Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Nagy vagy Zotya! Merthogy ugye nem adod fel... :D Nekem a hőpajzs (lézerpajzs :icon1:) esett rá a hátsódobra, nem értettem először mi az a hangzavar.

Ápropó, én meg zár-lamellázgattam ma egyet. Szörnyen büszke voltam magamra, mert 3 lamella helycserével és a régi zárból 2 kilopásával reszelés nélkül megoldódott a dolog. A jobb1 már nyílik a slusszkulccsal, hátravan az úrvezetői bejárat, meg a szatyor-gate hátul. :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Valaki már megelőzött a katalizátorból csak ki kellett ütni a 8-as csavart már kifúrták nekem. :D Most nézegettem a porbeles drót árakat ugye elfogyott Győrben üzletben vettem 9 ezerért 40dekát, neten meg 5000-ért van 90 deka. http://g-tatools.hu/index.php/search?keyword=porbeles&limitstart=0&option=com_virtuemart&view=categoryAzért nagyon nem mindegy még a psotaköltséggel is. Amúgy szerintem nem veszek másik dobot ez sem bírta 2 évig sem, kivágom a kirohadt részt és hajlítok 1.5-ös lemezből rá új palástot. Amúgy most hogy a nagyja rozsdát kiöntöttem a dobból mintha jobban is menne. :icon1:

Azért a pénzért amit drótra költöttél, már kaptál volna egy új középdobot csővel együtt és még a pénzedből maradt volna is. :omg: Az én középső dobom amit erre a kocsira először vettem, 6 évig tartott. Tavaly kapta tőlem a másodikat. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Nagy vagy Zotya! Merthogy ugye nem adod fel... :D Nekem a hőpajzs (lézerpajzs :icon1:) esett rá a hátsódobra, nem értettem először mi az a hangzavar.

Ápropó, én meg zár-lamellázgattam ma egyet. Szörnyen büszke voltam magamra, mert 3 lamella helycserével és a régi zárból 2 kilopásával reszelés nélkül megoldódott a dolog. A jobb1 már nyílik a slusszkulccsal, hátravan az úrvezetői bejárat, meg a szatyor-gate hátul. :smartass:

Hát ugye esik szétt minden...alakul a zárazás látom. :D

Azért a pénzért amit drótra költöttél, már kaptál volna egy új középdobot csővel együtt és még a pénzedből maradt volna is. :omg: Az én középső dobom amit erre a kocsira először vettem, 6 évig tartott. Tavaly kapta tőlem a másodikat. :icon1:

Na jó a drótot nem csak ide használtam alapból a bódét renoválom vele. Például ujra építettem vele a két felső rugótányért csak azt 2X10 ezerért kaptam volna. De most ahogy olvasom a leírásokat a hátsó rohad legtöbbet aztán a középső mert ugye ott hamar kiszárad a melegtől hátul már nem. A középső dob nálam már 5 éves nem tudom mikor lett rárakva de hátsóból ez már a második.

Link to comment
Megosztás:

Hát ugye esik szétt minden...alakul a zárazás látom. :D

Na jó a drótot nem csak ide használtam alapból a bódét renoválom vele. Például ujra építettem vele a két felső rugótányért csak azt 2X10 ezerért kaptam volna. De most ahogy olvasom a leírásokat a hátsó rohad legtöbbet aztán a középső mert ugye ott hamar kiszárad a melegtől hátul már nem. A középső dob nálam már 5 éves nem tudom mikor lett rárakva de hátsóból ez már a második.

10-ből a rugótányérokat leszedtük, kijavították nekem fölötte a nyúlványt, vettem 2 új tányért és még át is alakítottuk őket, hogy lejjebb tudjon menni a s.gge :D A mostani dobokat viszont hagyjuk... szemétből hajtogatják, 2-3 év alatt széthullik a kínaitól a Bosalig mind. A Zafiráról fél éve hullott le kompletten a 2 éves Bosal. Kipuffossal beszélgettem kicsit, kérdeztem tőle milyen dobot kéne tenni, ami nem hullik le 3 év múlva. Asszondta csináltassak savállóból valahol egy halk sportdobot... :lol: Volt nála a műhelyben fölboncolva, egy régi oldszkúl dob, egy új ócó-ócó, meg egy új drágadenagyonnevevan. A két utóbbi ugyan abból az alufóliából volt, mindenhol hajtogatva, csak egyik másik pontja, kicsit igényesebben nézett ki a drágának. A régi durván 3x olyan vastag lemezből, hegesztve, festve...

