Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

A vízhőfok folyamatosan sétálgat. Minden autónál, teljesen normális. Amíg a ventilátor visszanyomja, és nem üt bele a piros mezőbe, addig nem kell foglalkozni vele. Sajnos a folyamatos visszajelzést adó mutatók régen kihaltak, és a maiak kb 3 állást mutatnak, hogy : csont hideg / 90 / fölforrt. Ennél még lehet látni a hőmérséklet ingadozását. Látod mikor nyit a termosztát, látod hol kapcsolt be a ventilátor, látod hol kapcsolt ki. Az értékeket ne akard celsiusra megmondani róla, amikor a műszer szerint 90, az simán lehet vagy 82 se, és a piros mező alja is még 100 alatt van. A mutató mozgása sokkal többet jelent, mint az, hogy éppen milyen számra mutat.

Megnyugodtam. Danke sőn! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ha én lehúznám az alapjáratit, azonnal dobná a hibalámpát és nem a körülményekhez viszonyítva vezérelné az ECU a motort. Tehát vészprogramszerűség.

A kitakarítással ártani nem árthatsz.

Hacsak nem az a problémád, hogy 1 és 2-ben alapjáraton szaggat, lefulladós a motor, 3-4-ben nem.

igen pont ez az enyémmel is a baj 1-2 ben szaggat leakarfulaldni 3-4ben nem

Link to comment
Megosztás:

sziasztok kitisztítottam az alapjárati motort viszont amit észre vettem két cső egy vékonyabb ami a levegőszűrőhöz megy nem a kék hanem a fekete ez elvolt törve és Így nem csatlakozott , valamint a szénszűrő cső ami megy a karburátorhoz vége elvolt repedve és onnan is gondolom fals levegőt szívott be/ lecseréltem mind a két csövet/, kipróbáltam már jobb egy fokkal, de amikor 2esbe vagyok és nyomok egy kövéret akkor nem indul meg egyből hanem olyan mintha több üzemanyagot kapna és fullad de utána megindul.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Széthullott a generátorom, csapágyas lett.... csapágyboltba elég ha veszek valami márkás (pl:SKF) csapágyat bele vagy ebbe valami speckó kell??

SKF-et nem vennék. Inkább Japán Toyo márkát. Lényeg, hogy a nagy fordulatot bírja, de ha elmondod, hogy generátorba kell, akkor szerintem tudni fogja az eladó, hogy milyen kell. Ha ért hozzá.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

SKF-et nem vennék. Inkább Japán Toyo márkát. Lényeg, hogy a nagy fordulatot bírja, de ha elmondod, hogy generátorba kell, akkor szerintem tudni fogja az eladó, hogy milyen kell. Ha ért hozzá.

C3-as illesztésű, ha jól emléxem, ami a nagyfordulatú gépekbe kell.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok kitisztítottam az alapjárati motort viszont amit észre vettem két cső egy vékonyabb ami a levegőszűrőhöz megy nem a kék hanem a fekete ez elvolt törve és Így nem csatlakozott , valamint a szénszűrő cső ami megy a karburátorhoz vége elvolt repedve és onnan is gondolom fals levegőt szívott be/ lecseréltem mind a két csövet/, kipróbáltam már jobb egy fokkal, de amikor 2esbe vagyok és nyomok egy kövéret akkor nem indul meg egyből hanem olyan mintha több üzemanyagot kapna és fullad de utána megindul.

Volt itt, akinek az előgyújtás beállítása hozott javulást ezen a téren, persze ha hagyományos elosztós a gyújtásod. Nem volt leszedve mostanában az elosztó?

Link to comment
Megosztás:

Volt itt, akinek az előgyújtás beállítása hozott javulást ezen a téren, persze ha hagyományos elosztós a gyújtásod. Nem volt leszedve mostanában az elosztó?

hengerfej felújítás volt, és most nem ott van a gyújtás ahol előtte volt / cserélve lettek gyertyák ,gyújtókábel,gyújtáselosztó fedél,de mondjuk akkor is csinálta amikor még a régi helyén volt a gyújtásom/hengerfej felujítás előtt, de ezt megfogadom ,nem tudtok Soroksár közelében aki csinál gyújtás beállítást és reális áron:)

Link to comment
Megosztás:

SKF-et nem vennék. Inkább Japán Toyo márkát. Lényeg, hogy a nagy fordulatot bírja, de ha elmondod, hogy generátorba kell, akkor szerintem tudni fogja az eladó, hogy milyen kell. Ha ért hozzá.

Toyo az gumimárka lesz,Koyo a csapágy,az én generátoromba is az került

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Széthullott a generátorom, csapágyas lett.... csapágyboltba elég ha veszek valami márkás (pl:SKF) csapágyat bele vagy ebbe valami speckó kell??

nemtom milyen generátorod, meg melyik csapágy, de gondolom a hátsó

nekem a Delco-ba NTN volt és az is került bele:

http://www.taylor.hu/astra/generator/osszeszereles/IMG_0022.JPG innét: http://www.confidenza.hu/, ~1500HUF

és igen C3as ami hidegen "lötyög" és meleg lesz passzentos

meg azt javallom, ha már arra jársz, cseréj szénkefét

mennyi volt abban a generátorban?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egy ismerősömnek a következő gondja van a 1.6-s F Astrájával:

A probléma úgy kezdődött, hogy hidegen csak három henger ment, amíg a motor el nem érte az üzemi hőfokot. És persze alapjáraton leállt a motor.

Elvitte valami "szakihoz", aki valamit mókolt a gyertyával. Persze rosszabb lett a helyzet.

