Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Leveszem a gyújtást, teljesen elforgatva alap helyzetbe, de bent hagyom a kulcsot, akkor a rádió üzemel tovább. Csak akkor kapcsol ki, mikor kihúztam a kulcsot és kiugrott a szürke betét valamint azt is megfigyeltem, ha az a betét nem ugrik ki, ha kiveszem a kulcsot, akkor addig a rádió is üzemel (innen tudom, hogy nem ugrott ki a cucc és nincs kormányzáram). Csak a betét kiugrása után kapcsol le a rádió. Ha nem hiszed, gyere le és megmutatom! ;)

Igy van. Csak a kulcs kivételével kapcsol ki a rádió vagy a gyújtás levétele után egy óra elteltével ha bent hagyod a kulcsot.

Nekem volt olyan hogy akartam indulni és nem ment be a kulcs. A kulcsszekrény nyomkodása után valahogy valami engedett és végül bement a kulcs a helyére. Nem tudom mi lelte, 1-2 alkalommal történt ilyen, de mivel nem csinálja már régóta, nem is foglalkoztam vele. B)

Link to comment
Megosztás:

Sztem is modellfrissítés, vagy felszereltség függő lehet, mert nekem sem ilyen, amint leveszem a gyújtást, kikapcsol a rádió.

Valamint gyújtásra sem kell forgatnom a kulcsot, elég ha addig mozdítom, hogy a szürke betét bemenjen, tehát pl az I rovátkáig és már kapcsol is a rádió.

Azt is megfigyeltem, hogy a régi autókban, merőlegesen van a zár. Nekem meg már kicsit el van ferdítve a kormány fele.

Link to comment
Megosztás:

Igy van. Csak a kulcs kivételével kapcsol ki a rádió vagy a gyújtás levétele után egy óra elteltével ha bent hagyod a kulcsot.

Nekem volt olyan hogy akartam indulni és nem ment be a kulcs. A kulcsszekrény nyomkodása után valahogy valami engedett és végül bement a kulcs a helyére. Nem tudom mi lelte, 1-2 alkalommal történt ilyen, de mivel nem csinálja már régóta, nem is foglalkoztam vele. B)

Ezt pl nem is tudtam még. ;) Olyan sokáig még nem várakoztam. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Egyébként megjavult a hátsó ablaktörlőm. Nagyon jól töröl, teljes sávban és igen jó sebességgel.

Megfeledkeztem róla tegnap, hogy rossz, aztán bekapcsoltam és beindult, de nehezen ment. Aztán Veszprémig folyamatosan üzemelt és akkor tűnt fel hogy még mindig megy és már olyan sebességgel töröl, mint régen. ;)

Viszont a kézifékem bal oldalt nem fog. :/ Parkolásnál kicsit gurultam, mikor behúztam és éreztem, hogy csak a jobb oldali fog. Ma mentem vele reggel és tesztképpen menet közben behúztam és elkezdett jobbra húzni az autó. B) Egy bowdenes a kézifék? Vagy a dobban keressem a hibát?

Link to comment
Megosztás:

Leveszem a gyújtást, teljesen elforgatva alap helyzetbe, de bent hagyom a kulcsot, akkor a rádió üzemel tovább. Csak akkor kapcsol ki, mikor kihúztam a kulcsot és kiugrott a szürke betét valamint azt is megfigyeltem, ha az a betét nem ugrik ki, ha kiveszem a kulcsot, akkor addig a rádió is üzemel (innen tudom, hogy nem ugrott ki a cucc és nincs kormányzáram). Csak a betét kiugrása után kapcsol le a rádió. Ha nem hiszed, gyere le és megmutatom! ;)

Ja, rájöttem, hogy mi lehet a titka. Ezért is kellett gyújtáskapcsolót cserélnem, mikor légzsákoztam, mert alapvető különbségek voltak az elektronikai részben is, meg a felfogatásban is. A régi, ami nekem volt a nemzsákos oszlopon, az egy sima háromágú rotorral kapcsol, amit a hengerzár teker, s az 4 vezetékes, 4 érintkezős volt. A másik eleve 5 érintkezős, 4 vezetékes, és egy rugós kis bizergentyűje van belül, az kapcsolja az érintkezőket. Mivel rugós, a benyomott hengerzárbetét nyomja le a kapcsolót, s úgy tud csak átkötni. Ergo, ha kinn a kulcs, tekerőszár vissza, rugó vissza, nincs kontakt.

