Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Tegnap voltam futómű állításon és ott mondták,hogy a kormányoszlopban van egy kereszt ami ki van kopva.

Lehet ezt külön kapni és valami cikkszámot tudnátok?

Utólag láttam csak,hogy van topik erre direkt.Bocsi!

Módosítva : gaga1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy F Astrám 1.4 (8v 60le). Nem gyakran vezetem, mondhatni hétvégi autó lett.

Olyat csinál, hogy mikor előveszem és indítok csak forog de nem indúl be. Ezt az idítósdit kb 3x megismétlem majd beindúl. Közben volt hogy durrant a kipufogó. Az üzemanyag szivattyú zúg mikor ráadom a gyújtást. Menet közben semmi, nem rángat,az alapjárat is okés.

Esetleg valami ötlet?

Üdv: István

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy F Astrám 1.4 (8v 60le). Nem gyakran vezetem, mondhatni hétvégi autó lett.

Olyat csinál, hogy mikor előveszem és indítok csak forog de nem indúl be. Ezt az idítósdit kb 3x megismétlem majd beindúl. Közben volt hogy durrant a kipufogó. Az üzemanyag szivattyú zúg mikor ráadom a gyújtást. Menet közben semmi, nem rángat,az alapjárat is okés.

Esetleg valami ötlet?

Üdv: István

Sztem gyújtás oldalon lehet a probléma. Bepárásodott gyújtáselosztó, áthúzó kábelek okozhatnak ilyet pl.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy az gond hogy amikor a tanksapkát veszem le és akkor vákum szerű hangot hallok??? Mint amikor bontom fel a vákuumcsomagolt kávét, egy az egyben olyan hang...

1,4 benzin

Nem működik rendesen a tankszellőztetés. A tűzfalnál van egy kerek ufószerű izé 3 csőcsatlakozással, nézd meg mindegyik cső tiszta-e nincsenek-e benne széndarabkák. Ha használni kell a kocsit a hiba elhárításáig, a tescóban lehet kapni 200 forintért műanyag univerzális tanksapkát, tedd rá azt , az nem zár légmentesen. Az AC-pumpa szellőztetés nélkül akár össze is tudja szívni a tankot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Légzsákos kormányt hogyan lehet levenni a tengelyről? Ugyanis ha a kerék egyenesbe áll a kormány kicsit jobbra, mint ha arréb lenne rakva vagy három racsnival..már ha egyáltalán olyan a tengely.. Nem láttam még szétszerelve, csak tippeltem.

Üdv, szerintem egyszerűbb ha elviszed futómű beállításra ott majd szépen beállítják az egyenes futást a kormányösszekötők tekergetésével. Persze le lehet szedni a kormányt is, de ezt passzolom, a lufi miatt amúgy sem mindegy pontosan mit és milyen sorrendben csinálsz majd jön valaki hozzáértő.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Légzsákos kormányt hogyan lehet levenni a tengelyről? Ugyanis ha a kerék egyenesbe áll a kormány kicsit jobbra, mint ha arréb lenne rakva vagy három racsnival..már ha egyáltalán olyan a tengely.. Nem láttam még szétszerelve, csak tippeltem.

ezt tényleg nem azon a felén kellene orvosolni
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Légzsákos kormányt hogyan lehet levenni a tengelyről? Ugyanis ha a kerék egyenesbe áll a kormány kicsit jobbra, mint ha arréb lenne rakva vagy három racsnival..már ha egyáltalán olyan a tengely.. Nem láttam még szétszerelve, csak tippeltem.

futóműbeállítás.... Kormányt nem forgatunk csak a tengelyével együtt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Csudálatos újabb hiba lépett fel ma este. 3 hetet állt az autó, ma indítottam, gyújtásra durrant egyet (még nem indítóztam), majd utána újra próbáltam. Nyögvenyelősen indult be, lehet az akku sz*rakodik. Csakhogy azóta világít a motorvezérlés lámpa (menetközben pedig néha az ABS-é is 1-2 percig.) Igazából az a durranás aggaszt, a hibakódot ki tudom villogtatni...

Link to comment
Megosztás:

Csudálatos újabb hiba lépett fel ma este. 3 hetet állt az autó, ma indítottam, gyújtásra durrant egyet (még nem indítóztam), majd utána újra próbáltam. Nyögvenyelősen indult be, lehet az akku sz*rakodik. Csakhogy azóta világít a motorvezérlés lámpa (menetközben pedig néha az ABS-é is 1-2 percig.) Igazából az a durranás aggaszt, a hibakódot ki tudom villogtatni...

Villogtasd ki hátha többet tudunk..hol parkolsz...nincs megrágva egy-két kábel?

Link to comment
Megosztás:

Villogtasd ki hátha többet tudunk..hol parkolsz...nincs megrágva egy-két kábel?

Kertben parkolok, és az egy-két kábelről annyit, hogy igazából én rendezkedtem egy picit :).

