Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

sziasztok!

csak tapasztalatomat szeretném leírni nektek meg köszönve a segítségeteket.

adott egy ople astra f classic 1.4 x14nz

hiba csörgő hang motortérből

mondtátok tegyek bele 100-as prémium benyát azóta csendes mint a fekete éjszaka:) lehet kicsit drága móka de megéri, utána raktam 95öt bele és azzal is csendes a motor

köszi nektek:)

Link to comment
Megosztás:

Hali,nem indul a kocsi,a szívó torok tele van benzinnel és még a kipufogó csatlakozásnál is folyik. Mi lehet a gond injektor? X16szr

Szikra nincs ezek szerint. Vagy a dis halt meg vagy a motorvezérlő dis működtetése. Esetleg még a katalizátor összeszakadt belül, akkor tudok még elképzelni benzinfolyást a csatlakozásnál.
Link to comment
Megosztás:

Szikra nincs ezek szerint. Vagy a dis halt meg vagy a motorvezérlő dis működtetése. Esetleg még a katalizátor összeszakadt belül, akkor tudok még elképzelni benzinfolyást a csatlakozásnál.

A központ injektor házat szedtem szét az utolsó csavarig takarítás miatt, előtte jó volt minden azóta van ez.

Link to comment
Megosztás:

A központ injektor házat szedtem szét az utolsó csavarig takarítás miatt, előtte jó volt minden azóta van ez.

Erről én ezt olvastam korábban, most előkotortam:

DO NOT MOVE THE THROTTLE PLATE MANUALLY TO CLEAN IT, especially with the key in the ON position. This will confuse the computer and it will have to be reset in order for the engine to start and run again. In fact, this is the same thing that might happen if you remove the throttle body to clean it. Once you find yourself in this position, you're going to have to find someone with the proper scan tool to relearn your throttle position.

Ne mozdítsd el kézzel a fojtószelep házat tisztításkor, különösen ha a kulcs az ON helyzetben van. Ez összezavarja a vezérlőt, és azt reszetelni kell, a motor újra indításához/működtetéséhez. Ugyanez történik, ha eltávolítjuk a fojtószelep házat tisztításhoz. Ha így jártál, találnod kell valakit, aki a megfelelő olvasó eszközzel újra tanítja a vezérlőnek a fojtószelep helyzetét.

(ericthecarguy.com)

Link to comment
Megosztás:

De ez mechanikusan működtetett fojtószelep, itt nem léptetőmotor mozgatja, hogy eltudjon mászni a helyzete. Különben érdemes levenni az akksisarut pár percre, és összezárt A-B csatival indítani a gépet, olyankor mindenképp indulnia kell, hacsak nincs valami nagy disznóság.

Erről én ezt olvastam korábban, most előkotortam:

DO NOT MOVE THE THROTTLE PLATE MANUALLY TO CLEAN IT, especially with the key in the ON position. This will confuse the computer and it will have to be reset in order for the engine to start and run again. In fact, this is the same thing that might happen if you remove the throttle body to clean it. Once you find yourself in this position, you're going to have to find someone with the proper scan tool to relearn your throttle position.

Ne mozdítsd el kézzel a fojtószelep házat tisztításkor, különösen ha a kulcs az ON helyzetben van. Ez összezavarja a vezérlőt, és azt reszetelni kell, a motor újra indításához/működtetéséhez. Ugyanez történik, ha eltávolítjuk a fojtószelep házat tisztításhoz. Ha így jártál, találnod kell valakit, aki a megfelelő olvasó eszközzel újra tanítja a vezérlőnek a fojtószelep helyzetét.

(ericthecarguy.com)

Link to comment
Megosztás:

Ha az injektorház szét lett szedve, és áll a benzin mindenhol, akkor ott szerintem valami tömítés szét lett bacva, vagy rosszul visszatéve, és most teleömlött a motor benzinnel. Azt onnan előbb el kéne távolítani, és csak utána próbálkozni. Én rövidre zárnám az ac relét, és figyelném, honnan jön a benya.

