Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Az X16SZR már Simtec 56.5 vezérlésű, amiben a négy számjegyű egységes OBD2-es hibakódok vannak, ettől függetlenül nem ez a protokollja. Ez úgy nagyjából fészlifttől érvényes. Zotya által linkelt oldalt ezért sem használom már támpontnak, mert hiányos a hibakód lista vagy hibás, attól függetlenül, hogy nem mindegyik hibakódot használja az Opel (a szoftver butasága miatt).

Mindenesetre nekem a 0505-ös hibakód csak ECU cserével szűnt meg. Bár nekem ekkor stabil 2000 1/perces motorfordulat számot produkált a motor, közben erőltette a lejjebb vitelét, sikertelenül és nem sokra rá kidobta az említett hibakódot. Előnye annyi volt, hogy ekkor a léptetőmotor végállásba mozgott, nem követte a gázpedál állást és jobban harapott. Csatlakozó és vezetékek ellenőrzése után jutottam erre. (vicces tény: jéghidegen beindítás után egy ideig volt normális alapjárat és pár perc múlva megbolondult) Ekkor még nem volt Op-com-om. Egyébként P0505: Alapjárati szabályzórendszer meghibásodás. Rákeresve biztos rátalálsz a posztomra erről. Amúgy ez ilyenkor vészüzem, így nyilvánvaló a benzinfogyasztás növekedése.
Ezen a videón mondjuk épp a TPS halt meg (1.6-os TPS-t ne rakjon senki 1.8-asra!), de hasonlót produkált.

Viszont egy alapvető alapjárati szabályzásra opcom nélkül is lehet tesztet végezni: kiveszed a léptetőmotort, csati rádugva, és diagnosztikai módban ráadod a gyújtást, tehát mint mikor hibakódot olvasol ki. Ekkor a léptető motornak végállástól végállásig kell mozognia folyamatosan. Diag mód nélkül gyújtásra pedig alaphelyzetre állnia. Nekem ezt nem végezte el akkoriban.

A lambdaszonda hibára viszont érdemes az Op-com beszerzése és azzal figyelni, azt hogy az ECU mit lát. Nekem így derült ki, hogy lyukas a vákuumrendszer. Ha nálad az alapjárat amúgy stabil vagy néha bebicsaklik, akkor kizárnám azt a lehetőséget, hogy a meghibásodott alapjárati szabályzás zavarna bele a lambdaszonda működésébe. Írtad, hogy cseréltetek szondát. Az Opel ECU rendkívül érzékeny rá a cseredarabra. Ha hibakódot nem is dob, de pl jelentős javulást nem hoz egy új lambda. Az univerzálisakra mondjuk mindig sír. Érdemes ebből a gyárival megegyező Bosch típust vásárolni. Nem drága. Egyébként a lambdaszabályzás üzemi motor hőmérsékleten indul el, ezért is lehet rá a hibakód, mert nem tetszik neki a szonda.

Aztán lehet az egészet csak egy test kötéshiba okozza vagy nincs rendesen betekerve a szonda.

Szabadidőm nincs. Mások otthon hesszelnek, én dolgozok/tam ünnepek alatt is. :)

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

13 perce, daykiller írta:

Az X16SZR már Simtec 56.5 vezérlésű, amiben a négy számjegyű egységes OBD2-es hibakódok vannak, ettől függetlenül nem ez a protokollja. Ez úgy nagyjából fészlifttől érvényes. Zotya által linkelt oldalt ezért sem használom már támpontnak, mert hiányos a hibakód lista vagy hibás, attól függetlenül, hogy nem mindegyik hibakódot használja az Opel (a szoftver butasága miatt).

