Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Motortérnél lehúzod a felső résznél levő levegőztető részt leválasztó

gumicsíkot, majd le tudod emelni a műanyag burkolatot, amit a gumi

fog oda. Az alatt van a szűrő. Nem ajánlom szűrő nélkül, mert tele

megy dzsuvával a szellőztető rendszered, a venti is megállhat.

Kb. 1000 HUF körül van egy u.gy. szűrő bele...

Elküldve

Köszönöm!

Ugye azt jól sejtem, hogy ha a ventillátor gyengén fúj, de belső keringetésnél jobban, akkor a pollenszűrő szorul cserére?

(most vettem az autót használtan)

Elküldve
Kartergázt is ki lehet kötni, csak bonyolultabb... Most dolgozom Én is a témán. :) ...

Mintha már eccer megcsináltad volna, nem? Én még egy kis jegyzet is készítettem a képeidből, és a javaslataidból, hogy ha oda kerül a sor, én is meg tudjam csinálni. :D 8)

Elküldve

Semseyp!

Sajnos az eredeti megoldás nem igazán bírta követni az eseményeket,

vagyishogy esetemben egy-egy versenyen fél-1 lityi olaj is távozik a

kartergázzal. Szal át kellett kicsit gondolni a dolgokat, és most próbálkozom

más (ipari) megoldásokkal.

:)

Elküldve

Üdv mindenkinek,

megpróbálom én is az SXP féle szétszerelés, hidrotőke ki, asztallaphozcsapkodás, hidrotőke szétesés, tisztítás, tőke össze, minden vissza.

Ehhez persze le kell kerüljön a szelepfedél.

Fél éve került bele egy új utángyártott tömítés, szerintetek kell bele új?

Milyen egyéb cuccok kellhetnek újak? Köszi

Elküldve
Jut is eszembe, hidrotőke=szeleptőke?

A partsneten van c16nz-hez szeleptőke, az gyári vagy után gyártott?

Azonosító szám: 90295215

de az nem jó a C20XE-hez.

még kinézetre is más.....

Elküldve

de az nem jó a C20XE-hez.

még kinézetre is más.....

Valamelyest jogos a megjegyzésed, hisz nem írtam, hogy nekem kell-e vagy esetleg neked ajánlom-e. :wink:

Elküldve

IQBéla ! szerintem ne szedd ki (fölöslegesen a hidrótőkéket) sajnos a tisztítás csak átmeneti max. 1-2 hónap és újból kopogni fog :)

A jó hidrótőkét alap állapotban össze sem tudod nyomni amelyik kopog az már kézzel is összenyomható :D Szóval egyik ismerősöm már végigjárta ezt az utat neki 3hónapig volt jó majd ismét elkezdtek kopogni a tőkék a Calijában :D

Persze próba szerencse.........

Elküldve

Megtörtént ma de. a hidrotőketisztítás. Kikerült belőle némi alumíniumreszelék.

Most egész szép hangja van a motornak, kevésbé morog. Igaz, van benne egy-két fémes ciccegés/kopogás, de az is elmúlik.

Igaz, így is van némi hangja, de mostmár mind1, ezzel a szinttel megvolnék.

Viszont tudni kell, hogy valami marhanagy szarok a hidrotőkéim. Egyik olyan, hogy a belső hengerecske nemhogy nem engedné magát benyomni, hanem magától kipottyan, ha lefelé fordítod... Ez volt bal felül az első (ha szembe állsz a motorral).

Utána 2,3,4,5, elég szar. Kitisztított állapotban finoman megrázod, mint az ember a gyümölcsleves dobozzal szokta, oda-vissza jár benne a kis henger. A többi tanusított némi ellenállást, de azok is mind benyomhatóak voltak...

Mindez érdekes, mert a kocsinak sok többihez képest nem is volt rossz hangja, menni meg tök jól ment, az 5w40-et sem eszi... Szóval a ronda hangján kívül eddig semmi gáz (kopkopkop)...

Lehet, hogy beruházok két vagy három új hidrotőkét, próbált már valaki utángyártottat?

Elküldve

Ja, mégvalami, javítsatok ki, ha hülyeséget írok, de meg szeretném tippelni, hogy hány hidrotőkém cicceg. Arra gondoltam, hogy az alapjáraton másodpercenkénti ciccegések számából megtippelem.

