Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Nekem hasonló problémám van egy ideje. Kb. fél éve...

Csak nálam úgy jelentkezik, ha alacsony fordulatnál(1000 rpm) nyomok egy nagyobb gázt, akkor ránt párat. Ha finoman nyomom a gázt, akkor nincs gond.

Bár van amikor még 2000-es rpm-nél is produkálja...

Eddig gyertya hibára tippeltem. Az 1-es és 2-es hengernél másabb a gyertyák színe, ezért cseréltem mind a négyet. A jelenség pár km-ig nem jelentkezett, aztán szépen újra előjött. A következő nekem az injektor híd cseréje lenne, mert nagyon rég(évek óta) össze van cunderezve a 2-es henger gyertyája. Ez nekem injektor hibára utal... Bár igazából lehet olaj is. De akkor az egész gyertyát elborítaná a cucc, nem?

1-es henger:

PICT0001__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2-es henger:

PICT0002__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

locker nekem is hasonló probémám volt egyszer csak elkezdett rángatni bár nekem utána folyamatosan roszabbodott. Nekem a gyújtó trafó és a rotor adta meg magát. nem tudom a SE még forgóelosztos-e, de a trafó ha egy sötét helyen megnézed és láthatóan szikrákat ad ki magából az rég rossz. üzemanyagszürő mikor lett cseréve utoljára?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A közelmúltban furcsán viselkedett a kuplungom!

Kiengedés közben egy ponton mintha megszorult volna, majd egy pici ugrás után jött tovább föl.

Ezt körülbelül 8-10-szer csinálta.

Próbáltam álló motornál kicsit megpumpálni és akkor kattogó hangot hallottam.

Utána beállt, most rendesen működik.

Van ebben valami bowden feszítő mechanizmus?

Szerelő haver megnézte, megzsírozta a bowdent, nem látott rajta semmit.

Mi lehetett a bibi?

Link to comment
Megosztás:

locker nekem is hasonló probémám volt egyszer csak elkezdett rángatni bár nekem utána folyamatosan roszabbodott. Nekem a gyújtó trafó és a rotor adta meg magát. nem tudom a SE még forgóelosztos-e, de a trafó ha egy sötét helyen megnézed és láthatóan szikrákat ad ki magából az rég rossz. üzemanyagszürő mikor lett cseréve utoljára?

SE elektromos vezérlésű gyújtással van, az üza szűrőt nem emléxem, hogy cseréltem volna eddig.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A közelmúltban furcsán viselkedett a kuplungom!

Kiengedés közben egy ponton mintha megszorult volna, majd egy pici ugrás után jött tovább föl.

Ezt körülbelül 8-10-szer csinálta.

Próbáltam álló motornál kicsit megpumpálni és akkor kattogó hangot hallottam.

Utána beállt, most rendesen működik.

Van ebben valami bowden feszítő mechanizmus?

Szerelő haver megnézte, megzsírozta a bowdent, nem látott rajta semmit.

Mi lehetett a bibi?

Nem automatikus feszítésű racsnis a kuplung?

Link to comment
Megosztás:

Nem automatikus feszítésű racsnis a kuplung?

Nem, csak a váltó feletti csavarral lehet állítani, lehet kezd kiszőrösödni a bowden ahol bent van a gégecsőben. Én azt mondom cserélni kellene a bowdent ha teljesen biztos hogy az kattog és nem maga a szerkezet a váltóban. Haza lehet menni kuplung nélkül is, ha elszakad a bowden,de eléggé ciki nagy forgaloban. A kuplungpedálnál is van egy rugó arra is rá lehet nézni hátha eltörött.

Link to comment
Megosztás:

Üdv !

1:

Ha elfolyik a hűtőviz az autóból/ kb 5 óra alatt 1-1,5 liter/ és nincs a kocsi alatt akkor az egyértelműen arra utal hogy hengerfejes?

Füst nincs,olaj tiszta a beöntönél..viszont mintha a motornak erősebb lenne a hangja..

2: Tudtok egy korrekt,hozzáértő szerelőt ajánlani Győrben vagy a környéken? X1.7dtl

köszi

Link to comment
Megosztás:

Üdv !

1:

Ha elfolyik a hűtőviz az autóból/ kb 5 óra alatt 1-1,5 liter/ és nincs a kocsi alatt akkor az egyértelműen arra utal hogy hengerfejes?

Füst nincs,olaj tiszta a beöntönél..viszont mintha a motornak erősebb lenne a hangja..

2: Tudtok egy korrekt,hozzáértő szerelőt ajánlani Győrben vagy a környéken? X1.7dtl

köszi

lehet vízpumpa is, illetve annak a tömítése.

Link to comment
Megosztás:

Üdv !

1:

Ha elfolyik a hűtőviz az autóból/ kb 5 óra alatt 1-1,5 liter/ és nincs a kocsi alatt akkor az egyértelműen arra utal hogy hengerfejes?

Füst nincs,olaj tiszta a beöntönél..viszont mintha a motornak erősebb lenne a hangja..

