Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok!

x16xel motorom van. Beindítás után, ha rálépek a gázra visszaesik a fordulatszám, ha hagyom bemelegedni, akkor nincs ez a jelenség. Ha elindulok vele és rálépek a gázra megtorpan. Mi lehet a probléma? fojtószelep, vagy az alapjárati motor?

Most lett LPG-re alakítva és kipucolták kicsit a fojtót, azóta jobban érezhető ez a fordulatszám visszaesés. Lehet, hogy elpiszkáltak a fojtón valamit?

Az EGR szelepet már kiiktattam, mert rángatott a kocsi 1500-2000 között. Jelenleg nincs visszadugva a csati.

Hétvégén le lesz dugózva.

Link to comment
Megosztás:

Kérdés!

1.Jön a motor felől enyhe "csettegős" hang mikor váltás után elkezdem tolni neki!Csak akkor mikor odalépek vagy komolyabb terhelés alatt van a moci!Pl.:Éles kanyar után,emelkedő és mondjuk kettesben gyosítok!

Szerintetek?

2.Váltásnál ha szépen váltok,lassan engedem ki a kuplungot és utána lassan a gázt semmi,de ha ezeket gyorsan tehát gyors váltás kuplung ki és már nyomom is a kiengedésnél jön egy kis zörrenő hang valahonnan tuti kívülről a motor környékéről asszem!Bár itt valami berezonállásra gondoltam!

Várom az ötleteket véleményeket!

Köszönöm!

Tippjeim:

1.Csörögnek a szelepek.

2.Motortartóbak?

Link to comment
Megosztás:

Hali skacok!

Visszatérő vendégem lett a sárga lámpa a műszerfalon,amit egy 10 km-es 3.sebességfokozatban történő 100-110 km/h úttal "jutalmaztam".

A problem egyenlőre megszűnt.

Szerintetek használna neki egy 40-50 km-es út ebben a stílusban???

3. fokozat 100-110 km/h

Válaszokat előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Hali skacok!

Visszatérő vendégem lett a sárga lámpa a műszerfalon,amit egy 10 km-es 3.sebességfokozatban történő 100-110 km/h úttal "jutalmaztam".

A problem egyenlőre megszűnt.

Szerintetek használna neki egy 40-50 km-es út ebben a stílusban???

3. fokozat 100-110 km/h

Válaszokat előre is köszi.

egy kis fagyi sose árt :D

Link to comment
Megosztás:

Tippjeim:

1.Csörögnek a szelepek.

2.Motortartóbak?

A motortató bakos véleményedet elfogadom,az lehet!

Viszont a szelepek:nem rég vettem kb 20ezret tettem bele,nem kinyomva a szemét!Az előző tulaja meg a világ talán legnyugodtabb embere volt :D ,tehát nem lett kinozva!Ezért nem gondolnék arra!Vagy a szelepcsörgés más miatt is lehet még?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

A motortató bakos véleményedet elfogadom,az lehet!

Viszont a szelepek:nem rég vettem kb 20ezret tettem bele,nem kinyomva a szemét!Az előző tulaja meg a világ talán legnyugodtabb embere volt :icon4: ,tehát nem lett kinozva!Ezért nem gondolnék arra!Vagy a szelepcsörgés más miatt is lehet még?

Köszi!

Amit leírtál én abból csak a szelepekre tudok gondolni.Volt 1,6 F Astrám az is pont így csinált,terhelésre

hallhatóan csörgött.

Esetleg még akkor ,ha a szelepet kizárjuk:gyenge benzin vagy olaj? :D

Link to comment
Megosztás:

Amit leírtál én abból csak a szelepekre tudok gondolni.Volt 1,6 F Astrám az is pont így csinált,terhelésre

hallhatóan csörgött.

Esetleg még akkor ,ha a szelepet kizárjuk:gyenge benzin vagy olaj? :D

Az olajam igen frankó Liuqi Moly,azzal nagyon megvagyok elégedve!

Benzin:egyik haver azt mondta a kopogás érzékelő miatt is lehet,ugye az meg vagy elromlott vagy a benzin oktánszáma nem okks ezért nem úgy sűrít stb ahogy kellene!

Hát nem tom!

Link to comment
Megosztás:

Az olajam igen frankó Liuqi Moly,azzal nagyon megvagyok elégedve!

Benzin:egyik haver azt mondta a kopogás érzékelő miatt is lehet,ugye az meg vagy elromlott vagy a benzin oktánszáma nem okks ezért nem úgy sűrít stb ahogy kellene!

Hát nem tom!

Mondanám, hogy a katalizátor kerámiája vergődik, de az már valószínű dobná a 04XX-es hibakódot is. Valami rezonancia, esetleg a műanyag motorburkolat pöckeiből van letörve, az is zizeghet. Meg még sok minden... :D

Link to comment
Megosztás:

Kérdés!

