköteggel együtt lehet csak megvenni.

Ha minden igaz a 90 586 145 cikkszámú (katalógusszám 62 95 544) cucc kell neked, "kábelköteg, szerelt, vonóhoroghoz" a becsületes neve.

Azért nézd meg mielőtt megveszed mert négyféle verzió létezett belőle, de ma már csak ezt az egyet lehet kapni...

Az áráról fogalmam sincs, de mivel gyári alkatrész, attól tartok többe kerül párszáz forintnál. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Lehet csak én nem figyeltem vagy nem vettem észre de a vectráknak is van ilyen multitimer?-és itt is a bizti tábla környékén van?

Persze, hogy van.A biztitáblában van, pontosan annak hátánál. Ezer és egy dolgot ez vezérel. Többek között az irányjelzőt, belső tér világítás elhalványítást, ködlámpák vezérlését, műszerfalvilágítás fényerejét, hátsó szélvédő és tükrök fűtését. És ez csak most hirtelenjében, ami eszembe jutott, van még más is ezeken kívül.

Link to comment
Megosztás:

Persze, hogy van.A biztitáblában van, pontosan annak hátánál. Ezer és egy dolgot ez vezérel. Többek között az irányjelzőt, belső tér világítás elhalványítást, ködlámpák vezérlését, műszerfalvilágítás fényerejét, hátsó szélvédő és tükrök fűtését. És ez csak most hirtelenjében, ami eszembe jutott, van még más is ezeken kívül.

Köszönöm !

Nem vagyok nagy villanyos igy ezt nem tudtam,Mostanáig. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valakinek esetleg ötlet? F18-as hidraulikus kinyomócsapágyas váltóval nem lehet fokozatokat kapcsolni. Történet úgy kezdődött, hogy egyes fokozat után nem vette már a többit. Gondoltam kuplung szerkezet megadta magát. Váltórudazattal nem lehet gond mivel álló motornál szépen lehet kapcsolni, járó motornál viszont semmit nem vett. Légtelenítést hajtottam végre utána minden okés volt kb. 30-40 váltásig, utána megint semmi, megint légtelenítés utána ismét jó lett egy darabig. Fékfolyadék szint nem csökkent, mert ugye arra van rákötve. A pedálnál a főhengernél szivárgást nem látok. Lehetséges, hogy a kinyomócsapágynál van valami? Bár át lett húzva szerelőhöz, ő a tárcsára gyanakszik, de akkor légtelenítés után miért lett jó?

Link to comment
Megosztás:

Mikor már nem lehet váltani vele a kuplung lenyomásra más érzés mint,akkor amikor jól vált (esetleg puhább vagy keményebb vagy semmi változás).

A kuplung munkahenger is visszaengedheti az olajat a tartályba igy nem fogy az olaj viszont mivel nyomást termelni nem tud igy a kinyomót sem nyomja ki.Kuplung tátcs ebben az esetben kevésbé gyanus ha az rossz akkor vagy vált mindíg vagy nem ha rossz az rossz nem javul meg 5-10 percre sem.Az tiszta mehanika vagy tört vagy nem a hidraulikus résznél kereskednék .

Link to comment
Megosztás:

Légtelenítés után mintha kicsit keményebb lett volna a pedál, de lehet csak "képzelődtem" :)

Én is azt mondom (mondtam), hogy ha szerkezet vagy tárcsa (mechanikus) hiba lenne, akkor sosem váltana. Viszont a váltóharangon van egy burkoló lemez azt levettem (ez az egy van csak) ott csak a lendítőkerék egy részét lehet látni. Viszont egy mélyedésben a váltóharagon (nem tudom mire szolgál, lehet öntéshez kell vagy rezgéscsillapítás, de ez nem is lényeges) találtam kettő fém darabkát, mintha a tárcsa rugóiból származna, ez megmagyarázná. Viszont mivel a légtelenítés elött nem volt jó, közben nem mozgattuk az autót, utána meg jó lett ez ellent mond mindennek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Kérdéssel fordulok felétek mert idáig nem sikerült értelmes választ kapnom a problémámra!!!

