Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok!

2 hete vettem egy Astra G 1.6 16V (Z16XE....) motorral.

165.000 Km van benne megbízhatóan eredeti szervízkönyvvel.

Mikor megvettem tuti, hogy nem volt semmi plusz hangja a motornak (vagy ügyesen átba...tak :) ).

Most, hogy mentem vele 1000 Km-t hát teljesen olyan hangja van mint egy dieselnek (ami főleg alapjáraton borzasztó). Az a tipikus fordulatszám függvényében változó gyorsaságú ketyegő hang a motorból. Ráadásul időnként kigyullad a figyelmeztető sárga jelzés (gyújtás levétel után a hiba törlődik és indítás után nem tér vissza azonnal). Lehet, hogy a két dolog nem függ össze, mert gyanítom, hogy a figyu jel inkább a kipufogógáz visszavezető szelep ( vagy valami hasonló) hibáját jelzi.

A hagot beazonosítani persze lehetetlen füllel, mert azt is mondhatnám, hogy az injektor (onnan hallatszik inkább), de félek nem az.

A motor teljesítménye egyébként (hibajelzés nélkül) nem változott - dinamikus erős, 180 körül van a vége. Fogyasztás 110-ig klíma nélkül városon kívül 5,9. Nem füstöl egy kicsit sem, és hidegen a leírt hang csak egészen enyhén hallható.

Van valakinek ötlete?

Hétfőn elviszem szerelőhöz, de nem szeretném ha átmeszelnének.

Üdv: Johny

Előtte Vectrám volt (innen a username) azt 13 éves orában adtam el 250000 KM-vel (gond nélkül ment !!!!), ebből gondolom, hogy a futott KM alapján nem kell feltétlenül a motor halálára gondolni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Felvetnék én is egy problémát: Astra Classic-II, 1.6 twinport (Z16XEP) motorral nem reprodukálható módon, de rendszeresen nem indul (önindító forog), de kis gázadásra beugrik. Utána jó eséllyel napokig-hetekig nem csinálja. (12E km volt benne, amikor kezdte, most 28E van, a kocsi 14 hónapos, újonnan vettem.) Voltam vele szervizben többször is, ahol a fojtószelepház takarításon kívül sokat nem tudtak tenni (hibajelzés nincs). Más, ehhez kapcsolódó jelenség sincs, ha beindult, akkor megy rendesen; bár álló helyzetben kis alapjárat-ingadozás előfordul (újonnan ezt sem csinálta).

Bármilyen ötletet szívesen vennék, mert eléggé elkeserítő, hogy egy új autó ilyenekkel szórakoztat...

köszönöm

mGabi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2 hete vettem egy Astra G 1.6 16V (Z16XE....) motorral.

165.000 Km van benne megbízhatóan eredeti szervízkönyvvel.

Mikor megvettem tuti, hogy nem volt semmi plusz hangja a motornak (vagy ügyesen átba...tak B) ).

Most, hogy mentem vele 1000 Km-t hát teljesen olyan hangja van mint egy dieselnek (ami főleg alapjáraton borzasztó). Az a tipikus fordulatszám függvényében változó gyorsaságú ketyegő hang a motorból. Ráadásul időnként kigyullad a figyelmeztető sárga jelzés (gyújtás levétel után a hiba törlődik és indítás után nem tér vissza azonnal). Lehet, hogy a két dolog nem függ össze, mert gyanítom, hogy a figyu jel inkább a kipufogógáz visszavezető szelep ( vagy valami hasonló) hibáját jelzi.

A hagot beazonosítani persze lehetetlen füllel, mert azt is mondhatnám, hogy az injektor (onnan hallatszik inkább), de félek nem az.

A motor teljesítménye egyébként (hibajelzés nélkül) nem változott - dinamikus erős, 180 körül van a vége. Fogyasztás 110-ig klíma nélkül városon kívül 5,9. Nem füstöl egy kicsit sem, és hidegen a leírt hang csak egészen enyhén hallható.

Van valakinek ötlete?

Hétfőn elviszem szerelőhöz, de nem szeretném ha átmeszelnének.

