Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Nagy segitség lenne ha valaki megmondana mi lehet a baja az F Astrás automnak....

Mikor pirosnal várakozom,uresben jar az auto,egyszer csak gondol egyet,kigyullad az összes lampa,s leall az auto....

Szerelohoz elvittem,ö elsöre nem talalta a hiba okat,majd megnézte az AC pumpa motorjat,majd a gyertyakat,ezeket ki is cserélte.

Boldogan mentem vele haza,utkozben szepen mukodott piros lampanal,de vartam h lefulladjon....

2 napra rá elindultam volna vele,de alig akart elindulni...szerelohoz megint nagy nehezen pár lefulladas utan eljutottam,ratették a muszerre,de nem jelzett ki semmilyen hibát...mondom super:(

Most ott tartok,tartunk a szerelovel,hogy az alapjarati motort megnézi,meg a vakumcsoveket.....

Van valakinek ötlete mi lehet a nyugje az autonak,igy nehez azert hosszu tavra menni vele.Szerencsére most mar csak allasban és 1esben fullad le az auto.

Régebben csinalt olyat az auto,hogy elindulas utan felporgette a motort pedig nem is nyomtam a gazt a lampanal,majd mikor elindultam idovel abbahagyta....gondolom mar akkor se volt jo valami az autoban.....DE MI A BAJA?????

LevyS

Írj egy motorkódot, a forgalmiban a motorszám első 6 karaktere. Így elsőre gyújtásmodult mondanék, ha C14NZ, C16NZ, vagy X14NZ, bár az nem korlátozódna alapjáratra, bármikor előadná a lefulladást. Alapjárati motor lehet esélyes, AC-pumpa inkább menet közben, főleg nagyobb terhelésnél okozna problémát.

Link to comment
Megosztás:

Írj egy motorkódot, a forgalmiban a motorszám első 6 karaktere. Így elsőre gyújtásmodult mondanék, ha C14NZ, C16NZ, vagy X14NZ, bár az nem korlátozódna alapjáratra, bármikor előadná a lefulladást. Alapjárati motor lehet esélyes, AC-pumpa inkább menet közben, főleg nagyobb terhelésnél okozna problémát.

Viszont az egy helyben állási felpörgést okozhatja vákuumprobléma is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítségre volna szükségem. A vas: F Astra 97es X16szr motorral. 150ekm(remélem).

6 éve vettem, nem volt vele semmi gond, bár én gyengének éreztem (vezettem előtte egy 93as 1.4es astrát a cégnél, ahhoz képest)

Most valami elromlott. Úgy kezdődött, hogy emelkedőn mentem fel 1 ben, pörgött rendesen aztán hirtelen majdnem leállt, mintha elvettem volna a gázt, aztán ment újra. Gondoltam pillanatnyi elmezavar. Haza felé egyenes úton is elkezdte ezt csinálni, elkezdtem gyorsítani, vagy emelkedőn felfelé gázt adni, pár mpig húzott is, majd rángatni kezdett. Elvittem szerelőhöz, kicserélt benzin szűrőt, AC pumpát, semmi változás. Az autó egyre gyakrabban rángat, már semmi emelkedőre nem hajlandó felmenni.

Végignézett "mindent", AGR-t tisztított, injektor szelepet cserélt, pillangószelep potmétert cserélt, gyújtás trafót cseréltek, laptoppal menet közben figyelték( akkor is lerohadt), semmi változás, álló helyzetben is, nagy gázra szintén csinálja. Olyan mintha elvenné a vezérlés az üzemanyagot. Most ott tartanak, hogy vezérlőt kellene cserélni, hogy egy másik központi egységgel működne-e, de az sem lenne egyszerű, mert immobiliseres a gép és valami chipet kellene cserélni, meg kellene hozzá a másik vezérlő kulcsa is. Vezérlőt láttam a neten 10-20 eFt között, de ha tényleg gond az immo, akkor nem biztos, hogy meg kellene vennem.

Volna valami ötletetek, amit mondhatnék a szerelőnek??

Köszönöm..

Szia!!

Ha alacsony üzemanyagszint mellett produkállja a hibát aakor üatankba lesz a gond..

A visszafolyó csöve kicsuszik a pohárból és kifolyik a benzin....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Egy kis segítségre lenne szükségem!!!

Van egy F Astra ami meglehetősen szivat ,olyan baja van hogy kb 90-100 km/h között valami rázza a kormányt namost a futómű sehol nem lóg,nem kopog ,a hátsó kerékagyak most lettek cserélve ,elöl új féktárcsák vannak és mégis ezt csinálja.