Mindenesetre nekem a 0505-ös hibakód csak ECU cserével szűnt meg. Bár nekem ekkor stabil 2000 1/perces motorfordulat számot produkált a motor, közben erőltette a lejjebb vitelét, sikertelenül és nem sokra rá kidobta az említett hibakódot. Előnye annyi volt, hogy ekkor a léptetőmotor végállásba mozgott, nem követte a gázpedál állást és jobban harapott. Csatlakozó és vezetékek ellenőrzése után jutottam erre. (vicces tény: jéghidegen beindítás után egy ideig volt normális alapjárat és pár perc múlva megbolondult) Ekkor még nem volt Op-com-om. Egyébként P0505: Alapjárati szabályzórendszer meghibásodás. Rákeresve biztos rátalálsz a posztomra erről. Amúgy ez ilyenkor vészüzem, így nyilvánvaló a benzinfogyasztás növekedése.
Ezen a videón mondjuk épp a TPS halt meg (1.6-os TPS-t ne rakjon senki 1.8-asra!), de hasonlót produkált.

Viszont egy alapvető alapjárati szabályzásra opcom nélkül is lehet tesztet végezni: kiveszed a léptetőmotort, csati rádugva, és diagnosztikai módban ráadod a gyújtást, tehát mint mikor hibakódot olvasol ki. Ekkor a léptető motornak végállástól végállásig kell mozognia folyamatosan. Diag mód nélkül gyújtásra pedig alaphelyzetre állnia. Nekem ezt nem végezte el akkoriban.

A lambdaszonda hibára viszont érdemes az Op-com beszerzése és azzal figyelni, azt hogy az ECU mit lát. Nekem így derült ki, hogy lyukas a vákuumrendszer. Ha nálad az alapjárat amúgy stabil vagy néha bebicsaklik, akkor kizárnám azt a lehetőséget, hogy a meghibásodott alapjárati szabályzás zavarna bele a lambdaszonda működésébe. Írtad, hogy cseréltetek szondát. Az Opel ECU rendkívül érzékeny rá a cseredarabra. Ha hibakódot nem is dob, de pl jelentős javulást nem hoz egy új lambda. Az univerzálisakra mondjuk mindig sír. Érdemes ebből a gyárival megegyező Bosch típust vásárolni. Nem drága. Egyébként a lambdaszabályzás üzemi motor hőmérsékleten indul el, ezért is lehet rá a hibakód, mert nem tetszik neki a szonda.

Aztán lehet az egészet csak egy test kötéshiba okozza vagy nincs rendesen betekerve a szonda.

Szabadidőm nincs. Mások otthon hesszelnek, én dolgozok/tam ünnepek alatt is. :)

Köszönöm!

A hibajelenség nálam, minthogy az alapjárat ugrálna, vagy rángatna az autó, stb. nem jelentkezik. Üzemi hőfok felé már az alapjárat is stabilizálódik, bár addig sem mondanám kifejezetten rossznak, csak inkább a megszokottól eltérőnek, alacsonynak, de ez viszonylag hamar megszűnik. Hidegen egyébként teljesen korrektül húz, gyorsításnál nincs gond vele. Ettől függetlenül, a posztodra mindenképp rákeresek! Viszont, ha az alapjárati szbályzó is rosz, az még nem lehet indok ilyen mértékű túlfogyasztásra. Egy tesztet természetesen megér a dolog, mert lehet rosz, csak épp még ' használható '

A szondát már nem tudom megmondani milyen típus, de szándékosan nem a legolcsóbb, erre emlékszem, de univerzális, ezt biztosan tudom, én cseréltem. Biztos hogy rendesen a helyén van. Kipufogó teljes egészében ép, újszerű, tehát azt sem tartom valószínűnek, hogy egy a lambdonda környéki lyuk, megzavarná annak helyes működését. Semmilyen változást nem tapasztaltam a csere után, ez is nyomós ok a tovább keresésre. Az biztos, hogy per pillanat újabb 8-9000 Ft-ot nem terveznék kiadni rá. 

Az biztos, hogy a hibajelet már sokkal korábban kidobta, mielött a túlfogyasztás jelentkezett volna, s igen, üzemi hőmérséklettől.

Sokkal inkább az aggaszt, hogy az autó 10 litert!!! eszik autópályán, 2 személlyel, csomagok nélkül, 110 km/h tempónál. Ehhez biztosan nincs köze az alapjárati motornak. Op-com-ra jelenleg nem tudok áldozni, mert sejtem már, hogy ez a dolog egyébként sem 10 000 Ft-os történet lesz, pedig most igazán jól jönne az Op-com.

