Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Viz, olaj nem folyt el, a hütöt rányomta a blokkra ahogy néztem. Motort én állitottam le a "koccanás" után, illetve el is indult ahogy kell, mert 5-600 méterre lakó ismerösig elmentem vele, igaz csak alapjáraton, gondolom adagolo is kaphatott mert a gázbovden megszorult. Sebességet is vette szépen.Viszont jobb oldalt az ajtok, oldalelemek egybecsusztak, kétkezes rángatással tudtam csak kinyitani öket. A csomagtérajtonál is kapott az alja, szoval a kaszni biztos kuka. Bár még ráérek ezeken gondolkodni, a rendőrségi ügymenetet ismerve, nem a gyorsaság az erényük. Addig meg szivok, mert munkaeszköz volt a kocsi. Sajnálnám "kidobni" mivel müszakira minden szépen meglett csinálva..

Link to comment
Megosztás:

A képek alapján lehet, hogy érdemes megcsinálni. Valószínű a biztosító totálkárra veszi, és kifizeti az autó értéke (3-400 e Ft) mínusz a roncsértéket, jó esetben kapsz 150-200 e Ft-ot. Ebből bőven kijön egy komplett külföldi donorautó, amiről mindent át lehet szépen pakolni. A végén meg lefújni.

Szerintem is. Ha más különösebb baja nem volt, érdemes megcsinálni. Ettől rosszabb állapotúakat is láttam már talpra állítani.

Link to comment
Megosztás:

Ajaj, részvétem a kocsid miatt. :(

Na többek között ezért is váltottam ilyen autóra, mert elég sok mászkál még belőlük.

Történt már ilyen velem is, valaki írta, donorautó, aztán kalap-kabát. Így tennék én is.

Csak hát tényleg bosszantó, hogy előtte szöszmötöl vele az ember, mint én is most, aztán...

Hasonló eset történt egy kombi pözsóval, ott a kaszniba félig be is ment a mögötte jövő.

Megoldódik ez, csak kis türelem. :)

Link to comment
Megosztás:

Viz, olaj nem folyt el, a hütöt rányomta a blokkra ahogy néztem. Motort én állitottam le a "koccanás" után, illetve el is indult ahogy kell, mert 5-600 méterre lakó ismerösig elmentem vele, igaz csak alapjáraton, gondolom adagolo is kaphatott mert a gázbovden megszorult. Sebességet is vette szépen.Viszont jobb oldalt az ajtok, oldalelemek egybecsusztak, kétkezes rángatással tudtam csak kinyitani öket. A csomagtérajtonál is kapott az alja, szoval a kaszni biztos kuka. Bár még ráérek ezeken gondolkodni, a rendőrségi ügymenetet ismerve, nem a gyorsaság az erényük. Addig meg szivok, mert munkaeszköz volt a kocsi. Sajnálnám "kidobni" mivel müszakira minden szépen meglett csinálva..

Az a baj hogy úgy tudom hivatalosan nem lehet kasztnit cserélni úgy mint motort, pedig lehet érdemesebb lenne javítgatás helyett beszerezni egy motorhibást vagy kipakolt bódét és átrakni mindent. Ambár az a szőnyegfül az anyósülés mellett nem olyan nagy....flex+ hegesztés.... :lurker:

Link to comment
Megosztás:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_caravan_1.7_td_gl_kituno_motorral_es_vonohorogga-6538887

ilyet találtam, biztos alkudható 120-ra is, bár találtam adagolóhibás friss műszakist is 110-ért...a guta kerülget ilyenkor, mennyit fizettem ezért a romért. :(

1 hónapja voltam eredetvizsgán, a ######i alig foglalkozott az alvázszámmal, erre rá is kérdeztem, aszonta ha még egy A8 Audi lenne, aláfeküdne, de most fáj a dereka. :)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg ezzel nem érdemes foglalkozni. Még ha csak az eleje, vagy a hátulja kapott volna. De ez így elég gáz. Ahogy írták, ha kézhez kapsz ugy 150 et, abból esetleg vehetsz donort, de átpakolni mindent , és fényezni, hmm. a munkadíj ujabb 150 lenne.szerintem inkább egy egy ugyanilyen jó állapotút keress, esetleg motorhibásat. Átrakni a motorod, Egy jó kasznissal meghegesztetni az anyósülés melletti "kirohadt alvázelemet" és használni. Sajnos ez az autó már nem éri meg azt a sok munkát, amibe a lábra állítása kerülne. És még ki tudja mi jön elő szétszedés után. Ugye a jobb oldala összecsuszott. Sosem lenne tökéletes autó. Lehetne, mert ennél töröttebbek is futnak tökéletes állapotban, de annak ára van. Nem ezt a kategóriát szokták ujjáépíteni.

