Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Akkor keverem valamivel, egyszer volt már belinkelve egy eladó piros corsa 202-lóval, azt hittem ez ugyanaz, csak nem írták be a plussz lovakat. :lol:

Akkor tényleg kevered, mert amiről mi beszéltünk, az egy 1,2 CIH volt, aztán C20NE lett és még máig is az.

Az a piros A Corsa, ami 204LE-vel volt meghirdetve, az az enyém és ott tényleg kevesebbet írtam, mert ettől legalább 70-80 LE-vel többet tud. :) ;)

Link to comment
Megosztás:

Akkor tényleg kevered, mert amiről mi beszéltünk, az egy 1,2 CIH volt, aztán C20NE lett és még máig is az.

Az a piros A Corsa, ami 204LE-vel volt meghirdetve, az az enyém és ott tényleg kevesebbet írtam, mert ettől legalább 70-80 LE-vel többet tud. :lol: ;)

Nyami.....baba játszós autó! ;) :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm! Akkor marad a fabrikálás. 6e-t nem fogok kiadni érte. Inkább szívok vele egy-két napot. Ötleteim vannak dögivel, csak gondoltam egyszerűbb, ha már valaki csinált ilyet.

Ha odajutok, megosztom veletek!

Hali!!!

Igaz hogy ez B Corsa de az első kiadásból ( 93 ) Lehet hogy az A-nak is hasonló a megoldása.

A képről nem igazán lehet kinézni de a jobb oldalon lévő kis rudat mozgatja egy univerzális motor. A képen nyitott állapotban van. Ha bezár akkor a rudat a nyomógomb végéhez rögzített tárcsa elé nyomja, így a gombot nem lehet benyomni.

De úgy látom nem túl messze lakunk egymástól, ha gondolod személyesen is megnézheted.

IMG_5940_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hali!!!

Igaz hogy ez B Corsa de az első kiadásból ( 93 ) Lehet hogy az A-nak is hasonló a megoldása.

A képről nem igazán lehet kinézni de a jobb oldalon lévő kis rudat mozgatja egy univerzális motor. A képen nyitott állapotban van. Ha bezár akkor a rudat a nyomógomb végéhez rögzített tárcsa elé nyomja, így a gombot nem lehet benyomni.

De úgy látom nem túl messze lakunk egymástól, ha gondolod személyesen is megnézheted.

http://kepfeltoltes.hu/100316/IMG_5940_www...ltoltes.hu_.jpg

Nekem egész másképp néz ki a központi zár motorja, emiatt sokkal egyszerűbben meg lehetett oldani A Corsán :lol:

szerk.: Ehhez hasonló megoldás van. A kis motor össze van kötve a lenyomógomb rudazatával és azt mozgatja.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a képet. Valami hasonlóra gondoltam én is. Örülök, hogy van valaki a környékről.

Érdekelne azonban Stefan ötlete is. Hogyan gondolod ezt? Ha a rudat húzgálom, akkor nem a nyitás lehetőségét engedi meg szerintem, hanem konkrétan ki is nyit. Javíts ki, ha tévednék. Én is arra gondoltam, hogy valahogyan a gomb benyomását kellene magakadályozni.

Link to comment
Megosztás:

Az ajtóba nekem is úgy van, de ez a csomagtartó

A Corsához van nekem egy csomagtartóhoz való, ami ugyanígy néz ki, csak a mozgató részén egy görbe kis rúd van.

Majd csinálok róla képet. Amúgy eladó, ha kell valakinek :)

Köszönöm a képet. Valami hasonlóra gondoltam én is. Örülök, hogy van valaki a környékről.

Érdekelne azonban Stefan ötlete is. Hogyan gondolod ezt? Ha a rudat húzgálom, akkor nem a nyitás lehetőségét engedi meg szerintem, hanem konkrétan ki is nyit. Javíts ki, ha tévednék. Én is arra gondoltam, hogy valahogyan a gomb benyomását kellene magakadályozni.

Szerintem ez konkrétan csak úgy működik, hogy a gombot ugyanúgy be kell nyomni, mint az ajtóknál a kilincs kézzel történő megmozdítása, csak a kulccsal nem kell külön babrálni.

Ha falazott csomiajtóhoz kell, ott már másképp kell megoldani, oda valami mágneses cuccot szoktak használni tudtommal.

Link to comment
Megosztás:

A Corsához van nekem egy csomagtartóhoz való, ami ugyanígy néz ki, csak a mozgató részén egy görbe kis rúd van.

Majd csinálok róla képet. Amúgy eladó, ha kell valakinek :D

Szerintem ez konkrétan csak úgy működik, hogy a gombot ugyanúgy be kell nyomni, mint az ajtóknál a kilincs kézzel történő megmozdítása, csak a kulccsal nem kell külön babrálni.

Ha falazott csomiajtóhoz kell, ott már másképp kell megoldani, oda valami mágneses cuccot szoktak használni tudtommal.

AHAN, nem értem :)

Mit jelent az, hogy falazott az ajtó?

Nekem a következő a működés. A zárszerkezet végén van egy kb 1 cm széles nyelv. Ha be van zárva, akkor az elfordul, és hiába nyomom be, elmegy a nyitószerkezet füle mellett. Ha kinyitom, akkor a fül pont a műanyag elé kerül, így,ha benyomom, az megnyomja, és kinyílik.

JA! És várom a képet, mert kíváncsi vagyok.

Link to comment
Megosztás:

AHAN, nem értem :)

Mit jelent az, hogy falazott az ajtó?

