Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Hát ha korrodált az AC-csati okozhat menet közbeni leállást, ilyenkor figyelni kell, ha utána indítózol és nem indul, gyújtásra hallani-e a zúgását. Nem azonnal kell megpróbálni hanem úgy leállás után fél percel, mert gyors egymás utáni gyújtás levétel-ráadáskor amúgy sem indul el a pumpa. Rossz kipufogó nem hiszem hogy közrejátszik, ha annyira el elenne dugulva akkor egyáltalán nem járna a motor vagy nagy gázra fulladna vissza. A vízhőfok jeladót meg ki kell mérni multiméterrel.

Hát kezdek megőrűlni úgy nézett ki jó a kocsi,ac pumpa ki lett cserélve tegnap elmentünk vásárolni odáig minden rendben volt,bevásároltunk bepakoltam na indulás erre már megint nem indult be.Azt hittem agyvérzést kapok,vártunk egy kicsit gondoltam megint ac lehet vagy mi a fene hát vadi új,pár indítózás után beindult de ugyanazokat a hibákat produkálta mentünk vagy 50 métert és menet közben megint leállt.Akkor megint kicsit vártunk újból indítózgatás ismét beindult de megint megállt 50 méter után.Ami érdekes hogy menet közben mikor leáll és még rendesen gurul a kocsi akkor még próbáltam azt hogy gyorsan kettesbe és gáz hátha beindul de semmi...Hívhattam egy taxit ráadásul az eső is esett cuccokat átraktam meg az asszonyt és a gyereket kocsi lezár otthagy.Ma elmentem próbáltam beindítani de csak forgatja és semmi azt is próbáltam,hogy beültem becsuktam az ajtót,hogy csönd legyen és miközben elfordítottam a kulcsot füleltem hátra de én nem hallottam semmi hangot az AC felől.Benzin se lehet probléma mert a tank félig van,aksi is új.

Link to comment
Megosztás:

Hát kezdek megőrűlni úgy nézett ki jó a kocsi,ac pumpa ki lett cserélve tegnap elmentünk vásárolni odáig minden rendben volt,bevásároltunk bepakoltam na indulás erre már megint nem indult be.Azt hittem agyvérzést kapok,vártunk egy kicsit gondoltam megint ac lehet vagy mi a fene hát vadi új,pár indítózás után beindult de ugyanazokat a hibákat produkálta mentünk vagy 50 métert és menet közben megint leállt.Akkor megint kicsit vártunk újból indítózgatás ismét beindult de megint megállt 50 méter után.Ami érdekes hogy menet közben mikor leáll és még rendesen gurul a kocsi akkor még próbáltam azt hogy gyorsan kettesbe és gáz hátha beindul de semmi...Hívhattam egy taxit ráadásul az eső is esett cuccokat átraktam meg az asszonyt és a gyereket kocsi lezár otthagy.Ma elmentem próbáltam beindítani de csak forgatja és semmi azt is próbáltam,hogy beültem becsuktam az ajtót,hogy csönd legyen és miközben elfordítottam a kulcsot füleltem hátra de én nem hallottam semmi hangot az AC felől.Benzin se lehet probléma mert a tank félig van,aksi is új.

Hát elméletileg az új AC is lehet rossz, de azért mielőtt reklamálsz miatta, ellenőrizd a relét, meg azt is hogy kap-e áramot akár egy próbalámpával. Sedan-5 ajtósnál ha rádugsz egy izzót az AC-csatijára bentről egyedül is tudod nézni hogy világít-e mikor indítózol.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Helló mindenki!

Van egy jóóóó kérdésem :) autóm: astra f 1.8 x18xe (116LE).

a probléma a következő: időközönként ha a motor terheletlen (üresjárat - sem motorfék sem sebességben nincs) akkor leáll. hőmérséklettől függetlenül, stb stb.

ránézdem az OBD-re, hibakód a LÉGTÖMEGMÉRŐvel kapcsolatban volt. mi lehet a probléma?

amit biztosan tudok még, hogy a kipufugó csonk, a leömlő a blokkról az el van repedve. csereérett már. ez bezavarhatja a rendszert?

amúgy neten egy lengyel videót találtam, szinte valószínű hogy a hasonló problémával küzködik: http://www.youtube.com/watch?v=k62HloC_NxE

valakinek ötlet? főleg olyantól várnék választ aki esetleg tapasztalt ilyet már, vagy biztosra tudja. a lambdaszonda jó, a folytószelep is ki lett pucolva...

előre is köszi

sziasztok!

a már korábban említett problémára van valami használható ötletetek ami tuti tanács?

a lényeg tehát, hogy üresben a motor leáll néha, éppen ahogy kedvét tartja akkor, van hogy 1 hónapig nem csinálja, van hogy napi rendszerességgel.

kicseréltem az alapjárati motort, a jelenség megmaradt.

az OBD-t ma ismét rákötöm, de miután régen kiütöttem a LÉGTÖMEGMÉRŐs hibakódot, az azóta nem jött vissza (de már jó pár hónapja néztem utoljára).