Link to comment
Megosztás:

Az alsó, kis átmérőjű o gyűrű nincs a helyén.

Van róla képem.... :D

1958117-20150828-owxplo.jpg

Legutóbb amikor kivettem alig bírtam visszarakni, megnyúlt, lehet az etanoltól, először oda is csíptem, folyt bele a benya és csak dadogott. De amúgy 3000forint ez a két kis car. Sima vízvezeték szerelésnél használatos is passzol oda de ki tudja meddíg bírja.

Link to comment
Megosztás:

Van róla képem.... :D

Legutóbb amikor kivettem alig bírtam visszarakni, megnyúlt, lehet az etanoltól, először oda is csíptem, folyt bele a benya és csak dadogott. De amúgy 3000forint ez a két kis car. Sima vízvezeték szerelésnél használatos is passzol oda de ki tudja meddíg bírja.

Ki akartam én is venni az 1.8-as injektort, de nem akart kijönni a fészkéből. :D

Szerintem a sima vízvezetékes tömítés nem jó oda, hiszen a víz jó esetben nem olajtartalmú. A benzin meg olajszármazék.

Link to comment
Megosztás:

Ki akartam én is venni az 1.8-as injektort, de nem akart kijönni a fészkéből. :D

Szerintem a sima vízvezetékes tömítés nem jó oda, hiszen a víz jó esetben nem olajtartalmú. A benzin meg olajszármazék.

Pár napig jártam olyannal amíg nem tudtam venni belevalót, de a szeszt az sem bírja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ismét hozzátok fordulok némi segítségért.

Azt le kell hogy szögezzem nem autószerelő vagyok szóval laikusnak is érhetően ha lehet, köszi :P

Most pedig a problémára. Linkelek egy albumot http://imgur.com/a/1yiZN (2 kép) itt látható szivárgás (~22:30-tól reggel 8-ig produkált ekkora plecsnit (a halványabb folt már ott volt)).

Tegnap munkatársam (autószerelő) befeküdt alá és megnézte, nem gyanítja hogy a tartály lenne a hibás, inkább a csövekre gyanakszik. Nem volt idő+szerszám sem úgy rendelkezésünkre szóval ő csak ennyit tudott mondani. A kérdésem mégis csak annyi hogy kb mire számíthatok? Mennyire sanszos a tankcsere? Ha akna fölé állok többet lehet majd megtudni gondolom. Arra viszont max hétvégén kerülhet sor.

elnézést a buta kérdésért, és előre is köszönöm a válaszokat.

Ui.: ha tankcserére esne sor, tudtok ajánlani jó helyeket ahonnan be lehet szerezni (Százhalombattához közel)?

Köszönöm :)

Szia! A tank csere esetére https://alkatreszek.hu/autotipus Persze csak akkor, ha új tankot akarsz...

Módosítva : Porter
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a tippeket, sikerült szereznem egy komplett folytószelep házat injektorral de csak hétfőn lesz meg. Ugye a hiba miatt telement az egész motor benzinnel,áll az egész szívócsonkban,sőt a kipufogó leömlőnél is csöpögött indítózás után(gondolom a tömítetlenség miatt tudott ott kicsöpögni). Szerintetek hétfőig elpárolog az a benzin onnan? csak mert nem szeretném szétbontani az egészet. (Aksi lekötve)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! :hiya:

Bízom benne hogy van közöttetek olyan aki tud segíteni, ugyanis a 93-as 1.7 D astrámon valami rágja a vezérműszíj külső szélét.

