Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Akkor több, mint valószínű, hogy neked sosem fog tönkremenni a féked gyártási hiba miatt. Ezért nem is kell esetleg bizonyítanod, hogy nem az otthoni sufni szerelés miatt ment el a féked és öltél meg három embert, hanem a féktárcsa volt rossz anyagból. :D

Vagy például tönkremegy a tizenötezres egy hónapos lambda, és nem cserélik garanciába, mert nincs szerelési papírod....

Link to comment
Megosztás:

Még működik tudtommal, de mivel saját maga cserélte gari nincs rá...ugye az autószerelő létjogosultságán elmélkedtünk. :icon1:

De megint nem figyeltél. A 4 elektromos ablak vagy a lambdaszonda nem nagyon okoz balesetet, viszont a rossz fék tud. Vagy a rossz futómű. Ezért nézik ezeket műszakin és nem az elektromos ablak üzemelését. :D

Link to comment
Megosztás:

Az a baj hogy nincs beton, a földön dolgozom alápakolva stafnikat, krokodilt mókás lenne tologtani a pitypang meg a vakontúrás között. :D

Autószerelő....az valami ritka állatfajta? :D Ha a kereket rajta tudom hagyni akkor nincs gond, feljárok a rámpára....

Vagy... legyártasz Magadnak egy ilyet:

http://www.bendpak.com/Shop-Equipment/QuickJack/BL-5000.aspx

:-)

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

De megint nem figyeltél. A 4 elektromos ablak vagy a lambdaszonda nem nagyon okoz balesetet, viszont a rossz fék tud. Vagy a rossz futómű. Ezért nézik ezeket műszakin és nem az elektromos ablak üzemelését. :D

Jójó, de ha pölö reggelre kiég a kocsi a parkolóban és mellette is kettő szerinted mennyire veszik szakszerű szerelésnek ha te raktad bele az elektromos ablakot bármennyire is értesz hozzá? Kis hazánkban minden munka amit nem hivatalosan működő cég, vagy engedélyel rendelkező szakember csinál kendácsolásnak, barkácsolásnak minősül. Legyen az akár egy AC pumpa beszerelés, ami egy csati meg egy bilincs, vagy akár egy tetőtéri ablak beépítése.

Vagy... legyártasz Magadnak egy ilyet:

http://www.bendpak.com/Shop-Equipment/QuickJack/BL-5000.aspx

:-)

Nem tudok annyira hegeszteni hogy rábízzam a saját életemet, azért van rengeteg gerendavégem amire fel tudom bakolni a kocsit. Egyszer majd talán lesz aknás garázsom.... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Hát azt a vonalat kár feszegetnünk, mert alapból a fórum létét is kérdőre vonja...soha semmit ne szereljük itthon, ne adjunk-vegyünk egymás közt alkatrészeket, egy leálló benzinpumpa is okozhat balesetet, sőt egy otthon beszerelt 4 ablakos emelő is okozhat nem szakszerű munka miatt zárlatot motorleállást, vagy tüzet. Ne cserélj kereket, mert ha elfelejted meghúzni a csavarokat az kieshet, stb...stb... :icon1: A felelősség alapból az üzembentartóé-vezetőé , utánna már bizonyitani ki miatt nem működött a fék...

