Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Múlt héten sz@rakodott az Ac pumpám, kivettem kifujattam kompresszorral, átmosattam vele 1 liter Nitró higítót, visszaraktam ment...Aztán tegnapelött elmentem postára, végeztem, beülök, indittok, nézem a listámat hova kell még menni, egyszercsak az alapjárat azt csinálja, hogy tüm tüm türüm tüm türüm töh...és megállt!Na szupi, otthontól 10km-re.. egyböl gondoltam az Ac vel lesz valami, gyors ellenörzés, valóban, az!Tanknak odakoccintottam, ment egy kicsit aztán totál kakukk.

Telefon, gyertek értem, hazahuz, szétszed, Új rendel, megjött, néz.....

Most jön a kérdés, van jelentősége annak hogy a régi Ac pumpám, bemeneti(ahol beszívja a benyát) Lyuka nagyobb mint az új-é?

Észrevétel, többet kell tekertetni az önindítóval mire beindul, egy hangyányit gyengébb az autó!

Ez lehetséges, tulajdonítható annak a kisebb lyuknak? vagy beképzelem?

Valakinek ötlete?

Hát ez kész!! :lol: :lol:

Egyszer nekem is elf*sta magát az AC, úgy fulladt le, mintha csak kifogyott volna a benzin. Kiszedve az is ment, de azért cserélve lett, mert úgyis csak ideig-óráig ment volna, ha visszatesszük.

Szerintem csak a külső ház bemeneti nyílásának más az alakja, ennyi. Nem hinném, hogy befolyásol bármit is. Ha gyengült is a gép, akkor biztosan nem ettől. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Észrevétel, többet kell tekertetni az önindítóval mire beindul, egy hangyányit gyengébb az autó!

Ez lehetséges, tulajdonítható annak a kisebb lyuknak? vagy beképzelem?

Valakinek ötlete?

SE-nél arra kell figyelni hogy 6bar-os az AC ,míg az NZ-sé pedig csak 3 !!!

A nyomásszabályzó veszi le 2.7-3 környékre...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy olyan kérdésem lenne,hogy X16XEL motorkódú astrába hány Ah-ás akksit vegyek?Esetleg márkában is tudnátok segíteni,hogy milyet érdemes venni?Nekem most Banner van benne és már tavaly télen is rosszalkodott de kibírta,de most este mentem el a kocsival és már nem indult és pedig még nincs is mínusz.Érdemes lenne esetleg nagyobb Ah-ásat venni?

Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv.:zozo

Nekem 55Ah-s van benne és semmi gondom vele, pedig sajnos idén már kint alszik az autó. Előtte kicsit erősebb volt. Eddig a legrosszabb akksim is kibírt 6 évet. Hozzáteszem ritkán megyek 20km-nél rövidebb utakat.

Szrintem vegyél bele olyan kapacitásút amilyen benne volt. Benzinesnél nem számít ez annyira, sokkal inkább az, hogy hogyan használod az autód. Ha többet kiveszel belőle mint amennyit vissza tud tölteni (rövid utak sok indítózás) akkor a nagy is hamar tönkremegy.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy olyan kérdésem lenne,hogy X16XEL motorkódú astrába hány Ah-ás akksit vegyek?Esetleg márkában is tudnátok segíteni,hogy milyet érdemes venni?Nekem most Banner van benne és már tavaly télen is rosszalkodott de kibírta,de most este mentem el a kocsival és már nem indult és pedig még nincs is mínusz.Érdemes lenne esetleg nagyobb Ah-ásat venni?

Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv.:zozo

Nekem 55Ah-s van benne és semmi gondom vele, pedig sajnos idén már kint alszik az autó. Előtte kicsit erősebb volt. Eddig a legrosszabb akksim is kibírt 6 évet. Hozzáteszem ritkán megyek 20km-nél rövidebb utakat.