 

Ui.

Korábban hibáztam, mikor nem megfelelőképp reagáltam le a kommentedet, ezért elnézésedet kérem! 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, tuskes írta:

Köszönöm!

A hibajelenség nálam, minthogy az alapjárat ugrálna, vagy rángatna az autó, stb. nem jelentkezik. Üzemi hőfok felé már az alapjárat is stabilizálódik, bár addig sem mondanám kifejezetten rossznak, csak inkább a megszokottól eltérőnek, alacsonynak, de ez viszonylag hamar megszűnik. Hidegen egyébként teljesen korrektül húz, gyorsításnál nincs gond vele. Ettől függetlenül, a posztodra mindenképp rákeresek! Viszont, ha az alapjárati szbályzó is rosz, az még nem lehet indok ilyen mértékű túlfogyasztásra. Egy tesztet természetesen megér a dolog, mert lehet rosz, csak épp még ' használható '

A szondát már nem tudom megmondani milyen típus, de szándékosan nem a legolcsóbb, erre emlékszem, de univerzális, ezt biztosan tudom, én cseréltem. Biztos hogy rendesen a helyén van. Kipufogó teljes egészében ép, újszerű, tehát azt sem tartom valószínűnek, hogy egy a lambdonda környéki lyuk, megzavarná annak helyes működését. Semmilyen változást nem tapasztaltam a csere után, ez is nyomós ok a tovább keresésre. Az biztos, hogy per pillanat újabb 8-9000 Ft-ot nem terveznék kiadni rá. 

Az biztos, hogy a hibajelet már sokkal korábban kidobta, mielött a túlfogyasztás jelentkezett volna, s igen, üzemi hőmérséklettől.

Sokkal inkább az aggaszt, hogy az autó 10 litert!!! eszik autópályán, 2 személlyel, csomagok nélkül, 110 km/h tempónál. Ehhez biztosan nincs köze az alapjárati motornak. Op-com-ra jelenleg nem tudok áldozni, mert sejtem már, hogy ez a dolog egyébként sem 10 000 Ft-os történet lesz, pedig most igazán jól jönne az Op-com.

 

Ui.

Korábban hibáztam, mikor nem megfelelőképp reagáltam le a kommentedet, ezért elnézésedet kérem! 

Ha van ebayed, paypalod egy 5osbol is kijon az az opcom.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, aholy írta:

Ha van ebayed, paypalod egy 5osbol is kijon az az opcom.

Egyik sincs, pedig az még azt mondom vállalható lenne. Másrészről, az autó napi használatban van, szóval egy 20-30 napos szállítás, ezt követően iba megállapítás, + alkatrész beszerzés,+ beszerelés, már elég sok idő. Így viszont leeszi a nadrágomat, + nyilvánvalóan feszült is vagyok a helyzettől, hogy nem tudni mi a baja az autónak.

Közben olvasgatok szorgalmasan. Ami kezd gyanussá vállni, az az AGR szelep, amit ideiglenesen szükség esetén meg tudok tisztítani, és a MAP szenzor. Bár írtam korábban, hogy lelkes amatőr volnék.....

 

Nem tudok válaszolni a hozzászólásodra, ezért így teszem.

Gyanítom igen, elektromos, ahogy olvasom.

Továbbá, nem hiszem hogy egyetelen meghibásodott alkatrész az okozója mindennek. Ahogy egyre mélyebben vizsgálom az autót, egyre több olyan hiba jön elő, amit szemmel láthatóan erősen elhanyagoltak, s csak egy apró módosítás, apró hibajavítást követően jelentkeznek. Mint ahogy ebben az esetben is. Vákunmcsövek úgymond javítva lettek, erre jön a túlfogyasztás, öblös hang gyorsításkor, ( igaz erősebb gázadásnál ) Viszont az erőtlenség korábbi jelenség. 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

8 órája, tuskes írta:

Egyik sincs, pedig az még azt mondom vállalható lenne. Másrészről, az autó napi használatban van, szóval egy 20-30 napos szállítás, ezt követően iba megállapítás, + alkatrész beszerzés,+ beszerelés, már elég sok idő. Így viszont leeszi a nadrágomat, + nyilvánvalóan feszült is vagyok a helyzettől, hogy nem tudni mi a baja az autónak.