Szerintem nem arról van szó, hogy soha semmit. Kerékcserét elvileg tanítják így azt mindenkinek tudnia kell, arra van az autóban az emelő. Vannak olyan szervizműveletek amit mindenki meg tud csinálni és vannak olyanok amihez szaktudás és gyakorlati tapasztalatra van szükség azért, hogy azt biztonságosan el lehesssen végezni, ezen túl kellő önbizalom és felelősségtudat kellene társuljon ehhez. Azért a fórum létét nem hiszem, hogy ez megkérdőjelezi, hiszen kérdést feltenni, tanácsot adni sok témában lehet az autóval kapcsolatosan, nem kell feltétlenül a létfontosságú alkatrészek házi javítására vonatkozó tanácsokra koncentrálni, vannak egyszerű szervizelési műveletek amik nem okozhatnak balesetet, a kezdő érdeklődők többsége inkább ez irányú kérdéseket tesz fel. Aki nem az az nem most először akar neki állni szerelni. Én a létfontosságú alkatrészek javítását pl. fék mindig szakszervízre bízom, nem azért mert nem tudnám megtanulni én is v. ne lennék rá képes v. nem érdekel és nem akarom csinálni, de nekem elég nagy a felelősségtudatom és ha valami baj netán megtörténik akkor a lelkiismeretem nyugodt az autó állapotát illetően. Még nem tudod milyen az ha azon emészted magad akár életed végéig, hogy a te tévedésed miatt történhetett meg pl. egy baleset. Tévedni ugyanis emberi dolog, bárki tévedhet, felejthet, a kérdés csak az, hogy ki viseli el utána a történteket és ez másról is szól minthogy bizonyítható-e vagy sem. Egy fórumnak az értékét, létét a típushibák gyors felderítésében látom, egymás segítését, tapasztalatok megosztását, aztán mindenki el tudja magáról dönteni hogy mire képes, meg tudja-e oldani saját maga vagy szervízre lesz szüksége, na meg egy fórum a szervízt is segítheti ha nem ismerik a típust. Sokan azt sem tudják, hogy hol van a pollenszűrő és hogyan kell cserélni és csak azért nem cseréli otthon mert nem tudja hogy van és hol. Egy szervízben ugye senki nem fogja megmutatni mennyire egyszerű kicserélni csak a cserének az árát fogja kérni mert egyszerű gyors művelet, de jó árat lehet érte kérni = lehúzás, pedig ez olyan művelet amit mindenki aki nem fogyatékos el tudna végezni otthon is és nem okozhat balesetet. Egy fórum ebben segíthet az érdeklődőknek. A másik pedig az, hogy a naív kezdő érdeklődő tulajoknak támaszt ad egy fórum és esetleg megelőzi azt, hogy a szervizek átverjék, rásózzanak felesleges alkatrészeket, félrevezessék a naív tulajdonost. Tehát egy fórum nem csak a létfontosságú alkatrészek házi javításáért létezik, nem hiszem, hogy ez a fő cél.

Módosítva : Astra F Caravan
Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem arról van szó, hogy soha semmit. Kerékcserét elvileg tanítják így azt mindenkinek tudnia kell, arra van az autóban az emelő. Vannak olyan szervizműveletek amit mindenki meg tud csinálni és vannak olyanok amihez szaktudás és gyakorlati tapasztalatra van szükség azért, hogy azt biztonságosan el lehesssen végezni, ezen túl kellő önbizalom és felelősségtudat kellene társuljon ehhez. Azért a fórum létét nem hiszem, hogy ez megkérdőjelezi, hiszen kérdést feltenni, tanácsot adni sok témában lehet az autóval kapcsolatosan, nem kell feltétlenül a létfontosságú alkatrészek házi javítására vonatkozó tanácsokra koncentrálni, vannak egyszerű szervizelési műveletek amik nem okozhatnak balesetet, a kezdő érdeklődők többsége inkább ez irányú kérdéseket tesz fel. Aki nem az az nem most először akar neki állni szerelni. Én a létfontosságú alkatrészek javítását pl. fék mindig szakszervízre bízom, nem azért mert nem tudnám megtanulni én is v. ne lennék rá képes v. nem érdekel és nem akarom csinálni, de nekem elég nagy a felelősségtudatom és ha valami baj netán megtörténik akkor a lelkiismeretem nyugodt az autó állapotát illetően. Még nem tudod milyen az ha azon emészted magad akár életed végéig, hogy a te tévedésed miatt történhetett meg pl. egy baleset. Tévedni ugyanis emberi dolog, bárki tévedhet, felejthet, a kérdés csak az, hogy ki viseli el utána a történteket és ez másról is szól minthogy bizonyítható-e vagy sem. Egy fórumnak az értékét, létét a típushibák gyors felderítésében látom, egymás segítését, tapasztalatok megosztását, aztán mindenki el tudja magáról dönteni hogy mire képes, meg tudja-e oldani saját maga vagy szervízre lesz szüksége, na meg egy fórum a szervízt is segítheti ha nem ismerik a típust. Sokan azt sem tudják, hogy hol van a pollenszűrő és hogyan kell cserélni és csak azért nem cseréli otthon mert nem tudja hogy van és hol. Egy szervízben ugye senki nem fogja megmutatni mennyire egyszerű kicserélni csak a cserének az árát fogja kérni mert egyszerű gyors művelet, de jó árat lehet érte kérni = lehúzás, pedig ez olyan művelet amit mindenki aki nem fogyatékos el tudna végezni otthon is és nem okozhat balesetet. Egy fórum ebben segíthet az érdeklődőknek. A másik pedig az, hogy a naív kezdő érdeklődő tulajoknak támaszt ad egy fórum és esetleg megelőzi azt, hogy a szervizek átverjék, rásózzanak felesleges alkatrészeket, félrevezessék a naív tulajdonost. Tehát egy fórum nem csak a létfontosságú alkatrészek házi javításáért létezik, nem hiszem, hogy ez a fő cél.