Üdv: Johny

Előtte Vectrám volt (innen a username) azt 13 éves orában adtam el 250000 KM-vel (gond nélkül ment !!!!), ebből gondolom, hogy a futott KM alapján nem kell feltétlenül a motor halálára gondolni.

Ha jól tudom ezekben a mocikban is van kopogás érzékelő.....szerintem neked ez halt meg...de jön uhuhu és elárúlja :)

Link to comment
Megosztás:

ez igaz, de a hidrotőke ha besül, akkor hidegen kopog és melegen nem...

Szerintem azért mehet annyira tönkre hidrotőke.. De én elsőkörben olajnyomást nézetnék meg, kopoghat attól is és nem feltétlen nincs nyomás, lehet, hogy alacsony.

Tomka

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
Sziasztok!

2 hete vettem egy Astra G 1.6 16V (Z16XE....) motorral.

165.000 Km van benne megbízhatóan eredeti szervízkönyvvel.

Mikor megvettem tuti, hogy nem volt semmi plusz hangja a motornak (vagy ügyesen átba...tak :unsure: ).

Most, hogy mentem vele 1000 Km-t hát teljesen olyan hangja van mint egy dieselnek (ami főleg alapjáraton borzasztó). Az a tipikus fordulatszám függvényében változó gyorsaságú ketyegő hang a motorból. Ráadásul időnként kigyullad a figyelmeztető sárga jelzés (gyújtás levétel után a hiba törlődik és indítás után nem tér vissza azonnal). Lehet, hogy a két dolog nem függ össze, mert gyanítom, hogy a figyu jel inkább a kipufogógáz visszavezető szelep ( vagy valami hasonló) hibáját jelzi.

A hagot beazonosítani persze lehetetlen füllel, mert azt is mondhatnám, hogy az injektor (onnan hallatszik inkább), de félek nem az.

A motor teljesítménye egyébként (hibajelzés nélkül) nem változott - dinamikus erős, 180 körül van a vége. Fogyasztás 110-ig klíma nélkül városon kívül 5,9. Nem füstöl egy kicsit sem, és hidegen a leírt hang csak egészen enyhén hallható.

Van valakinek ötlete?

Hétfőn elviszem szerelőhöz, de nem szeretném ha átmeszelnének.

Üdv: Johny

Előtte Vectrám volt (innen a username) azt 13 éves orában adtam el 250000 KM-vel (gond nélkül ment !!!!), ebből gondolom, hogy a futott KM alapján nem kell feltétlenül a motor halálára gondolni.

Ha kereskedésben vetted akkor kell hogy legyen állapotlapja ha nem szerepel rajta semmi akkor vidd vissza a kereskedőhöz. Ha nincs állapot lapja az baj kötelező adniuk, illetve ha magánembertől vetted akkor is visszaviheted. Ha hidrotőke akkor egy keménbnyebb fajta megjáratás segíthet sok állástól illetve alapjárati ketyegéstől előfordulhat. Ez tapasztalat igy nme biztos hogy neked segíthet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2 hete vettem egy Astra G 1.6 16V (Z16XE....) motorral.

165.000 Km van benne megbízhatóan eredeti szervízkönyvvel.

Mikor megvettem tuti, hogy nem volt semmi plusz hangja a motornak (vagy ügyesen átba...tak :unsure: ).

Most, hogy mentem vele 1000 Km-t hát teljesen olyan hangja van mint egy dieselnek (ami főleg alapjáraton borzasztó). Az a tipikus fordulatszám függvényében változó gyorsaságú ketyegő hang a motorból. Ráadásul időnként kigyullad a figyelmeztető sárga jelzés (gyújtás levétel után a hiba törlődik és indítás után nem tér vissza azonnal). Lehet, hogy a két dolog nem függ össze, mert gyanítom, hogy a figyu jel inkább a kipufogógáz visszavezető szelep ( vagy valami hasonló) hibáját jelzi.

töltsél bele olajat...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két kérdésem lenne.

1.Hidegen mikor beindítom ugrál az alapjárat mintha kihagyogatna egy henger. Gyertya új meg a gyújtás kábel is. Van illetve volt valakinek hasonló.

2 illetve ki kellenne cserélnem az ékszíjat illetve annak feszítő görgőit.(x16xel) mi költség ennek a cseréje dúrván?.Lhet szetbe venni görgőt +szíjat?

