Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

....

:omg:

z18xe b2 2001

Az akku körül vannak fekete dobozkák tele mindenféle relékkel, nekem az akku mögötti "mozgatása után-óta" indul. azóta sem történt ilyen.

üza.: szerintem még ha csak 1-2 liter is van benne simán beindul akárhogy dől a "tank-autó" :) ez szerencsére nem teljesen olyan" poharas xar tartály mint az astrák

Link to comment
Megosztás:

Igen mindhármat néztem. Az egyik relén van valami mókolás, szerintem a csodás Gemini riasztó van rákötve elég csúnya forrasztgatással de nincs megszakadva és beázva sem volt.
Az egészben az a legbosszantóbb hogy ez az a fajta hiba mikor fingod nincs róla hogy megoldottad-e, egyszercsak vagy beindul az auót vagy nem...

Link to comment
Megosztás:

Nekem a hűtőventi reléjével volt gond, többször bekapcsolt és nem állt le a ventilátor. Kb. 1 hónapja kicseréltem a relét típus-azonosra, azóta nem maradt bekapcsolva, illetve múlt héten pl. kb. 2 perc után kikapcsolt. Vagyis sikerült "feltárni" és megszüntetni a hibát... :)

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Most már nagyon kattog az első ajtónál az ajtóhatárolónál a lemez, ami tartja, félek, hogy eltörik aztán valami galibát csinál. Rá akarok hegesztetni egy +lemezt, amit előtte kifúrok a 2 tartó csavarnak és a határoló karjának- ezért leveszem az ajtót, jobban lehet vele dolgozni.

Na most vagy a helyén hagyom a határolót a 2 csavarral, ekkor nem lesz vele gond, ha úgy van ráhegesztve a másik/pót lemez? Vagy érdemes kivenni az ajtóhatárolót a hegesztés közbeni feszültségek miatt (ehhez persze ablak ki, mert csak úgy jön ki)?

Az ablakot hogyan lehet kivenni? Kárpit le, ablak éléről az élvédőt lehúzni, eddig oké, de utána?

Merre jön ki, felfele?

Az elsők elektromosak, azokat nem nehezebb kiszedni?

Az átvezetőnél a csatlakozó kábel csavaros?

Egyelőre ennyi... :)

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Most már nagyon kattog az első ajtónál az ajtóhatárolónál a lemez, ami tartja, félek, hogy eltörik aztán valami galibát csinál. Rá akarok hegesztetni egy +lemezt, amit előtte kifúrok a 2 tartó csavarnak és a határoló karjának- ezért leveszem az ajtót, jobban lehet vele dolgozni.

Na most vagy a helyén hagyom a határolót a 2 csavarral, ekkor nem lesz vele gond, ha úgy van ráhegesztve a másik/pót lemez? Vagy érdemes kivenni az ajtóhatárolót a hegesztés közbeni feszültségek miatt (ehhez persze ablak ki, mert csak úgy jön ki)?

Az ablakot hogyan lehet kivenni? Kárpit le, ablak éléről az élvédőt lehúzni, eddig oké, de utána?

Merre jön ki, felfele?

Az elsők elektromosak, azokat nem nehezebb kiszedni?

Az átvezetőnél a csatlakozó kábel csavaros?

Egyelőre ennyi... :)

Véleményem szerint ha hegesztetek az ajtó belsejében, akkor érdemes mindent (kábelköteg, hangszóró, ablak kiszerelni belőle, nehogy valami megégjen. A zár az a túlvégén van, az szerintem maradhat. Egy lemezt oda is érdemes fogni, hegesztés alatt, nehogy a külső lemez úgy átmelegedjen hogy a fényezés sérüljön.

Szerintem vágjál ki egy darab lemezt olyan alakúra, amilyen oda kell, ezzel erősíted meg azt a részt, amire az ajtó határoló fel van fogatva.

Az üveget úgy tudod kivenni legkönnyebben, ha lefúrod az ablakemelő szerkezetet. Kiakasztod a csúszósínből az emelő szerkezetet, majd az üveg felfelé elfordítva kijön.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Véleményem szerint ha hegesztetek az ajtó belsejében, akkor érdemes mindent (kábelköteg, hangszóró, ablak kiszerelni belőle, nehogy valami megégjen. A zár az a túlvégén van, az szerintem maradhat. Egy lemezt oda is érdemes fogni, hegesztés alatt, nehogy a külső lemez úgy átmelegedjen hogy a fényezés sérüljön.