Valaki esetleg találkozott már ilyen bajjal ,vagy tudja hogy ez mitől lehet??

Sürgősen szükségem lenne a segítségetekre!!

A tomesz2101@freemail.hu címre bárki írhat!!

Köszönöm előre is

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Egy kis segítségre lenne szükségem!!!

Van egy F Astra ami meglehetősen szivat ,olyan baja van hogy kb 90-100 km/h között valami rázza a kormányt namost a futómű sehol nem lóg,nem kopog ,a hátsó kerékagyak most lettek cserélve ,elöl új féktárcsák vannak és mégis ezt csinálja.

Valaki esetleg találkozott már ilyen bajjal ,vagy tudja hogy ez mitől lehet??

Sürgősen szükségem lenne a segítségetekre!!

A tomesz2101@freemail.hu címre bárki írhat!!

Köszönöm előre is

Mióta csinálja?

Mert szálszakadásos vagy "tojás" alakú gumi tudja okozni...nekem 105-130 között ráz nagyon...

Próbáld ki, hogy mi van akkor ha a hátsókat rakod előre és az elsőket hátra... :)

Link to comment
Megosztás:

Mióta csinálja?

Mert szálszakadásos vagy "tojás" alakú gumi tudja okozni...nekem 105-130 között ráz nagyon...

Próbáld ki, hogy mi van akkor ha a hátsókat rakod előre és az elsőket hátra... :D

Sziasztok!

Kérdésem a következő lenne,2 hónapja vettem egy 1.6os 16vs ecotekes sedánt,most megy vizsgára,s az előzetesen mondta a szerelő,h nagy a lambda+a Co értéke!Nagy távokat nem futottam vele,úgyhogy nagyon a fogyasztást+az olajfogyasztását se nagyon vettem észre./pedig úgy tudom,h az ecotekek szeretik...:) / Azt is mondta a szerelő,h lehet tele van a katalizátor...Régi öreg /OPEL/motorosokat kérdezném,h szerintk mi lehet,s mi a teendő...

Válaszokat várom!

Köszi,előre is.

Csibészke.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem a következő lenne,2 hónapja vettem egy 1.6os 16vs ecotekes sedánt,most megy vizsgára,s az előzetesen mondta a szerelő,h nagy a lambda+a Co értéke!Nagy távokat nem futottam vele,úgyhogy nagyon a fogyasztást+az olajfogyasztását se nagyon vettem észre./pedig úgy tudom,h az ecotekek szeretik...:) / Azt is mondta a szerelő,h lehet tele van a katalizátor...Régi öreg /OPEL/motorosokat kérdezném,h szerintk mi lehet,s mi a teendő...

Válaszokat várom!

Köszi,előre is.

Csibészke.

Próbálj meg egy tank benzinhez rakni 10 liter E85-öt... az majd kitakarítja és a vizsga idejére helyre rakja a CO-t... :D

Link to comment
Megosztás:

Próbálj meg egy tank benzinhez rakni 10 liter E85-öt... az majd kitakarítja és a vizsga idejére helyre rakja a CO-t... :D

Másik megoldás, hogy a mérés alatt a szondához "közel" kell tolatni egy euro5-ös kocsival. :D :)

Amúgy simán lehet rossz az érték, ha nem volt bemelegítve a motor. Az enyém is nehezebben melegszik be, pár perc üresjárat nem elég neki a jó értékekhez. Meg kell kergetni egy kicsit utána teljesen jó. :D

Link to comment
Megosztás:

Sokminden lehet, de pölö olyan hogy megnézte az AC-pumpa motorját olyan nincsen, mert a pumpa egy egységet alkot a motorral, bonatni nem lehet, és hiába nézi kívülről nem látszik rajta semmi. Lehet mérni benzinnyomást, meg szállított mennyiséget. Mi a motorkódod? A felpörgést általában koszos, vagy kopott alapjárati motor okozza, vagy lecsúszott vákumcső.

a szerelo siman szetszedte at AC pumpát s a benne lévő Bosch motort kicserelte....amugy 97es az F Astram,a kodjat most hirtelen nem tudnam megmondani.Ma elvileg megnezi az alapjarati motort,na meg a vákumcsövet,remélem nem lesz horribilis a javitasa,foleg h jovo heten még muszakiztatni is kéne az autot:D

kösz a segitséget!

Link to comment
Megosztás:

Mióta csinálja?

Mert szálszakadásos vagy "tojás" alakú gumi tudja okozni...nekem 105-130 között ráz nagyon...

Ha szálszakadás vagy dudor van akkor kis sebességnél (30-40km/h körül) is sétál a kormány.