Igen így van, bár nem tudom hány esetben vontak felelősségre autószerelőt műszaki hiba miatt bekövetkezett beleset miatt. Mint korábban mondtam nekünk hivatalos márkaszervízben számla ellenében sem vállalta felelősséget a hibáért, amit lehet hogy ők követtek el. A legtöbb szerelőő meg számlát sem ad, gondolod hogy vinné a balhét ha valami történne? A lelkiismeret akkor is bánthat ha a bíróság másra terheli a felelősséget. Az ilyen esetben meg a legtöbben a fékre gondolnak mint (nem nyúlunk hozzá mert balesetveszélyes) kategória, pedig egy motorleállás előzéskor éppúgy balesetet okozhat. Aztán hányan jönnek ide úgy hogy kihagy-rángat a motor? A tévedésről meg annyit, hogy többször jártam már úgy hogy sima elektromos szereléskor próbára visszatettük az akkusarút, aztán úgy is maradt, nem húztam meg a két csavart, kijáráskor meg lerázkódott és leállt a motor. Nem kell a fék közelében matatni hogy balesetet okozzak. És (amivel ugye nem kezdünk mondatot) sajna olyan tapasztalatom van a szerelők terén hogy még mindíg jobban bízok magamban mint a "mesterben" . Ide is hányan jönnek úgy hogy X-szerelőnél volt a kocsi és még mindíg rossz....

Link to comment
Megosztás:

Igen így van, bár nem tudom hány esetben vontak felelősségre autószerelőt műszaki hiba miatt bekövetkezett beleset miatt. Mint korábban mondtam nekünk hivatalos márkaszervízben számla ellenében sem vállalta felelősséget a hibáért, amit lehet hogy ők követtek el. A legtöbb szerelőő meg számlát sem ad, gondolod hogy vinné a balhét ha valami történne? A lelkiismeret akkor is bánthat ha a bíróság másra terheli a felelősséget. Az ilyen esetben meg a legtöbben a fékre gondolnak mint (nem nyúlunk hozzá mert balesetveszélyes) kategória, pedig egy motorleállás előzéskor éppúgy balesetet okozhat. Aztán hányan jönnek ide úgy hogy kihagy-rángat a motor? A tévedésről meg annyit, hogy többször jártam már úgy hogy sima elektromos szereléskor próbára visszatettük az akkusarút, aztán úgy is maradt, nem húztam meg a két csavart, kijáráskor meg lerázkódott és leállt a motor. Nem kell a fék közelében matatni hogy balesetet okozzak. És (amivel ugye nem kezdünk mondatot) sajna olyan tapasztalatom van a szerelők terén hogy még mindíg jobban bízok magamban mint a "mesterben" . Ide is hányan jönnek úgy hogy X-szerelőnél volt a kocsi és még mindíg rossz....

Szerintem a lényeget tekintve ugyanúgy gondolkodtok: felelősség, körültekintés, józan ész. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Igen így van, bár nem tudom hány esetben vontak felelősségre autószerelőt műszaki hiba miatt bekövetkezett beleset miatt. Mint korábban mondtam nekünk hivatalos márkaszervízben számla ellenében sem vállalta felelősséget a hibáért, amit lehet hogy ők követtek el. A legtöbb szerelőő meg számlát sem ad, gondolod hogy vinné a balhét ha valami történne? A lelkiismeret akkor is bánthat ha a bíróság másra terheli a felelősséget. Az ilyen esetben meg a legtöbben a fékre gondolnak mint (nem nyúlunk hozzá mert balesetveszélyes) kategória, pedig egy motorleállás előzéskor éppúgy balesetet okozhat. Aztán hányan jönnek ide úgy hogy kihagy-rángat a motor? A tévedésről meg annyit, hogy többször jártam már úgy hogy sima elektromos szereléskor próbára visszatettük az akkusarút, aztán úgy is maradt, nem húztam meg a két csavart, kijáráskor meg lerázkódott és leállt a motor. Nem kell a fék közelében matatni hogy balesetet okozzak. És (amivel ugye nem kezdünk mondatot) sajna olyan tapasztalatom van a szerelők terén hogy még mindíg jobban bízok magamban mint a "mesterben" . Ide is hányan jönnek úgy hogy X-szerelőnél volt a kocsi és még mindíg rossz....