Amikor megvettem első dolgom volt, hogy a teljes vezérműszíj szettet vízpumpát lecseréltettem benne, 23000 km. után elszakadt a szíj, szerencsére csak szelephimbák törtek, szervíz 2 nap alatt kész az autó 80000 ft. 2-3000 km után biztos ami biztos azért itthon ránéztünk a szíjra hát nem örültem a látványnak kb. 3 mm hiányzott a szíjból vissza a szervízbe azt gondolva hogy valami garancia jár mivel a valódi ok nem lett kijavítva ami miatt elszakadt ennyi után a szíj na meg ez nem normális hogy eszegeti a szíjat. hát garancia nincs jött a találgatás, adagoló felújítás mert picit lóg, egy hét után hívnak kész az autó 60000 ft. készségesen haza is hozták, csupa gázolaj a motor az egyik cső elrepedve az izzító gyertyák lötyögtek az elsőnél ott is nyomta a gázolajat sebaj, ez legyen a legnagyobb baj nem gond. Másnap megjártam a várost kb. összesen mehetett az autó 50 km.-t a javítás után úgy gondoltuk lehet korai de azért csak nézzük meg a szíjat, hát ennyi km után megint legalább 3 mm. hiányzott, vissza a szervízbe megint mert ezután már tényleg járna garancia gondoltuk mi, hát rosszul <_< szétszedték az autót és semmi tippjük, hogy mi okozza, kerestem másik szerelőt, teljesen lecserélte a vazérműszíj szettet, vízpumpát, adagolót újra átnézette össz: 90000 ft. :unsure: most nem annyira, de szépen lassan eszi a külső szélét valami, valami hozza kifele nagyon a külső szélére. Esetleg valakinek közületek volt már ilyen problémája, mert sajnos ez a szerelő is találgat egyenlőre :huh:

Nagyon bízom benne, hogy tudtok segíteni mi okozza mert már ott tartok árban, hogy másik autót vehettem volna :( természetesen megint szerelőnél van az autó..... mert így nem merném használni, ki tudja mikor szakadna megint a szíj. :cry:

Link to comment
Megosztás:

Érdekes hiba. De tényleg mászik is kifele a szíj, vagy csak a széle fogy? Illetve melyik széle?

Valamint ha mászik, akkor nekem olyan tippem lenne, hogy esetleg korábban síkolva volt a hengerfej, és esetleg ferdére sikerült, így a veztengely szöget zár be a főtengellyel, nem párhuzamos vele, ezért mászik a szíj. Vagy ugyanez, az adagolóval.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes hiba. De tényleg mászik is kifele a szíj, vagy csak a széle fogy? Illetve melyik széle?

Valamint ha mászik, akkor nekem olyan tippem lenne, hogy esetleg korábban síkolva volt a hengerfej, és esetleg ferdére sikerült, így a veztengely szöget zár be a főtengellyel, nem párhuzamos vele, ezért mászik a szíj. Vagy ugyanez, az adagolóval.

A cégesen lógott az adagoló az terelte kifele a szíjat, el is kopott szépen.

1958923-20150829-8dbSND.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy utobbi időben a tank felől mintha puffanást hallanék időnként. Tanksapka levételekor eddig is volt inkább szisszenő hang, de ez inkább koppanáshoz hasonlítható.Szerintetek mi lehet ez? Túlnyomás??

astra f 1.6 16 V

Lehet a puffanaskor valtozik a tank formaja mert osszeszivja az ac.

Elobb utobb ki fog lyukadni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tankszellőzés nem jó valamiért. Akkor szokott általában.

Mi lehet rá a megoldás?

Én inkább a visszafolyás gátlóra gyanakodnék a töltőnyílásban illetve a tank csonkjában. Ha lassan folyik le a benzin és a benzingőz visszacsap a pisztoly azt érzi hogy megtelt és lekattan. A felsőt egy darab dróttal lehet ellenőrizni ha könnyen le lehet nyomni akkor a benzin is kinyitja és ez jó. Az alsó gumi évek alatt meg tud keményedni és lassan enged átt. Le kell húzni a tankról a vastag csövet, ki kell venni a rögzítő zéger gyűrűt és ki kell húzni.

1960207-20150830-wCx9X3.jpg

1960208-20150830-45QVo0.jpg

Caravannal meg lehet csinálni akkor is ha nem veszed le a tankot, sedannal, 5 ajtósnál passzolom.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.