Link to comment
Megosztás:

vezérmű szíjra ha gondolsz, akkor szíj+görgők+vízpumpa... olyan 30 környéke... illetve határ a csillagos ég. Boltja válogatja.

szereléssel együtt nem kéne 60-70-től többe kerülnie, de akkor már lehet sokat is mondtam.

hosszbordás meg ettől sokkal olcsóbb.

Nem ékszíjra gondoltam vezérmű szíjat cseréltem nem rég csak az ékszíjat is kellen mert a szíj maga kezd repedezni illetve az egyik görgő kicsit hangos

Link to comment
Megosztás:

1.Hidegen mikor beindítom ugrál az alapjárat mintha kihagyogatna egy henger. Gyertya új meg a gyújtás kábel is. Van illetve volt valakinek hasonló.

2 illetve ki kellenne cserélnem az ékszíjat illetve annak feszítő görgőit.(x16xel) mi költség ennek a cseréje dúrván?.Lhet szetbe venni görgőt +szíjat?

1. folytószelepház és alapjárati motor pucolás... benyaszűrő csere... fals levegő lehetőségének kizárása

2. hosszbordás szíjnál csak egy feszítő van. jó drága, de kis utánajárással beszerezhető csak a csapágy része is.

Szíjból ajánlom a gates-t, az a gyárija is.

Link to comment
Megosztás:

1. folytószelepház és alapjárati motor pucolás... benyaszűrő csere... fals levegő lehetőségének kizárása

2. hosszbordás szíjnál csak egy feszítő van. jó drága, de kis utánajárással beszerezhető csak a csapágy része is.

Szíjból ajánlom a gates-t, az a gyárija is.

Ok köszi a gyors választ.Megveszem a szíjat és a munkahelyemen berakatom.Kondorosi úton van egy egész olcsó kis bolt felhívom őket hogy mi mennyibe kerül.

Link to comment
Megosztás:

Ok köszi a gyors választ.Megveszem a szíjat és a munkahelyemen berakatom.Kondorosi úton van egy egész olcsó kis bolt felhívom őket hogy mi mennyibe kerül.

Lehet rosszul emléxem, de asszem a szíjat ki kell fűzni a jobbos motortartó bakból. Szal nem olyan egyszerű.

A hosszanti feszítője elég drága, egyben asszem 20 felett van. Ha csapágyat találsz hozzá külön, akkor az

olyan 8 körül van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két kérdésem lenne.

1.Hidegen mikor beindítom ugrál az alapjárat mintha kihagyogatna egy henger. Gyertya új meg a gyújtás kábel is. Van illetve volt valakinek hasonló.

2 illetve ki kellenne cserélnem az ékszíjat illetve annak feszítő görgőit.(x16xel) mi költség ennek a cseréje dúrván?.Lhet szetbe venni görgőt +szíjat?

Szia!

Nekem is ilyen volt, de ne felejtsd el kicserélni a vízpumpát is!! Főleg az új szíj esetén van az , hogy feszíti a vízpumpa csapágyát és rövid időn belül kinyírja, egyre hallhatóbban el kezd morogni a csapágy!

Szélsőséges esetben be is ragadhat és átfordul rajta a szíj, a többit innen gondolom ismered.....

Zsolti.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémával kapcsolatosan:

1.6X16XE motor 16 szelepes 80 ezer km soha semmi gondom nem volt vele.

Lehet hogy hihetetlen de így van, nem zabálja az olajat, jó a fogyasztása, dinamikus a motor és szépen csendesen jár.

Amit észrevettem, hogy az indítás után 1-2 perccel a motor alsó részéből klattyogás jelentkezik. Hangsúlyozom nem kopogás, csörgés, hanem klattyog , olyan mint amikor járó motornál leveszed az olajbeöntő sapkát.

Nem az induláskor, nem kopogó kerregő hang (nem hidrotőkés!), hanem az indulás után pár perccel.

Ha gázt adok felerősödik, leginkább 1500-2000 rpm között hallható. ha elindulok nem hallatszik soha, üzem meleg motornál nem jelentkezik és menetközben sem.