Szrintem vegyél bele olyan kapacitásút amilyen benne volt. Benzinesnél nem számít ez annyira, sokkal inkább az, hogy hogyan használod az autód. Ha többet kiveszel belőle mint amennyit vissza tud tölteni (rövid utak sok indítózás) akkor a nagy is hamar tönkremegy.

Szerk.: Bocs nem értem miért dupláz amikor androidról küldöm :(

Link to comment
Megosztás:

Mérés szerint 1 bart tud produkálni. A rosszalkodó benzinpumpám alig tudott 0,6-ot (ötödikben fulladt gázadásra), a legutolsó meghalt benzinpumpám pedig beállt szó szerint.

Arra mondjuk volt egy tippem hogy mérve többet tud. Mondjuk logikus is, hisz azért van a nyomásszabályzó, a pumpának mindenképp többet kell tudjon valamivel.

Nekem az utóbbi kettő még megy, ha adok neki áramot, de mikor gondolt egyet akkor az autó nem indult. (a román benzin meg a mindig ötezerért tankolás megtette a hatását)

Link to comment
Megosztás:

SE-nél arra kell figyelni hogy 6bar-os az AC ,míg az NZ-sé pedig csak 3 !!!

A nyomásszabályzó veszi le 2.7-3 környékre...

6 Bar??? nem is hallottam ekkora nyomásról benzin rendszerben! nem hogy Opelben?? ez honnan jött? Mondjuk az tény hogy a 4 injektornak kell az utánpótlás, de 6 bar?? A G-H-s astránál olvastam olyat hogy 4,3bar...

Link to comment
Megosztás:

Hát ez kész!! :lol: :lol:

Egyszer nekem is elf*sta magát az AC, úgy fulladt le, mintha csak kifogyott volna a benzin. Kiszedve az is ment, de azért cserélve lett, mert úgyis csak ideig-óráig ment volna, ha visszatesszük.

Szerintem csak a külső ház bemeneti nyílásának más az alakja, ennyi. Nem hinném, hogy befolyásol bármit is. Ha gyengült is a gép, akkor biztosan nem ettől. :icon1:

A bibi az hogy nem a bemeneti nyílás alakja más hanem a nyíláson (nagy Lyuk)-on belül van egy SZÜKÍTETT icike picike lyukacska, amin beszívódik a szűrcsögő szivárgó benzinecskécske!Na ez az ami befolyásolhat valamit...

Nem vagyok egy vízvezeték szerelő, de laikusként annyit tudok hogy ha egy x keresztmetszetet megfelezünk akkor "félixen" :) keresztül lassabban és kevesebb izébigyó megy kersztül! NEM????

Link to comment
Megosztás:

Hát én úgy tudom, hogy csak 3 és 1bar nagyjából.....

Most az AC pumpáról beszélek!

A nyomásszabályzó után már csak 3, de előtte...

Asszem nekem 5 bar-nál lőtte le a csövet mikor megpróbáltam megmérni (még egyszer nem próbáltam), akkor olvastam hogy 6-ot kell tudnia hisz 3 van az előremenőben és még 3 a visszatérőben ...

Link to comment
Megosztás:

Ha már bontják, akkor ha még nem volt vezérlés cseréd, illetve vízpumpa cseréd (20ezer alatt futott szettet nem kell...) csináltasd meg! Úgy is le fogják bontani az egészet, és ha mondjuk szar a szíjad, vagy a pumpád, görgőd szorul, akkor lehet szépen meghajtod a szelepeket.