A mechanikus betéthez valóban nincs köze, a gyújtáskapcsoló tud leoldani.

De ez csak egy gyakorlati elmélet... B) Az is lehet, hogy az immo. kapcsolja le, nem? Csak a kattanásból gondolom.

Nekem egyébként mindig van rádióm, gyújtás, meg kulcs nélkül is. Szerencsére még előttem valaki átkötötte, egyébként én tettem volna meg.

Megnézni meg most nem mennék le... járok én még arra úgyis sokat :blush:

Link to comment
Megosztás:

Ja, rájöttem, hogy mi lehet a titka. Ezért is kellett gyújtáskapcsolót cserélnem, mikor légzsákoztam, mert alapvető különbségek voltak az elektronikai részben is, meg a felfogatásban is. A régi, ami nekem volt a nemzsákos oszlopon, az egy sima háromágú rotorral kapcsol, amit a hengerzár teker, s az 4 vezetékes, 4 érintkezős volt. A másik eleve 5 érintkezős, 4 vezetékes, és egy rugós kis bizergentyűje van belül, az kapcsolja az érintkezőket. Mivel rugós, a benyomott hengerzárbetét nyomja le a kapcsolót, s úgy tud csak átkötni. Ergo, ha kinn a kulcs, tekerőszár vissza, rugó vissza, nincs kontakt.

A mechanikus betéthez valóban nincs köze, a gyújtáskapcsoló tud leoldani.

De ez csak egy gyakorlati elmélet... B) Az is lehet, hogy az immo. kapcsolja le, nem? Csak a kattanásból gondolom.

Nekem egyébként mindig van rádióm, gyújtás, meg kulcs nélkül is. Szerencsére még előttem valaki átkötötte, egyébként én tettem volna meg.

Megnézni meg most nem mennék le... járok én még arra úgyis sokat :blush:

Rádiót én is be tudom kapcsolni kulcs nélkül is. ;)

Lehet, hogy az immo, bár akkor ha kiveszem a kulcsot és bent marad a betét, akkor nem kapcsol le, tehát kétlem. Ha kulcs nélkül bekapcsolom a rádiót, akkor is hallanni azt a bizonyos kattanást. Szóval csak egy kikapcsolási utasítást küldhet a rádiónak.

Majd ha erre jársz, szólj előtte. :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem az egyik oldalon a munkahenger engedte a fékfolyadékot eláztatva a fékpofákat. Én is kéziféknél éreztem, hogy nem egyformán fog a két oldal.

Olyan problémám már nekem is volt jobb oldalt. Áprilisban a vezérlés- és olajcserével az is javítva lett. ;) Attól még lehet, hogy a bal is elszállt, mert azt nem cseréltük, pedig kellett volna... B) Viszont a kézifék ettől függetlenül fogott akkor is, mindkét oldalt. Mikor a jobb oldali munkahenger engedte az olajat, akkor éreztem is, hogy a fék nem épp hatásos, meg a pedált is padlóig kellett nyomni. Holnap reggel megfigyelem a fékpedált.

Link to comment
Megosztás:

Halihó, egy kis segítség kéne! Hogyan tovább? Még mindíg nem jön ki az a nyüves zárbetét! :lol:

Nem tudok érdemben segiteni, de a Thuby irta hogy valamit be kell alulról szúrni egy kis lyukon és elforditva a kulcsot ki lehet húzni a betétet...ha jól emlékszem :lol: :D

szerk.: ...felülről a második hsz, épp neked válaszolt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem mondták még, hogy fúrógép is kell hozzá? :P ;) ;)

Szerinted mivel fúrtam szét a csavart?! Nyóc darab márkás Praktikeres fúrószáram tört el. :lol: :lol:

Nem tudok érdemben segiteni, de a Thuby irta hogy valamit be kell alulról szúrni egy kis lyukon és elforditva a kulcsot ki lehet húzni a betétet...ha jól emlékszem :D :D

szerk.: ...felülről a második hsz, épp neked válaszolt. :lol:

Ezzel most arra célzol, hogyha alaposabban olvasnák, akkor nem kellett volna szétfúrnom az egészet? :lol: De mindenképp le kellett venni, mert a kormányzár pöcke is be volt ragadva.

