Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Ma láttam K.nyéken ezt a kopott motorú autót a bejárón állni... :) :(

Megint nem köszöntél be? :D :(

Nem hát :o

Annyira nem lehet azért rossz állapotú a motor, tegnap (mielőtt a bejáron állt) utánfutóval hazavittem vele pár kilométerről 1köbméter (2xfél köbméteres fordulókkal) kavicsot, úgy 500kg lehetett az utánfutón, ült rendesen a rugója, és emelkedőn még 3.-ba is fel tudtam kapcsolni vele. Azt hittem, majd talán másodikban megy, de jobban bírta. Az más kérdés, hogy az utánfutó jobb indexe kivágta a biztit a kocsiban, úgyhogy második fordulónál index és féklámpa nélkül mentem haza vele :)

Link to comment
Megosztás:

Nem hát :)

Annyira nem lehet azért rossz állapotú a motor, tegnap (mielőtt a bejáron állt) utánfutóval hazavittem vele pár kilométerről 1köbméter (2xfél köbméteres fordulókkal) kavicsot, úgy 500kg lehetett az utánfutón, ült rendesen a rugója, és emelkedőn még 3.-ba is fel tudtam kapcsolni vele. Azt hittem, majd talán másodikban megy, de jobban bírta. Az más kérdés, hogy az utánfutó jobb indexe kivágta a biztit a kocsiban, úgyhogy második fordulónál index és féklámpa nélkül mentem haza vele :)

Valahol majd csak találsz egyet :( :P Ma voltam olajcserén. Hát jobb lett :o Sokkal simábban ketyeg a gépezet. (mondjuk az jól nézett ki hogy elmentem szervizbe, hogy utána a saját autómat szereljem :( :D A drágám kilőtte az olajnyomás visszajelző izzóját. Persze hogy pont olajcserekor :P ;) Tud időzíteni :D A srác szét akarta szedni, de mondtam hogy ahhoz a műszeregységhez inkább ne nyúljon hozzá, kicserélem én :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nekem van egy 97-es opel astrám 1.4-es benzines a következő a problémám időközönként lefullad és alig akar újraindulni és ha sikerül elindítani fekete füstöt nyom ki magából és felpörög a motor úgy hogy nem nyomom a gázt labdaszondát cseréltem rajta úgyhogy nem azzal van a baj

köszi előre a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nekem van egy 97-es opel astrám 1.4-es benzines a következő a problémám időközönként lefullad és alig akar újraindulni és ha sikerül elindítani fekete füstöt nyom ki magából és felpörög a motor úgy hogy nem nyomom a gázt labdaszondát cseréltem rajta úgyhogy nem azzal van a baj

köszi előre a segítséget

Lambdaszondát? Szerintem ha azal bajvan akkor kigyullad a checkengine aztán beáll egy átlag dúsításra a gép attól még nemnagyon csinálhatna ilyet. Alapjárati léptetőmotor, trafó? Amúgy milyen motor van benne?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy olyan problémám hogy nemrégiben kigyulladt a töltés visszajelző lámpám és változó mikor hogy világít! alapjáraton fogyasztók nélkül csak halványan ha odalépek neki akkor villog...ha rajta fan a világítás alapjáraton akkor csak simán világít és ha odalépek neki akkor felerősödik!

Ez volt múlthéten......kiszedtem a generátort... kapott új diódahidat, fesz.szabályzót, szénkeféket, csapágyakat, feszítőgörgőt és bordásszíjat!

==kép== mikor visszakerült a kocsiba minden és első indítás megtörtént semmi sem változott...ugyan az a baj! autóvillamosságis azt mondja nem szabályoz le vagy a dióda kiment! mondtam neki hogy most lett zsír új mindenből belerakva....és még is! Szerintetek mit kellene megnéznem?....hol lehet a hiba.....kidobtam 35.000ft -ot és nemjavult meg!

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy olyan problémám hogy nemrégiben kigyulladt a töltés visszajelző lámpám és változó mikor hogy világít! alapjáraton fogyasztók nélkül csak halványan ha odalépek neki akkor villog...ha rajta fan a világítás alapjáraton akkor csak simán világít és ha odalépek neki akkor felerősödik!

Ez volt múlthéten......kiszedtem a generátort... kapott új diódahidat, fesz.szabályzót, szénkeféket, csapágyakat, feszítőgörgőt és bordásszíjat!

==kép== mikor visszakerült a kocsiba minden és első indítás megtörtént semmi sem változott...ugyan az a baj! autóvillamosságis azt mondja nem szabályoz le vagy a dióda kiment! mondtam neki hogy most lett zsír új mindenből belerakva....és még is! Szerintetek mit kellene megnéznem?....hol lehet a hiba.....kidobtam 35.000ft -ot és nemjavult meg!