Ezen kívül, akkor még érdemes fojtószelepet takarítani, meg EGR-t... Így legalább tuti lesz minden. A zaccos hűtővíz nem jelenti azt, hogy tuti szar a hengerfejed! Lehet, hogy csak vizet kellene cserélni, mert a felforrt víz szépen lemosta a cuccokat, és kihozta a trutyit a rendszerből. Lehet, hogy megúsztad, ha nem forral!!! Menet után nézd meg, hogy a csövek milyen kemények. Ha érezhetően nem lehet őket összenyomni, akkor felnyomja a kipufogó a gázt. Ha könnyebb megnyomni a gumicsövet, akkor nincsen gáz! :)

Légtelenítéskor adtál rá néha komoly gázt?? Vagy hagytad alapjáraton pöfögni? ha megküldöd a fordulatot, akkor intenzívebb a vízpumpa, és jobban szétveri a levegőt apró buborékokká, ami könnyebben távozik a rendszerből, mint a nagy légbuborék.

Sajnos felkeményedik a cső, viszont nem melegszik. Azóta csak ma használtam, de megint nyomott ki vizet, mikor 95 fok alatt volt a mutató. A másik, hogy mikor letekertem a kiegyenlítő tartály fedelét, akkor elég jót böfögött. Nem valami biztató.

Légtelenítéskor adogattam neki gázt, de nem pörgettem komolyabban. Légtelenítés óta nem is járt a mutató 95 fölött.

Viszont szinte biztos, hogy hf tömítés a gond. (vagy ha nem az, akkor se találom meg a hibát)

Már érdeklődök ismerősöktől, hol van jó autószerelő a közelemben.

Kb mekkora kiadásra számíthatok? Ha nagyon húzós, akkor pár hónapot használaton kívül fog tölteni az autó, pedig pont télen használnám...

Link to comment
Megosztás:

Sajnos felkeményedik a cső, viszont nem melegszik. Azóta csak ma használtam, de megint nyomott ki vizet, mikor 95 fok alatt volt a mutató. A másik, hogy mikor letekertem a kiegyenlítő tartály fedelét, akkor elég jót böfögött. Nem valami biztató.

Légtelenítéskor adogattam neki gázt, de nem pörgettem komolyabban. Légtelenítés óta nem is járt a mutató 95 fölött.

Viszont szinte biztos, hogy hf tömítés a gond. (vagy ha nem az, akkor se találom meg a hibát)

Már érdeklődök ismerősöktől, hol van jó autószerelő a közelemben.

Kb mekkora kiadásra számíthatok? Ha nagyon húzós, akkor pár hónapot használaton kívül fog tölteni az autó, pedig pont télen használnám...

Hengerfejes! Valszeg egyszer nem lett jól légtelenítve, és nem volt keringés, felhevült a hengerfej, így vetemedhetett. Volt aki 35ezerről beszélt, de általában 40-50 körül jár a tömítéscsere. Síkolás, tömítés, csavarok... Na meg munka!

Link to comment
Megosztás:

Hengerfejes! Valszeg egyszer nem lett jól légtelenítve, és nem volt keringés, felhevült a hengerfej, így vetemedhetett. Volt aki 35ezerről beszélt, de általában 40-50 körül jár a tömítéscsere. Síkolás, tömítés, csavarok... Na meg munka!

Azért nem eszik olyan forrón a kását....azért mert levegő van a hűtökörben a víz még kering....ha levegős otthon a radiátorod akkor nincs is meleg a lakásban? :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Azért nem eszik olyan forrón a kását....azért mert levegő van a hűtökörben a víz még kering....ha levegős otthon a radiátorod akkor nincs is meleg a lakásban? :icon1:

A levegővel ugyan az a baj, mint a trombózissal... A fűtésrendszernél kisebb a lehetőség a levegő megakadására, hiszen felfelé emelkedik a cső. Elvileg a motorban is felfelé haladna, de túl sok benne a csavar, és az a pont, ahol megrekedhet. A víz mindig arra kering, amerre legkönnyebben eljut. Egy komolyabb légbuborékkot ha nem tud átküzdeni a vízpumpa, akkor okozhat bizonyos helyeken "elzáródást", onnantól a forró víz már nem tudja elvezetni a hőt, így vetemedhet a hengerfej (különböző hőtágulású anyagok!!! ) Skoda 120-nál a hosszú egyenes cső volt a hátulütője a dolgoknak. Ha levegő volt a rendszerben, mire a motortól elért a hűtőhöz előre a víz, már túlhevült, és ha hirtelen kapott a hűtőből hideget, akkor szépen megrepedt a hengerfej, és onnantól forralta a vizet. Opelnél ugye a fűtésradiátor felé folyamatos a kapcsolat. Lezárni nem tudod a kiskört, kivéve klímásnál. Ha valami akadályozza a víz áramlását, akkor előfordul, hogy nem a hűtő felé keringet, ez viszont túlhevülést okozhat, mert kisebb felületen adja le a hőt, és míg a hűtőben lehűl a víz, mert kevesebb meleg jut el arra, a motorban magasabb hőmérséklet alakulhat ki... Ezt követően, ha hirtelen áramlik be a hidegebb folyadék, már okozhatja a dolgot. Tipikus hengerfejtömítés ok, ha a hideg motort elkezded taposni, magas fordulaton járatod a motort, az felhevül, rá nyit a termosztát, és a magas fordulat miatt a hideg víz beront a hengerfejbe, és torzulást okoz.A termosztát nem véletlenül 95 fokra van belőve. 95 fokos motor esetén semmi gond, de egy túlhevült, forráspont közeli motor esetén már járhat problémákkal. Ami ugye tény, hogy a hengereken belül 500-600 fok körüli hőmérséklet van, és nem 100 fok körüli. A fém vezeti át a hőt, és adja át a víznek. Képzeld el, hogy a hengerfej tömítésed milyen forró lehet. Az a fém karika hőtágulás valószínűleg nem egyezik az alumínium hőtágulásával, és a motorblokk hőtágulása sem. Hengeren belül jóval nagyobb a nyomás, mint a víztérben. Ha az a nyomás 1x át tud fújni, már a későbbiekben folyamatosan égeti át... Egyáltalán nem hasonlítanám a fűtéshálózathoz az autó motorját. Egyébként nem 1 hengerfejes autóval találkoztam. Mindnél a levegős hűtőrendszer okozott tömítés átégést. A levegő pedig nem mindig légtelenítés hiányából került a rendszerbe, hanem folyamatosan csöpögött el a víz, nem volt a rendszer rendesen tömítve, és mire megemelkedett a víz hőmérséklete, addigra már késő volt. Egyébként X16XEL-nél pont azt néztem, hogy elég ha a termosztátházban van egy nagyobb légbuborék. Eleve a víz hőmérsékletét a termosztát nem fogja érzékelni. Mire a levegő is átmelegszik, már lehet régen túlhevült a motor. A fedélzeti hőmérséklet szenzor közvetlen a termosztát előtt van, így ha ott reked meg egy csomó levegő, még az sem fogja kijelezni, hogy gáz lenne. 100 fok felett indul meg valójában a gőzképződés, és addig a levegő nem adja át a megfelelő hőmérsékletet. Bentről azt látod, hogy pillanatok alatt forr fel a víz!!! Aztán jön a gejzír, mert a levegő összenomható, de a termosztát nyitásakor a túlnyomás kinyomja a kiegyenlítő tartály kupakján.

Hővezetési tényezők:

Levegő: 0,026

Víz: 0,61

Ez annyit jelent, hogy amíg gőzképződés nem történik, addig sajnos elég kevés a hőátadás a termosztátra, és az érzékelőre. Ez pedig nagyon könnyen idézheti elő a hengerfej deformációt. Csak tippelek, hogy mondjuk 120 fokon nyit ki a termosztát, és az őszi időjárást tekintve 20 fokos víz áramlik be a hengerfejhez, akkor azért okozhat elég kemény torzulást.

És hogy miért gyűlhet össze levegő a termosztátnál?? Azért, mert az egyik legmagasabb pont, tehát a motorból oda fog menni, és a termosztát nyitása esetén fog csak tovább kerülni a hűtőbe.