Link to comment
Megosztás:

Szerinted mivel fúrtam szét a csavart?! Nyóc darab márkás Praktikeres fúrószáram tört el. :D :lol:

Ezzel most arra célzol, hogyha alaposabban olvasnák, akkor nem kellett volna szétfúrnom az egészet? :lol: De mindenképp le kellett venni, mert a kormányzár pöcke is be volt ragadva.

Tényleg szétfúrtad!? Biztosan szét lehet szedni ilyen drasztikus beavatkozás nélkül is. Egyébként nem azért irtam, én még soha nem néztem milyen és hogyan lehetne szétszedni, csak furcsának találtam hogy épp erről beszéltetek és újra rákérdezel.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg szétfúrtad!? Biztosan szét lehet szedni ilyen drasztikus beavatkozás nélkül is. Egyébként nem azért irtam, én még soha nem néztem milyen és hogyan lehetne szétszedni, csak furcsának találtam hogy épp erről beszéltetek és újra rákérdezel.

Nem lehet, mert olyan csavarral rakták fel a kormányrúdra, hoyg ahogy meghúzzák le is törik a feje. És nem is lehet szemből fúrni, mert útban van a műszerfal. Thuby kínlódott ilyennel a műszeregység alatt. De végre szétjött a zárszerkezet, az a baja, hogy meg van kopva a kulcs, és nem húzza vissza teljesen a nyelveket. A pótkulcsal egy fokkal könyebben megy. Kicsit reszelek rajtuk, meg kimosom benzinbe, mert nagyon dzsuvás.

20090123180508DSC00039.JPG

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, mert olyan csavarral rakták fel a kormányrúdra, hoyg ahogy meghúzzák le is törik a feje. És nem is lehet szemből fúrni, mert útban van a műszerfal. Thuby kínlódott ilyennel a műszeregység alatt. De végre szétjött a zárszerkezet, az a baja, hogy meg van kopva a kulcs, és nem húzza vissza teljesen a nyelveket. A pótkulcsal egy fokkal könyebben megy. Kicsit reszelek rajtuk, meg kimosom benzinbe, mert nagyon dzsuvás.

Te jóságos ég! Elvesztetted a telefonszámom, vagy mi? Azért írtam, hogy az a pöcök nem lesz egyszerű, kb. mintha egy biztonsági zárat próbálnál kinyitni dróttal. :lol: :D

Te se jössz már talira akkor gondolom...

A kormányzár pöcke meg kiakadt volna, ha félrehúzod a reteszt, s visszatolod a hengerzárat.

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, mert olyan csavarral rakták fel a kormányrúdra, hoyg ahogy meghúzzák le is törik a feje. És nem is lehet szemből fúrni, mert útban van a műszerfal. Thuby kínlódott ilyennel a műszeregység alatt. De végre szétjött a zárszerkezet, az a baja, hogy meg van kopva a kulcs, és nem húzza vissza teljesen a nyelveket. A pótkulcsal egy fokkal könyebben megy. Kicsit reszelek rajtuk, meg kimosom benzinbe, mert nagyon dzsuvás.

Ja, én azt gondoltam hogy csak a képen szereplő betétet akarod kiszedni. Miért kellett ehhez leszedni a rúdról az egész szerkezetet, a kormányzár végett? Azt nem lehet(-ett volna) másképp gyógyitani?

Végülis hogyan jött ki a betét?

Link to comment
Megosztás:

Ja, én azt gondoltam hogy csak a képen szereplő betétet akarod kiszedni. Miért kellett ehhez leszedni a rúdról az egész szerkezetet, a kormányzár végett? Azt nem lehet(-ett volna) másképp gyógyitani?

Végülis hogyan jött ki a betét?

Én nem akarom tudni :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Ja, én azt gondoltam hogy csak a képen szereplő betétet akarod kiszedni. Miért kellett ehhez leszedni a rúdról az egész szerkezetet, a kormányzár végett? Azt nem lehet(-ett volna) másképp gyógyitani?

Végülis hogyan jött ki a betét?