Link to comment
Megosztás:

Én is csak kaszni cserén gondolkodtam, mert az a "kirohadt alvázrész " gond nélkül megoldható, forgalmimban " motorkóddal ellátva" bejegyzés,a nagyobb gond a szinnel lenne , azt megoldani. Mert ahogy Tiv is irta az nagyon drága dolog átfujatni. Mikulás74, ez a szin pont jo lenne, az enyém is ilyen.Addig is nyitott szemmel járkálok, hátha látok valamit.

Link to comment
Megosztás:

Én is csak kaszni cserén gondolkodtam, mert az a "kirohadt alvázrész " gond nélkül megoldható, forgalmimban " motorkóddal ellátva" bejegyzés,a nagyobb gond a szinnel lenne , azt megoldani. Mert ahogy Tiv is irta az nagyon drága dolog átfujatni. Mikulás74, ez a szin pont jo lenne, az enyém is ilyen.Addig is nyitott szemmel járkálok, hátha látok valamit.

Nem kell átfújatni, színmódosítást bármikor kérhetsz, csak a forgalmi és a törzskönyv árába kerül. Ha meg úgyis műszakira megy nemsokára, akkor ott helyben meg is csinálják.

Link to comment
Megosztás:

Én is csak kaszni cserén gondolkodtam, mert az a "kirohadt alvázrész " gond nélkül megoldható, forgalmimban " motorkóddal ellátva" bejegyzés,a nagyobb gond a szinnel lenne , azt megoldani. Mert ahogy Tiv is irta az nagyon drága dolog átfujatni. Mikulás74, ez a szin pont jo lenne, az enyém is ilyen.Addig is nyitott szemmel járkálok, hátha látok valamit.

Tudom, hogy genyó dolog, de ha elbontod és a motor jó állapotú, én vevő lennék rá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre volna szükségem Isuzu dieselel kapcsolatban.

Történt egyik reggel, hogy az autó nem indult. Gyújtás, izzítás OK. Majd az indításnál semmi.Az indítómotor meg sem nyekkent. Gondoltuk az akku kuka, be egy másik de a jelenség megmaradt. Talán akkor az önindító rossz. Az autó húzásra simán elindult. Önindítót leszedtük, semmi gond vele, alapos tisztogatás és próba után vissza a helyére. Próbáltunk indítani, de a jelenség megmaradt fűszerezve még egy aprósággal, hogy a gyújtás levételét követően a kontroll lámpák égve maradtak.

A fékpedálra lépve kattanást hallva le is kapcsolt.

Az akku OK, Önindító Ok., Izzítás OK (lámpával ellenőrizve).

A másik furcsaság, hogy gyújtást adva az autóra a motortér teljesen zárlatban van. Ezt a kuplung bovden füst jellel hozta tudomásunkra. Ekkor kábelek ellenőrzése, de semmi gyanúsat nem találtunk.(vagy elkerülte a figyelmünket). Mikor minden átmozgatásra került, egyszer helyre állt a rend.

Gyújtás, izzítás, önindító Ok. Autó simán ment mintha mi sem történt volna.

De csak 2 napig. Mert a jelenség ismét előjött.

Gondoltuk biztosan valamelyik relé sz...kodik. De melyik?

Az izzítórelét kicseréltük.Mi okozhat még ilyen furcsaságokat?

Ha valaki belefutott már hasonlóba, ossza már meg tapasztalatait!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre volna szükségem Isuzu dieselel kapcsolatban.