Egyébként a bimetál pont a különböző hőtágulási tényezőkkel megáldott anyagok miatt működik jól mondjuk indexként. A jó példa még a bojler! Ha egy üres bojlert felszerelsz, és ráengeded a vizet, és hallod, hogy már úgy néz ki feltellett, nyisd rá csapot. Akár egy percig is jöhet még levegő!!

Aztán ott a hidrofor tartály. A levegő jut el a nyomáskapcsolóig, a víz meg lent marad. Tehát azt akartam mondani, hogy a vízben ha levegő van, és pont a termosztát mögött gyűlik fel, akkor egyenes út vezet a hengerfej vetemedésig...

Link to comment
Megosztás:

6 Bar??? nem is hallottam ekkora nyomásról benzin rendszerben! nem hogy Opelben?? ez honnan jött? Mondjuk az tény hogy a 4 injektornak kell az utánpótlás, de 6 bar?? A G-H-s astránál olvastam olyat hogy 4,3bar...

Hát ha még azt mondanám neked, hogy a mai közvetlen befecskendezéses benzinesek már 200 bar körül mennek....

Link to comment
Megosztás:

Létezhet olyan szituáció, hogy hengerfej vagy hengerfejtömítés probléma van, de nem melegszik a motor?

Termosztát csere után igazából nem járt 100 fokon vagy fölötte a motor. Légtelenítés után pedig 95 fölé se ment. Igaz most már sokkal hidegebb van és a városom is kicsi. :icon1: Viszont a vizet azt mégis kinyomja. A túlnyomásszelep működését tudom valahogyan ellenőrizni?

Link to comment
Megosztás:

A levegővel ugyan az a baj, mint a trombózissal...

Hát én nem tudok ilyen szépeket írni, csak annyit tudok hogy nálam c14nz-nél nem légtelenítni magát a rendszer az egyvezetékes hőfok jeladónál szokott megakadni a légbubi, ami úgy általában semmi gondot nem szokott okozni kivéve azt hogy csal a mutató. Ha kitekerem és kinyitom a kiegyenlítő tartály sapiját akkor ki lehet engedni a levegőt...trombózis igen...csak amennyire láttam a motornál nincsenek olyan kicsi vízjáratok ahol egy légbubi úgy megszorulna hogy ne tudná átpréselni a vizet a pumpa. A hengerfejtömítés meg ha jól tudom nem aluból van, de lehet rosszul emlékszem és tényleg az. Bimetál..nem tudom mire értetted a termosztátban ilyen nincs. Viasz van beletöltve a hengerbe az megolvad, növeli térfogatát és kitolja a kis rudat ami a rugóerő ellenében nyitja a tányért. Amúgy sok termosztáton van egy pici lyuk pont azért hogy levegő ne szoruljon meg mögötte.

Link to comment
Megosztás:

Hát én nem tudok ilyen szépeket írni, csak annyit tudok hogy nálam c14nz-nél nem légtelenítni magát a rendszer az egyvezetékes hőfok jeladónál szokott megakadni a légbubi, ami úgy általában semmi gondot nem szokott okozni kivéve azt hogy csal a mutató. Ha kitekerem és kinyitom a kiegyenlítő tartály sapiját akkor ki lehet engedni a levegőt...trombózis igen...csak amennyire láttam a motornál nincsenek olyan kicsi vízjáratok ahol egy légbubi úgy megszorulna hogy ne tudná átpréselni a vizet a pumpa. A hengerfejtömítés meg ha jól tudom nem aluból van, de lehet rosszul emlékszem és tényleg az. Bimetál..nem tudom mire értetted a termosztátban ilyen nincs. Viasz van beletöltve a hengerbe az megolvad, növeli térfogatát és kitolja a kis rudat ami a rugóerő ellenében nyitja a tányért. Amúgy sok termosztáton van egy pici lyuk pont azért hogy levegő ne szoruljon meg mögötte.