Mostmár még üzemmelegen is lefullad és az autó nem képes 40-nél többel menni.

Valakinek van ötlete, hogy mi lehet a gond?

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egy ismerősömnek a következő gondja van a 1.6-s F Astrájával:

A probléma úgy kezdődött, hogy hidegen csak három henger ment, amíg a motor el nem érte az üzemi hőfokot. És persze alapjáraton leállt a motor.

Elvitte valami "szakihoz", aki valamit mókolt a gyertyával. Persze rosszabb lett a helyzet.

Mostmár még üzemmelegen is lefullad és az autó nem képes 40-nél többel menni.

Valakinek van ötlete, hogy mi lehet a gond?

Előre is köszi.

Ha két helyre írod be a problémát, az elég nagy butaság, mivel nem vagy opelklub tag, így már csak 3 hozzászólást írhatsz a mai nap. :D

Link to comment
Megosztás:

hengerfej felújítás volt, és most nem ott van a gyújtás ahol előtte volt / cserélve lettek gyertyák ,gyújtókábel,gyújtáselosztó fedél,de mondjuk akkor is csinálta amikor még a régi helyén volt a gyújtásom/hengerfej felujítás előtt, de ezt megfogadom ,nem tudtok Soroksár közelében aki csinál gyújtás beállítást és reális áron:)

Őket szokták javasolni:

http://wesziautoszerviz.5mp.eu/web.php?a=wesziautoszerviz&o=G4vxU38Q_0

Link to comment
Megosztás:

150ezer km :) multkor elkopott tökig a szénkefém, nem is volt töltésem már, épp hogy haza értem, kicseréltem egy másik használtra amin fél centivel nagyobb volt még a szén, 1 honap után most az is el kezdett ciceregni -.-

nemtom milyen generátorod, meg melyik csapágy, de gondolom a hátsó

nekem a Delco-ba NTN volt és az is került bele:

http://www.taylor.hu/astra/generator/osszeszereles/IMG_0022.JPG innét: http://www.confidenza.hu/, ~1500HUF

és igen C3as ami hidegen "lötyög" és meleg lesz passzentos

meg azt javallom, ha már arra jársz, cseréj szénkefét

mennyi volt abban a generátorban?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opelocskám sántítani kezdett a féltengelyére((

Mit javasoltok, bontott gyári 10ezerért (nekem húzósnak tűnik, habár ez a bontós sosem volt szívbajos árak tekintetében) vagy Bárdiból után gyártott 5600-ért?

Esetleg valakinek elfekvőben számomra is elfogadható összegért? (ABS mentes típus)

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opelocskám sántítani kezdett a féltengelyére((

Mit javasoltok, bontott gyári 10ezerért (nekem húzósnak tűnik, habár ez a bontós sosem volt szívbajos árak tekintetében) vagy Bárdiból után gyártott 5600-ért?

Esetleg valakinek elfekvőben számomra is elfogadható összegért? (ABS mentes típus)

Köszi!

Én 5 ezerért vettem bontottat, de gondolom csak a külső csukló beteg, lehet csak az cserélni újra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Pollenszűrő csere közben vettem észre két dolgot amit nem tudok, hogy mi. Egyik egy pici vákuumcső szerű ami a pollenszűrő házba csatlakozik, a másik pedig a takaró műanyag alatt lévő kis kör alakú valami amiből négy cső ágazik le. Mik ezek? :D

A pici vákumcső a pollenszűrőnél a belső kerigtetés ki-bekapcsolásáért felel. At ufó meg a tankszellőztetés része.

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Asszony C Corsájával kapcsolatban lenne problémám, de az a fórum halott és ez a rész ugyanaz minden autónál hát itt teszem fel a kérdést.

A következőt tapasztlaom:

kb70km/h felett ha gázt adok rázkódik kissé az autó, ha csak gurulok semmi. A rákódás jelentkezik néha jobb kanyarban terhelve alacsonyabb sebességnél is.

Először gumi centír hibára gondoltam, de mivel a vadi új téli gumikkal is megmaradt a probléma ezt elvetettem.

Ezután kiderül az egyik motortartó bak szakadt -> csere ->probléma maradt

Kiderült a bal tányérszilent is szakadt ->csere->probléma maradt

Most a féltengely a gyanusított. Az egyik csuklóról feltehetően korábbi tulajnál lejött a gumiharang amit visszamókolt, de a zsírt kicsit engedi ki. Egyébként a féltengely nem tűnik kotyogósnak és nincs is hangja kanyarban. Ettől függetlenül lehet esélyes, hogy ettől csinálja?

Link to comment
Megosztás:

Van három cső, ami a szűrőre megy rá. Egy az elektromos szelepre, egy hátra a tankra pontosabban a betöltőcsövön lévő dobozkába, a harmadik pedig lelóg a bölcső mellett egy tölcsérrel. A bölcső mellettivel ne foglalkozz, a másik kettőt elvágod és összetoldod.

Na megcsináltam ezt a mutatványt. A tanktól jövő csövet összekötöttem a szelepre menő csővel. A végeredmény az lett, hogy kb 3 perc járatás után frankón összeszívta a tankomat. Mit b...tam el?

Link to comment
Megosztás:

Na megcsináltam ezt a mutatványt. A tanktól jövő csövet összekötöttem a szelepre menő csővel. A végeredmény az lett, hogy kb 3 perc járatás után frankón összeszívta a tankomat. Mit b...tam el?

Hát valószinűleg azt hogy azon a csövön ahol a benzin kiszivása után maradt hiányzó "teret" levegővel kellett volna pótolni ott kapot még egy kis vákumot a tank a motortól.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.