Szerintem vágjál ki egy darab lemezt olyan alakúra, amilyen oda kell, ezzel erősíted meg azt a részt, amire az ajtó határoló fel van fogatva.

Az üveget úgy tudod kivenni legkönnyebben, ha lefúrod az ablakemelő szerkezetet. Kiakasztod a csúszósínből az emelő szerkezetet, majd az üveg felfelé elfordítva kijön.

Szóval nem egyszerű kivenni az üveget... Ha lefúrom az ablakemelő szerkezetét, akkor csavarral vissza tudom tenni, ugye? Mindent ki is veszek, köszi a tanácsot a + védelemhez. :)

Link to comment
Megosztás:

üza.: szerintem még ha csak 1-2 liter is van benne simán beindul akárhogy dől a "tank-autó" :) ez szerencsére nem teljesen olyan" poharas xar tartály mint az astrák

Nem fog beindulni ennyivel. Még 5 literrel is nehezen indul. Volt múltkor egy veki bent, kereken 2 liter benya volt benne Tech2 szerint, néha elkapta, beröffent majd meg is állt. Rá lett töltve 10 liter és utána indult is egyből.

Link to comment
Megosztás:

Szóval nem egyszerű kivenni az üveget... Ha lefúrom az ablakemelő szerkezetét, akkor csavarral vissza tudom tenni, ugye? Mindent ki is veszek, köszi a tanácsot a + védelemhez. :)

Vissza tudod rakni szegeccsel is, ha van szegecshúzód.

Arra figyelj, hogy valaki tartsa közben az üveget, mert ha lefúrod az összes szegecset, akkor lehuzan, és megkarcolódhat.

Kivétel közben azért kell gépészkedni az ablakemelővel fel le, de azt majd látni fogod.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kérdésem annyi lenne, hogy most lett kormánymű, illetve szervó cserélve az autón (Vectra B 2000 TD ), sajnos ez már a sokadik csere... A jelenség az, hogy alapjáraton működik a szervó, viszont amint gázt adok neki elszáll, és utána már csak akkor működik, ha fordulaton van.. Elvileg minden alkatrész hibátlan, elszállt az ihlet, nem tudjuk a hiba forrását... Valakinek van valami ötlete???

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kuncsorogni jöttem én is ötletért. :huh:

Még mindig az van hogy az autó ha üzem meleg lesz és leállítom majd beindítanám, nem indul be. Csak ha kihűlt. 183e km van benne. Z18XE1

2001. Hibakódot nem nagyon dob (ABS néha felvillan, nem hinném hogy releváns).

Amit eddig cseréltünk:

- AC relé

- főtengely jeladó

- vez. mű tengely jeladó

- termosztát

- trafó híd

- ezeket meg függetlenül ezektől: (vezérlés+vízpumpa, olaj, víz, szűrők, fékek)

Bárkinek bármi ötlete van, szívesen fogadom! <_<

Link to comment
Megosztás:

Igen teker szépen. Van villany. Meg ugye ha hagyom 2-3-4 órát hűlni akkor beindul.

Szerk.: amit még tudok hogy az AC jelenleg nem gyári módon van bekötve, talán a Gemini riasztó miatt van másképp mókolva. Ha gyújtást adok akkor nem 3mp-ig tölt hanem folyamatosan amíg be nem indítom.

Illetve mikor leállítom a motort, a relé tűzforró. Minden más relé a motortérben "csak" meleg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Már régebben észrevettem azt, hogy a kormányom kotyog hosszirányban, mostanában egyre nagyobb a kottyanás. Az érdekes az hogy elsősorban akkor jelentkezik amikor egyenesben van a kormány, ha tekerem és rángatom akkor nem igazán érezni.

Mozgattam, közben tapogattam és valahol lent a csukló környékén érzem a lötyögést.

Lehet ezzel valamit kezdeni?

Ha nagyon rossz úton megyek, pl. macsakkő akkor a kormányon érezni folyamatosan a kotyogást.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Van egy kis gondom a kézifékkel... Legalábbis arra tippelek. Az a tünet, hogy elindulás után, az első kanyarodáskor van egy elég idegesítő koppanás (talán fémes) bal hátulról, mintha rámentem volna egy csatornafedélre. Nem mindig, csak ha állok vele pár órát, amúgy nem szórakozik. Használom a kéziféket, ha nem húzom be, akkor úgy tűnik nincs koppanás. Arra gondolok, hogy a pofák szorulnának(?), vagy esetleg valami kiakadt, nincs a helyén? Vagy szilent lenne?