Közben olvasgatok szorgalmasan. Ami kezd gyanussá vállni, az az AGR szelep, amit ideiglenesen szükség esetén meg tudok tisztítani, és a MAP szenzor. Bár írtam korábban, hogy lelkes amatőr volnék.....

 

Nem tudok válaszolni a hozzászólásodra, ezért így teszem.

Gyanítom igen, elektromos, ahogy olvasom.

Továbbá, nem hiszem hogy egyetelen meghibásodott alkatrész az okozója mindennek. Ahogy egyre mélyebben vizsgálom az autót, egyre több olyan hiba jön elő, amit szemmel láthatóan erősen elhanyagoltak, s csak egy apró módosítás, apró hibajavítást követően jelentkeznek. Mint ahogy ebben az esetben is. Vákunmcsövek úgymond javítva lettek, erre jön a túlfogyasztás, öblös hang gyorsításkor, ( igaz erősebb gázadásnál ) Viszont az erőtlenség korábbi jelenség. 

Ha a Map csöve le lett húzva/ cserélve jó helyre lett visszadugva? Az injektorház hátuljában a felsőnek kell lennie alatta a szelepfedélről jövő kartergázcső van. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, tuskes írta:

Egyik sincs, pedig az még azt mondom vállalható lenne. Másrészről, az autó napi használatban van, szóval egy 20-30 napos szállítás, ezt követően iba megállapítás, + alkatrész beszerzés,+ beszerelés, már elég sok idő. Így viszont leeszi a nadrágomat, + nyilvánvalóan feszült is vagyok a helyzettől, hogy nem tudni mi a baja az autónak.

Közben olvasgatok szorgalmasan. Ami kezd gyanussá vállni, az az AGR szelep, amit ideiglenesen szükség esetén meg tudok tisztítani, és a MAP szenzor. Bár írtam korábban, hogy lelkes amatőr volnék.....

 

Nem tudok válaszolni a hozzászólásodra, ezért így teszem.

Gyanítom igen, elektromos, ahogy olvasom.

Továbbá, nem hiszem hogy egyetelen meghibásodott alkatrész az okozója mindennek. Ahogy egyre mélyebben vizsgálom az autót, egyre több olyan hiba jön elő, amit szemmel láthatóan erősen elhanyagoltak, s csak egy apró módosítás, apró hibajavítást követően jelentkeznek. Mint ahogy ebben az esetben is. Vákunmcsövek úgymond javítva lettek, erre jön a túlfogyasztás, öblös hang gyorsításkor, ( igaz erősebb gázadásnál ) Viszont az erőtlenség korábbi jelenség. 

Hát ebben a formában lehet olcsóbb ami egyébként drágább, de ahoz elsőre el kell találni a hibás alkatrészt, ha esetleg.nem sikerül akkor megint az ebay felé billen a mérleg nyelve.  

 

 

(Sokáig tartottam Én is tőle, de eddig csak pozitív tapasztalat van, minden téren. )

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

26 perce, aholy írta:

Hát ebben a formában lehet olcsóbb ami egyébként drágább, de ahoz elsőre el kell találni a hibás alkatrészt, ha esetleg.nem sikerül akkor megint az ebay felé billen a mérleg nyelve.  