Sőt belülről egyáltalán nem hallani, nem erősödik , sőt van amikor teljesen megszűnik.

Persze a szerelő semmit nem hall, azt mondták nem kell vele foglalkozni, de engem kicsit idegesít.

Gondoltam olaj keringtetési problémára (olajszivattyú, hidrotőkék furatai eltömődve esetleg) de csak találgatok.

Ja és nem is kinyomócsapágy, azt is végignéztük, ugyanis semmit nem módosít ha kinyomom a kuplungot....

Ha simán indulok egyből ahogy egy autós reggel általában, nos akkor szerintem soha senki nem venné észre annyira nem jelentkezik.

Figyeltem már lassú menetben leengedett ablaknál pl. 2 es seb. fokozatban és utána onnan gyorsítva, de semmi!

De nem hagy nyugodni....

A másik kérdésem: miért pörög fel az 1.6 os motor hideg induláskor 1500 rpm körül re?

Nem lenne neki elég egy ezres- ezerkettes fordulat? Lehet ezen változtatni?

Segítségeteket előre is köszönöm!!

Zsolti.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem is ilyen volt, de ne felejtsd el kicserélni a vízpumpát is!! Főleg az új szíj esetén van az , hogy feszíti a vízpumpa csapágyát és rövid időn belül kinyírja, egyre hallhatóbban el kezd morogni a csapágy!

Szélsőséges esetben be is ragadhat és átfordul rajta a szíj, a többit innen gondolom ismered.....

Zsolti.

Valószínüleg én írtam félre tehát nem vezérműszíjat kell cserélnem mert azt már cseréltem, vízpumpával hanem ékszíjat legalább is én így hívom, lehet van valami pontos neve.

Link to comment
Megosztás:

Valószínüleg én írtam félre tehát nem vezérműszíjat kell cserélnem mert azt már cseréltem, vízpumpával hanem ékszíjat legalább is én így hívom, lehet van valami pontos neve.

Szia!

Már én is kérdeztem az Astra ékszíjat, gyári 7-8 ezer körül volt hozzá.

A görgőt könnyen le lehet venni és meg tudod nézni (hallgatni) hogy milyen a csapágy...

Egyébként az egész ékszíj levétel-visszatétel pár perces dolog (hidd el én már próbáltam) kár ezért szervízbe vinni.

Ahol van a feszítő görgő az valójában egy rugós szerkezet amit egy kellően erős és hosszú fával (pl. seprűnyél) hátra feszíted és szinte ledobja az ékszíjat.

A visszatétel ua. csak fordítva és tényleg nem nehéz!

Üdv. Zsolti.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Már én is kérdeztem az Astra ékszíjat, gyári 7-8 ezer körül volt hozzá.

A görgőt könnyen le lehet venni és meg tudod nézni (hallgatni) hogy milyen a csapágy...

Egyébként az egész ékszíj levétel-visszatétel pár perces dolog (hidd el én már próbáltam) kár ezért szervízbe vinni.

Ahol van a feszítő görgő az valójában egy rugós szerkezet amit egy kellően erős és hosszú fával (pl. seprűnyél) hátra feszíted és szinte ledobja az ékszíjat.

A visszatétel ua. csak fordítva és tényleg nem nehéz!

Üdv. Zsolti.

Mindenképpen kell görgőt csélnem mert az hangos a szíj meg kicsit repedezett.A kicserélést meg tudom oldani vagy megpróbálom én vagy munkahelyemen kicseréltetem.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
Sziasztok!

2 hete vettem egy Astra G 1.6 16V (Z16XE....) motorral.

165.000 Km van benne megbízhatóan eredeti szervízkönyvvel.

Mikor megvettem tuti, hogy nem volt semmi plusz hangja a motornak (vagy ügyesen átba...tak :lol: ).

Most, hogy mentem vele 1000 Km-t hát teljesen olyan hangja van mint egy dieselnek (ami főleg alapjáraton borzasztó). Az a tipikus fordulatszám függvényében változó gyorsaságú ketyegő hang a motorból. Ráadásul időnként kigyullad a figyelmeztető sárga jelzés (gyújtás levétel után a hiba törlődik és indítás után nem tér vissza azonnal). Lehet, hogy a két dolog nem függ össze, mert gyanítom, hogy a figyu jel inkább a kipufogógáz visszavezető szelep ( vagy valami hasonló) hibáját jelzi.

