Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

mondjuk egyenlőre ott tartok, hogy itt az előttem hszólókat olvasgatom mert az alapjárattal én is küszködök, mert ugrál és puffog, állítottam rajta nem puffogott annyira , utána jött az hogy tartott gázon menet közbe dadogott hirtelen gázadásra ugrott... na mostmár ott tartok hogy gázadásnál meg torpan és alapjáraton is úgy hallatszódik hogy mindjár megáll... mindjár megáll.... de egy félóráig is bírja... azt mondták nem biztos hogy gyújtás hanem nézessem meg a kompressziómat mert valószínű hogy sumákol egy hengerem szal az lesz az első valószínű hogy fúrás és gyűrűsor, olajcsere és utána az injektor... erről a BIOETANOL-ról van valakinek tapasztalata? nekem attól is még jobban dadog a kocsi :S nem ismertek véletlen olyan fórumtagot aki békés megyei? illetve tudok valamilyen formában rákeresni?

Link to comment
Megosztás:

értem. nem tudom még hogy mit takar az hogy injektorsor az eladónak mert nem láttam még, lehet hogy rajta van a felömlő is. nem láttam még, az utánna állítást pedig megoldjuk ha nem babrás más benne ;) annyit mondtak még hogy nekem a központis az 4 vezetékes a hengerenkénti az meg 8. de nem tom nem láttam még. szal szerinted akkor kizárt a művelet?

Az a baj, hogy nem a vezetékek számával van a gond, hanem, hogy teljesen másképp néz ki egy központi injektor (elvileg neked C16NZ) meg a hengerenkénti injektorok (előbbiből 1 van -gyakorlatilag a karburátor helyett, utóbbiból 4, a szívósor hengerekhez közelebbi részén). Más rendszer. Eleve más a szívósor (ha jól tudom a leömlő is) meg a hengerfej is, szóval ezek cseréje nélkül nem úszod meg, ha ezirányba szeretnél fejleszteni.

Egy C16SE hengerfejnél viszont elképzelhető, hogy belemegy a C20NE injektora is, de ha igen, akkor sem hinném, hogy lehet nyerni vele, ha csak önmagában ez van kicserélve és pl. az üzemanyagnyomás nincs utánahúzva :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

mondjuk egyenlőre ott tartok, hogy itt az előttem hszólókat olvasgatom mert az alapjárattal én is küszködök, mert ugrál és puffog, állítottam rajta nem puffogott annyira , utána jött az hogy tartott gázon menet közbe dadogott hirtelen gázadásra ugrott... na mostmár ott tartok hogy gázadásnál meg torpan és alapjáraton is úgy hallatszódik hogy mindjár megáll... mindjár megáll.... de egy félóráig is bírja... azt mondták nem biztos hogy gyújtás hanem nézessem meg a kompressziómat mert valószínű hogy sumákol egy hengerem szal az lesz az első valószínű hogy fúrás és gyűrűsor, olajcsere és utána az injektor... erről a BIOETANOL-ról van valakinek tapasztalata? nekem attól is még jobban dadog a kocsi :S nem ismertek véletlen olyan fórumtagot aki békés megyei? illetve tudok valamilyen formában rákeresni?

Az E85 topikban nézz körül! Központi injektorosnál az a tapasztalat, hogy a hidegindítás problémásabb lehet, főleg télen vagy amikor hűvösebb az idő, mivel a működéséből adódóan (közös szívósorba megy az üzemanyag) a hideg szívósor fala gondot okoz, nem lehet eléggé bedúsítani, hogy jó legyen.

Nyáron, jó időben (mostanában) megpróbálhatod: maximum 50%-ig lehet használni bármiféle átalakítás nélkül, utána már gondok lehetnek (bedadog, stb.). Érdemes fokozatosan adagolni, hogy az ECU tudjon alkalmazkodni.