 

 

(Sokáig tartottam Én is tőle, de eddig csak pozitív tapasztalat van, minden téren. )

Vannak bontók bár meglehetősen ritka az ilyen ahol megveszed az alkatrészt és ha nem az volt a hibás visszavásárolják. Mondjuk én viszonylag  sokat ( mostanában mondjuk nem voltam)járok két helyre lehet nem akarja elveszteni az állandó kuncsaftot a bontós. Van ahol én szedem ki az alkatrészt, de mostanában nincs F je...régen órákat el tudtam ott tölteni az öreg néha rám nézett nem szorultam-e be valami alá.:-)

Link to comment
Megosztás:

48 perce, zotya975 írta:

Vannak bontók bár meglehetősen ritka az ilyen ahol megveszed az alkatrészt és ha nem az volt a hibás visszavásárolják. Mondjuk én viszonylag  sokat ( mostanában mondjuk nem voltam)járok két helyre lehet nem akarja elveszteni az állandó kuncsaftot a bontós. Van ahol én szedem ki az alkatrészt, de mostanában nincs F je...régen órákat el tudtam ott tölteni az öreg néha rám nézett nem szorultam-e be valami alá.:-)

Erre felé nem bolyonghatsz magad... megmondod mi kell és kiszedik neked...

Link to comment
Megosztás:

12 perce, pszilaj írta:

Erre felé nem bolyonghatsz magad... megmondod mi kell és kiszedik neked...

Itt is csak egy van, egy öreg fószer....de legutóbb amikor voltam egy sem volt nála, elég sok az F astra errefelé, és szinte már akkor el van adva minden amikor beér a kocsi hozzá. Olyan pölö hogy napellenző patent vagy sárfogó gumi ritka mint a fehér holló, bár egyszer sikerült összevadásznom vagy 10 autóból 2 patentet. 

Link to comment
Megosztás:

21 órája, tuskes írta:

Egyik sincs, pedig az még azt mondom vállalható lenne. Másrészről, az autó napi használatban van, szóval egy 20-30 napos szállítás, ezt követően iba megállapítás, + alkatrész beszerzés,+ beszerelés, már elég sok idő. Így viszont leeszi a nadrágomat, + nyilvánvalóan feszült is vagyok a helyzettől, hogy nem tudni mi a baja az autónak.

Közben olvasgatok szorgalmasan. Ami kezd gyanussá vállni, az az AGR szelep, amit ideiglenesen szükség esetén meg tudok tisztítani, és a MAP szenzor. Bár írtam korábban, hogy lelkes amatőr volnék.....

 

Nem tudok válaszolni a hozzászólásodra, ezért így teszem.

Gyanítom igen, elektromos, ahogy olvasom.

Továbbá, nem hiszem hogy egyetelen meghibásodott alkatrész az okozója mindennek. Ahogy egyre mélyebben vizsgálom az autót, egyre több olyan hiba jön elő, amit szemmel láthatóan erősen elhanyagoltak, s csak egy apró módosítás, apró hibajavítást követően jelentkeznek. Mint ahogy ebben az esetben is. Vákunmcsövek úgymond javítva lettek, erre jön a túlfogyasztás, öblös hang gyorsításkor, ( igaz erősebb gázadásnál ) Viszont az erőtlenség korábbi jelenség. 

Ha Bp környéki vagy, rá tudunk nézni OpCommal valamelyik este.

daykiller: nekem 1.8 fej van 1.8 injektorral és a saját 1.6 TPS-el, de nem szól rá semmit. Amikor az 1.8 fejről áttettem, na arra anyázott, mert zajos volt a pálya elején.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

14 órája, Bundee írta:

Ha Bp környéki vagy, rá tudunk nézni OpCommal valamelyik este.

daykiller: nekem 1.8 fej van 1.8 injektorral és a saját 1.6 TPS-el, de nem szól rá semmit. Amikor az 1.8 fejről áttettem, na arra anyázott, mert zajos volt a pálya elején.

Konkétan 21.-k kerületi. Nagyon szívesen venném a segítséged! Bár ettől függetlenül nem tudom mivel lennénk  elérébb, tekintve hogy az alap hibákat kilőttük.  De, szívesen venném, ha konkrétan be tudnánk mérni 1-2 hibát. 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Pingvin írta:

Sziasztok!

Kérem világosítsatok fel, mert ezen a téren nagyon homályosak az ismereteim.

C16NZ-vel, régi fajta adatcsatival képesek kommunikálni ezek a kínai op-comok? Lehet belőlük élő adatot is kirimánkodni?

Előre is köszönöm!

