Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

F13 való rá, de a hosszabbik. Ami a kisbenzineseken volt, az is teljesen jól rámegy, csak pörögni fog mint állat. A sajátjával 100-nál forog vagy 2000-2200 körül, a?

Röviddel meg 3 fölött... egyértelmüen nem dízelre való.

Köszi

És azt honnan tudom, hogy az F13-as közül melyik a hosszú és melyik a rövid? Van valami külön száma?

Link to comment
Megosztás:

Köszi

És azt honnan tudom, hogy az F13-as közül melyik a hosszú és melyik a rövid? Van valami külön száma?

Az F13W374 a hosszú az F13C a rövid. Tehát a rövidben C jelölés van, a hosszúban W. A végáttétel száma pedig 3.74 legyen mivel dízel a tied. Ez is ugye a végén lévő szám.

Link to comment
Megosztás:

amúgy volna egy kérdésem igaz nem nagy hiba de azért még is szeretném rendbe tenni.

A külső hőmérséklet kijelzéssel volna bajom.jelenleg nem működik.Általában a jeladó szokott tönkre menni vagy a kijelző szokott behalni?(a kijelző minden funkciója hibátlan)

Link to comment
Megosztás:

amúgy volna egy kérdésem igaz nem nagy hiba de azért még is szeretném rendbe tenni.

A külső hőmérséklet kijelzéssel volna bajom.jelenleg nem működik.Általában a jeladó szokott tönkre menni vagy a kijelző szokott behalni?(a kijelző minden funkciója hibátlan)

mit takar a nem müködik? -30 fokot ír napközben, meg 42-t hóesésben, csak vízszintes vonalakat ír ki, vagy eltünik-visszajön... stb. Ha semmit nem jelez, akkor vagy le van csúszva a csatija, vagy elhagytad a jeladóját a lökösböl. Ha hülyeségeket ír, akkor inkább a kijelzö forrasztásai hagyták el magukat. Ha eltünik visszajön, akkor a csatlakozója sz.pósodhatott ki. De elektromos topicban már sokszor ki lett beszélve, nézz rá.
Link to comment
Megosztás:

mit takar a nem müködik? -30 fokot ír napközben, meg 42-t hóesésben, csak vízszintes vonalakat ír ki, vagy eltünik-visszajön... stb. Ha semmit nem jelez, akkor vagy le van csúszva a csatija, vagy elhagytad a jeladóját a lökösböl. Ha hülyeségeket ír, akkor inkább a kijelzö forrasztásai hagyták el magukat. Ha eltünik visszajön, akkor a csatlakozója sz.pósodhatott ki. De elektromos topicban már sokszor ki lett beszélve, nézz rá.

csak vízszintes vonalakat jelez ki.a jeladó meg van,ki is vettem befújtam kontakt javító szerel de semmi.

Link to comment
Megosztás:

...Telefon öreg szakiknak. Szelepfedelet levettük, a 3-as hengernél mindkét szelephimba el volt törve...csere,megolajozás!!!

Eddig úgy néz ki, hogy megy minden henger, viszont

Miért füstöl kéket a kocsi? Mikor kicseréltük a himbákat megolajoztuk őket, innen folyhat be annyi olaj a hengerhez ,hogy az kékes füstöt okozzon,vagy esetleg komolyabb a baj?

Mi okozhatja a himbatörést?

Olajcsere 10e kilométerrel ezelőtt volt utoljára...

Kókány "szerelők" látom arrafelé is vannak. A kékes füstölés egy dízelnél a legtöbb álmoskönyv szerint nem jó jel. általában az okoz kékes füstöt, ha motorolaj kerül az égéstérbe. Nem hiszem, hogy attól, mert megolajoztátok a himbákat mehet annyi olaj az égéstérbe, ami tartós kékes füstölést okoz. Inkább az lehet, hogy kopott a motor (gyűrűk, dugattyú, hengerfal) vagy a szelepeknél juthat be. Nem vagyok sem szerelő, sem motorguru, csak fantáziálok. :icon1:

Olajat évente, vagy max.10E-nél nem csak illik, hanem kell is cserélni! Ha húzósabb a használat jellege akár kevesebb is lehet ez a periódus.

Sajnos anyagi okok miatt nem tudom betartani az esetemben márciusban lejáró egy évet, de legkésőbb áprilisban megy dottorehoz olajcserére.

Srácok, tisztában vagyok vele, hogy olyan motor - pláne tizensok éves dízel - nincs, ami nem csipegeti az olajat, de az gondolom természetes, ha egy csereperiódus alatt max-ról lemegy a szint min-re. ~123.700-as óraállásnál lett cserélve, most van benne ~131.000. 132-133.000 lesz, mire cserélve lesz. Nem töltök utána, mert még min fölött van kb. 3mm-rel, mire min-re ér cserélve lesz az olaj.

