Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Nem akarlak megsérteni, de mindegyik 96 után Astrának ilyen a csatlakozója és nem azért mert Simtec. :lol:

Na ja, ezt persze nem tudtam :excl: ...

Csak a kód villogtatáshoz ajánlott oldalon többféle csati képe volt, és emellé (ami az enyémben is van) meg az volt írva, hogy ez biza a simtec 56.5 szisztimhez való. Innen a tudásom és ezt meg összevariáltam spzoli cartárs által leírtakkal a négyjegyű hibakódok forrásáról, erre mondanák azt a sajtóban, hogy akkor ez így csúsztatás... :lol: :o :D

(Ez így pont aktuális is a hóesésben... :lol: )

Apropó!

Daykiller írtad, hogy lezártad az AGR/EGR-t, de egyszer adódott az autóval valami komolyabb gond emiatt ...

Hogyan orvosoltad? Illetve elkerülhető előre, vagy ezt dobja a gép, ha lezárom? :lol:

Persze először meg szeretném pucolni (mert ezek szerint a hibakód alapján azzal lesz a gond). El is olvastam a GYIK-ben, hol keressem, mivel tisztítsam.

Azért ezzel kapcsolatban annyit kérdeznék attól aki már csinált ilyet, hogy elég, ha a szelep alsó részét (a tömítés felé eső oldalt) megpucolom, vagy be kell az egészet áztatni benzinbe, nitróba, féktisztítóba vagy bármibe amivel lejön a korom? Esetleg a tömítés felöli oldalról be kell nyúlni a lyukba és ugy "kikotorni", mint a kéményseprők? :(

Link to comment
Megosztás:

Elszakadhat a szíj bármikor, mondjuk nekem azonnal kigyulladt a sárga lámpa szakadáskor. Trafó is lehet vagy bármi elektromos, nézegesd végig a kábeleket, csatikat minden a helyén van-e. Ha elosztó-rotoros, abba is belekukkanthatsz. Attól hogy hibalámpát nem dobot még megróbálhatod kivillogtatni , hátha van eltárolt hiba.

Hogyha a szíj elszakadt akkor olyankor a szelepeknél nem megy tönkre valami?

Link to comment
Megosztás:

Apropó!

Daykiller írtad, hogy lezártad az AGR/EGR-t, de egyszer adódott az autóval valami komolyabb gond emiatt ...

Hogyan orvosoltad? Illetve elkerülhető előre, vagy ezt dobja a gép, ha lezárom? :excl:

A lezárást követő pár napon belül úgy gondolta, hogy jó poén megviccelni engem. Orvoslás annyi volt, hogy nagy nehezen engedte magát beindítani a gép, ekkor világított a Pech Engine és 3000-nél nem engedte jobban pörgetni a motort (nem mintha szoktam volna). Hazaevickéltem vele, leírtam itt a történteket, aztán később lementem, beindítottam és semmi hibajel (persze még el volt tárolva). Azóta semmi és kapott nemrég új lezárást is.

Van akinek egyfolytában anyáz neki hosszabb motorfékezésnél, de mondom, nekem ezen az egyetlen incidensen kívül semmit nem szólt még rá, pedig már több mint egy éve le van zárva. Még így is vizsgázott műszakin. :lol: Akinek rendszeresen anyázik rá, annak annyi hátránya van, hogy hetente nem árt villogtatni, hátha jött valami az EGR mellé. :(

Link to comment
Megosztás:

A lezárást követő pár napon belül úgy gondolta, hogy jó poén megviccelni engem. Orvoslás annyi volt, hogy nagy nehezen engedte magát beindítani a gép, ekkor világított a Pech Engine és 3000-nél nem engedte jobban pörgetni a motort (nem mintha szoktam volna). Hazaevickéltem vele, leírtam itt a történteket, aztán később lementem, beindítottam és semmi hibajel (persze még el volt tárolva). Azóta semmi és kapott nemrég új lezárást is.

Van akinek egyfolytában anyáz neki hosszabb motorfékezésnél, de mondom, nekem ezen az egyetlen incidensen kívül semmit nem szólt még rá, pedig már több mint egy éve le van zárva. Még így is vizsgázott műszakin. :lol: Akinek rendszeresen anyázik rá, annak annyi hátránya van, hogy hetente nem árt villogtatni, hátha jött valami az EGR mellé. :lol:

Nos, ez azért gondolom kellemetlen kaland volt... :(

Én úgy gondolom először megpróbálkoznék a tisztítással, éppen az általad említett lezáráskor tapasztalható különböző "mellékhatások" miatt :lol:

De a kérdésem másik felére van valami tanács? Márhogy:

Azért ezzel kapcsolatban annyit kérdeznék attól aki már csinált ilyet, hogy elég, ha a szelep alsó részét (a tömítés felé eső oldalt) megpucolom, vagy be kell az egészet áztatni benzinbe, nitróba, féktisztítóba vagy bármibe amivel lejön a korom? Esetleg a tömítés felöli oldalról be kell nyúlni a lyukba és ugy "kikotorni", mint a kéményseprők? :excl:
Link to comment
Megosztás:

Olyat szeretnék kérdezni, hogy akinek van már tapasztalata, melyik a legjobb opel bontó budapesten?