Van egy "megtört" üzemanyagcsövem, van egy repedt öntvény kipuffogó-leömlő csonkom, azon kívül elméletileg minden okés. hol keressek és mit keressek?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

a már korábban említett problémára van valami használható ötletetek ami tuti tanács?

a lényeg tehát, hogy üresben a motor leáll néha, éppen ahogy kedvét tartja akkor, van hogy 1 hónapig nem csinálja, van hogy napi rendszerességgel.

kicseréltem az alapjárati motort, a jelenség megmaradt.

az OBD-t ma ismét rákötöm, de miután régen kiütöttem a LÉGTÖMEGMÉRŐs hibakódot, az azóta nem jött vissza (de már jó pár hónapja néztem utoljára).

Van egy "megtört" üzemanyagcsövem, van egy repedt öntvény kipuffogó-leömlő csonkom, azon kívül elméletileg minden okés. hol keressek és mit keressek?

Nem tudom hogy a repedt leömlő miatt nem mér-e hibás oxigénszintet a szonda....

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom hogy a repedt leömlő miatt nem mér-e hibás oxigénszintet a szonda....

én nem hiszem. a lambdaszonda jó értékeket mutat (naplóztam most hazafelé, miközben legalább 2x leállt a motor), és a 4.5voltos szonda az tuti jól működik. továbbá az a leömlő az akkor is a kipufogó oldalon van... most egyre gyanúsabb a légtömegmérő. legalábbis az ad furcsa jeleket, továbbá ismét van hibakód, P0100 - Légtömegmérő feszültség alacsony (02) - Nincs jelen.

itt a naplózás: http://filefeltolto.hu/letoltes/b1f15cf89c32c573/livedata_1997_astra-f_motor__x-18-xe_201403121749___.xlsx

Link to comment
Megosztás:

én nem hiszem. a lambdaszonda jó értékeket mutat (naplóztam most hazafelé, miközben legalább 2x leállt a motor), és a 4.5voltos szonda az tuti jól működik. továbbá az a leömlő az akkor is a kipufogó oldalon van... most egyre gyanúsabb a légtömegmérő. legalábbis az ad furcsa jeleket, továbbá ismét van hibakód, P0100 - Légtömegmérő feszültség alacsony (02) - Nincs jelen.

itt a naplózás: http://filefeltolto.hu/letoltes/b1f15cf89c32c573/livedata_1997_astra-f_motor__x-18-xe_201403121749___.xlsx

ma reggel lehúztam a légtömegmérőt, aztán a levegőhőmérséklet szenzort is (külön-külön), és a jelenség továbbra is fent állt. Így a légtömegmérő problémája kilőve? hisz ha lehúzom a csatiját, a computernek egy optimális középérteket kell adnia helyette. így van?

amikor leáll az autó, p0100-as hibakódra dobja a légtömegmérő alacsony feszültség-et -jelen van-. nyilván nem ez a hiba akkor, csak ezt érzékeli valami miatt.

FHP jeladó szintén nem lehet bajos, hisz be sem indulna az autó akkor. ugye?

feladom a leckét vagy feladom? :)

Link to comment
Megosztás:

ma reggel lehúztam a légtömegmérőt, aztán a levegőhőmérséklet szenzort is (külön-külön), és a jelenség továbbra is fent állt. Így a légtömegmérő problémája kilőve? hisz ha lehúzom a csatiját, a computernek egy optimális középérteket kell adnia helyette. így van?

amikor leáll az autó, p0100-as hibakódra dobja a légtömegmérő alacsony feszültség-et -jelen van-. nyilván nem ez a hiba akkor, csak ezt érzékeli valami miatt.

FHP jeladó szintén nem lehet bajos, hisz be sem indulna az autó akkor. ugye?

feladom a leckét vagy feladom? :)

Tudtommal úgy van hogy amelyik jeladó nélkül tud működni a motor az kap középértéket és müködik továbbra is lehúzott csatinál. a Felső holtpont jeladó szerintem sem ilyen hiszem a főtengely helyzetét nem tudja megsaccolni a motorvezérlő.

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal úgy van hogy amelyik jeladó nélkül tud működni a motor az kap középértéket és müködik továbbra is lehúzott csatinál. a Felső holtpont jeladó szerintem sem ilyen hiszem a főtengely helyzetét nem tudja megsaccolni a motorvezérlő.

ez tiszta, ezt csak azért írtam mert volt egy ilyen fülesem is (FHPjeladó) de azt kizárnám, amiatt amit írtam, hogy akkor nem indulna a motor... legalábbis időnként.

Link to comment
Megosztás:

Meg lehet csinálni egyedül, kényelmesen. És egyébként csak az eredeti mechanikát kell a helyére rakni és jó lesz. Max annyi a baj hogy a kar ami emeli az üveget általában el szokott csavarodni. Ha megigazítod, akkor minden a helyén lesz, de sztem felesleges bármit is kicserélni....