A C16NZ-vel nem, mert egyirányú 160 baudos adatfolyam jön ki belőle. Ha az A-B kapcsot egy 10kohmos ellenállással kötöd össze, akkor vad villogásba kezd a pech engine, mert ráadásul azon a lábon adja ki ezt (diagcsati E lába).

Van pár progim, meg építettem illesztőt amivel tudok adatokat kinyerni, de nem 100%-os egyik sem. 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Bundee írta:

Ha Bp környéki vagy, rá tudunk nézni OpCommal valamelyik este.

daykiller: nekem 1.8 fej van 1.8 injektorral és a saját 1.6 TPS-el, de nem szól rá semmit. Amikor az 1.8 fejről áttettem, na arra anyázott, mert zajos volt a pálya elején.

Nekem hazavágta, mivel az 1.8-as pillangó többet fordul, mint az 1.6. Legalábbis nekem ez a tippem, mert akkor is ezt csinálja, ha nincs rádugva a csati.

Módosítva : daykiller
Link to comment
Megosztás:

12 órája, Pingvin írta:

Sziasztok!

Kérem világosítsatok fel, mert ezen a téren nagyon homályosak az ismereteim.

C16NZ-vel, régi fajta adatcsatival képesek kommunikálni ezek a kínai op-comok? Lehet belőlük élő adatot is kirimánkodni?

Előre is köszönöm!

Én kipróbáltam apám c14nz-ét op-com+átalakító kábel kombóval.

Elég érdekes adatok jöttek ki.

Kiírta hogy PROM hiba van az ECUban. Nem tudtam kitörölni a régi hibakódokat. Gázpedál lenyomásra a motorhőmérséklet növekedett és nem a TPS érték...Szal nagyon fura volt.
Az enyémmel tökéletesen ment. Csak az első rádugásnál egy pici kondenzátor elpukkant. Megnézettem egy elektromérnökkel, aki megnyugtatott, hogy nem igazán kell az oda. :)

 

Link to comment
Megosztás:

42 perce, pszilaj írta:

Én kipróbáltam apám c14nz-ét op-com+átalakító kábel kombóval.

Elég érdekes adatok jöttek ki.

Kiírta hogy PROM hiba van az ECUban. Nem tudtam kitörölni a régi hibakódokat. Gázpedál lenyomásra a motorhőmérséklet növekedett és nem a TPS érték...Szal nagyon fura volt.
Az enyémmel tökéletesen ment. Csak az első rádugásnál egy pici kondenzátor elpukkant. Megnézettem egy elektromérnökkel, aki megnyugtatott, hogy nem igazán kell az oda. :)

 

A C14 és C16 ECU-k nem egyformák ilyen szempontból! Az 1.4 már K vonalas, kétirányú kommunikációval és a diagcsati G lábán (OBD 7-es) kommunikál.

Létezik ezekből több variáns, ugyanígy jártunk Wookie C16SE-jével. A hozzávaló évjárathoz hiányol egy "c16se_old" fájlt, ami az ahhoz illő leírás a proginak, hogy az adatfolyamba mi hol van. Mivel neked sem eredeti az Opcom így valószínűleg neked is az hibádzott. 

A kondi pukkanás nemtudom mitől lehetett. Opcomból is legalább 3 féle hw verzió létezik, nekem eddig mindegyikkel ekecsülnöm kellett, hogy jó legyen, de így is csak a 2008-as progival működik. A 2013 sehogysem akar menni.

u.i.: ha valakit érdekel, van egy olyan 1.4 ecum ami opcommal okés, de nem cserélhető epromos (94-es autóból). Cserélném kivehető epromosra.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, daykiller írta:

Nekem hazavágta, mivel az 1.8-as pillangó többet fordul, mint az 1.6. Legalábbis nekem ez a tippem, mert akkor is ezt csinálja, ha nincs rádugva a csati.

Ugyanakkora utat tesz meg, csak az adott álláshoz tartozó levegőmennyiség (szívóvákuum) más mint eredetileg. Lehetséges, hogy a te ecud erre érzékenyebben reagál.