Van egy 1996 1.6 16V Vectrám!!A történet ugy kezdődött nyáron kicsit gyorsabb tempóba közlekedtem és egyszer csak a kilométeróra,fordulatszámmérő felugrott maximumra a vízhőmérséklet és a benzinszint pedig nullára és ugy is maradt de az autó ment hiba nélkül!!!Leállítottam vártam egy kicsit ráindítottam és remegve visszaált!!Aztán egy hónap után előjött ujra mindez de nem maximumra ugrott fel hanem 40 km/h ra vagy ami épp jól esett neki az összes műszer kiakadt orvosolni már csak ugy sikerült h ogy levettem aksiról vártam egy 10 percet és visszatettem helyreált!!Mőködött megint egy két -3 hétig!!És kezdtem előlről levettem aksiról de már nem volt elég 10 perc órák kellettek hozzá!!Mígnem hetekkel később megint kiakadt és mostmár nem tudom megcsinállni h leveszem aksiról s helyreáll!!!Érdekesség az h akkor akadt álltalában ki mikor kicsit meghajtottam!!!Vegyek egy komplett műszerfalat vagy van más megoldás is???Mert a műszerfalvilágítás jó nem halvány ég rendesen mikor ráadom a gyujtást az alső jelzők is kivillanannak mind!!!És ugy vettem észre h mikor 10 l alá esik a benzinszint ugye kivillan egy kis sárga jelző alul nah sztem az működik mert hol ég hol nem és ugye mikor tankolok akkor elalszik ugyh sztem az jó igaz menet közben az halványabban ég de csak az!!!Valamint a kilométerszámláló néha néha bevillan bár nem számolja a kilométert!!!Az idő és az évszámjelző is minig ég de az sem számol napot sem időt!!!Mit javasoltok???

Köszönet előre is mindenkinek!!!

Link to comment
Megosztás:

Légtelenítés után mintha kicsit keményebb lett volna a pedál, de lehet csak "képzelődtem" :)

Én is azt mondom (mondtam), hogy ha szerkezet vagy tárcsa (mechanikus) hiba lenne, akkor sosem váltana. Viszont a váltóharangon van egy burkoló lemez azt levettem (ez az egy van csak) ott csak a lendítőkerék egy részét lehet látni. Viszont egy mélyedésben a váltóharagon (nem tudom mire szolgál, lehet öntéshez kell vagy rezgéscsillapítás, de ez nem is lényeges) találtam kettő fém darabkát, mintha a tárcsa rugóiból származna, ez megmagyarázná. Viszont mivel a légtelenítés elött nem volt jó, közben nem mozgattuk az autót, utána meg jó lett ez ellent mond mindennek.

Azok a darabkák lehetnek régebbiek is akár az előző cseréből ott maradt darabkák.

De A vekinél lehet szerelni a kuplungot a nélkül hogy a harangot levennéd vagy szét bontanád a motortól-

Alul a váltó alján ahol benyúltál ha azt a lemezt leveszed a váltó harangról nem a kisebbik lemezt ami a motor felé van hanem a másik oldalt 4db 6 os csavar fogja ott ki lehet szedni a szerkezetet tárcsát kinyomót egy kb 1 órás munkával igy meglátnád a tárcsa állapotát és jobban belátnál a kinyomóhoz is..

Persze ehhez a váltóház oldal dekliét is le kell venni a bal kerék mögött ott van egy zéger gyürü azt kiveszed és a nyelestengelyt ki kell húzni akadásik ha ez megvan akkor a lendkeréken a csavarokat kioldod és leesik a szerkezet és a tárcsa ,.Nézz rá hátha okosabb leszel

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Kérdéssel fordulok felétek mert idáig nem sikerült értelmes választ kapnom a problémámra!!!

Van egy 1996 1.6 16V Vectrám!!A történet ugy kezdődött nyáron kicsit gyorsabb tempóba közlekedtem és egyszer csak a kilométeróra,fordulatszámmérő felugrott maximumra a vízhőmérséklet és a benzinszint pedig nullára és ugy is maradt de az autó ment hiba nélkül!!!Leállítottam vártam egy kicsit ráindítottam és remegve visszaált!!Aztán egy hónap után előjött ujra mindez de nem maximumra ugrott fel hanem 40 km/h ra vagy ami épp jól esett neki az összes műszer kiakadt orvosolni már csak ugy sikerült h ogy levettem aksiról vártam egy 10 percet és visszatettem helyreált!!Mőködött megint egy két -3 hétig!!És kezdtem előlről levettem aksiról de már nem volt elég 10 perc órák kellettek hozzá!!Mígnem hetekkel később megint kiakadt és mostmár nem tudom megcsinállni h leveszem aksiról s helyreáll!!!Érdekesség az h akkor akadt álltalában ki mikor kicsit meghajtottam!!!Vegyek egy komplett műszerfalat vagy van más megoldás is???Mert a műszerfalvilágítás jó nem halvány ég rendesen mikor ráadom a gyujtást az alső jelzők is kivillanannak mind!!!És ugy vettem észre h mikor 10 l alá esik a benzinszint ugye kivillan egy kis sárga jelző alul nah sztem az működik mert hol ég hol nem és ugye mikor tankolok akkor elalszik ugyh sztem az jó igaz menet közben az halványabban ég de csak az!!!Valamint a kilométerszámláló néha néha bevillan bár nem számolja a kilométert!!!Az idő és az évszámjelző is minig ég de az sem számol napot sem időt!!!Mit javasoltok???