Nekem a következő a működés. A zárszerkezet végén van egy kb 1 cm széles nyelv. Ha be van zárva, akkor az elfordul, és hiába nyomom be, elmegy a nyitószerkezet füle mellett. Ha kinyitom, akkor a fül pont a műanyag elé kerül, így,ha benyomom, az megnyomja, és kinyílik.

Így van, de he beszerelsz egy elektromos zármotort, akkor a nyelv mőgé fog becsúszni a motor rúdja/pálcikája és nem tudod benyomni a gombot.A falazott ajtó amikor eltüntetik kívölről a gombot , behegesztik a helyét, lefényezik semmi sem látszik. Ilyenkor be szoktak szerelni egy elektromágneses kütyüt, ami pölö az utastérből vezérelve "megnyomja helyetted" a gombot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megvettem a Corsába a riasztót, meg két központizár motort, és a beszerelési árak hallatán úgy döntöttem, hogy inkább megpróbálkozom vele egyedül, bár nem sok közöm van az elektromossághoz, ezért kéne nekem segítség.

A vezérlő egységből 10 vezetéknek kell helyet találni, ezeket még értem.

Akksi, sziréna, test, gyújtás, csomagtérnyitás, nyitás kimenet, zárás kimenet, ajtókapcsolók, szekvenciális kimenet, irányjelzők.

Az irányjelzők vezetéke egy 10amperes biztosíték után kettéágazik. Ezt nem igazán értem hogy mire való, mert a leírás azt mondja hogy a szekvenciális kimenetre kell kötni az elakadásjelzőt, fényjelzéshez.

A vezérlő egység nem tud direktben központi zárat is vezérelni ezért ehhez adtak két relét, amikkel meg lehet oldani.

Ez van a reléken:

80953057.jpg

Itt nekem teljes a homály, egy reléhez egy motor, vagy nyitáshoz egy relé, meg záráshoz egy?

Várom a segítségeket :)

Link to comment
Megosztás:

A húsvét nem izgat igazán, de odáig tuti nem lesz kész, meg se próbálom addig, mert tele vagyok más projektekkel.

B Corsa C20XE, Astra F 3.0 V6, Tigra C20XE (?), Audi 80 2.2 20VT...

oh, egy c25xe túl egyszerű lett volna az astrába?

más

a c20xe corsám kopog... hidegen inkább, az olaj egy picit hígnak tűnik, azt nem akarom mondani hogy benzin szaga van, de még az is lehet...

vagy a tűnik rövid ü? az az olaj van benne amit tanácsoltál, létezik hogy az egy hígabb fajta?

amúgy nagyon jó volt vele menni 4 hónap csend után kb. 8km-ert :) ha lehet nyáron bejelentkeznék hozzád egy vezérlés cserére.

Link to comment
Megosztás:

oh, egy c25xe túl egyszerű lett volna az astrába?

más

a c20xe corsám kopog... hidegen inkább, az olaj egy picit hígnak tűnik, azt nem akarom mondani hogy benzin szaga van, de még az is lehet...

vagy a tűnik rövid ü? az az olaj van benne amit tanácsoltál, létezik hogy az egy hígabb fajta?

amúgy nagyon jó volt vele menni 4 hónap csend után kb. 8km-ert ;) ha lehet nyáron bejelentkeznék hozzád egy vezérlés cserére.

C25XE elég lomha. ;)

Nem tudom, én eddig mindenbe ezt a Liqui Molyt tettem és soha semmi baja nem volt, ami Castrollal csörgött az idővel szépen el is hallgatott.

Én is már nagyon várom, hogy végre össze legyen rakva! :)

Vezérléscsere egy külön művészet C20XE A Corsákban. :D

Ha aktuális lesz, akkor szólj, megoldjuk. :P

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Opelosok!

'92. utolsó szériás A Corsa 1.2i. Bal első fék idővel, miután felmelegszik, befog és ég. Cserélve lett: féknyergek+megjáratva, betétek, tárcsák, fémcsövek, gumicsövek, főfékhenger, olaj..ami maradt: a gumicsöveket a nyereghez rögzítő csavar, csonkállvány(gólyaláb alsó része). A probléma jellege hangyányit sem változott!!!

Kérem, ha bármi (a leghülyébbnek is tűnő) ötletetek van, értesítsetek. Előre is köszönöm!

Tracker

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Opelosok!

'92. utolsó szériás A Corsa 1.2i. Bal első fék idővel, miután felmelegszik, befog és ég. Cserélve lett: féknyergek+megjáratva, betétek, tárcsák, fémcsövek, gumicsövek, főfékhenger, olaj..ami maradt: a gumicsöveket a nyereghez rögzítő csavar, csonkállvány(gólyaláb alsó része). A probléma jellege hangyányit sem változott!!!

Kérem, ha bármi (a leghülyébbnek is tűnő) ötletetek van, értesítsetek. Előre is köszönöm!

Tracker

Az a rugó a külső betéten fent van?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. 91" es A -s corsám 1,6 gsi svájcból származik. valahogy nem igazán vagyok kibékülve a teljesítménnyel, első autóm, az elején még tudott meglepetést okozni, de mostmár gyengének találom. tudtok e esetleg valami ("olcsó :)") motortuningot ajánlani? jelenleg a turbo-n gondolkozok. kérdés: milyen turbo-t nézegessek ? milyen turbot tudok rárakni? ha jól tudom ugyanez a típus 92 -től jött ki gyári turbóval is. választ előre is köszönöm Üdv: Lali

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.