Előre is köszi

Próbálj meg kábel folytonosságot mérni a generátor és az aksi között, mert lehet, hogy a generátor jó, de ha nem jut el a villany az aksiig... A testeléseket is nézd neg.

Link to comment
Megosztás:

Túl magas a kocsi károsanyag-kibocsátása, az EGR szelep le van zárva, a lambdaszonda rossz (annyira, hogy hibakódot is ad)... ezek közül valamelyik miatt lehet? Esetleg van rá esély, hogy ha a polcon heverő lambdaszonda végre bekerül a rossz helyére, akkor helyreáll a dolog?

Link to comment
Megosztás:

Lambdaszondát mindenféleképpen cseréld ki bár igazából az EGR is számít de nem annyira, mint a lambdaszonda.

Ha ezekután is magas akkor katalizátor is cserére szorulhat.

Hát remélem, hogy a katalizátor nem borult össze, mert emlékeim szerint nem egy olcsó termék... legfeljebb a kályhacső helyettesítheti, habár a füstölés attól nem lesz jobb. :(

Értem, akkor a lambda remélem, megoldja a problémát. Amúgy nekem fel sem tűnt, nem gomolyog nagyon a füst, vagy ilyesmi, csak tolattam ki a parkolóból, és többször is megjegyezték, hogy a tüdejüknek már csak a fele van meg... hát a mért értékek nem nagyon passzolnak, az is igaz... :excl:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A múltkor eldurrant az övem... most nem tudom becsatolni a helyére mert valami kis fehér műanyag belelóg. Nincs valakinek ilyen vagy hogy tudom megmókolni? Előre is köszi a válaszokat.

Ki kéne cserélni a patron-csat részt :excl: Ki lehet törni belőle, meg a sárga nyalókát levágni, de a műszakin is belekötnek, meg ugye nem működik :(

Link to comment
Megosztás:

Lambdaszondát? Szerintem ha azal bajvan akkor kigyullad a checkengine aztán beáll egy átlag dúsításra a gép attól még nemnagyon csinálhatna ilyet. Alapjárati léptetőmotor, trafó? Amúgy milyen motor van benne?

nem igazán értem a kérdést milyen motor van benne ???? 1.4 es benzines központi injektoros többet nem tudok róla azt is mondták hogy az injektort kellene beállítani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy olyan problémám hogy nemrégiben kigyulladt a töltés visszajelző lámpám és változó mikor hogy világít! alapjáraton fogyasztók nélkül csak halványan ha odalépek neki akkor villog...ha rajta fan a világítás alapjáraton akkor csak simán világít és ha odalépek neki akkor felerősödik!

Ez volt múlthéten......kiszedtem a generátort... kapott új diódahidat, fesz.szabályzót, szénkeféket, csapágyakat, feszítőgörgőt és bordásszíjat!

==kép== mikor visszakerült a kocsiba minden és első indítás megtörtént semmi sem változott...ugyan az a baj! autóvillamosságis azt mondja nem szabályoz le vagy a dióda kiment! mondtam neki hogy most lett zsír új mindenből belerakva....és még is! Szerintetek mit kellene megnéznem?....hol lehet a hiba.....kidobtam 35.000ft -ot és nemjavult meg!

Előre is köszi

Ezt a hibát a kis dióda cseréje oldotta meg. Azt hogy hol van ezt nem tudom, de nyolcezret fizettem érte.

Link to comment
Megosztás:

-------------------------------------------

Idézet: 'ptomi82'

Próbálj meg kábel folytonosságot mérni a generátor és az aksi között, mert lehet, hogy a generátor jó, de ha nem jut el a villany az aksiig... A testeléseket is nézd neg.

az biztos hogy jó mert ha az aksin mérek feszültséget ott is ugyan úgy felmegy 15-16-volt-ra ha megrángatom a gázbóvdent...