Úgy kezdődött, hogy kíváncsi voltam, mi az a "titok" nyomógomb, ami a bizt.táblától lóg le. A vezetőoldalon a kuplungtól balra a bizt.tábla alatt van egy műanyag rész, azalatt rengeteg kábel és 2 nagy csati. Itt nézelődtem. Nem találtam meg, de ahogy visszarendeztem a kábeleket egyszer csak bezárt a központi zár, majd kinyitott. Jobb a békesség szempontjából lehúztam az akkusarut, és úgy rendeztem tovább a kábeleket. Sok helyen van mókolás, szinte mindenhol lejött a utólagos forrasztásról a szigetelőszalag, azokat mind visszapótoltam, nehogy valami valamihez hozzáérjen, oszt leégjen...

Ééés ezután történt az előző hozzászólásomban leírt eset.

Kivillogtattam: 25 Befecskendező szelep 1 - feszültség túl magas, és 33 AGR szelep - feszültség túl alacsony. Nem lettem okosabb :blink:

Módosítva : Greg_hun
Link to comment
Megosztás:

Kertben parkolok, és az egy-két kábelről annyit, hogy igazából én rendezkedtem egy picit :).

Úgy kezdődött, hogy kíváncsi voltam, mi az a "titok" nyomógomb, ami a bizt.táblától lóg le. A vezetőoldalon a kuplungtól balra a bizt.tábla alatt van egy műanyag rész, azalatt rengeteg kábel és 2 nagy csati. Itt nézelődtem. Nem találtam meg, de ahogy visszarendeztem a kábeleket egyszer csak bezárt a központi zár, majd kinyitott. Jobb a békesség szempontjából lehúztam az akkusarut, és úgy rendeztem tovább a kábeleket. Sok helyen van mókolás, szinte mindenhol lejött a utólagos forrasztásról a szigetelőszalag, azokat mind visszapótoltam, nehogy valami valamihez hozzáérjen, oszt leégjen...

Ééés ezután történt az előző hozzászólásomban leírt eset.

Kivillogtattam: 25 Befecskendező szelep 1 - feszültség túl magas, és 33 AGR szelep - feszültség túl alacsony. Nem lettem okosabb :blink:

Én ezt találtam c16nz-re:

25 Injector valve Low voltage 28 Fuel pump relay contacts Contact problem 29 Fuel pump relay Low voltage 32 Fuel pump relay High voltage 33 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor High voltage

De végülis mindegy...ha van sérült vagy szigeteletlen vezeték lehet rövidzárlat volt a pukkanás, ugye nem minden kábel van biztosítékkal védve. Nekem is szokott valami szikrázni a biztosíték tábla mögött, de nem tudom annyira kifordítani hogy rendesen mögélássak. Úgyis ki lesz cserélve majd a műszerfal akkor megkeresem hogy mi az. A központit nekem pont ezért kellett kicserélnem, mert először csak időnként nem akart működni aztán volt hogy visszazárt, szerencsére otthon a ház előtt és volt tartalék kulcsom a végén meg tönkrement és hazavágta az összes zármotort a csomagtartóén kívül.

Link to comment
Megosztás:

Én ezt találtam c16nz-re:

25 Injector valve Low voltage 28 Fuel pump relay contacts Contact problem 29 Fuel pump relay Low voltage 32 Fuel pump relay High voltage 33 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor High voltage

De végülis mindegy...ha van sérült vagy szigeteletlen vezeték lehet rövidzárlat volt a pukkanás, ugye nem minden kábel van biztosítékkal védve. Nekem is szokott valami szikrázni a biztosíték tábla mögött, de nem tudom annyira kifordítani hogy rendesen mögélássak. Úgyis ki lesz cserélve majd a műszerfal akkor megkeresem hogy mi az. A központit nekem pont ezért kellett kicserélnem, mert először csak időnként nem akart működni aztán volt hogy visszazárt, szerencsére otthon a ház előtt és volt tartalék kulcsom a végén meg tönkrement és hazavágta az összes zármotort a csomagtartóén kívül.

C16SE... most először feltöltöm az akksit, utána meg beindítom és meglátjuk. Elvileg nem maradt szigeteletlen vezeték...

Link to comment
Megosztás:

Igen, SE-nél az 1-es injekort hozza, de a 33 ennél is a MAP-kódja. Hát ha nem jön elő megint akkor nem nagyon tudsz mit kezdeni vele.

Jelentem, megoldódott! Zotya, te zseni vagy, tényleg MAP szenzor volt, lecsúszott a gumicső a szívócsonkról :D. Az volt a durranás, amikor lenyomta. Visszaraktam, tettem rá fémbilincset, elmúlt a hibajelzés :) Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Hát ugye a belső AC-teljes egészében benzinben úszik , nem tudom a külsőnél a forgórész-szénkefék el vannak szigetelve a benzintől van ott is átfolyik rajta? Mert ha igen akkor simán mehet bele szerintem ha fizikailag befér.

A belsőnél sincs elszigetelve,sőt,a külső ac-n is átfolyik a benzin az elektromos részeken is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.