Köszönöm a segítséget,próbáltam annó én állítgatni mert régen a swiftemen is előfordult ilyen ott simán megigazítottam és jó is lett ezen hiába állítottam semmi csak még jobban félretolta azt tudtam csak elérni.Most egy olyan gonddal küzdök,hogy mivel nem volt időm a 3 műszakos meló miatt elvittem a szerelőhöz,hogy rakja bele kiderült mégse pont egyforma a kettő és azt mondta nem lehet belerakni mert nem egyformán állnak a motorok.Most ezt nem értem amit bele szeretnék rakni az is GM és astra f-ből van nem mindegy,hogy a csatlakozók merre állnak?A két képen nem biztos hogy pont mind a kettő bal első van a lényeget akartam csak mutatni,hogy nem pont úgy áll a csatlakozó.Erre ő is megpróbált a régin állítani mondta,hogy jó lesz most jól fog működni ez 2 napja volt kb 5-6x le fel húztam és ma már ugyanúgy teljesen félretolja ahoyg régen úgyhogy kézzel kell szórakoznom,hogy a helyére tegyem és úgy be lehet játszani.Nem értem,hogy e miatt nem lehetne belerakni?Jövő hétvégén ha lesz időm megpróbálnám kicserélni.Ja és a menetközbeni megállás is meg lett oldva azzal,hogy a gyújtáselosztót elektronikával együtt cserélte plusz ami az elosztóra ment csatlakozó azt is cserélte mert nagyon rossz állapotban volt.emel_k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget,próbáltam annó én állítgatni mert régen a swiftemen is előfordult ilyen ott simán megigazítottam és jó is lett ezen hiába állítottam semmi csak még jobban félretolta azt tudtam csak elérni.Most egy olyan gonddal küzdök,hogy mivel nem volt időm a 3 műszakos meló miatt elvittem a szerelőhöz,hogy rakja bele kiderült mégse pont egyforma a kettő és azt mondta nem lehet belerakni mert nem egyformán állnak a motorok.Most ezt nem értem amit bele szeretnék rakni az is GM és astra f-ből van nem mindegy,hogy a csatlakozók merre állnak?A két képen nem biztos hogy pont mind a kettő bal első van a lényeget akartam csak mutatni,hogy nem pont úgy áll a csatlakozó.Erre ő is megpróbált a régin állítani mondta,hogy jó lesz most jól fog működni ez 2 napja volt kb 5-6x le fel húztam és ma már ugyanúgy teljesen félretolja ahoyg régen úgyhogy kézzel kell szórakoznom,hogy a helyére tegyem és úgy be lehet játszani.Nem értem,hogy e miatt nem lehetne belerakni?Jövő hétvégén ha lesz időm megpróbálnám kicserélni.Ja és a menetközbeni megállás is meg lett oldva azzal,hogy a gyújtáselosztót elektronikával együtt cserélte plusz ami az elosztóra ment csatlakozó azt is cserélte mert nagyon rossz állapotban volt.

Hogy merre néz a csati, az mindegy. Az a nem mindegy, hogy sima, vagy komfort elektronikás, hogy 4/5 vagy 3 ajtós-e a kocsi, és hogy biztosan Astrába való-e a szerkezet.

Amúgy mit jelent az, hogy félretol? Hogyan?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hogy merre néz a csati, az mindegy. Az a nem mindegy, hogy sima, vagy komfort elektronikás, hogy 4/5 vagy 3 ajtós-e a kocsi, és hogy biztosan Astrába való-e a szerkezet.

Amúgy mit jelent az, hogy félretol? Hogyan?

Most tudtam meg,hogy mégis kicserélte csak félre értettük egymást tehát kiszedte a régi szerkezetet arról leszedte a motort és a csatlakozót és rátette az új ablakemelő szerkezetre.A képen mutatom a régi ablakemelő szerkezetet hogy össze volt tákolva.Tehát akkor bent van akkor nem értem miért tolja félre az ablakot az új szerkezettel is olyan mintha előre billenne a visszapillantó felé tehát a másik vége ami a kilincsnél van feljebb áll és 0001_www.kepfeltoltes.hu_.jpgcsak úgy tudom visszajátszani ha szakaszosan felhúzom és közben két kézzel kívül-belül megfogom az üveget és visszahúzom egyenesbe.Most hívtam a szerelőt és megpróbálta elmondani valami két csavaron lehet állítgatni és valami olyat mondott,hogy már fullon van.De abból ahol elmagyarázta egy kukkot sem értettem hol keressem a két csavart megpróbálok nézni valahol a neten valami képet ahol látszik melyik az a két csavar.

Módosítva : punisher1
Link to comment
Megosztás:

Ez gyári vagy utólagos fólia az ajtón?

Utólagos akkor milyen, és mivel raktad fel?

leginkább egérrel. Googlebe beütöttem hogy astra ajtó, és ez volt az első találat amin belül látszódott az ablak mechanika :D fogalmam nincs kié. Nekem szivacsos-parketta alátét fólia van rajta. Az nem gyári. :D
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.