Link to comment
Megosztás:

10-ből a rugótányérokat leszedtük, kijavították nekem fölötte a nyúlványt, vettem 2 új tányért és még át is alakítottuk őket, hogy lejjebb tudjon menni a s.gge :D A mostani dobokat viszont hagyjuk... szemétből hajtogatják, 2-3 év alatt széthullik a kínaitól a Bosalig mind. A Zafiráról fél éve hullott le kompletten a 2 éves Bosal. Kipuffossal beszélgettem kicsit, kérdeztem tőle milyen dobot kéne tenni, ami nem hullik le 3 év múlva. Asszondta csináltassak savállóból valahol egy halk sportdobot... :lol: Volt nála a műhelyben fölboncolva, egy régi oldszkúl dob, egy új ócó-ócó, meg egy új drágadenagyonnevevan. A két utóbbi ugyan abból az alufóliából volt, mindenhol hajtogatva, csak egyik másik pontja, kicsit igényesebben nézett ki a drágának. A régi durván 3x olyan vastag lemezből, hegesztve, festve...

Nekem is szétrohadt 2 év alatt a Bosal és cserébe még hangos is volt új kora óta, úgyhogy legutóbb a legolcsóbbat kapta (Sigam). Gondolom 2 évet ez is kibír. Amúgy meg sokkal csendesebb, mint a drágább Bosal.

Link to comment
Megosztás:

10-ből a rugótányérokat leszedtük, kijavították nekem fölötte a nyúlványt, vettem 2 új tányért és még át is alakítottuk őket, hogy lejjebb tudjon menni a s.gge :D A mostani dobokat viszont hagyjuk... szemétből hajtogatják, 2-3 év alatt széthullik a kínaitól a Bosalig mind. A Zafiráról fél éve hullott le kompletten a 2 éves Bosal. Kipuffossal beszélgettem kicsit, kérdeztem tőle milyen dobot kéne tenni, ami nem hullik le 3 év múlva. Asszondta csináltassak savállóból valahol egy halk sportdobot... :lol: Volt nála a műhelyben fölboncolva, egy régi oldszkúl dob, egy új ócó-ócó, meg egy új drágadenagyonnevevan. A két utóbbi ugyan abból az alufóliából volt, mindenhol hajtogatva, csak egyik másik pontja, kicsit igényesebben nézett ki a drágának. A régi durván 3x olyan vastag lemezből, hegesztve, festve...

Alapból nem a lemez rohadt el hanem a hegesztéstől indult ki a rozsda...most azért nem veszek másikat 10 ezerért se, hogy ugyanezt csinálja 2 év múlva inkább ezt csinálom meg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. A hátsó üvegen az egyik üvegszálat ügyesen elvágtam sniccerrel "dekorálás" közben. :omg: Az az egy szál nem fűt/párátlanít. Van az áramvezető ragasztónál valami egyszerűbb/olcsóbb megoldás? A ragasztó 2000 Ft és ezt már pont sajnálom rákölteni a szerkezetre :D Köszi, Csaba

A lesz.rás egy egész olcsó megoldás :D Én kompletten leszedtem az üvegről mindet. Sokkal egyszerűbb volt fóliázni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. A hátsó üvegen az egyik üvegszálat ügyesen elvágtam sniccerrel "dekorálás" közben. :omg: Az az egy szál nem fűt/párátlanít. Van az áramvezető ragasztónál valami egyszerűbb/olcsóbb megoldás? A ragasztó 2000 Ft és ezt már pont sajnálom rákölteni a szerkezetre :D Köszi, Csaba

Nincs más megoldás, és ez a ragasztó még egész olcsó én 3ezer felett láttam.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

Azon járatom az agyam, most hogy már egy kulccsal nyílik (szinte ;)) minden ajtó, "lettek" hátul fejtámlák, lassan pótolva lesz minden korábban "elhagyott" alkatrész, hogy...

Rakott már valaki Astra Caravanba visszacsévélődő csomagtér-rolót? Vajon milyen típusé menne bele megbontva és méretre szabva? Vagy hogy miből tudnám a meglévőt visszacsévélésre szoktatni, persze úgy, hogy ugye ne is lógjon középen. Pl. övfeszítő pár és valami tengely... És hát persze kivehető kivitelben! :D Látott már valaki ilyesmit?

Köszi, Csaba

Link to comment
Megosztás:

EGR szelep le van már zárva? :P

Sziasztok.

X14XE (1996.04. havi Ecotec 16V) motoron hol keressem az EGR-szelepet? Csak hogy nehogy valami mást szedjek le, aztán legózzak fél éjszaka...

A másik: mért nem találom én ezt a motorkódot a javítási kézikönyvekben? Az X16XE(L) pl. rendszeresen említésre kerül, meg még egy pár, de ez sehol.

Köszi, Cs

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Azon járatom az agyam, most hogy már egy kulccsal nyílik (szinte ;)) minden ajtó, "lettek" hátul fejtámlák, lassan pótolva lesz minden korábban "elhagyott" alkatrész, hogy...

