Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne:

Kb. 10percet álló helyzetben járt a motor, abból 2-3 percet a pirosban. Nem indult be a hűttőventi, mert kiderült az egyik saru nem érintkezett. Már a vastag vízcső (ami szemből nézve jobb oldalon van a hűtőn) keményedett. Motor leállít gyorsan...a gomba gyors rövidrezárása, venti pörög, majd mikor magától leállt a saruk fogóval összenyomása és vissza rakás. Motor indít, hőmérő már a 100as és a piros közé mutatott csak, elindultam és szépen visszahűlt.

Ennyi idő alatt is megfőhetett benne valami? Vagy ennyit azért ki kell bírnia? (ja ugye kb 5ezer km-el ezelőtt volt motorgenerál)

Köszi!

Szinte kizárt, egy hétig jártam 105-foknál nyitó termosztáttal. :angry:

Hűha, ez nem lesz olcsó mulatság <_<

http://www.fridcar.hu/autoalkatresz_cikksz...nyag-szivattyu/

Én itt vettem, két éve üzemel:klikk ide!

Link to comment
Megosztás:

Nem szokott az alapjáratod ingadozni?

És nem szokta fen tartani az alapjáratot,és 1 idő után le esni,és ha leállitotd akkor nagyon alacsony alapjárattról indulni?

Nem, ilyen nem szokott lenni.

Ha megy, akkor megy. Most hogy mondtátok ez az erőtlen dolgot, kicsit az, de megy.

Ha meg nem, akkor a leírt hibákat produkálja.

Link to comment
Megosztás:

Nem, ilyen nem szokott lenni.

Ha megy, akkor megy. Most hogy mondtátok ez az erőtlen dolgot, kicsit az, de megy.

Ha meg nem, akkor a leírt hibákat produkálja.

Ha esetleg a gyújtásmodúl akkor van nekem 1 a bontóból hoztam a szomszédomnak,de kiderült neki nem azzal volt a problémálya.

Link to comment
Megosztás:

Kis segítség kellene!

1.4-es astra f ha menet közben benyomjuk a kuplungot, majd a féket, akkor egyszerűen leáll a motor!

Utánna pöccre újraindítható, de újra ha fékezünk (csak fékpedál lenyomásra nem áll le, de ha a kuplung is be van nyomva, akkor is megáll!) , megint megáll.

Mi lehet a gond szerintetek? <_< :angry:

Link to comment
Megosztás:

Kis segítség kellene!

1.4-es astra f ha menet közben benyomjuk a kuplungot, majd a féket, akkor egyszerűen leáll a motor!

Utánna pöccre újraindítható, de újra ha fékezünk (csak fékpedál lenyomásra nem áll le, de ha a kuplung is be van nyomva, akkor is megáll!) , megint megáll.

Mi lehet a gond szerintetek? <_< :angry:

Érdekes, a fékrásegítés megvan? Nem keményedik fel a fék járó motornál?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudná nekem mondani valaki, hogy a mellékelt képeken jelölt olajfolyás honnan származhat? Milyen szimmering van ott, aminél folyhat?

C16NZ motorról van szó, főtengelyszimmering fél éve lett cserélve és a szervószivattyú is, ezek talán nem folynak.

www.tvn.hu_d13d42db0b5016afda8dc6d929c16dc4.jpg

www.tvn.hu_56cde601b8fd2466c58cf8258ae61af0.jpg

www.tvn.hu_b402f58116c8ea1662c4208c7a08f41c.jpg

Üdv, Ákos

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

nos próbáltam megnézni amit mondtatok.

- a kipufogónál nem volt "bubu" sem hideg, sem meleg motornál

- nincs kimaradás terhelés, váltás után, tehát nem kezd el darálni és ugrálni a motor

- 4500-as fordulat 2-ben kb. egy percig -> nem volt semmi kimaradás, nem fulladt le, nem darált. (bár csak itt az utcában csináltam, vagy 3x oda-vissza... ha leáll legalább ne kelljen messziről hazagyalogolni <_<)

- miután megtettem ezt a pár kört, és hazajöttem, megnéztem a tanksapkát, nem cuppant, nem szisszent.