Indulni, ezekben az előszibériai napokban nem nagyon szeretett, de a leghidegebb napon is max. a 3. próbálkozásra beröffent. Igaz a végén elég nyögvenyelősen fogatta az önindító. Köpött is egy szép adag feketés szürkés füstöt, meg elég légkalapácsos volt a hangja. De miután megemelte az adagoló az alapjáratot a járása szépen kisimúlt és füstölni sem füstöl. Melegen alig másfelet fordít a motoron, már ketyeg.

Én izzítási anomáliára tippelek, ki kellene építeni az izzítósort, csak szakértelem, meg hely kérdése, meg a relé sem kattan, csak a szűrőfűtésé 5 fok alatt.

Az akkum úgy néz ki nem szereti a helyet és a halálán van. Már szemezek az újakkal. Hidegebb napokon esténként töltőre kellett tenni, hogy reggel indítson. Multiméterrel mérve izzítás közben leesik a feszültsége 9,5-10,5V-ra. A generátor nem tölt túl, amikor mértem 13-14V-tal töltött.

Ajajj... Úgy érzem nehéz és költséges lesz ez az év... :sick:

Link to comment
Megosztás:

Kókány "szerelők" látom arrafelé is vannak. A kékes füstölés egy dízelnél a legtöbb álmoskönyv szerint nem jó jel. általában az okoz kékes füstöt, ha motorolaj kerül az égéstérbe. Nem hiszem, hogy attól, mert megolajoztátok a himbákat mehet annyi olaj az égéstérbe, ami tartós kékes füstölést okoz. Inkább az lehet, hogy kopott a motor (gyűrűk, dugattyú, hengerfal) vagy a szelepeknél juthat be. Nem vagyok sem szerelő, sem motorguru, csak fantáziálok. :icon1:

Olajat évente, vagy max.10E-nél nem csak illik, hanem kell is cserélni! Ha húzósabb a használat jellege akár kevesebb is lehet ez a periódus.

Sajnos anyagi okok miatt nem tudom betartani az esetemben márciusban lejáró egy évet, de legkésőbb áprilisban megy dottorehoz olajcserére.

Srácok, tisztában vagyok vele, hogy olyan motor - pláne tizensok éves dízel - nincs, ami nem csipegeti az olajat, de az gondolom természetes, ha egy csereperiódus alatt max-ról lemegy a szint min-re. ~123.700-as óraállásnál lett cserélve, most van benne ~131.000. 132-133.000 lesz, mire cserélve lesz. Nem töltök utána, mert még min fölött van kb. 3mm-rel, mire min-re ér cserélve lesz az olaj.

Indulni, ezekben az előszibériai napokban nem nagyon szeretett, de a leghidegebb napon is max. a 3. próbálkozásra beröffent. Igaz a végén elég nyögvenyelősen fogatta az önindító. Köpött is egy szép adag feketés szürkés füstöt, meg elég légkalapácsos volt a hangja. De miután megemelte az adagoló az alapjáratot a járása szépen kisimúlt és füstölni sem füstöl. Melegen alig másfelet fordít a motoron, már ketyeg.

Én izzítási anomáliára tippelek, ki kellene építeni az izzítósort, csak szakértelem, meg hely kérdése, meg a relé sem kattan, csak a szűrőfűtésé 5 fok alatt.

Az akkum úgy néz ki nem szereti a helyet és a halálán van. Már szemezek az újakkal. Hidegebb napokon esténként töltőre kellett tenni, hogy reggel indítson. Multiméterrel mérve izzítás közben leesik a feszültsége 9,5-10,5V-ra. A generátor nem tölt túl, amikor mértem 13-14V-tal töltött.

Ajajj... Úgy érzem nehéz és költséges lesz ez az év... :sick:

Sose volt dízelem, de tudtommal ezeknél a régi dízeleknél 7500 km az olajcsere periódus hivatalosan is. Akkor a 10 ezer km az igencsak nagy gáz! Ne csodálkozz, ha szegény pára hamar kileheli a lelkét!

A benzines F Astrákra anno 15 ezer km volt a gyári előírás és mi itt 10 ezrenként cserélünk a jól megfontolt saját érdekünk miatt!!!

Link to comment
Megosztás:

Sose volt dízelem, de tudtommal ezeknél a régi dízeleknél 7500 km az olajcsere periódus hivatalosan is.

így van. Az olajfogyasztás meg nem értem miért kéne a korral összefüggésben lennie. A tizensok éves dízelem egy csereperiódus alatt a pálcán nem észrevehetö mennyiséget tüntet el. A szíp új zafira, 2 csere között 2x van megpótolva literekkel, és az még normális is. :D
Link to comment
Megosztás:

így van. Az olajfogyasztás meg nem értem miért kéne a korral összefüggésben lennie. A tizensok éves dízelem egy csereperiódus alatt a pálcán nem észrevehetö mennyiséget tüntet el. A szíp új zafira, 2 csere között 2x van megpótolva literekkel, és az még normális is. :D

Ja mert kipótolja hűtővízből.... :D

Link to comment
Megosztás:

Ha az olajat hűtővízből pótolja az tudtomal látszik elég szépen,Tudom mert van egy roverem és annak ez volt a betegsége és kapucsinos volt rendesen az olaj:)

Ha az olajbetöltőnél volt kapucsínós, az nem jelenti azt, hogy eszi a vizet. Az természetes jelenség rövid távokon való használatnál.