Rakott már valaki Astra Caravanba visszacsévélődő csomagtér-rolót? Vajon milyen típusé menne bele megbontva és méretre szabva? Vagy hogy miből tudnám a meglévőt visszacsévélésre szoktatni, persze úgy, hogy ugye ne is lógjon középen. Pl. övfeszítő pár és valami tengely... És hát persze kivehető kivitelben! :D Látott már valaki ilyesmit?

Köszi, Csaba

Egyszerűbb, ha egy már meglévőt alakítasz át az astrába, mint legyártani valamikből. Az övfeszítővel meg egyszer lehetne visszahúzni, igaz, akkor qrvagyorsan :D A Zafirában pl.: komplett, kipattintható egységként ez benne van, azt egyszerűbb lenne áttenni. Egyszer majdnem elkezdtem én is, de aztán rájöttem, hogy nekem az mégse kell :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egyszerűbb, ha egy már meglévőt alakítasz át az astrába, mint legyártani valamikből. Az övfeszítővel meg egyszer lehetne visszahúzni, igaz, akkor qrvagyorsan :D A Zafirában pl.: komplett, kipattintható egységként ez benne van, azt egyszerűbb lenne áttenni. Egyszer majdnem elkezdtem én is, de aztán rájöttem, hogy nekem az mégse kell :lol:

Egy kérés: amikor legközelebb találkozol a Zafirával, lemérnéd, hogy milyen széles- és hosszú az a roló? Omegába jó lehet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

X14XE (1996.04. havi Ecotec 16V) motoron hol keressem az EGR-szelepet? Csak hogy nehogy valami mást szedjek le, aztán legózzak fél éjszaka...

A másik: mért nem találom én ezt a motorkódot a javítási kézikönyvekben? Az X16XE(L) pl. rendszeresen említésre kerül, meg még egy pár, de ez sehol.

Köszi, Cs

Ha szemben állsz a kocsival, akkor a motor jobb oldalán, jól látható helyen, a gyújtókábelek "forrásánál" találod meg. Egy hengeres fém darab. Le kell venni a motortakaró műanyagot és akkor férsz hozzá.

Így néz ki:

http://www.wrcauto.hu/files/egr-szelep-opel-astra-vectra-zafira-1.4-1.4-16v-1.6-1.6-16v.jpg

Sajnos a javítási kézikönyvben valóban nincs benne ez a "hibrid" motor. Én sokszor az 1,6-os alapján javítgatok. Pölö a vezérműszíj cserét is az alapján csináltam és csinálom.

Link to comment
Megosztás:

Ha szemben állsz a kocsival, akkor a motor jobb oldalán, jól látható helyen, a gyújtókábelek "forrásánál" találod meg. Egy hengeres fém darab. Le kell venni a motortakaró műanyagot és akkor férsz hozzá.

Így néz ki:

http://www.wrcauto.hu/files/egr-szelep-opel-astra-vectra-zafira-1.4-1.4-16v-1.6-1.6-16v.jpg

Sajnos a javítási kézikönyvben valóban nincs benne ez a "hibrid" motor. Én sokszor az 1,6-os alapján javítgatok. Pölö a vezérműszíj cserét is az alapján csináltam és csinálom.

Köszi, szombaton kipucolom az EGR-t, ha sikerül.

Mért "hibrid" az X14XE?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, szombaton kipucolom az EGR-t, ha sikerül.

Mért "hibrid" az X14XE?

Csak én nevezem annak, mert majdnem olyan mint az 1,6-os, de még sem. A Corsa és a Tigra 1,4 Ecotec-re is csak hasonlít, de sok dolog nem ott és nem úgy van elhelyezve...

Ja és kipucol és lezár. Ez a jó sorrend... :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv itt (is).nem tudom, melyik témába írhatnám, tehát jöjjön ide. az autóban nyári szélvédőmosó folyadék van, ami nem rég lett bele töltve. Létezhet az, h így, 10-15 fokos átlaghőmérséklet mellett is besűrűsödhet, vagy kipárolog belőle valami? Hígíthatom valamivel, vagy cseréljem le télire?

Link to comment
Megosztás:

Üdv itt (is).nem tudom, melyik témába írhatnám, tehát jöjjön ide. az autóban nyári szélvédőmosó folyadék van, ami nem rég lett bele töltve. Létezhet az, h így, 10-15 fokos átlaghőmérséklet mellett is besűrűsödhet, vagy kipárolog belőle valami? Hígíthatom valamivel, vagy cseréljem le télire?

Elméletileg az nem buggyan meg vagy ha igen max büdös lesz de szerintem nem sűrüsödik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.