Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Halihó márkatársak!

Van egy fura problémája az F Astrámnak... A műszerfalon van egy olyan visszajelző lámpa, hogy motort ábrázol, s benne van egy kis villám ( mint herri potter fején ) Na, ez inditás után normálisan elalszik, de amint bemelegszik az autó kigyullad, s akkor egyenetlen az alapjárat, fullad az autó, néha egyáltalán nem tud felpörögni, rángat folyamatos fordulatszámon, és a fogyasztás drasztikusan megnő sad.gif Megnézte már egy autószaki számtógéppel, a CO kibocsájtás jó, a lambadszonda szintén jó (állitólag), a légszürőbetét, és a benzinszűrő cserélve lett. Más szerelőnek gőze nincs mi a gond, néha elöjön a hiba, néha nem, s tökéletesen megy az autó akár több 100 km tert, de van hogy minden nap előjön... Tudtok valami ötletet, mi lehetne a megoldás??

Előre is köszönöm!

Szabbensz!

Link to comment
Megosztás:

Halihó márkatársak!

Van egy fura problémája az F Astrámnak... A műszerfalon van egy olyan visszajelző lámpa, hogy motort ábrázol, s benne van egy kis villám ( mint herri potter fején ) Na, ez inditás után normálisan elalszik, de amint bemelegszik az autó kigyullad, s akkor egyenetlen az alapjárat, fullad az autó, néha egyáltalán nem tud felpörögni, rángat folyamatos fordulatszámon, és a fogyasztás drasztikusan megnő sad.gif Megnézte már egy autószaki számtógéppel, a CO kibocsájtás jó, a lambadszonda szintén jó (állitólag), a légszürőbetét, és a benzinszűrő cserélve lett. Más szerelőnek gőze nincs mi a gond, néha elöjön a hiba, néha nem, s tökéletesen megy az autó akár több 100 km tert, de van hogy minden nap előjön... Tudtok valami ötletet, mi lehetne a megoldás??

Előre is köszönöm!

Szabbensz!

Esetleg azt próbáltad már, hogy járó motornál rángatni, mozgatni a csatlakozókat a motortérben, akkor előjőn-e a fulladás, rángatás? Persze a gyújtókábeleknél óvatosan. :D Mi a motorkódod? Beleírhatnád az aláírásba.

Link to comment
Megosztás:

Halihó márkatársak!

Van egy fura problémája az F Astrámnak... A műszerfalon van egy olyan visszajelző lámpa, hogy motort ábrázol, s benne van egy kis villám ( mint herri potter fején ) Na, ez inditás után normálisan elalszik, de amint bemelegszik az autó kigyullad, s akkor egyenetlen az alapjárat, fullad az autó, néha egyáltalán nem tud felpörögni, rángat folyamatos fordulatszámon, és a fogyasztás drasztikusan megnő sad.gif Megnézte már egy autószaki számtógéppel, a CO kibocsájtás jó, a lambadszonda szintén jó (állitólag), a légszürőbetét, és a benzinszűrő cserélve lett. Más szerelőnek gőze nincs mi a gond, néha elöjön a hiba, néha nem, s tökéletesen megy az autó akár több 100 km tert, de van hogy minden nap előjön... Tudtok valami ötletet, mi lehetne a megoldás??

Előre is köszönöm!

Szabbensz!

Először is kérnénk egy motorkódot (forgalmiból a motorszám első 6 karaktere), másrészt nézd meg ezt, itt megtalálod, hogyan lehet kifaggatni az autót a hibáról házilag.

Link to comment
Megosztás:

Helo!

A motorkód: C16NZ02R...

Mozgattam már a kábeleket járó motornál, akkor nem tapasztaltam semmit. A gyertyák is újak, igaz annyi hibát még elfelejtettem közölni, hogy okádja az olajat a váltó szimeringnél, meg a hengerfej környékén is. De ez nemhiszem hogy a hiba okozója lenne.

Azt az angol oldalt meg átnyálazom, hátha előrébb jutok :D Köszi

Szabbensz

Link to comment
Megosztás:

Helo!

A motorkód: C16NZ02R...