1.Jön a motor felől enyhe "csettegős" hang mikor váltás után elkezdem tolni neki!Csak akkor mikor odalépek vagy komolyabb terhelés alatt van a moci!Pl.:Éles kanyar után,emelkedő és mondjuk kettesben gyosítok!

Szerintetek?

2.Váltásnál ha szépen váltok,lassan engedem ki a kuplungot és utána lassan a gázt semmi,de ha ezeket gyorsan tehát gyors váltás kuplung ki és már nyomom is a kiengedésnél jön egy kis zörrenő hang valahonnan tuti kívülről a motor környékéről asszem!Bár itt valami berezonállásra gondoltam!

Várom az ötleteket véleményeket!

Köszönöm!

nekem is elöjött egy zörgö rezonáló hang a motortérböl, amikor alapjáraton lassan indultam meg hirtelen terhelésnél,mire rájöttem szétvágott az ideg hogy mi zörög:: a kiba....ott motorháztető kitámasztoja rezonált be ahol bepatintod a müanyagba!!egy kis szigetelöszalag megoldotta a problémát! :D

Link to comment
Megosztás:

nekem is elöjött egy zörgö rezonáló hang a motortérböl, amikor alapjáraton lassan indultam meg hirtelen terhelésnél,mire rájöttem szétvágott az ideg hogy mi zörög:: a kiba....ott motorháztető kitámasztoja rezonált be ahol bepatintod a müanyagba!!egy kis szigetelöszalag megoldotta a problémát! :D

Köszi szépen ezt holnap megnézem!

Viszont az 1es pontra amit írtam az jobban idegesít,mert terhelés alatt csetteg és szerintem tuti a motor felől jön!

Mégegyszer köszi!

Link to comment
Megosztás:

Kérdés!

1.Jön a motor felől enyhe "csettegős" hang mikor váltás után elkezdem tolni neki!Csak akkor mikor odalépek vagy komolyabb terhelés alatt van a moci!Pl.:Éles kanyar után,emelkedő és mondjuk kettesben gyosítok!

Szerintetek?

2.Váltásnál ha szépen váltok,lassan engedem ki a kuplungot és utána lassan a gázt semmi,de ha ezeket gyorsan tehát gyors váltás kuplung ki és már nyomom is a kiengedésnél jön egy kis zörrenő hang valahonnan tuti kívülről a motor környékéről asszem!Bár itt valami berezonállásra gondoltam!

Várom az ötleteket véleményeket!

Köszönöm!

Engem is érdekelne, hogy majd mire jutsz ezzel a problémával. Nálam is jelentkezik mondhatni mindkét pont, talán a második jobban illik rá. Én még azt vettem észre, hogy nálam tipikusan nyáron jön elő a nagyobb melegben. Tavaly elvittem szervizbe ősszel és nem sikerült a szervizesnek reprodukálni mert lehűlt a motor, persze hazafelé a dugóban ismét hallottam :D. Amint megjön a nagyobb meleg, ha nem óvatosan váltok, tipikusan 2-est vagy 3-ast akkor én is hallom.

Szóval remélem jön valami használható ötlet vagy megoldás ...

Link to comment
Megosztás:

Engem is érdekelne, hogy majd mire jutsz ezzel a problémával. Nálam is jelentkezik mondhatni mindkét pont, talán a második jobban illik rá. Én még azt vettem észre, hogy nálam tipikusan nyáron jön elő a nagyobb melegben. Tavaly elvittem szervizbe ősszel és nem sikerült a szervizesnek reprodukálni mert lehűlt a motor, persze hazafelé a dugóban ismét hallottam :icon4:. Amint megjön a nagyobb meleg, ha nem óvatosan váltok, tipikusan 2-est vagy 3-ast akkor én is hallom.

Szóval remélem jön valami használható ötlet vagy megoldás ...

Ha rájövök valamire mindenképp megírom!Viszont ahogy mondtad,melegben jön elő!Most jöttem haza melóból és egy rohadt csettegés sem volt,pedig még ki s pörgetgettem lámpánál,stb!Semmi!!!Mondták,hogy lehet benzin!Na toltam is bele Vpowert,úgyhogy nem tom mi is lehet!Som kivan :D A 2es pontban amit leírtam azt is egyszer hallottam!Az agyamra megy! :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Ha rájövök valamire mindenképp megírom!Viszont ahogy mondtad,melegben jön elő!Most jöttem haza melóból és egy rohadt csettegés sem volt,pedig még ki s pörgetgettem lámpánál,stb!Semmi!!!Mondták,hogy lehet benzin!Na toltam is bele Vpowert,úgyhogy nem tom mi is lehet!Som kivan :D A 2es pontban amit leírtam azt is egyszer hallottam!Az agyamra megy! :icon4:

Hát nem akarlak elkeseríteni, jobb benzinnel én is próbáltam, de nekem nem segített. Ettől még remélem, hogy neked jobb lesz :icon4:.