Bimetál...2 különböző fém különböző módon tágul... Tehát az alu hengerfej hőtágulása nem egyezik a vasöntvény blokk tágulásával, sem a hengerfej tömítésével, de mivel össze vannak rögzítve, alak változás történhet.

Termosztátok zömében éter van!

Láttál már tollbetétet, amiben levegőszakaszok voltak? A folyadék oszlop közt lehet akár levegő oszlop is.

Régen a simson-romet benzin csőben jól látható volt, hogy az üres benzintankból lefolyt a benzin, és maga előtt tolta a levegőt. Ha valamiért nem nyitott ki az úszó által nyomott szelep, akkor megállt a levegő, és mögötte a benzin. Teljes utat elzárta a benzin elől a levegő, és nem jutott át rajta. Tök mindegy mekkora az átmérője a csőnek, ha beszorítja egy pontra a levegőt! Elviekben tehát a levegő kiszoríthat akár 1 liter vizet is. Tény, hogy ritka az ilyen jelenség. Az biztos, hogy fizika az egész... és ha egyszer megforrt a víz, nagy eséllyel lesz hengerfejes az opel motor. Nálam 2x főtt meg az 1.4-es hengerfeje. mindkét alkalommal szivárgott a víz, és mire észlelni lehetett a benti műszeren, hogy gáz van, már késő volt.

Nem minden termosztáton van luk. Van ahol példul bizonyos nyomás hatására nyit egy járatot. Nálam X16XEL-nél úgy tömít a termosztát, hogy kompresszorral nem fújod át.

Egyébként elmondása szerint pont termosztátot cserélt, és alig kellett visszatöltenie. Valszeg nem jutott oda víz a levegő miatt, és szépen megfőzte a motort...

Link to comment
Megosztás:

Létezhet olyan szituáció, hogy hengerfej vagy hengerfejtömítés probléma van, de nem melegszik a motor?

Termosztát csere után igazából nem járt 100 fokon vagy fölötte a motor. Légtelenítés után pedig 95 fölé se ment. Igaz most már sokkal hidegebb van és a városom is kicsi. :icon1: Viszont a vizet azt mégis kinyomja. A túlnyomásszelep működését tudom valahogyan ellenőrizni?

Nálam totál ugyan ez volt. Nem volt jele melegedésnek, csak sokszor püffedt a cső, és durrantak el a dolgok. Hűtő, csövek, illetve radiátor. Később miután rendbe rakták, még pár megfeszült cső, és egy műanyag idom is elpukkant. Akkor megálltunk, így baja nem lett...

Link to comment
Megosztás:

Bimetál...2 különböző fém különböző módon tágul... Tehát az alu hengerfej hőtágulása nem egyezik a vasöntvény blokk tágulásával, sem a hengerfej tömítésével, de mivel össze vannak rögzítve, alak változás történhet.

Termosztátok zömében éter van!

Láttál már tollbetétet, amiben levegőszakaszok voltak? A folyadék oszlop közt lehet akár levegő oszlop is.

Régen a simson-romet benzin csőben jól látható volt, hogy az üres benzintankból lefolyt a benzin, és maga előtt tolta a levegőt. Ha valamiért nem nyitott ki az úszó által nyomott szelep, akkor megállt a levegő, és mögötte a benzin. Teljes utat elzárta a benzin elől a levegő, és nem jutott át rajta. Tök mindegy mekkora az átmérője a csőnek, ha beszorítja egy pontra a levegőt! Elviekben tehát a levegő kiszoríthat akár 1 liter vizet is. Tény, hogy ritka az ilyen jelenség. Az biztos, hogy fizika az egész... és ha egyszer megforrt a víz, nagy eséllyel lesz hengerfejes az opel motor. Nálam 2x főtt meg az 1.4-es hengerfeje. mindkét alkalommal szivárgott a víz, és mire észlelni lehetett a benti műszeren, hogy gáz van, már késő volt.