Történt egyik reggel, hogy az autó nem indult. Gyújtás, izzítás OK. Majd az indításnál semmi.Az indítómotor meg sem nyekkent. Gondoltuk az akku kuka, be egy másik de a jelenség megmaradt. Talán akkor az önindító rossz. Az autó húzásra simán elindult. Önindítót leszedtük, semmi gond vele, alapos tisztogatás és próba után vissza a helyére. Próbáltunk indítani, de a jelenség megmaradt fűszerezve még egy aprósággal, hogy a gyújtás levételét követően a kontroll lámpák égve maradtak.

A fékpedálra lépve kattanást hallva le is kapcsolt.

Az akku OK, Önindító Ok., Izzítás OK (lámpával ellenőrizve).

A másik furcsaság, hogy gyújtást adva az autóra a motortér teljesen zárlatban van. Ezt a kuplung bovden füst jellel hozta tudomásunkra. Ekkor kábelek ellenőrzése, de semmi gyanúsat nem találtunk.(vagy elkerülte a figyelmünket). Mikor minden átmozgatásra került, egyszer helyre állt a rend.

Gyújtás, izzítás, önindító Ok. Autó simán ment mintha mi sem történt volna.

De csak 2 napig. Mert a jelenség ismét előjött.

Gondoltuk biztosan valamelyik relé sz...kodik. De melyik?

Az izzítórelét kicseréltük.Mi okozhat még ilyen furcsaságokat?

Ha valaki belefutott már hasonlóba, ossza már meg tapasztalatait!

Én ezt dízel corsával szoptam be, testkábel hiba volt. Akksi testkábele ok?

Link to comment
Megosztás:

Én ezt dízel corsával szoptam be, testkábel hiba volt. Akksi testkábele ok?

Tegnap átnéztem az egész kábelkorbácsot ami a motor térben van. A testkábelt is. Bár számomra furcsa helyre volt rögzítve, a termosztátházhoz. Oda kell eredetileg is? Bár eddig gond nem volt vele.

A karosszérián lévő részt ma nézem meg. Hátha!

A termosztátban van két jeladó. Melyik mi célt szolgál?

Link to comment
Megosztás:

Tegnap átnéztem az egész kábelkorbácsot ami a motor térben van. A testkábelt is. Bár számomra furcsa helyre volt rögzítve, a termosztátházhoz. Oda kell eredetileg is? Bár eddig gond nem volt vele.

A karosszérián lévő részt ma nézem meg. Hátha!

A termosztátban van két jeladó. Melyik mi célt szolgál?

A vastag testkábel, ami az akksitól jön a termosztátházhoz van rögzítve? Nem, nem oda kéne, elvileg az önindítóhoz minél közelebb kéne, konkrétan az egyik rögzítőcsavarja alá, de legalábbis a motorblokk nagyobb részéhez, nálam pl. a váltóharang egyik csavarja alá van rögzítve. És attól, hogy nem látsz rajta semmi gyanúsat, érdemes leszedni a csatlakozásokat, az érintkező felületek lehetnek oxidosak.

A termosztátnál az egyik jeladó, amire egy vezeték megy az a műszeregység hőmérőjének a hőgombája, a másik benzinesnél a motorvezérlő elektronika számára ad hőmérsékletjelet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régebben írtam, hogy sikerült vennem egy F Astrát Isuzu dízelt.

Meg csináltam a kötelező szervízeket, (Vezérlés, olaj csere, szűrök cseréje) Kellet még szelepfedél tömítést cserléni, meg jött egy-két nagyobb költség is, Generátor csere (és az enyébe nem a Hitachi van, hanem Mitsubishi volt...így drágább lett a játék :) ) és aksi is kuka volt benne.

Viszont az előző tulaja mondta, hogy 5 literrel eljár, és először félig tankoltam, elhasználtam belölle 15 L-ert elment 390 kmert,

Utána teletankoltam, és érdekes mert a jelző azt jelzi, hogy a tank fele elfogyott és "csak" 390 km-ert ment el, ebből arra gondolok nőt a fogyasztása, de mitől, vagy mitörténhetett? (nem hajtottam nem prögettem, nyugodtan mentem vele.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régebben írtam, hogy sikerült vennem egy F Astrát Isuzu dízelt.