Köszönet előre is mindenkinek!!!

Szerintem bekakilt a km órád cseréld ki :D

Link to comment
Megosztás:

Szerintem bekakilt a km órád cseréld ki :D

Elvben van egy feszültségstabilizáló az óracsoport hátulján ami fix 10V-on tartja a műszerek feszültségét, ez kell ugyanis a pontos méréshez. Én ennek néznék utána, sztem csak ez halt be. Elvben le lehet forrasztani, de hogy hol kapsz másikat a helyére azt nem tudom. Végső soron az óracsere is megoldás, bár picit drágább.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, új vagyok a fórumon és a VECTRA B tulajok közt is (Aug. 15-én vettem). Volna egy pár kérdésem hozzátok. 1997.Nov. évjárat, motor:X20DTL, man klíma, caravan. Korához képest egybe van a gép esztétikailag és műszakilag is. Az a böki hogy csak egy kulcs és egy távkapcs van hozzá, vettem egy távirányitos használt kulcsot hozzá, másoltattam kulcsszárat bele, a kérdésem az lenne milyen interfésszel tudnám hozzáprogramozni a távirányítót és az immo csipet (transzpondert), és mégegy kérdés: 1200- 1300 fordulaton jelez a cseklámpa, ilyenkor tartja fordulatot de erőtlen nem huz tovább ha vissza engedem elalszik és lehet emelni a ford-ot huz és gyorsul folyamatosan, csak akkor jelentkezik ujra a probléma ha tartom a kritikus fordulatot folyamatosan. Látom sok ügyes, hozzáértő ember van itt, várom segítő válaszait, és előre is köszönöm. Tudom ki kellene olvasni a hibakódokat, de ehhez is kellene az interfész.

Link to comment
Megosztás:

Azok a darabkák lehetnek régebbiek is akár az előző cseréből ott maradt darabkák.

De A vekinél lehet szerelni a kuplungot a nélkül hogy a harangot levennéd vagy szét bontanád a motortól-

Alul a váltó alján ahol benyúltál ha azt a lemezt leveszed a váltó harangról nem a kisebbik lemezt ami a motor felé van hanem a másik oldalt 4db 6 os csavar fogja ott ki lehet szedni a szerkezetet tárcsát kinyomót egy kb 1 órás munkával igy meglátnád a tárcsa állapotát és jobban belátnál a kinyomóhoz is..

Persze ehhez a váltóház oldal dekliét is le kell venni a bal kerék mögött ott van egy zéger gyürü azt kiveszed és a nyelestengelyt ki kell húzni akadásik ha ez megvan akkor a lendkeréken a csavarokat kioldod és leesik a szerkezet és a tárcsa ,.Nézz rá hátha okosabb leszel

A vekinél tudom, az enyém olyan, de ez tesóm B vekije, ezen nincs kémlelő nyílás, itt még a bölcsőt is le kell szedni, sajnos:( Na mind1 majd lesz valami.
Link to comment
Megosztás:

Elvben van egy feszültségstabilizáló az óracsoport hátulján ami fix 10V-on tartja a műszerek feszültségét, ez kell ugyanis a pontos méréshez. Én ennek néznék utána, sztem csak ez halt be. Elvben le lehet forrasztani, de hogy hol kapsz másikat a helyére azt nem tudom. Végső soron az óracsere is megoldás, bár picit drágább.

Előre is köszönöm a sgítséget!!Megnézzük s jelzek hogy mit sikeült megoldani!!!

Link to comment
Megosztás:

Ez szép, de csak akkor igaz ha van gyári vonóhorgod.

Egyéb esetben hátul a csomagtartóban a kárpit mögött a bal hátsó lámpa közelében kell lennie a gyári utánfutó csatlakozójának. Valami ilyesmit keress, ez mondjuk G Astráé, de gondolom a Vectráé is hasonló:

Erre kell rákötni a vonóhorog elektromos csatlakozóját, hátul ennyi a dolgod.