 

 

Link to comment
Megosztás:

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat, mindkét témában érdekelt vagyok.

Beszereztem egy 1.8 imjektort egy fojtószeleppel, gondoltam, ha jobb idő lesz, akkor beköltöztetem a gépbe, bár nem tudom, hogy ugyanerre a szívósorra felmegy-e gond nélkül, vagy vegyek egy másik sort, amiből kiszedetem a nagyobb fojtószelep miatti "lépcsőt", az illesztéseknél, van-e annak értelme?

Azon is gondolkodtam, hogy csak jó lenne valahogy kommunikáni az ECU-val, (azon kívül, hogy néha előre köszönök neki a kora miatt.:)), mert néha igazán jó lenne tudni, hogy ő mit lát, és ez nem biztos, hogy egyezik azzal amit én gondolok.

Szívesen venném ha az új évben esetleg össze tudnánk futni itt pestiában Bundeeval, érdekelnek a az illesztők amit említett, ha összejön a tali, akkor előre is köszönöm a konzultációs lehetőséget.

Van egy felesleges 1.4 ECU-m, nem tudom, hogy cserélhető epromos-e, a port fogja jelenleg valahol a garázsban, ha cserélhető epromos akkor felajánlom a fejlesztések oltárán!

(Mit nézzek rajta, nem kaptam még szét soha ilyet?)

És nem utolsó sorban, Békés Boldog Új Esztendőt kívánok minden kedves fórumtársnak! :-)

Opezsg.jpg

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

28 perce, Pingvin írta:

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat, mindkét témában érdekelt vagyok.

Beszereztem egy 1.8 imjektort egy fojtószeleppel, gondoltam, ha jobb idő lesz, akkor beköltöztetem a gépbe, bár nem tudom, hogy ugyanerre a szívósorra felmegy-e gond nélkül, vagy vegyek egy másik sort, amiből kiszedetem a nagyobb fojtószelep miatti "lépcsőt", az illesztéseknél, van-e annak értelme?

Azon is gondolkodtam, hogy csak jó lenne valahogy kommunikáni az ECU-val, (azon kívül, hogy néha előre köszönök neki a kora miatt.:)), mert néha igazán jó lenne tudni, hogy ő mit lát, és ez nem biztos, hogy egyezik azzal amit én gondolok.

Szívesen venném ha az új évben esetleg össze tudnánk futni itt pestiában Bundeeval, érdekelnek a az illesztők amit említett, ha összejön a tali, akkor előre is köszönöm a konzultációs lehetőséget.

Van egy felesleges 1.4 ECU-m, nem tudom, hogy cserélhető epromos-e, a port fogja jelenleg valahol a garázsban, ha cserélhető epromos akkor felajánlom a fejlesztések oltárán!

(Mit nézzek rajta, nem kaptam még szét soha ilyet?)

És nem utolsó sorban, Békés Boldog Új Esztendőt kívánok minden kedves fórumtársnak! :-)

Én bennevagyok szívesen, mondjuk jó volna valami fűtött, vagy legalább szélvédett hely a nittülésre, mert a vezérléscserét is feladtam a panelparkolóban miután másodszor cipeltem fel/le a kompresszort a másodikra, hogy le tudjam veretni a főtengely szíjtárcsát, meg elfagyott kézzel próbáltam kiműteni a szimeringet :doze: 

Az ecuról ha a felső részét leveszed amit 2 csavar fog és van alatta egy bugyikék akármi, akkor cserélhető. Különben az volt a terv, hogy az 1.4 ecuba feltöltöm az 1.6-hoz való gyújtás ill befecskendezési táblákat illetve valahogy összehozom az induktív jeladós gyújtással. Ebben Tiu mester volt segítségemre, de idő hiány miatt áll a projekt egy ideje. Nameg akarok egy benchet, ahova minden ki van vezetve és minden bevezethető az ecuba.

Szívósorból nekem SZR-é került fel, abból kiszedve a közdarabot, alig kellett igazítani az átmérőn (1.6 38mm, 1.8 44mm). Ezen kívül pár apróság kell még.