Nem feltétlenül. Az Almerámon is csak bizonyos sebességnél (ha jól emlékszek, akkor 130 körül) érződött csak, hogy rossz az egyik gumim. Elsőket megcserélve a hátsókkal elmúlt ez a jelenség.

Link to comment
Megosztás:

Nem feltétlenül. Az Almerámon is csak bizonyos sebességnél (ha jól emlékszek, akkor 130 körül) érződött csak, hogy rossz az egyik gumim. Elsőket megcserélve a hátsókkal elmúlt ez a jelenség.

Ha szálszakadás van akkor azt rakhatod hátra ugyanúgy fog rázni csak a hátsó futómű jobban viseli (nem tud annyit mozogni) és nem érezni annyira. Ez esetben inkább kis kiegyensúlyozatlanság lehetett szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Ha szálszakadás van akkor azt rakhatod hátra ugyanúgy fog rázni csak a hátsó futómű jobban viseli (nem tud annyit mozogni) és nem érezni annyira. Ez esetben inkább kis kiegyensúlyozatlanság lehetett szerintem.

Szálszakadásnál már ver mint az állat!

Nekem a Fábián a Matador ezt produkálta németországból hazafelé... :)

KÉP

KÉP

Link to comment
Megosztás:

Nekem dudoros lett Erdélyben, és nem rázott. A parkolóban vettem észre csak hogy milyen, a kerék maga nem rázott.

Nekem ez hátul volt, 130-nál táncolt rendesen a hátulja, 80-100-ig észre sem vettem.

3x álltam ki autópályán a parkolóba, és mindíg úgy állt a kerék, hogy hiába tapogattam, nem vettem észre. Aztán negyedjére, nem is azt néztem, kicsit megmozgattuk magunk, és hátulról megpillantottam a fehér szövetet a gumi szélén... :D Persze mondanom sem kell, 2en voltunk, fullra pakolva, kb 1 órát pakoltam, mire meglett a pótkerék... :D Aztán mindent megint vissza. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem ez hátul volt, 130-nál táncolt rendesen a hátulja, 80-100-ig észre sem vettem.

3x álltam ki autópályán a parkolóba, és mindíg úgy állt a kerék, hogy hiába tapogattam, nem vettem észre. Aztán negyedjére, nem is azt néztem, kicsit megmozgattuk magunk, és hátulról megpillantottam a fehér szövetet a gumi szélén... :D Persze mondanom sem kell, 2en voltunk, fullra pakolva, kb 1 órát pakoltam, mire meglett a pótkerék... :D Aztán mindent megint vissza. :)

Tanulság. nem érdemes lassan menni mert akkor sohasem derül ki hogy sz.r a hátsó kerék:))

Link to comment
Megosztás:

Mióta csinálja?

Mert szálszakadásos vagy "tojás" alakú gumi tudja okozni...nekem 105-130 között ráz nagyon...

Próbáld ki, hogy mi van akkor ha a hátsókat rakod előre és az elsőket hátra... :)

Amúgy én egy futóművessel kezdeném az viszonylag olcsón, gyorsan megvan és ha állítani kell az házilag úgy sem nagyon lehet főleg nem centirozni. Ha nem oldja meg a problémát akkor lehet tovább gondolkozni vagy gyorsabban menni 100km/h nál:)

Link to comment
Megosztás:

Abba szerintem semmi bowden nincs. Fogaskoszorút mozgat a motor :D

http://www.stadigabi.com/images/spal_bowden.jpg

Ilyesmi van nekem mint amit linkeltem, csak nekem az egyik végén van a motor, a másik végén van az a szerkezet ami a fogas emelőszerkezetet hajtja egy fogaskeréken keresztül.

És ebbe van egy bovden, hogyis írjam le. Úgy néz ki, mint az úszómedencékbe az a elválasztó akármi ami a víz tetején van kifeszítve és közötte úsznak az úszók. Ahhoz hasonlít csak kicsibe. Ezt elég érdekesen magyaráztam el. :)

Link to comment
Megosztás:

http://www.stadigabi.com/images/spal_bowden.jpg

Ilyesmi van nekem mint amit linkeltem, csak nekem az egyik végén van a motor, a másik végén van az a szerkezet ami a fogas emelőszerkezetet hajtja egy fogaskeréken keresztül.

És ebbe van egy bovden, hogyis írjam le. Úgy néz ki, mint az úszómedencékbe az a elválasztó akármi ami a víz tetején van kifeszítve és közötte úsznak az úszók. Ahhoz hasonlít csak kicsibe. Ezt elég érdekesen magyaráztam el. :)

Értem :D Akkor vagy az van elfáradva, vagy a fogaskerék ami tekeri

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.