Mozgattam már a kábeleket járó motornál, akkor nem tapasztaltam semmit. A gyertyák is újak, igaz annyi hibát még elfelejtettem közölni, hogy okádja az olajat a váltó szimeringnél, meg a hengerfej környékén is. De ez nemhiszem hogy a hiba okozója lenne.

Azt az angol oldalt meg átnyálazom, hátha előrébb jutok :D Köszi

Szabbensz

Aláírásba tedd, az évjárattal együtt. (fennt jobbra vezérlőpult, aláírás szerkesztése) Elég a C16NZ-t írni.

A hf környéke mit jelent? Szelepdekli alól? Hf alól? Elosztó körül/alatt?

Link to comment
Megosztás:

Helo!

A motorkód: C16NZ02R...

Mozgattam már a kábeleket járó motornál, akkor nem tapasztaltam semmit. A gyertyák is újak, igaz annyi hibát még elfelejtettem közölni, hogy okádja az olajat a váltó szimeringnél, meg a hengerfej környékén is. De ez nemhiszem hogy a hiba okozója lenne.

Azt az angol oldalt meg átnyálazom, hátha előrébb jutok :D Köszi

Szabbensz

Esetleg ha nem vagy perfekt angol.:katt ide! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Aláírásba tedd, az évjárattal együtt. (fennt jobbra vezérlőpult, aláírás szerkesztése) Elég a C16NZ-t írni.

A hf környéke mit jelent? Szelepdekli alól? Hf alól? Elosztó körül/alatt?

Javitottam az aláirásban van mostmár :D Pontosan nem tudom honnan ered, mert mindene merő olaj volt. Henger, hengerfej. A gyujtáselosztó nem kapott. Lemostam motorblokklemosóval, de még nem mentem vele, hogy ujra összepiszkitsa.

Link to comment
Megosztás:

Most próbáltam ezt a hibakód leolvasást. Ahogy irják, 1 villanás, utánna 2. De ez folyamatosan. Igy kell neki végig, hogy 1 villanás, utánna 2? 12 villanás után kezdjem számolni, s az a villanásszám adja meg a hibakódot?

Bocsi h értetlenkedek itt :D

Háromszor villog 12-t.,ezután a tárolt hibakódokat,(ezeket is háromszor) ha csak tizenkettőket villog az

azt jelenti,hogy nincs tárolva hiba. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Háromszor villog 12-t.,ezután a tárolt hibakódokat,(ezeket is háromszor) ha csak tizenkettőket villog az

azt jelenti,hogy nincs tárolva hiba. :lol:

Persze ez nem azt jelenti, hogy nincs hiba, csak azt, hogy nem volt tárolva :D Bizonyos típusok néhány újraindítás után törlik a hibakódot, vagy ha nem volt tartós a hibajel ( pár mp. a határ, ha jól tudom ) akkor sem tárolja. De az akksisaru levétele is eredményezhet hibakód-törlést.

Link to comment
Megosztás:

Halihó márkatársak!

Van egy fura problémája az F Astrámnak... A műszerfalon van egy olyan visszajelző lámpa, hogy motort ábrázol, s benne van egy kis villám ( mint herri potter fején ) Na, ez inditás után normálisan elalszik, de amint bemelegszik az autó kigyullad, s akkor egyenetlen az alapjárat, fullad az autó, néha egyáltalán nem tud felpörögni, rángat folyamatos fordulatszámon, és a fogyasztás drasztikusan megnő sad.gif Megnézte már egy autószaki számtógéppel, a CO kibocsájtás jó, a lambadszonda szintén jó (állitólag), a légszürőbetét, és a benzinszűrő cserélve lett. Más szerelőnek gőze nincs mi a gond, néha elöjön a hiba, néha nem, s tökéletesen megy az autó akár több 100 km tert, de van hogy minden nap előjön... Tudtok valami ötletet, mi lehetne a megoldás??

Előre is köszönöm!

Szabbensz!

Pedig még gyanús az a lambda... attól hogy van jele, még lehet rossz az a jel.

Illetve az AGR szelep lehet még érdekes, le kéne zárni.

Link to comment
Megosztás:

Persze ez nem azt jelenti, hogy nincs hiba, csak azt, hogy nem volt tárolva :D Bizonyos típusok néhány újraindítás után törlik a hibakódot, vagy ha nem volt tartós a hibajel ( pár mp. a határ, ha jól tudom ) akkor sem tárolja. De az akksisaru levétele is eredményezhet hibakód-törlést.