Hétfőn tudom megnézni, addig gondoltam rákérdezek, ki járt már így.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Már régebben észrevettem azt, hogy a kormányom kotyog hosszirányban, mostanában egyre nagyobb a kottyanás. Az érdekes az hogy elsősorban akkor jelentkezik amikor egyenesben van a kormány, ha tekerem és rángatom akkor nem igazán érezni.

Mozgattam, közben tapogattam és valahol lent a csukló környékén érzem a lötyögést.

Lehet ezzel valamit kezdeni?

Ha nagyon rossz úton megyek, pl. macsakkő akkor a kormányon érezni folyamatosan a kotyogást.

Köszi.

Kotyogás nálam is van tengely irányban. Az igazat megvallva a vásárlás másnapján vettem észre a kocsin, ami 4 éve volt, azóta is olyan, de nem zavar.

Link to comment
Megosztás:

Vissza tudod rakni szegeccsel is, ha van szegecshúzód.

Arra figyelj, hogy valaki tartsa közben az üveget, mert ha lefúrod az összes szegecset, akkor lehuzan, és megkarcolódhat.

Kivétel közben azért kell gépészkedni az ablakemelővel fel le, de azt majd látni fogod.

Persze, van, akkor nem lesz gond. :)

Viszont tegnap nekiálltam gyártani egy lemezt az ajtóhatárolóhoz. Mikor kivettem a csavarokat, láttam, hogy már eléggé el van törve a lemez:

a1_2013_8_6_l8098xtg1w_tn.jpg

szóval mindenképpen meló lesz vele, de legkorábban hétvégén,mert rohadt meleg van. Meg a kéziféket is akkor nézem meg.

Link to comment
Megosztás:

Na én meg ott tartok hogy ECU csere. Illetve ez a lépés jön a sorban. De mivel nincs Security code-om így holnap 8200ért lekérhetem. Pompás... <_< utána ECU csere és ha az megoldja a gondot akkor kell szerezzek egy ECU-t mert ez csak tesztre van nálunk. De ha nem az ECU a ludas akkor nem tudom mi van...

Link to comment
Megosztás:

Kézifékkel kapcsolatban lenne kérdésem: hogyan lehet kicserélni a kézifékkötelet? A bal oldali nem működik, meg sem mozdul, berohadt rendesen. A gyűrűkből ki tudtam akasztani, de a hátsó keréknél a "tokból", valamint a középső dob felett mi a megoldás? A jobb oldali működik rendesen, de a balos már ott nem mozdul.

Szerk.: vagy ebből ítélve nem is lehet külön cserélni, csak egyben?

gch2105_sz_trw_kezifekkotel_trw---gch210

Link to comment
Megosztás:

Kézifékkel kapcsolatban lenne kérdésem: hogyan lehet kicserélni a kézifékkötelet? A bal oldali nem működik, meg sem mozdul, berohadt rendesen. A gyűrűkből ki tudtam akasztani, de a hátsó keréknél a "tokból", valamint a középső dob felett mi a megoldás? A jobb oldali működik rendesen, de a balos már ott nem mozdul.

Szerk.: vagy ebből ítélve nem is lehet külön cserélni, csak egyben?

Egyben cseréld a két kötelet, mert ha fél év múlva berohad a másik is, akkor dupla munka. Csak ki kell akasztani a keréknél, és fent a középdob felett is a rövid bowdenből. Az a rövid bowden megy be a kézifék karhoz.

Link to comment
Megosztás:

Egyben cseréld a két kötelet, mert ha fél év múlva berohad a másik is, akkor dupla munka. Csak ki kell akasztani a keréknél, és fent a középdob felett is a rövid bowdenből. Az a rövid bowden megy be a kézifék karhoz.

Tehát úgy kell (erőszakkal) kiszenvedni a keréknél és a középdobnál a gumis részét, ami belegyógyult, ugye? Csak mert mindkét helyen meg sem mozdulnak... :unsure: A rövidet nem is akarom bántani, annak nem láttam gondját.

Link to comment
Megosztás:

Tehát úgy kell (erőszakkal) kiszenvedni a keréknél és a középdobnál a gumis részét, ami belegyógyult, ugye? Csak mert mindkét helyen meg sem mozdulnak... :unsure: A rövidet nem is akarom bántani, annak nem láttam gondját.

Már nincs előttem a dolog, mert régen lett cserélve, de ki kell akasztani mindhárom helyen a bowdent, úgy jön ki.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.