Hányszor nyit-zár egy hidrotőke egy sec alatt, ha 900 1/min-t forog a motor alapjáraton? Tippem 900/60/2, azaz 7.5, de ez kurvakönnyen lehet elvi hibás, szóval valaki, aki okos, mondja már meg, köszi!

Elküldve

Ezt ha megcsinálod, akkor nagyon ügyes vagy... :)

Szerintem egyébként egyben érdemes cserélni a 16-ot, főleg hogy az

elmondásod alapján egyik sincs éppen új állapotban. Szal ha nem akarod

félévente bontani a motort, akkor egyben... Drága, de legalább le lehet

tudni ezt a problémát.

u.gy. hidrotőkéről még nem sokat hallottam.

  • 2 months later...
Elküldve

Hi

Egy problémám lenne leírnám röviden hátha vam vmi jó 5let. Váltó F20.

Hibajelenség a következő : Ha hátramenetbe rakom akkor iszonyatosat reccsen(inkább leállítom és ugy tolom a hátramenetbe a kart).

Néha van,hogy minden gond nélkül betudom rakni hátramenetbe ahogy észrevettem attól függően,hogy hogy állok meg :shock: (Ez elég ritka)

Még annyi,hogy ilyenkor az 1-est is nehezen veszi(akadósan) (Ha jól veszi a hátramenetet akkor az 1-es is jó)

Mi lehet a gond? Váltó? Esetleg vmi a váltó rudazatnál?

Válaszokat előre is köszönöm.

Elküldve
Hi

Egy problémám lenne leírnám röviden hátha vam vmi jó 5let. Váltó F20.

Hibajelenség a következő : Ha hátramenetbe rakom akkor iszonyatosat reccsen(inkább leállítom és ugy tolom a hátramenetbe a kart).

Néha van,hogy minden gond nélkül betudom rakni hátramenetbe ahogy észrevettem attól függően,hogy hogy állok meg :shock: (Ez elég ritka)

Még annyi,hogy ilyenkor az 1-est is nehezen veszi(akadósan) (Ha jól veszi a hátramenetet akkor az 1-es is jó)

Mi lehet a gond? Váltó? Esetleg vmi a váltó rudazatnál?

Hát nem is tudom :roll:

Ha érezhetően nem akarja bevenni a hátramenetet, akkor elsőként üres, 1-es, majd ezt követően ismét rüki.

Nem tudom, hogy ki írta a fórumon, de nálam bevált.

A mi kocsinkon már cserélve lett a váltóolaj, illetve a motortérben található, a váltót mozgató rudzat stift/stiftjei. Ha jól írom :)

Elküldve

A hidrotőketisztításról így kétésfél hónap és 3000km tapasztalatai alapján: eddig elég jó. Hidegindítás után 10 sec kopogás, aztán OK. A 16 db. lecserélésével a következő a bajom:

Két verzió van:

Gyári: 16x7.500=120.000 Ft

Utángy: 16x4.500=72.000 Ft

Ehhez én szegény vagyok, főleg, hogy tisztítás előtt sem volt olyan nagyon sz@r hangja. Több opeles szerelő azt mondta, hogy elmegy az így még igen sokáig.

Lényeg a lényeg: szerintem mielőtt valaki elrohan hidrotőkét venni, próbálkozzon meg a tisztítással...

SXP, neked van valami fejlemény?

Üdv

UI: TUDJA VALAKI, HOGY EGY JÓ HIDROTŐKE OLAJ NÉLKÜL MENNYIRE NEHEZEN NYOMHATÓ BE UJJAL?

Elküldve

Váltóreccsenésről:

Megállítja az ember az autót, és ha tolatás előtt azonnal egyesbe teszem, és azt könnyen veszi, utána kivétel nélkül mindig szépen beveszi a tolatást (ha az egyes és a tolatás közt NEM ENGEDEM FEL A KUPLUNGOT).

Ha felengedem a kuplungot, majd újra be, akkor már egyesbe is nehéz betenni (de nem reccsen), tolatásba viszont komolyat reccsen.

Ez így jó konfúz mondat volt, de az a lényeg, hogy ha nálam működik, biztos működik másnak is. Kis ügyeskedéssel havonta egyet ha reccsen a váltóm. Szóljatok találkozón, megtanítom nektek is :) .

Amúgy azt nem fogom fel, hogy ami gsi astrát láttam (c20xe, c20ne), az majdnem mind szarakodik a tolatással, calibrából egyik se. Miért?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.