A hagot beazonosítani persze lehetetlen füllel, mert azt is mondhatnám, hogy az injektor (onnan hallatszik inkább), de félek nem az.

A motor teljesítménye egyébként (hibajelzés nélkül) nem változott - dinamikus erős, 180 körül van a vége. Fogyasztás 110-ig klíma nélkül városon kívül 5,9. Nem füstöl egy kicsit sem, és hidegen a leírt hang csak egészen enyhén hallható.

Van valakinek ötlete?

Hétfőn elviszem szerelőhöz, de nem szeretném ha átmeszelnének.

Üdv: Johny

Előtte Vectrám volt (innen a username) azt 13 éves orában adtam el 250000 KM-vel (gond nélkül ment !!!!), ebből gondolom, hogy a futott KM alapján nem kell feltétlenül a motor halálára gondolni.

Szia!

Nekem 1.6 16v astrám van nyolcvanezer km -el és hasonló jelenségre lettem figyelmes.

Ha indítom gyönyörű a hangja, majd kb 2 perc múlva el kezd klattyogni (nem kopogás, nem csattogás, nem morgás!!), csak szépen klattyog , mint amikor járó motornál leveszed az olajbeöntő sapkát.

Ha gázt adok a fordulatszám függvényében klattyog, de 2000rpm felett nem jelentkezik.

Meleg motornál semmi, gyönyörű szép a hangja, szinte semmi motorhang.

Gondoltam hidrotőkére, de nem hiszem hogy egy motor ennyit bírna, rendszeresen cserélem az olajat és mindig a legjobbat kapja, az autó nincs hajtva, kíméletesen járok vele.

Szerintem ha hidrotőke lenne akkor rögtön a beindításkor már élesen kopogna morogna, hiszen a rossz tőke nem képes megtartani az olajat, de ez indításkor gyönyörűen jár.

Igazából akkor vettem észre amikor nem indultam rögtön az autóval el, ha indítás után azonnal megyek vele észre sem venni, mivel menetközben nem jelentkezik, és meleg motornál egyáltalán nem!

Dühít egy kicsit, nem tudok rájönni.

Csak tippjeim vannak: esetleg az olaj nyomáésért felelős szelep, vagy tényleg a hidrotőke furatának eltömődése...

A hang alulról jön mint ha a kinyomó csapágy csinálná, de azt is kizárhatjuk nyugodtan,

szóval passz.....

Voltam már vele mesternél, persze ott nem jelentkezett a hang, így ő nem is tapasztalt semmit.

Viszont hallottam és olvastam már nem egy két esetről, amikor kapcsiból hidrotőkére gyanakodtak, cserélték az összeset és amikor beindították ugyanúgy kopogott!!

És mindez nem kevés lové a semmiért!

Jó lenne ha valaki tudna esetleg érdemben segíteni, vagy volt e hasonló tapasztalata, problémája valakinek....?

Ha jutottál vmire légyszíves írd meg!

Előre is köszi!

Szivesen olvasnám "opel 16v" Mester hozzászólását esetleges véleményét, tanácsát!

Üdv: Zsolti

Link to comment
Megosztás:

Még ezer dolog lehet, nem érdemes élből kizárni dolgokat.

A hidrotőke valóban kopogna indítás után. Olajnyomást azért nem ártana méretni, ha tudsz ilyen szakit.

Viszont még pécsi suhanc koromból maradt egy olyan emlékem, hogy Roliék szívtak a G Astrákkal

annak idején, mert pár példányuknál rosszul rögzítették asszem a benyavezetéket, ami az injektorhídra

megy a homlokfalon, és az átvezette az injektorok hangját az utastérbe. És mivel eléggé tompította azt,

sokáig nem gyanakodtak erre, mivel más hang volt, mint az injektoroké. Esetleg még ezt meg lehet

nézni, viszont arra nincs ötletem, miért pont indítás után csinálná csak.

A másik, a nyelestengely csapágy vagy a kuplung lehetne még... ha kinyomod a kuplungot, nem halkul/szűnik meg?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.