Egy biztos, én már tavaly nyáron észrevettem és egyelőre rosszabb nem lett a dolog ... kis vigasz, de ez is valami ;) persze azon kívül, hogy mindig ott motoszkál a kisördög, hogy vajon mitől van ...

Link to comment
Megosztás:

Hát nem akarlak elkeseríteni, jobb benzinnel én is próbáltam, de nekem nem segített. Ettől még remélem, hogy neked jobb lesz :D.

Egy biztos, én már tavaly nyáron észrevettem és egyelőre rosszabb nem lett a dolog ... kis vigasz, de ez is valami :icon4: persze azon kívül, hogy mindig ott motoszkál a kisördög, hogy vajon mitől van ...

Haver amint hazaér nyaralásból ráállunk a témára,mert nem hagy nyugodni!Na de tényleg,amint lesz valami mindenképp megírom,hátha segítséget nyújtok a több opelfan-nak :icon4:

(Nem ide kellene tudom,remélem nem lesz gond belőle:esetleg ha valakit érdekel opel tech2 interfész diagnosztikára,van egy eladó sorosportos csatival,ha esetleg tudsz valakit!Továbbiak erről priv.-ben)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
Sziasztok.Az autómat megnéztük computerrel 105hibakódot dobta ki.Konkrétan tudja valaki hol keressem a hibát? :)

Vagy esetleg mit kell cserélni?Légtömegmérőt vagy valamelyik szenzor lenne a baj?

P0105=Magasságjeladó/szivócsőnyomás-jeladó funkció-rendellenesség.Ez mit jelent?

köszönet ha valaki tud nekem segíteni. :D

Nézd át a vákuum rendszeredet nem szív-e fals levegőt. A hiba kód egy irány vonal, és nem azt mondja meg mi a rossz. Általában az érzékelők által érzékelt változásokat jelzi ki, és az alapján kell végig gondolni mi lehet. Nálam egy lecsúszott vákuumcső volt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Ma hazafelé kivillant a csekk lámpám, kiolvasás után a 43 kód jött.

Primary ignition (distributor systems) High voltage

Elsődleges gyújtás (elosztórendszerek)

Webforditással forditottam, mi lehet ez, remélem nem a gyujtótrafóm dögledezik.

Remélem lesz valakinek infója erröl.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Ma hazafelé kivillant a csekk lámpám, kiolvasás után a 43 kód jött.

Primary ignition (distributor systems) High voltage

Elsődleges gyújtás (elosztórendszerek)

Webforditással forditottam, mi lehet ez, remélem nem a gyujtótrafóm dögledezik.

Remélem lesz valakinek infója erröl.

Bosch Motronic-nál a 43 Hibakód az :AGR

GM multecnél van az amit te írtál!

Milyen rendszer van vajh a tiedben? :)

Link to comment
Megosztás:

Bosch Motronic-nál a 43 Hibakód az :AGR

GM multecnél van az amit te írtál!

Milyen rendszer van vajh a tiedben? :)

Opel infos szerint, Multec S

X16XEL

Bauform: R4

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 16

Bohrung (mm): 79,0

Hub (mm): 81,5

Volumen (cmł): 1598

Leistung (kW bei min-1): 74 / 6200 (Astra F, Vectra B bis MJ99), 74 / 6000 (Astra G, Vectra B ab MJ99, Zafira A)

Drehmoment (Nm bei min-1): 148 / 3500 (Astra F), 150 / 3200 (Vectra B bis MJ99), 150 / 3600 (Astra G, Vectra B ab MJ99, Zafira A)

Verdichtung: 10,5 : 1

Motormanagement: Multec S

Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt

Steuerung: Zahnriemen

Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator

Besonderheiten:

Verwendung: Astra F (F15CR, F17CR, AF13), Astra G (F17CR, AF13(-II)), Vectra B (F15WR, F17WR/CR, AF13), Zafira A (F17CR)

Link to comment
Megosztás:

Opel infos szerint, Multec S

X16XEL

Bauform: R4

/ 3500 (Astra F), 150 / 3200 (Vectra B bis MJ99), 150 / 3600 (Astra G, Vectra B ab MJ99, Zafira A)

Verdichtung: 10,5 : 1

Motormanagement: Multec S

Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt

Steuerung: Zahnriemen

Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator

Besonderheiten:

Verwendung: Astra F (F15CR, F17CR, AF13), Astra G (F17CR, AF13(-II)), Vectra B (F15WR, F17WR/CR, AF13), Zafira A (F17CR)

Aham tényleg.

Trafóra inkább olyan:" gyújtás hiba valamelyik hengernél"-t szokott írni nem? :) De lehet akkor nálunk(x16xel) így írja.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.