Végülis a koszos zsírtól szorult be a kormányzár pöcke, mindenképpen le akartam venni. Abba az alsó lyukba kellett bedugni egy pont passzoló tüskét, ahogy Thuby írta, csak nekem az is be volt ragadva, és tényleg csak egy pozícióba jött ki a betét.

Link to comment
Megosztás:

Visszaraktam a gyujtáskapcsolót, nagyon baba lett. Nem akad, rendesen kiugrik ha kiveszem kulcsot, és a kormányzár is műkszik. Csak el ne felejtsem, ha legközelebb a kocsit tologatom. :D Csak most a letört fejű csvar helyén egy imbuszcsavar van bent, könyebb ellopni a kocsit. Bár aki el akarja vinni eddig is elvihette volna, mert ugye nem volt kormányzár. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Visszaraktam a gyujtáskapcsolót, nagyon baba lett. Nem akad, rendesen kiugrik ha kiveszem kulcsot, és a kormányzár is műkszik. Csak el ne felejtsem, ha legközelebb a kocsit tologatom. :lol: Csak most a letört fejű csvar helyén egy imbuszcsavar van bent, könyebb ellopni a kocsit. Bár aki el akarja vinni eddig is elvihette volna, mert ugye nem volt kormányzár. :D

Gratula! Egyébként a kormányzár nem akadályozza meg a kocsi ellopását. Úgy hallottam hogy egy határozott rántással a kormányon eltörik és már forog is a kormány...aztán tőlem lehet hogy nem igaz ez vagy nem minden márkára/tipusra igaz, de ezt hallottam. :lol: Ne gondold hogy egy tolvaj nekiáll csavarozgatni a kocsiban! Fél perc alatt ott sincs egy ilyen autó...persze feltéve ha egyébként működőképes :D ..mert mondjuk ha nem megy az AC akkor ő is megszenved vele :lol:

Link to comment
Megosztás:

Gratula! Egyébként a kormányzár nem akadályozza meg a kocsi ellopását. Úgy hallottam hogy egy határozott rántással a kormányon eltörik és már forog is a kormány...aztán tőlem lehet hogy nem igaz ez vagy nem minden márkára/tipusra igaz, de ezt hallottam. :lol: Ne gondold hogy egy tolvaj nekiáll csavarozgatni a kocsiban! Fél perc alatt ott sincs egy ilyen autó...persze feltéve ha egyébként működőképes :D ..mert mondjuk ha nem megy az AC akkor ő is megszenved vele :lol:

Hát ja, alumínium öntvény a zárszerkezet, szerintam ha ráhuzol egy fél méteres vascsövet izomból le lehet törni. Én csak azért furkáltam, mert vissza akartam rakni. Utánna meg a gyujtáskapcsolónál van 4 drót, 2 a gyujtásé, 2 az indítómotoré, össze se lehet keverni, mert más vastagságuak. Én is gondoltam már az AC-áramkörébe egy titkos kapcsolóra. De ezzel is csak időt nyersz, attól függően, hova helyezed el. De ezernyi helyre lehet rakni, és én több értelmét látom, mint egy esernyő-kormányzárnak. Lehet holnap meg is csinálom, nem tudom, van-e kapcsolóm.

Link to comment
Megosztás:

Hát ja, alumínium öntvény a zárszerkezet, szerintam ha ráhuzol egy fél méteres vascsövet izomból le lehet törni. Én csak azért furkáltam, mert vissza akartam rakni. Utánna meg a gyujtáskapcsolónál van 4 drót, 2 a gyujtásé, 2 az indítómotoré, össze se lehet keverni, mert más vastagságuak. Én is gondoltam már az AC-áramkörébe egy titkos kapcsolóra. De ezzel is csak időt nyersz, attól függően, hova helyezed el. De ezernyi helyre lehet rakni, és én több értelmét látom, mint egy esernyő-kormányzárnak. Lehet holnap meg is csinálom, nem tudom, van-e kapcsolóm.

Nekem nincs ilyen benne, de én is elgondolkoztam egy "biztonsági" kapcsoló beiktatásán. Nem feltétlenül az AC-re kell, lehet az más kiiktatására is, de talán tényleg az a legegyszerűbben kivitelezhető. Majd kérek képes beszámolót. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.