-------------------------------------------

idézet: 'nagyonkezdő'

Ezt a hibát a kis dióda cseréje oldotta meg. Azt hogy hol van ezt nem tudom, de nyolcezret fizettem érte.

ahogy elnéztem a generátor hátulján lévő dióda hidat van 6db fekete akármi meg felette 3 diódaszerűség van rákötve a állórész tekercsére

==Kéép== a piros "6db" piroskarikával jelöltek azok diódák? és a kéknégyszöggel jelöltek azok nem a kisdiódák?

mert ha nem akkor jó volna tudni hová rejtették a kicsiket! :excl:

--------------------------------------------

Link to comment
Megosztás:

nem igazán értem a kérdést milyen motor van benne ???? 1.4 es benzines központi injektoros többet nem tudok róla azt is mondták hogy az injektort kellene beállítani

Akkor valószínűleg c14nz ( forgalmiba motorkód ezzel kezdődik, motorblokba be van ütve a nivó mellett jobra a peremén) Menetközbe rántgat néha? Csak miután bemelegedett azután indul nehezen? Eléggé gyujtás gyanus szerintem. (trafó - gyujtásmodul - tekercs.... akár ecu meghibásodás is csinálhat ilyet.) Persze nemvagyok autoszerelő, de én ezell kezdeném. Kikellene méretni mindent.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Urak!

Megoldódott a két hete felvetett problémám a "liftező" hőfokmérő mutató. A gond a hőfok jeladó csatlakozásánál volt. Kis csiszolás, illesztés (passzosabb saru) és azóta stabilan áll a mutató a 91 fokon.

Viszont most van egy újabb kérdésem. Kicsit töltöttem az akksit. (55 Ah 6 éves Perion, egyébként hibátlanul működik, pedig a kocsi a szabadban áll télen-nyáron) Szóval az akksi könyvecskéje azt írja, hogy a töltésnek 13.8 - 14.2 V között kell lenni. Nekem alapjáraton a töltés 15 V. (FAstra X16SZR) Okozhat ez bármilyen gondot? Az akksiban egyébként "nyugalmi állapotban" 14 V van. A válaszokat előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Urak!

Megoldódott a két hete felvetett problémám a "liftező" hőfokmérő mutató. A gond a hőfok jeladó csatlakozásánál volt. Kis csiszolás, illesztés (passzosabb saru) és azóta stabilan áll a mutató a 91 fokon.

Viszont most van egy újabb kérdésem. Kicsit töltöttem az akksit. (55 Ah 6 éves Perion, egyébként hibátlanul működik, pedig a kocsi a szabadban áll télen-nyáron) Szóval az akksi könyvecskéje azt írja, hogy a töltésnek 13.8 - 14.2 V között kell lenni. Nekem alapjáraton a töltés 15 V. (FAstra X16SZR) Okozhat ez bármilyen gondot? Az akksiban egyébként "nyugalmi állapotban" 14 V van. A válaszokat előre is köszi!

A 15V sok. 14,4V a max megengedett, nekem pontosan ennyi a töltésem (X16SZR, 120A-s generátor). A műszer hiteles értéket mutat? Lehet meg kéne mérni másik műszerrel is.

Link to comment
Megosztás:

A 15V sok. 14,4V a max megengedett, nekem pontosan ennyi a töltésem (X16SZR, 120A-s generátor). A műszer hiteles értéket mutat? Lehet meg kéne mérni másik műszerrel is.

A helyzet az hogy évek óta 15 V-t mérek de csak most jutottam odáig hogy rá is kérdezzek... :-)) Akkor próbálok másik műszerrel is mérni. Egyébként nagy gáz a 15 V?

Link to comment
Megosztás:

A helyzet az hogy évek óta 15 V-t mérek de csak most jutottam odáig hogy rá is kérdezzek... :-)) Akkor próbálok másik műszerrel is mérni. Egyébként nagy gáz a 15 V?

Én rámérnék másik műszerrel, illetve a Tieddel és egy másikkal egyszerre mérném, hogy mindkettő ugyanazt mutatja-e, esetleg más energiaforrást is megmérnék.

És még egy. Ha a műszer jó értéket mutat akkor mi lehet a gond?

Akkor a feszültség stabilizátorral lehet gond, vagy esetleg még a diódahíddal, de ugye a kettő együtt van. :excl:

Link to comment
Megosztás:

Én rámérnék másik műszerrel, illetve a Tieddel és egy másikkal egyszerre mérném, hogy mindkettő ugyanazt mutatja-e, esetleg más energiaforrást is megmérnék.

Akkor a feszültség stabilizátorral lehet gond, vagy esetleg még a diódahíddal, de ugye a kettő együtt van. :excl:

Hát nagyon köszönöm a választ, akkor vadászok egy másik műszert és méricskélek. Mondjuk egy kicsit zavaró hogy az én műszerem analóg és a skálázás nem túl aprólékos. Valóban jobb lenne két digitális mérőt egyszerre használni a méréskor. A 15 V-t azért mondtam biztosra mert ott pont van egy osztás. :-)) Köszi a választ és további kellemes hétvégét! Üdv kacs.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.