BUÉK mindenkinek :icon13:

 

Link to comment
Megosztás:

28 perce, Bundee írta:

Én bennevagyok szívesen, mondjuk jó volna valami fűtött, vagy legalább szélvédett hely a nittülésre, mert a vezérléscserét is feladtam a panelparkolóban miután másodszor cipeltem fel/le a kompresszort a másodikra, hogy le tudjam veretni a főtengely szíjtárcsát, meg elfagyott kézzel próbáltam kiműteni a szimeringet :doze: 

Az ecuról ha a felső részét leveszed amit 2 csavar fog és van alatta egy bugyikék akármi, akkor cserélhető. Különben az volt a terv, hogy az 1.4 ecuba feltöltöm az 1.6-hoz való gyújtás ill befecskendezési táblákat illetve valahogy összehozom az induktív jeladós gyújtással. Ebben Tiu mester volt segítségemre, de idő hiány miatt áll a projekt egy ideje. Nameg akarok egy benchet, ahova minden ki van vezetve és minden bevezethető az ecuba.

Szívósorból nekem SZR-é került fel, abból kiszedve a közdarabot, alig kellett igazítani az átmérőn (1.6 38mm, 1.8 44mm). Ezen kívül pár apróság kell még.

BUÉK mindenkinek :icon13:

 

Van a 16-ban egy pici garázsom, fűtés ugyan nincs benne, de legalább szélvédett, és van kompresszor:), ott tudunk majd alkotni, ha a szabad és a kinti idő is engedi. (Igaz hely nem sok van, vezérléscsere előtt pedig fél napig kifelé pakoltam, hogy oldaltfekve hozzáférjek a kocsi oldalához, de a panelparkolónál azért komfortosabb.:))

Ha feltöltöd a gyújtás és a befecskendezési táblát és átalakítod a gyújtást, akkor nem egyszerűbb egy 1.6 ECU-t berakni? Nem tudom, ezért kérdem, hogy akkor mi marad a régiből?

Link to comment
Megosztás:

Az 1.8 fej simán rámegy a szívósorra. SZR-nél kell kis átalakítást végezni, mert annak nem vákuumos az EGR szelepe. Át kell rakni a 2 csöcsös SZR-féle vákuumcsatlakozót.

BÚÉK mindenkinek!

A tavalyihoz hasonlóan, idén is autó nélkül szilveszterezek át a következő évbe. :(

A motorcsere még mindig nem történt meg. Úgyhogy már szerszámok beszerzése van és amit lehet, magam fogom csinálni a szűk garázsomban.

Módosítva : daykiller
Link to comment
Megosztás:

4 órája, daykiller írta:

Az 1.8 fej simán rámegy a szívósorra. SZR-nél kell kis átalakítást végezni, mert annak nem vákuumos az EGR szelepe. Át kell rakni a 2 csöcsös SZR-féle vákuumcsatlakozót.

BÚÉK mindenkinek!

A tavalyihoz hasonlóan, idén is autó nélkül szilveszterezek át a következő évbe. :(

A motorcsere még mindig nem történt meg. Úgyhogy már szerszámok beszerzése van és amit lehet, magam fogom csinálni a szűk garázsomban.

Mivel akarod kiemelni? 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, daykiller írta:

Az 1.8 fej simán rámegy a szívósorra. SZR-nél kell kis átalakítást végezni, mert annak nem vákuumos az EGR szelepe. Át kell rakni a 2 csöcsös SZR-féle vákuumcsatlakozót.

BÚÉK mindenkinek!

A tavalyihoz hasonlóan, idén is autó nélkül szilveszterezek át a következő évbe. :(

A motorcsere még mindig nem történt meg. Úgyhogy már szerszámok beszerzése van és amit lehet, magam fogom csinálni a szűk garázsomban.

Nemes egyszerűséggel lefalaztam az 'egért, a vákumcsöveit meg ledugóztam. Első évem, mikor a karácsonyt és a szilvesztert is a kocsi nélkül töltöttem :(
Pingvin: azért akarnám az 1.4-ét használni, mert az működik opcommal  ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.