Meg csináltam a kötelező szervízeket, (Vezérlés, olaj csere, szűrök cseréje) Kellet még szelepfedél tömítést cserléni, meg jött egy-két nagyobb költség is, Generátor csere (és az enyébe nem a Hitachi van, hanem Mitsubishi volt...így drágább lett a játék :) ) és aksi is kuka volt benne.

Viszont az előző tulaja mondta, hogy 5 literrel eljár, és először félig tankoltam, elhasználtam belölle 15 L-ert elment 390 kmert,

Utána teletankoltam, és érdekes mert a jelző azt jelzi, hogy a tank fele elfogyott és "csak" 390 km-ert ment el, ebből arra gondolok nőt a fogyasztása, de mitől, vagy mitörténhetett? (nem hajtottam nem prögettem, nyugodtan mentem vele.)

A műszernek nem szabad 100%-ig hinni, teletankolással tudod pontosan kideríteni, hogy mennyi is fogyott pontosan.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap átnéztem az egész kábelkorbácsot ami a motor térben van. A testkábelt is. Bár számomra furcsa helyre volt rögzítve, a termosztátházhoz. Oda kell eredetileg is? Bár eddig gond nem volt vele.

A karosszérián lévő részt ma nézem meg. Hátha!

A termosztátban van két jeladó. Melyik mi célt szolgál?

Egyik a műszeregységhez, másik az izzításvezérlő elektronikához adja a hőmérséklet jelet. Előbbi egy hőre változó ellenállás, másik meg egy 55 fokon szakadó kapcsoló.

Link to comment
Megosztás:

A vastag testkábel, ami az akksitól jön a termosztátházhoz van rögzítve? Nem, nem oda kéne, elvileg az önindítóhoz minél közelebb kéne, konkrétan az egyik rögzítőcsavarja alá, de legalábbis a motorblokk nagyobb részéhez, nálam pl. a váltóharang egyik csavarja alá van rögzítve. És attól, hogy nem látsz rajta semmi gyanúsat, érdemes leszedni a csatlakozásokat, az érintkező felületek lehetnek oxidosak.

A termosztátnál az egyik jeladó, amire egy vezeték megy az a műszeregység hőmérőjének a hőgombája, a másik benzinesnél a motorvezérlő elektronika számára ad hőmérsékletjelet.

Ma sikerült a motortérben az egész kábelezést alaposan szemügyre vennem. Az autó lassan 3 éve van meg, de nem gondoltam volna, hogy ennyire ramaty állapotok uralkodnak a kötegek között. (bár nem vártam sokat) Az elmúlt 18 év tette a dolgát. A műanyag burkolat a vezetékek körül szó szerint széthullat.A kábelek meg igen csak kirepedezett állapotban vannak. Most már nem csodálkozom, hogy zárlat keletkezet benne.Még jó hogy nem füstölt el idő előtt.

A kikopott vezetékeket szigeteltem, de ha jobb idő lesz tuti cserések lesznek.

A test kábelt átraktam a váltóra.

Így zárlat mentesen ismét működik majdnem minden. Jelen esetben izzítás nincsen.Ezért is érdekeltek a termosztáton lévő jeladók.

Link to comment
Megosztás:

Egyik a műszeregységhez, másik az izzításvezérlő elektronikához adja a hőmérséklet jelet. Előbbi egy hőre változó ellenállás, másik meg egy 55 fokon szakadó kapcsoló.

Az izzításvezérlőhöz kapcsolódó jeladón nem tudok mérni semmi feszültséget. Akkor valószínűleg ez akadályozza meg az izzítást?

Link to comment
Megosztás:

Az izzításvezérlőhöz kapcsolódó jeladón nem tudok mérni semmi feszültséget. Akkor valószínűleg ez akadályozza meg az izzítást?

Ha jól tudom, akkor az testre kapcsol, ha eléri a vízhőfok az 55 fokot.

Konkrétan nekem kiszakadt a kábel a jeladóból, és akkor minden indításkor (meleg motornál is) izzított, és utánizzított.

Az probléma lehet, ha a vezetékről hiányzik a szigetelés, és folyamatosan letestel, mert akkor nem izzít (az enyémen meleg motornál csak egy másodpercre villan fel az izzítás visszajelzőlámpa).