Annyi még, hogy hideg és meleg motornál is, ha gázt adok (akár üresben, akár menet közben sebbeségben), akkor hallatszódik olyan hang, mint amikor levegős a slag, és a víz végigfolyik benne :angry:. Egy ilyen bugyogás. Ez nem tudom számít-e. Levegős a benzincső, vagy ez a motor hűtőfolyadék esetleg?

Más az ég világon semmi nem volt ma sem. Srácok, már tényleg, rádió+ventillátor ki, fülelek, szagolok, nézek, hallgatok, érzek, de semmi mást nem tapasztalok...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudná nekem mondani valaki, hogy a mellékelt képeken jelölt olajfolyás honnan származhat? Milyen szimmering van ott, aminél folyhat?

C16NZ motorról van szó, főtengelyszimmering fél éve lett cserélve és a szervószivattyú is, ezek talán nem folynak.

Ez nagyon úgy néz ki, hogy az olajszivattyú és a blokk közötti tömítés kuka, ez az újabb motoroknál fémtömítésre lett cserélve tudtommal, azokkal már nincs gond!

Sajnos a cseréhez le kell bontani a vezérlést, a mögöte található burkolatot, vezérmű kereket (a burkolat csavarjai alatta vannak), , olajteknőt, szivattyút, úgyhogy elég nagy meló!

Link to comment
Megosztás:

Ez nagyon úgy néz ki, hogy az olajszivattyú és a blokk közötti tömítés kuka, ez az újabb motoroknál fémtömítésre lett cserélve tudtommal, azokkal már nincs gond!

Sajnos a cseréhez le kell bontani a vezérlést, a mögöte található burkolatot, vezérmű kereket (a burkolat csavarjai alatta vannak), , olajteknőt, szivattyút, úgyhogy elég nagy meló!

Jaj ne már megint :angry:

Nyáron volt vezérlés- és vízpumpa csere, illetve két hete termosztát csere...

Ha a termosztátcserére a munkadíj 3000 Ft, akkor ennek a tömítésnek a cseréje mennyibe fájhat kb?

Hogyan tudom biztosan eldönteni hogy az a tömítés rossz? <_<

Hétvégén takarítottam le a motort, azóta ez az olajfolt mászott elő kb. 500 km alatt.

Ráhúzni nem lehet egy kicsit a vezérlés bontása nélkül? Vagy bármi alternatív megoldás? :S

Link to comment
Megosztás:

Jaj ne már megint :angry:

Nyáron volt vezérlés- és vízpumpa csere, illetve két hete termosztát csere...

Ha a termosztátcserére a munkadíj 3000 Ft, akkor ennek a tömítésnek a cseréje mennyibe fájhat kb?

Hogyan tudom biztosan eldönteni hogy az a tömítés rossz? <_<

Hétvégén takarítottam le a motort, azóta ez az olajfolt mászott elő kb. 500 km alatt.

Ráhúzni nem lehet egy kicsit a vezérlés bontása nélkül? Vagy bármi alternatív megoldás? :S

A ráhúzás lehet, h. csak rontana rajta, de meg lehet próbálni!

Ahogy nézem újra a fotókat azon morfondírozok, hogy a motortartó bak konzolja, hogy lehet olajos, mikor az olajszívattyú az alatta van?

Főtengely szimering cserekor a szivattyú nem lett lebontva?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

nos próbáltam megnézni amit mondtatok.

- a kipufogónál nem volt "bubu" sem hideg, sem meleg motornál

- nincs kimaradás terhelés, váltás után, tehát nem kezd el darálni és ugrálni a motor

- 4500-as fordulat 2-ben kb. egy percig -> nem volt semmi kimaradás, nem fulladt le, nem darált. (bár csak itt az utcában csináltam, vagy 3x oda-vissza... ha leáll legalább ne kelljen messziről hazagyalogolni <_<)

- miután megtettem ezt a pár kört, és hazajöttem, megnéztem a tanksapkát, nem cuppant, nem szisszent.