Elszállt az ablaktörlő motorom és kellene egy másik... köszi

Én úgy vettem az autót három hónapja, hogy nem működött a motor. Az egyik barátom mondta, hogy mielőtt vennék egy másikat adjam neki oda, tesz vele egy próbát, mivel valszeg csak beállt a víztől, már volt dolga ilyennel a régi kadettjeiben...

Kiszedtük, lefúrta a patentokat amivel össze volt fogatva a ház. Látható volt, hogy össze volt rohadva. Állt egy pár napig az egész féktisztítóban, majd kipucolta, átzsírozta, összeraktuk (a patentokat sima lemezcsavarral helyettesítettük) és visszaszereltük. Működött, igaz kicsit hangosabb mint volt és adódott egy kis probléma a végállással, amit utólag sikerül orvosolni (ezzel kacsolatbann javaslom, ha ezt az utat követed és szétkapod jegyezd meg vagy jelöld meg a fogaskerekek meg a belső dolgok állását, így elkerülöd, hogy rosszul rakd össze véletlenül és a végállással kapcsolatban nem adódnak nehézségek).

Ezzel megspóroltam egy új motor árát,ami azért min. 4-6.000.- HUF lett volna bontva is! :excl:

Persze ez a verzió csak egy javaslat :(

SZERK:

Elfelejtettem mondani, hogy ez egy hátsó ablaktörlő motor volt! Azt nem tudom, hogy az első ezzel a megoldással feltámasztható-e (nem írtad melyikkel van gond)!

Link to comment
Megosztás:

Én úgy vettem az autót három hónapja, hogy nem működött a motor. Az egyik barátom mondta, hogy mielőtt vennék egy másikat adjam neki oda, tesz vele egy próbát, mivel valszeg csak beállt a víztől, már volt dolga ilyennel a régi kadettjeiben...

Kiszedtük, lefúrta a patentokat amivel össze volt fogatva a ház. Látható volt, hogy össze volt rohadva. Állt egy pár napig az egész féktisztítóban, majd kipucolta, átzsírozta, összeraktuk (a patentokat sima lemezcsavarral helyettesítettük) és visszaszereltük. Működött, igaz kicsit hangosabb mint volt és adódott egy kis probléma a végállással, amit utólag sikerül orvosolni (ezzel kacsolatbann javaslom, ha ezt az utat követed és szétkapod jegyezd meg vagy jelöld meg a fogaskerekek meg a belső dolgok állását, így elkerülöd, hogy rosszul rakd össze véletlenül és a végállással kapcsolatban nem adódnak nehézségek).

Ezzel megspóroltam egy új motor árát,ami azért min. 4-6.000.- HUF lett volna bontva is! :lol:

Persze ez a verzió csak egy javaslat :lol:

SZERK:

Elfelejtettem mondani, hogy ez egy hátsó ablaktörlő motor volt! Azt nem tudom, hogy az első ezzel a megoldással feltámasztható-e (nem írtad melyikkel van gond)!

A műhelyben én is szétkaptam, kiszedtem a tengelyt, jól be volt rohadva, megcsiszoltam, majd kapott az egész egy jó adag gépzsírt. :lol: Aztán összeraktam és akkutöltővel megjárattuk és járt szépen. Előtte ne tudd meg, hogy milyen hangja volt. :( Amúgy menetet fúrtam a lyukakba a szegecsek helyén és mentek bele csavarok. :excl: Viszont az megmaradt sajnos, hogy végállásnál elég nagy holtjátéka van a lapátnak, tehát igen nagy mozgástere van üresen is a lapátnak, nem is áll meg vízszintesen... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én úgy vettem az autót három hónapja, hogy nem működött a motor. Az egyik barátom mondta, hogy mielőtt vennék egy másikat adjam neki oda, tesz vele egy próbát, mivel valszeg csak beállt a víztől, már volt dolga ilyennel a régi kadettjeiben...

Kiszedtük, lefúrta a patentokat amivel össze volt fogatva a ház. Látható volt, hogy össze volt rohadva. Állt egy pár napig az egész féktisztítóban, majd kipucolta, átzsírozta, összeraktuk (a patentokat sima lemezcsavarral helyettesítettük) és visszaszereltük. Működött, igaz kicsit hangosabb mint volt és adódott egy kis probléma a végállással, amit utólag sikerül orvosolni (ezzel kacsolatbann javaslom, ha ezt az utat követed és szétkapod jegyezd meg vagy jelöld meg a fogaskerekek meg a belső dolgok állását, így elkerülöd, hogy rosszul rakd össze véletlenül és a végállással kapcsolatban nem adódnak nehézségek).