Akkor az a valószinű hogy nem tárolta a hibát, mert le kellett vennem az akksi sarut, mivel koppra lemerült 2 hétnyi állás után.

Link to comment
Megosztás:

Ma amikor hazaérkeztem fura hangra lettem figyelmes. Alapjáraton jól hallható, egyértelműen az ékszíjra szűkíthető a hang forrása. A hang periodikus nyekergés, talán az indítózáshoz hasonlít egy csöppet, de annál azért halkabb, csak jellegre hasonlatos.

Szerintetek mi lehet a baj?

Link to comment
Megosztás:

Ma amikor hazaérkeztem fura hangra lettem figyelmes. Alapjáraton jól hallható, egyértelműen az ékszíjra szűkíthető a hang forrása. A hang periodikus nyekergés, talán az indítózáshoz hasonlít egy csöppet, de annál azért halkabb, csak jellegre hasonlatos.

Szerintetek mi lehet a baj?

Ékszíj! :D

Feszítsd meg, vagy ha lusta vagy, fújd be ékszíj csúszásgátló spray-el. Bár ez utóbbi igencsak megtudja tépni az ékszíjat, ha az előtte nem volt laza....

Link to comment
Megosztás:

Ékszíj! :D

Feszítsd meg, vagy ha lusta vagy, fújd be ékszíj csúszásgátló spray-el. Bár ez utóbbi igencsak megtudja tépni az ékszíjat, ha az előtte nem volt laza....

Oké, megnyugodtam. Hirtelen arra gondoltam, hogy talán a generátor adja. De akkor ezek szerint csak sima feszítés. Köszi. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kérdésem milyen illetve mekkora ablaktörlő lapát kell az opelomhoz?

Ha valaki tudná mondani az európai méretet illetve ha van akkor angolt.

Voltam a boltban de rengeteg méretű van de nem tudom hogy melyik lenne nekem jó.

Nekem 45 centis van az F astán elöl-hátul, nem tudom a tied milyen. Európai, angol? Az enyém balkormányos, ha erre gondoltál.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Srácok!

Faternak van egy '92-es 1.6i Caravanja ( C16NZ)

Probléma a következő: Nemrégiben elszállt a hengerfejtömítés, az lett cserélve, picit síkolva a hengerfej is asszem. Előtte ette a vizet, olajat ( olajcserék között 2x cserélődött az olaj, csak a szűrőt Nvezetük OLAJ cserének:) )

Na szóval azóta minden jó, vagyis majdnem minden. Legutóbb az egyik henger csinált úgy mint a mesében, hol ment hol nem. Gyújtókábelt cseréltünk. Azóta jó.

VISZONT: a kocsi elkezdett ENNI. Eddig 1 tank elég volt 600-630 km-re mikor hogy. Most 520 - 540 km a max. amit el lehet vele menni. A vezetési stílus nem változott, és nem tudok rájönni mitől lehet ez, hogy kb. fél és 1 literrel többet eszik.

A motorban 320 xxx km van óra szerint. Nálunk van lassan 8 éve.

Mi okozhatja ezt a megnövekedett fogyasztást? Valami el lehet koszolódva?

THX!

Link to comment
Megosztás:

HÁt most vettem 1 et nagyon jó árban volt 18" de egy kicsit nagyobb mint a mostani de remélem jó lesz.

Reggel ki is cserélem.

Én apámnak 1x vettem nagyobbat. Feltettem. ######a volt, csak kinyomta a szélvédő melletti szigetelést, azóta se tudom rendesen visszatenni.

Abban az áruházban, mint amiből a 4 számút építik Pesten, vettem valami gagyi márkájú páros kiszerelésbe lapátot 300 - 400 Ft között.

Újabban már csak gumit veszek. 180 ft / szál. Méretre vágod, befűzöd és teljesen jó.

1x vettem 4000 ft valami Valeo cuccot a másik autómra. Jó volt szép volt, de majdnem elsírtam magam mikor télen a jeget kapartam vele és nem volt annyival jobb mint a sima gumi, amit kicserélek. Azt legalább nem sajnálom

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.