Ez elég gáz ha számla mellett se vállalnak felelősséget, holott szerintem törvény is előír értéktől függően egy bizonyos kötelező garanciát. Az Opelnál is 2év garancia jár gyári alkatrészek beépítése esetén. Az is egy szerviztrükk, hogy nem írják rá a számlára a beépített alkatrész típusát. Így nem lehet bizonyítani később semmit, hogy a szerviz mit èpített be és valóban az okozta-e. Az alkatrészeket is legtöbbször a szerviz választja ki engem meg se kérdeznek akkor nehogy már garanciát ne vállaljon rá. Én ha javíttatok mindig megkérdezem az elején, hogy mennyi a garancia és eddig én se,de mostantól megkövetelem, hogy ráírják a beépített alkatrészek pontos típusát. Pl. Vezérlést se cseréltetek úgy, hogy nem vállal rá garanciát, úgy én is meg tudom csinálni. Mindent rá kell íratni a számlára!
Link to comment
Megosztás:

Ez elég gáz ha számla mellett se vállalnak felelősséget, holott szerintem törvény is előír értéktől függően egy bizonyos kötelező garanciát. Az Opelnál is 2év garancia jár gyári alkatrészek beépítése esetén. Az is egy szerviztrükk, hogy nem írják rá a számlára a beépített alkatrész típusát. Így nem lehet bizonyítani később semmit, hogy a szerviz mit èpített be és valóban az okozta-e. Az alkatrészeket is legtöbbször a szerviz választja ki engem meg se kérdeznek akkor nehogy már garanciát ne vállaljon rá. Én ha javíttatok mindig megkérdezem az elején, hogy mennyi a garancia és eddig én se,de mostantól megkövetelem, hogy ráírják a beépített alkatrészek pontos típusát. Pl. Vezérlést se cseréltetek úgy, hogy nem vállal rá garanciát, úgy én is meg tudom csinálni. Mindent rá kell íratni a számlára!

Hát ugye nem a saját kocsim volt, én már csak akkor mentem el velük amikor a hiba fennált, de teljesen elzárkóztak...én nem viszem szerelőhöz az autót. Egyedül a féket szoktam rábizni a vizsgáztató hely szervízére, mert ugye visszamérni én nem tudom, ha fékeltérés van állítsák be ők.

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

van egy dolog, amit nem értek: 1 nap állás után ráadtam a gyújtást és durrant egyet valami a motortérben. Nem láttam semmit, legutóbb ilyen hangra a MAP szenzor csövét lőtte le a szívócsonkról, de most nem. Utána a szokásosnál kicsit nehezebben indult be. Mire beértem dolgozni már semmi gond nem volt, és azóta sem. Szóval a kérdésem, hogy mi durranhatott, amikor a benzinpumpa nem indul el gyújtásra, és nem mozdult semmi a motorban?

Link to comment
Megosztás:

Hogy a fenébe ne. Nekem is fogta az autót mint állat, evett 10 litert, van akinek meg már be sem indult tőle.

AMúgy ha leszeded, érdemes a darabokat kirázni a dobokból is. ;)

Kitakarítva, még megkönnyebbült a kocsi, vagy csak bebeszélem magamnak, hogy jobban megy. Köszönöm mindenkinek mégegyszer! :) :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

van egy dolog, amit nem értek: 1 nap állás után ráadtam a gyújtást és durrant egyet valami a motortérben. Nem láttam semmit, legutóbb ilyen hangra a MAP szenzor csövét lőtte le a szívócsonkról, de most nem. Utána a szokásosnál kicsit nehezebben indult be. Mire beértem dolgozni már semmi gond nem volt, és azóta sem. Szóval a kérdésem, hogy mi durranhatott, amikor a benzinpumpa nem indul el gyújtásra, és nem mozdult semmi a motorban?

Hát sok minden nem...esetleg valami zárlat van a még nem védett kábeleknél, de az szerintem össze is égne ilyenkor. Próbáld meg hogy nyitott motorháztetőnél valak más adja rá a gyujtást, és figyeled mi az. Generátor-önindító nincs levédve tudtommal.

Link to comment
Megosztás:

Jó az a gumikesztyű a féltengelyen. A végéről könnyen le lehet trekerni a csavart?

Közben pacsmakoltam felül is a szilnetnél, mert kezdte a rozsomák, nem akartam, hogy trutyis legyen.

Nem éppen, igazán nem is tudom, hogy kellene levenni hivatalosan, én ráfogtam a gátlóra, ami nem biztos, hogy jó megoldás. Meg azt se tom mennyire kell visszatekerni, én megmértem mennyi lóg ki, aztán annyira tekertem vicca.

Haynes:

"spring compressor tool required"

"Hold the strut piston rod with socket, and unscrew the piston rod nut"

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.