Békés megyeit most hirtelen nem tudok, de biztos van valaki arra is ;)

Viszont mindenféle fejlesztés előtt valóban érdemes rendberakni a motort :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

köszi szépen a segítséget :rolleyes:) és igyekszem a rendberakással :D nyár közepe vége fele szeretnék elmenni vele majd egy corsás bulira. a motorja maximálisan üzembiztos egyébként a napokba voltam fent vele pesten (250 km) semmi gond nem volt vele, de egyenlőre a külselye is csúnyácska szegénykémnek, szal rendberáncigálom és elnézünk valamerre ;)

Link to comment
Megosztás:

Az C20NE injektor / szívósort felejtsd el. Nem fog felmenni és ha rengeteg melóval ráfaragod, akkor meg nem fog vele egyáltalán menni a kocsi.

Vagy hengerenkéntisre kell alakítani a tiéd, amihez kell egy komplett C16SE, C16SEI, vagy E16SE, vagy egyből belefaragtatsz egy C20NE-t. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Az C20NE injektor / szívósort felejtsd el. Nem fog felmenni és ha rengeteg melóval ráfaragod, akkor meg nem fog vele egyáltalán menni a kocsi.

Vagy hengerenkéntisre kell alakítani a tiéd, amihez kell egy komplett C16SE, C16SEI, vagy E16SE, vagy egyből belefaragtatsz egy C20NE-t. :D

az enyémbe is belefaragott valaki egy c20NE-t :rolleyes: és hogy mennyire jó dolog is ez ;)

Link to comment
Megosztás:

Meglesz az is, de most komolyabb problémáim vannak a vízzel. :rolleyes:

http://mypic.carstyling.hu/28985/uploads/2..._1275384670.jpg

http://mypic.carstyling.hu/28985/uploads/2..._1275384687.jpg

Ez meg a frissen honolt első túlméretes C20LET blokkom. ;)

http://mypic.carstyling.hu/28985/uploads/2..._1275385873.jpg

Hogy áll a szivattyúzás? 10cm alatt vagy már? :D

Link to comment
Megosztás:

Ma reggelre még mindig nem volt bent víz, nagyon remélem ennyivel megúsztam, nem mintha már nem lenne mindegy, hogy még 1-2-szer elönt, vagy sem... :rolleyes:

A takarításra így is el fog menni egy rakás időm és pénzem, max nem kell még egy teljes napon keresztül szivattyúznom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok. Január 24-én vettem egy Corsa A 1.4 i-t. 93-as 3 ajtós. Beleszerettem. :rolleyes:

Hülye vagyok még az autókhoz is, de lelkes. Szóval, ha lehet - olykor faggatnálak titeket kérdésekkel.

Az ajtót már lecseréltettem, mert az ablakot a földig lehetett volna engedni. Nem igazán vigyáztak rá eddig.

Szerintetek van esélye a túlélésre?

Fam

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok. Január 24-én vettem egy Corsa A 1.4 i-t. 93-as 3 ajtós. Beleszerettem. :rolleyes:

Hülye vagyok még az autókhoz is, de lelkes. Szóval, ha lehet - olykor faggatnálak titeket kérdésekkel.

Az ajtót már lecseréltettem, mert az ablakot a földig lehetett volna engedni. Nem igazán vigyáztak rá eddig.

Szerintetek van esélye a túlélésre?

Fam

Csak rajtad múlik. Ha lelkes vagy, és nem sajnálod rá az időd, illetve a pézed (mondjuk nem egy AUDI kategória :-)), képesek ezek a világon mindenre.Írj nyugodtan, ha tudunk, segítünk.

Üdv: ZsöPö

Link to comment
Megosztás:

Ma reggelre még mindig nem volt bent víz, nagyon remélem ennyivel megúsztam, nem mintha már nem lenne mindegy, hogy még 1-2-szer elönt, vagy sem... :rolleyes:

A takarításra így is el fog menni egy rakás időm és pénzem, max nem kell még egy teljes napon keresztül szivattyúznom.

Hát nem irigyellek barátom! ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok. Január 24-én vettem egy Corsa A 1.4 i-t. 93-as 3 ajtós. Beleszerettem. :rolleyes:

Hülye vagyok még az autókhoz is, de lelkes. Szóval, ha lehet - olykor faggatnálak titeket kérdésekkel.