Annyi még, hogy hideg és meleg motornál is, ha gázt adok (akár üresben, akár menet közben sebbeségben), akkor hallatszódik olyan hang, mint amikor levegős a slag, és a víz végigfolyik benne :angry:. Egy ilyen bugyogás. Ez nem tudom számít-e. Levegős a benzincső, vagy ez a motor hűtőfolyadék esetleg?

Más az ég világon semmi nem volt ma sem. Srácok, már tényleg, rádió+ventillátor ki, fülelek, szagolok, nézek, hallgatok, érzek, de semmi mást nem tapasztalok...

Valószínű a hűtőfolyadék bugyog, nem csinál bajt, csak szar hallgatni.

Link to comment
Megosztás:

A ráhúzás lehet, h. csak rontana rajta, de meg lehet próbálni!

Ahogy nézem újra a fotókat azon morfondírozok, hogy a motortartó bak konzolja, hogy lehet olajos, mikor az olajszívattyú az alatta van?

Főtengely szimering cserekor a szivattyú nem lett lebontva?

Na ezt én sem egészen értem, hogy honnan mászik oda olaj. A vezérműtengely végénél van egy szimmering de azt nemrég néztem és csont száraz.

Ma kikapom a légszűrőházat és próbálok még csinálni pár képet, hátha úgy jobban látszik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudná nekem mondani valaki, hogy a mellékelt képeken jelölt olajfolyás honnan származhat? Milyen szimmering van ott, aminél folyhat?

C16NZ motorról van szó, főtengelyszimmering fél éve lett cserélve és a szervószivattyú is, ezek talán nem folynak.

http://s3.images.www.tvn.hu/2011/03/24/19/...6d929c16dc4.jpg

http://s3.images.www.tvn.hu/2011/03/24/19/...8258ae61af0.jpg

http://s3.images.www.tvn.hu/2011/03/24/19/...08c7a08f41c.jpg

Üdv, Ákos

Szia!

Azt el tudod dönteni, hogy melyik olajfajta?

A képek alapján nekem elsőre szervó folyás ugrott be, nem motorolaj (főleg a motortartó konzolnál lévő folyásnyom és csepp alapján).

Link to comment
Megosztás:

Valószínű a hűtőfolyadék bugyog, nem csinál bajt, csak szar hallgatni.

Namost a tegnapi után, amikor is mint említettem semmi nem volt, és este beálltam vele a parkolóból, reggel mikor mentem volna, ugyanebből a parkolóból, ismét nem indult....

Próbáltam a kábeleket megnyomkodni, kihúzni-visszadugni a trafónál, gyújtáselosztó fejnél, gyertyáknál, semmi.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Ma kivettem a gyertyákat a kocsiból és mindegyiknek fehér volt a vége!Én még nem cseréltem benne gyertyát de ezek 20.000km már biztos van benne!És NGK gyertyák vannak benne!Az se jó nem?Inkább a GM-et szereti!Nincs vele bajom mert pöc röf-re indul!És az lenne a kérdésem,hogy az jó ha fehér a gyertya vége?

Ez egy 97-es 1.6-os 16szelepes astra F! x16xel motorral!

Köszönettel!

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Ma kivettem a gyertyákat a kocsiból és mindegyiknek fehér volt a vége!Én még nem cseréltem benne gyertyát de ezek 20.000km már biztos van benne!És NGK gyertyák vannak benne!Az se jó nem?Inkább a GM-et szereti!Nincs vele bajom mert pöc röf-re indul!És az lenne a kérdésem,hogy az jó ha fehér a gyertya vége?

Ez egy 97-es 1.6-os 16szelepes astra F! x16xel motorral!

Köszönettel!

Elméltileg özbarna a jó, de sok autóban szürkés-fehér és semmi bajuk.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.