P.

Az izzításvezérlőhöz kapcsolódó jeladón nem tudok mérni semmi feszültséget. Akkor valószínűleg ez akadályozza meg az izzítást?

Ha jól tudom, akkor az testre kapcsol, ha eléri a vízhőfok az 55 fokot.

Konkrétan nekem kiszakadt a kábel a jeladóból, és akkor minden indításkor (meleg motornál is) izzított, és utánizzított.

Az probléma lehet, ha a vezetékről hiányzik a szigetelés, és folyamatosan letestel, mert akkor nem izzít (az enyémen meleg motornál csak egy másodpercre villan fel az izzítás visszajelzőlámpa).

P.

itt egy kép a jeladóról:

http://i.imgur.com/ty54tfY.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom, akkor az testre kapcsol, ha eléri a vízhőfok az 55 fokot.

Konkrétan nekem kiszakadt a kábel a jeladóból, és akkor minden indításkor (meleg motornál is) izzított, és utánizzított.

Az probléma lehet, ha a vezetékről hiányzik a szigetelés, és folyamatosan letestel, mert akkor nem izzít (az enyémen meleg motornál csak egy másodpercre villan fel az izzítás visszajelzőlámpa).

P.

itt egy kép a jeladóról:

http://i.imgur.com/ty54tfY.jpg

Köszi a képet.Igen ez érdekelt!

A jeladóm az kuka. Sikeresen beletört a házba.Lesz meló kioperálni onnan.

Próba képen ha a kábelt szabadon hagyom akkor izzítania kellene folyamatosan, ha direkt testre rakom akkor elméletileg lekapcsolná azt.

Nekem jelen pillanatban sehogyan nem megy.

Mi szól még bele az izzítás menetébe?

Gyújtásom rendeben az ellenőrző lámpa világít vagy 3-4 mp-et mint általában. De a relét nem kattintja meg semmi.Innen is gondoltam, hogy a jeladó a hiba forrás.

Link to comment
Megosztás:

A műszernek nem szabad 100%-ig hinni, teletankolással tudod pontosan kideríteni, hogy mennyi is fogyott pontosan.

Értem, köszönöm a válaszod. Mondjuk azért frusztrál, hogy 400km ment el és fél és negyed között van.

Lenne még egy kérdésem, ha teljesen balra tekerem a kormányt, hallani szoktam egy koppanó hangot, mi lehet az?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a képet.Igen ez érdekelt!

A jeladóm az kuka. Sikeresen beletört a házba.Lesz meló kioperálni onnan.

Próba képen ha a kábelt szabadon hagyom akkor izzítania kellene folyamatosan, ha direkt testre rakom akkor elméletileg lekapcsolná azt.

Nekem jelen pillanatban sehogyan nem megy.

Mi szól még bele az izzítás menetébe?

Gyújtásom rendeben az ellenőrző lámpa világít vagy 3-4 mp-et mint általában. De a relét nem kattintja meg semmi.Innen is gondoltam, hogy a jeladó a hiba forrás.

Ha testre zár az a hőkapcsoló, akkor nincs izzítás. Ha kiszakadt a vezeték, akkor kell izzítania. Még az izzítógyertyákat bekapcsoló relét kellene ellenőrizni. Ha kiderül, hogy jó az is, akkor meg egy izzításvezérlő elektronikával keresztpróbázni.

Link to comment
Megosztás:

Ha testre zár az a hőkapcsoló, akkor nincs izzítás. Ha kiszakadt a vezeték, akkor kell izzítania. Még az izzítógyertyákat bekapcsoló relét kellene ellenőrizni. Ha kiderül, hogy jó az is, akkor meg egy izzításvezérlő elektronikával keresztpróbázni.

Tehát akkor jelen esetemben, elméletileg így hőgomba nélkül állandóan izzítani kellene.

De nem teszi. A relé új. Első körben arra gyanakodtam így beszereztem egy újat.

Kizárásos alapon ha más nem ront bele az izzítás folyamatába akkor sanszos hogy a vezérlő makrancoskodik.

Melyik pontokat keresztezzem, mert van egy pár lehetőség?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.