Az ajtót már lecseréltettem, mert az ablakot a földig lehetett volna engedni. Nem igazán vigyáztak rá eddig.

Szerintetek van esélye a túlélésre?

Fam

Welcome! Majd tolhatnál fel pár képet ;)

Túlélésre lehet esély, főleg, hogy utolsó szériás (93-as), de az elmondottak alapján kösd fel a gatyát, mert igaz, hogy az ajtó is az egyik gyenge pontja, de ha ugyanannyi idős, mint a kasztni többi része, akkor esélyes, hogy máshol is hasonló lehet a helyzet. A sárvédők még nem érdekesek, hanem főleg a nyúlványokra, tartókra kéne ránézni milyen állapotban vannak.

Link to comment
Megosztás:

Végre sikerült nemrég szereznem egy GSi fordulatszámmérős műszeregységet a Corsába. Hétvégén be akarnám kötni, van valami trükk/nehézség amire figyelnem kell? A műszer A2-es Corsából való és nekem is olyan van, tehát faragni elvileg nem kell, valamint ez a töltés- és olajnyomásmérő nélküli verzió, szóval még a másik olajgombával sem kell szívnom, de ez annyira nem is zavar, nekem a ford.számmérő volt a fontos. Ami tulajdonképpen érdekel az az hogy vajon a csatlakozók kompatibilisek-e (csak lehúzom a régit, rádugom az újat, vagy kötögetni kell), illetve hogy egy '92-es C12NZ-be vajon milyen eséllyel van behúzva a fordulatszámmérő vezetéke a műszeregység csatijáig (sanszos, vagy kizárt dolog), és ha esetleg nincsen, akkor a motorvezérlő melyik lábáról kéne venni a fordulatszámjelet?

Link to comment
Megosztás:

Végre sikerült nemrég szereznem egy GSi fordulatszámmérős műszeregységet a Corsába. Hétvégén be akarnám kötni, van valami trükk/nehézség amire figyelnem kell? A műszer A2-es Corsából való és nekem is olyan van, tehát faragni elvileg nem kell, valamint ez a töltés- és olajnyomásmérő nélküli verzió, szóval még a másik olajgombával sem kell szívnom, de ez annyira nem is zavar, nekem a ford.számmérő volt a fontos. Ami tulajdonképpen érdekel az az hogy vajon a csatlakozók kompatibilisek-e (csak lehúzom a régit, rádugom az újat, vagy kötögetni kell), illetve hogy egy '92-es C12NZ-be vajon milyen eséllyel van behúzva a fordulatszámmérő vezetéke a műszeregység csatijáig (sanszos, vagy kizárt dolog), és ha esetleg nincsen, akkor a motorvezérlő melyik lábáról kéne venni a fordulatszámjelet?

A fordulatszámjel vezója tutira benne van(zöld),a csati is tuti,hogy megegyezik!

Link to comment
Megosztás:

Elvileg csak rádug és kész. Mondjuk ami nem olajnyomás- és voltmérős, az nem GSI-é, hanem vagy Joy, vagy csak simán extraként kérték.

Fehér a műszer?

Nem, sima fekete (gondolom akkor nem Joy mert azé mintha fehér lett volna), a töltés meg az olajnyomást igazából nem bánom, egyrészt nekem a fordulatszámmérő volt a lényeg, másrészt meg 1.2i-nél kicsit parasztvakításnak érezném... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Csak rajtad múlik. Ha lelkes vagy, és nem sajnálod rá az időd, illetve a pézed (mondjuk nem egy AUDI kategória :-)), képesek ezek a világon mindenre.Írj nyugodtan, ha tudunk, segítünk.

Üdv: ZsöPö

:rolleyes: Nagyon köszönöm a szivéjes fogattatást! Azt tapasztalom, hogy igazi túlélő, ezért is szerettem bele.

A kasznisnak már fizettem 35e.-et - ami fontos volt a vizsgáztatásra, megcsinálta. Kapott új küszöböt is, de szegényke így is elég szakattka - de így is szép ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.