Elöl a helyzet a következő:

Ahogy mondod, a műszerfalban a gyári helyre (vonóhorog ikon mögé) kell egy izzó csavarni, ha szerencséd van akkor ezzel kész is az install, kevésbé szerencsés esetben hiányzik a műszerfal és a multitimer közötti vezeték, ezt lehet hogy be kell húzni ha nem működne, de a multitimer és a csomagtartóban levő csatlakozó között nincsen szükség semmilyen kábelezésre.

Az említett multitimer amúgy a biztosítéktábla oldalában van, egy nagy fekete valamit keress, a képen látszik:

Ha így jársz el ahogy leírtam akkor működnie kell a gyári megoldásnak.

A multitimer melyik tüskéjéhez kössem a visszajelző izzót?

Link to comment
Megosztás:

A multitimer melyik tüskéjéhez kössem a visszajelző izzót?

Ha jól emlékszem, akkor a 23-ashoz kell.

Más. Első elektromos ablakok elég nehezen mennek lefelé mind a kettő. Nem minden állásban, de van egy pont, ahol belassul és alig megy. Felfelé nincs gond.

Másik dolog. Ma mentünk 180km-t, legtöbb ebből 100-as tempóban, de volt benne némi városi autózás is. Így 10l benzin fogyott. Szerintem ennél jobb fogyasztás nem is lehetne.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippeket! A műszaki megvolt, sikerült (úgy-ahogy).

Haverral órákat bütyköltük, mire üzemelt a visszajelző....a legbosszantóbb az az, hogy Ő is ugyan oda kötötte be, mint én....és láss csodát, neki működött....ha érdekel valakit: a biztosíték tábla leszed és a hátulján a két indexrelé mögül kijövő fekete/fehér és fekete/zöld vezetékeket kell megszakítani ,beiktatni a visszajelzőt és mehet....a ledet a gyári visszajelző lámpába tettem be...

A multitimer project meghiúsult....

Pozitív élmény is akadt: a tipikus veki kopogás hátulról megszűnt-> hátsó stabi szilent javító "gumizása"

Negatív is van.... mérésnél addig járatták alapjáraton a kocsit, h elkezdett baromira füstölni...szaki: szelepszárszimering...nemtom mennyi, de félek h túl sok lesz....

Nektek mennyi a vontatható max súly? Fék nélkül 690, fékesen 1200kg lett nekem... :/ ezzel mondjuk trélert nemigen kell húzgálni...

Link to comment
Megosztás:

Sajna gyűrű is lehet

Köszi a tippeket! A műszaki megvolt, sikerült (úgy-ahogy).

Haverral órákat bütyköltük, mire üzemelt a visszajelző....a legbosszantóbb az az, hogy Ő is ugyan oda kötötte be, mint én....és láss csodát, neki működött....ha érdekel valakit: a biztosíték tábla leszed és a hátulján a két indexrelé mögül kijövő fekete/fehér és fekete/zöld vezetékeket kell megszakítani ,beiktatni a visszajelzőt és mehet....a ledet a gyári visszajelző lámpába tettem be...

A multitimer project meghiúsult....

Pozitív élmény is akadt: a tipikus veki kopogás hátulról megszűnt-> hátsó stabi szilent javító "gumizása"

Negatív is van.... mérésnél addig járatták alapjáraton a kocsit, h elkezdett baromira füstölni...szaki: szelepszárszimering...nemtom mennyi, de félek h túl sok lesz....

Nektek mennyi a vontatható max súly? Fék nélkül 690, fékesen 1200kg lett nekem... :/ ezzel mondjuk trélert nemigen kell húzgálni...

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippeket! A műszaki megvolt, sikerült (úgy-ahogy).

Haverral órákat bütyköltük, mire üzemelt a visszajelző....a legbosszantóbb az az, hogy Ő is ugyan oda kötötte be, mint én....és láss csodát, neki működött....ha érdekel valakit: a biztosíték tábla leszed és a hátulján a két indexrelé mögül kijövő fekete/fehér és fekete/zöld vezetékeket kell megszakítani ,beiktatni a visszajelzőt és mehet....a ledet a gyári visszajelző lámpába tettem be...

A multitimer project meghiúsult....