2: Tudtok egy korrekt,hozzáértő szerelőt ajánlani Győrben vagy a környéken? X1.7dtl

köszi

Ha valahol egy egész picit ereszt, és csak melegen, nyomás alatt enged, akkor simán el tudja nyomni úgy a vizet, hogy ami kijön, az azonnal el is párolog :rolleyes: meleg motornál sasold meg a hűtőt, nincs -e valahol egy kis vízcsepp, illetve a csövek tövében, a bilincsnél szoktak még olyan "bevágódások" lenni, ahol utána ereszthet. Tapizd meg őket, nem vizes -e valahol. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ha valahol egy egész picit ereszt, és csak melegen, nyomás alatt enged, akkor simán el tudja nyomni úgy a vizet, hogy ami kijön, az azonnal el is párolog :rolleyes: meleg motornál sasold meg a hűtőt, nincs -e valahol egy kis vízcsepp, illetve a csövek tövében, a bilincsnél szoktak még olyan "bevágódások" lenni, ahol utána ereszthet. Tapizd meg őket, nem vizes -e valahol. :rolleyes:

Én az ex-dieselünknél úgy találtam meg a lyukat, hogy álló helyben addig melegítettem a motort, amíg már majdnem a venti is beindult, akkor kezdett el egy injekciós tűnyi kis spriccelés jelentkezni a hűtőn.

Link to comment
Megosztás:

Én az ex-dieselünknél úgy találtam meg a lyukat, hogy álló helyben addig melegítettem a motort, amíg már majdnem a venti is beindult, akkor kezdett el egy injekciós tűnyi kis spriccelés jelentkezni a hűtőn.

egen, például így tud folyni, anélkül, hogy nyomot hagyna :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1995-ös 1,4 GL F Astrám van. Kérdésem: a légszűrőnek és pollenszűrőnek mennyi az ajánlott csereciklusa?

Második autó, tehát (már) nincs agyonhasználva, nagyjából 4000-4500 km-t megyünk vele évente, főként városi használattal (nagyvárostól kb. 10 km-re lakunk egy faluban), átlagos, aszfaltos utakon.

Előre is köszi!

Boczus

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 1995-ös 1,4 GL F Astrám van. Kérdésem: a légszűrőnek és pollenszűrőnek mennyi az ajánlott csereciklusa? Második autó, tehát (már) nincs agyonhasználva, nagyjából 4000-4500 km-t megyünk vele évente, főként városi használattal (nagyvárostól kb. 10 km-re lakunk egy faluban), átlagos, aszfaltos utakon. Előre is köszi! Boczus

Nem tudom, van-e hivatalos előírás erre, én pl. az olajcserével együtt szoktam a légszűrőt cserélni, pollenszűrőt meg pár évente.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, van-e hivatalos előírás erre, én pl. az olajcserével együtt szoktam a légszűrőt cserélni, pollenszűrőt meg pár évente.

Én is igazából nem számottevő érték a eltömődött légszűrővel a kocsi többet eszik úgyis visszahozza az árát, a régi pollenszűrővel meg párásodik mint állat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1995-ös 1,4 GL F Astrám van. Kérdésem: a légszűrőnek és pollenszűrőnek mennyi az ajánlott csereciklusa?

Második autó, tehát (már) nincs agyonhasználva, nagyjából 4000-4500 km-t megyünk vele évente, főként városi használattal (nagyvárostól kb. 10 km-re lakunk egy faluban), átlagos, aszfaltos utakon.

Előre is köszi!

Boczus

Én is pontosan ilyen körülmények között használom és 10 ezrenként az olajjal, olajszűrővel együtt cserélem a lég és a pollenszűrőt is. Na lehet, hogy egy hónappal eltolva, hogy ne egyszerre jelentkezzen a költség...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1995-ös 1,4 GL F Astrám van. Kérdésem: a légszűrőnek és pollenszűrőnek mennyi az ajánlott csereciklusa?

Második autó, tehát (már) nincs agyonhasználva, nagyjából 4000-4500 km-t megyünk vele évente, főként városi használattal (nagyvárostól kb. 10 km-re lakunk egy faluban), átlagos, aszfaltos utakon.

Előre is köszi!

Boczus

Én légszűrőt olajcserekor (10ezrenként), pollenszűrőt mindig az őszi esős idő beállta előtt cserélem. Olyankor, ha el van porosodva, nagyon fog párásodni...

Link to comment
Megosztás:

Én is pontosan ilyen körülmények között használom és 10 ezrenként az olajjal, olajszűrővel együtt cserélem a lég és a pollenszűrőt is. Na lehet, hogy egy hónappal eltolva, hogy ne egyszerre jelentkezzen a költség...

Évente le kell lecserélni a motorolajat szűrővel együtt ha nincs is meg a 10000km
Link to comment
Megosztás:

Kiváló !

szinte biztosra veszem....

Vedd le a fékolaj tartály kupkját, tisztítsd ki belülről féktisztítóval, a csatlakozó pöckeit pedig kicsit kapard meg csavarhúzóval és fújd be kontakt sprével.

Nekem emiatt villogott nem a kézifékkar visszajelzőjétől. Üdv

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.