Nem minden termosztáton van luk. Van ahol példul bizonyos nyomás hatására nyit egy járatot. Nálam X16XEL-nél úgy tömít a termosztát, hogy kompresszorral nem fújod át.

Egyébként elmondása szerint pont termosztátot cserélt, és alig kellett visszatöltenie. Valszeg nem jutott oda víz a levegő miatt, és szépen megfőzte a motort...

Hát...a simsom-romet ejtőtartályos rendszerrel műkszik, itten meg van egy vízpumpa ami azért tekeri a vizet rendesen. Én úgy vettem észre nem olyan könnyű megfőzni a mocit, mentem már nyáron több 10kilómétert eldurrant hűtővel, folyamatosan töltögetve bele a vizet, meg egyszer úgy hogy 105-fokon nyitott a termosztát. A céges traktort sikerült megfőznünk folyamatoan melegedett a víz , állandó fűtéssel jártunk még nyáron is, úgy 40-50 ezer kilómétert mire eldurrant egy vízcső, és beállt a motor. Mint utólag kiderült nem belevaló HF tömítés volt benne egy csomó vízjárat el volt zárva, és még így is nagyon sokáig húzta elég extrém körülmények között, 100-120-as tempóval, megpakolva. Szeintem a bentmaradt levegő nem okozhat ekkora problémát. Amúgy az hogy HF-es a moci elég tág fogalom, nem mindegy hogy a HF-tömítés égett át, vagy maga a HF-repedt, kifele, vagy az olaj-vizjáratok szakadtak össze, vagy az égéstérbe jut az olaj, vagy a vízjárat közlekedik az égéstér felé, ilyenkot szokta ugye szépen felfújni a moci betonkeménnyé a csöveket aztán vagy eldurran vagy észreveszik a bajt. Szóval szerintem nem eszik olyan forrón a kását. Sok embert ismerek innen is, meg a magánéletből is akiknek opeljuk van sok a melósautó amire alig költenek, úgy vettem észre elég strapabíró és nem olyan könnyű hazavágni. Közlekednek évek óta olajcsere nélkül, csak rátöltögetve, alig indul, kéken füstöl eszi az olajat, 3 hengereznek de azért mennek. Nehezen hiszem hogy a termosztátcsere során bentmaradt levegő miatt tönkremehet a motor.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

X17DT motorral kapcsolatban kérdeznék:

Mitől lehet az,hogy 1-2-3 fokozatban jól megy az autó,4-5ben pedig mintha szívódízel lenne? Turbónyomás? Kevés gázolajat kap? Hogy lehetne legkönnyebben kideríteni? Turbós ember azt mondta,szerinte nem turbó,mert akkor mindig gyenge lenne,de megméri,ha szükséges.

Adagolón otthoni körülmények között lehet állítani? Ez a bizonyos füstcsavar pontosan hogy működik,és hol találjuk?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

X17DT motorral kapcsolatban kérdeznék:

Mitől lehet az,hogy 1-2-3 fokozatban jól megy az autó,4-5ben pedig mintha szívódízel lenne? Turbónyomás? Kevés gázolajat kap? Hogy lehetne legkönnyebben kideríteni? Turbós ember azt mondta,szerinte nem turbó,mert akkor mindig gyenge lenne,de megméri,ha szükséges.

Adagolón otthoni körülmények között lehet állítani? Ez a bizonyos füstcsavar pontosan hogy működik,és hol találjuk?

Köszönöm!

Érdemes lenne először kicserélni a gázolaj szűrőt. Igaz hogy nagyon sokáig bírja, nehezen tömődik el, mert elég nagy, de ha rég volt cserélve lehet vele gond. 1000 Ft. körüli összeg.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.