Pozitív élmény is akadt: a tipikus veki kopogás hátulról megszűnt-> hátsó stabi szilent javító "gumizása"

Negatív is van.... mérésnél addig járatták alapjáraton a kocsit, h elkezdett baromira füstölni...szaki: szelepszárszimering...nemtom mennyi, de félek h túl sok lesz....

Nektek mennyi a vontatható max súly? Fék nélkül 690, fékesen 1200kg lett nekem... :/ ezzel mondjuk trélert nemigen kell húzgálni...

Elvileg a fék nélküli tömeg a kocsi tömegének fele, ráfutófékes pedig a kocsi tömegével megegyező tömegű utánfutó lehet. És itt a tömegnél az autó saját tömege számít, nem pedig a megengedett legnagyobb össztömege.

Namost nálad nemtudom hogy jött ki a 690 kg. A fékes vontatmány az rendben is van, hisz kb 1200 kg a kocsi önsúlya.

Trélerezni tudsz azért, kisebb autókat, 1200 kg mínusz a tréler tömege.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg a fék nélküli tömeg a kocsi tömegének fele, ráfutófékes pedig a kocsi tömegével megegyező tömegű utánfutó lehet. És itt a tömegnél az autó saját tömege számít, nem pedig a megengedett legnagyobb össztömege.

Namost nálad nemtudom hogy jött ki a 690 kg. A fékes vontatmány az rendben is van, hisz kb 1200 kg a kocsi önsúlya.

Trélerezni tudsz azért, kisebb autókat, 1200 kg mínusz a tréler tömege.

Ez is megvan :)

"Üzemi fék nélküli könnyű pótkocsi gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegének a felét."

Link to comment
Megosztás:

Trélerezni tudsz azért, kisebb autókat, 1200 kg mínusz a tréler tömege.

Hát azok igencsak kisebb autók, már egy alu tréler is minimum 400kg, egy Corsa már arra is csak neccesen fér fel... Nem akarok rosszat senkinek, de nem is értem erre a Rendőrség még miért nem állt rá: éjjelente rengeteg példát látok a román (és kisebb részben ukrán) nepperturizmusra, ahol egy VW Transporter hátán ott a külföldről behozott autó, plusz még egy tréler utánakötve, azon meg egy újabb autóval. És ezek nem kis autók, sok esetben nagy dög terepjárók meg középkategóriás Audik/Mercik/BMW-k... Ja, a tranyó persze dupla fülkés és benne ül az egész család meg plafonig van pakolva lomokkal és a hátsó rendszámát a földön húzza...

Link to comment
Megosztás:

Hát azok igencsak kisebb autók, már egy alu tréler is minimum 400kg, egy Corsa már arra is csak neccesen fér fel... Nem akarok rosszat senkinek, de nem is értem erre a Rendőrség még miért nem állt rá: éjjelente rengeteg példát látok a román (és kisebb részben ukrán) nepperturizmusra, ahol egy VW Transporter hátán ott a külföldről behozott autó, plusz még egy tréler utánakötve, azon meg egy újabb autóval. És ezek nem kis autók, sok esetben nagy dög terepjárók meg középkategóriás Audik/Mercik/BMW-k... Ja, a tranyó persze dupla fülkés és benne ül az egész család meg plafonig van pakolva lomokkal és a hátsó rendszámát a földön húzza...

Én Trasportert így még nem láttam, Sprintert, meg VW Craftert igen. De ha van E-s jogsija a vezetőnek, akkor ezekkel nincs gond.

És ugye azok teherautók, szóval a vontatásra is már más szabályok vonatkoznak.

Transporter a maga 2 tonna körül van, ha rajta van még egy autó az 3,5 kb, ha húzza a trélert és az a rajta lévő kocsival együtt kb 2 tonna.

Link to comment
Megosztás:

Hello segítsetek lécci digit klíma ügyben!

valami történt vele mert nem tudom kikapcsolni ha megnyomom az off gombot a vezérlő kikapcsol de a ventilátor ugyanúgy tolja a levegőt szinte max-on illetve a fokozatokat se lehet állítani segítsetek lécci köszi.

ja és vezérlőt cseréltem már és azzal is ugyan az!

Link to comment
Megosztás:

Ehhez a trélerezéshez annyi még, hogy pl. a német-holland családok, idősek sokszor jönnek 1-2 tengelyes lakókocsikkal, néha még utánfutóval is, akik soha életükben nem vezettek még személykocsitól eltérő járművet (kivéve persze a bringát) és nekik sem szólnak a magyar rendőrök, pedig igencsak sokakat vissza lehetne fordítani a határról.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.