Ezzel megspóroltam egy új motor árát,ami azért min. 4-6.000.- HUF lett volna bontva is! :excl:

Persze ez a verzió csak egy javaslat :(

SZERK:

Elfelejtettem mondani, hogy ez egy hátsó ablaktörlő motor volt! Azt nem tudom, hogy az első ezzel a megoldással feltámasztható-e (nem írtad melyikkel van gond)!

A hátsót én is megcsináltam már így, azóta is jó. Az első kicsit más tészta, próbálkoztam már olyannal is. Abban általában a programtárcsa rozsdásodik meg, így nem érintkezik a rajta futó érintkező. Meg lehet csiszolni a tárcsát, csak a gyári krómréteg híján nagyon gyorsan újra rozsdásodik, úgyhogy inkább csere, hacsak nincs galvanizáló ismerős, aki újrakrómozza.

Link to comment
Megosztás:

SZERK:

Elfelejtettem mondani, hogy ez egy hátsó ablaktörlő motor volt! Azt nem tudom, hogy az első ezzel a megoldással feltámasztható-e (nem írtad melyikkel van gond)!

Nálam ez most az első ablaktörlő... és érdekes, mert ha bekapcsolom, akkor csak búg, kézzel rásegítve egy szakaszt végigvisz, azután megint elakad és csak búg a motor... lehet hogy besült? Vagy egy tisztítástól (+wd40) újra lenne benne erő?

Link to comment
Megosztás:

Nálam ez most az első ablaktörlő... és érdekes, mert ha bekapcsolom, akkor csak búg, kézzel rásegítve egy szakaszt végigvisz, azután megint elakad és csak búg a motor... lehet hogy besült? Vagy egy tisztítástól (+wd40) újra lenne benne erő?

Le kell venni a szélvédő alatti műanyagot, nem a külsőt,hanem a másikat mintha pollenszűrőt cserélnél, ott hozzáférsz a mechanikához, és meg kell kenni a mozgó -forgó részeket. Persze a legjobb lenne az egészet szétszedni és rendesen kitakarítani-bezsírozni. Szorulhat akár ott is ahol a karok tengelye kijön a burkolatból.

Link to comment
Megosztás:

Nálam ez most az első ablaktörlő... és érdekes, mert ha bekapcsolom, akkor csak búg, kézzel rásegítve egy szakaszt végigvisz, azután megint elakad és csak búg a motor... lehet hogy besült? Vagy egy tisztítástól (+wd40) újra lenne benne erő?

Ez azt jelenti, hogy még "él". Akkor viszont egy próbát megér, hogy kipucold meg átzsírozd. Legfeljebb ha nem sikerül jöhet a bontott. Mit veszíthetsz? Max. az idődet amit rászánsz...

Link to comment
Megosztás:

Ez azt jelenti, hogy még "él". Akkor viszont egy próbát megér, hogy kipucold meg átzsírozd. Legfeljebb ha nem sikerül jöhet a bontott. Mit veszíthetsz? Max. az idődet amit rászánsz...

igen, még él a motor, csak nem bírja a forgatást... az egyik irányba, mikor megteszi az odautat, csak rásegítéssel megy... visszafelé rendben behúzza a törlőket... megpróbálom szétkapni, bár eléggé rejtély egyelőre hol is keressem a csavarokat...

Link to comment
Megosztás:

igen, még él a motor, csak nem bírja a forgatást... az egyik irányba, mikor megteszi az odautat, csak rásegítéssel megy... visszafelé rendben behúzza a törlőket... megpróbálom szétkapni, bár eléggé rejtély egyelőre hol is keressem a csavarokat...

Milyen csavarokat nem találsz? :excl:

Link to comment
Megosztás:

Milyen csavarokat nem találsz? :excl:

Gondolom szétszedni a dolgokat? És azoknak a csavarját? :( Esetleg ablaktörlő kar csavar? Vagy a levél rács csavarja? :lol: De minden szem előtt van nincs eldugva. Mikor arbagot szereltem én is kivettem a törlő motort. Elég egyszerűen ki jön. Sokkal nagyobb szenvedés leszedni az ablaktörlő karokat meg a levél rácsot kivenni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Gondolom szétszedni a dolgokat? És azoknak a csavarját? :excl: Esetleg ablaktörlő kar csavar? Vagy a levél rács csavarja? :( De minden szem előtt van nincs eldugva. Mikor arbagot szereltem én is kivettem a törlő motort. Elég egyszerűen ki jön. Sokkal nagyobb szenvedés leszedni az ablaktörlő karokat meg a levél rácsot kivenni. :lol:

A szélvédőburkolatot kellene leszedni a szerelési könyv szerint... mert alatta van a motor, lsd. a képet: http://kephost.hu/image-11C3_4CF68DD4.jpg

Ehhez mindenféle méretű csavarkulcsot ír...

Link to comment
Megosztás:

Igaz, bár a második képen látható vízelvezető burkolat eltávolításával is már látható a motor és a mechanika.

Így van, igazából ahogy én nézegettem, a szélvédő alatti részt nem kell kiszedni ha kiszerelem az egészet, mert befele kihúzható a tengely, ha leszedem a lapátokat, és az alatta található nagy műanyag anyát.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.