Link to comment
Megosztás:

Ha az olajbetöltőnél volt kapucsínós, az nem jelenti azt, hogy eszi a vizet. Az természetes jelenség rövid távokon való használatnál.

Úgy ahogy mondod!De mikor meg nézzed az olaj szintet és a nivó pálca is kapucsinos meg már túl van a maximumon az már azt jelenti hogy keveredik a víz meg az olaj:)

Link to comment
Megosztás:

Ez hülyeség...

Az UNIX-nál 24milis szíjat írnak ami ezen van kábé már csak másfél centi. Az enyémen pont olyan széles a szíj is mint a kerék amin van, ez kábé 17 miliméter. Mondta a csávó hogy nézzem a szíjat mászik lefele valamiért tele van az egész burkolat darálékkal de nem tudom milyen széles volt amikor felrakta.

Link to comment
Megosztás:

Az UNIX-nál 24milis szíjat írnak ami ezen van kábé már csak másfél centi. Az enyémen pont olyan széles a szíj is mint a kerék amin van, ez kábé 17 miliméter. Mondta a csávó hogy nézzem a szíjat mászik lefele valamiért tele van az egész burkolat darálékkal de nem tudom milyen széles volt amikor felrakta.

Lehet kicsit ferdén áll az adagoló.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém is ezt csinálja, de nem látszik a szíj szélén, hogy zabálná még, majd fogja.

Igen, valaki írta talán VW-hez, hogy csámpás az adagoló tartó konzol, vagy arra van rosszul rátéve.

Csak tudnám hogy a francba lehet arra rosszul rátenni, amikor adja magát. :blink:

Tiszta rejtély, de nagyon dühítő.

Link to comment
Megosztás:

Az UNIX-nál 24milis szíjat írnak ami ezen van kábé már csak másfél centi. Az enyémen pont olyan széles a szíj is mint a kerék amin van, ez kábé 17 miliméter. Mondta a csávó hogy nézzem a szíjat mászik lefele valamiért tele van az egész burkolat darálékkal de nem tudom milyen széles volt amikor felrakta.

Normáls esetben semmi nem lehet, ha szarul van felrakva az adagoló vagy kopott már a tengely és emiatt ferdén fut a szíj, akkor eheti...de csak akkor.
Link to comment
Megosztás:

Sose volt dízelem, de tudtommal ezeknél a régi dízeleknél 7500 km az olajcsere periódus hivatalosan is. Akkor a 10 ezer km az igencsak nagy gáz! Ne csodálkozz, ha szegény pára hamar kileheli a lelkét!

A benzines F Astrákra anno 15 ezer km volt a gyári előírás és mi itt 10 ezrenként cserélünk a jól megfontolt saját érdekünk miatt!!!

A Castrolos olajtáblázat 15 ezerre mondja, az 17D-re, és mindkét turbódieselre is. 7500-ra csak az 1,6D-t írja, de az a motor meg Astra motorterébe nem került.

De már láttam olyan adatot is, ami 94-es gyártási évig-ig 7500-as, 94 után 15000-es csereperiódust javasol. Előbbibe az 1,7 D, utóbbiba pedig a DTL tartozik bele. Isuzunál pedig az évjárat dönt.

Ahogy haladunk előre a korral, növekedett a csere periódus. De így van az a vezérléssel is, a 90-es években 60 e km vagy 4 év volt megadva a benzineseknél, a 2000-es években ez már 90 ezer km-re növekedett.

Link to comment
Megosztás:

A Castrolos olajtáblázat 15 ezerre mondja, az 17D-re, és mindkét turbódieselre is. 7500-ra csak az 1,6D-t írja, de az a motor meg Astra motorterébe nem került.

De már láttam olyan adatot is, ami 94-es gyártási évig-ig 7500-as, 94 után 15000-es csereperiódust javasol. Előbbibe az 1,7 D, utóbbiba pedig a DTL tartozik bele. Isuzunál pedig az évjárat dönt.

Ahogy haladunk előre a korral, növekedett a csere periódus. De így van az a vezérléssel is, a 90-es években 60 e km vagy 4 év volt megadva a benzineseknél, a 2000-es években ez már 90 ezer km-re növekedett.

Kétlem, hogy a mai F Astra dízelesek többsége eme tudás birtokában lenne.

Minden esetre a 15 ezres csere egy több százezret futott gépnél szerintem elég gáz.

Link to comment
Megosztás:

Kétlem, hogy a mai F Astra dízelesek többsége eme tudás birtokában lenne.

Minden esetre a 15 ezres csere egy több százezret futott gépnél szerintem elég gáz.

91-es technikáról beszélünk akkor készültek a gyári előirások, lehet hogy közben haladt a világ de a motor ugyanaz maradt. Bele lehet magyarázni olajkatalógusokat meg a szerelő aszondta, de hát végülis mindenki saját magát csapja be szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.