Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa C - Általános -


tourist

Recommended Posts

Sziasztok kedves corsasok!!!Nagyon nagy problémába ütköztem a kicsi kocsimmal kapcsolatban.Van 1 2003 as 3 ajtós 1 es motorú corsam (motorkód: Z10XE)

1 hónapja a motorvezérlő egységem elfelejtette a kódókat és nem idult az autó a control lámpa kivillant és csak darálta a motort olyan hangja volt mitha nem kapna benzint okés akkor Ac Pumpa csere 25000 ft ér utána a szerelő elküldött a gyári szervízbe ahol 55000 ft ér ujra kódólták és meg csinálták az autót..(a kábeleket is állítólag helyre kellet állítani)Ez 1 hónapja volt most meg hirtelen ha 1 Mp re elengedem a kormányt balra HÚZ az autó de olyan szinten hogy nagy sebességnél keresztbe is állnék kis sebességnél meg csak a másik sávban kötök ki B)(ÉLETVESZÉLYES VELE KÖZLEKEDNI) voltam futóművesnél és autó szerelőnél nem találtak hibát sehol azt mondták az elektromos szervóm adta meg magát ami bele van építve a kormányműbe vigyem be gyári opel szervízbe ahol csak az alkatrészre 500 ezer ft ot mondtak és ki akadtam:S:S:S:S CSak azt nem értem ha az elektromos szervom meg adta magát akkor miért tudom kisujjal mozgatni a kormányt ugyan úgy mind eddig?

Lehet vmi összefüggés a kocsi előző hibájával?

Aki tudna ilyen jellegű hibával kapcsolatban vmi jó tanácsot írni megköszönném!!!!!!!!!!!! (KEresem bontóban az alkatrész de nagyon nehéz találni)

Vki tudna nekem segítteni?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Sziasztok,

van valakinek tapasztalata a Corsa C "Van" atalakitassal szemelyautova? Milyen dijak lephetnek fel pluszban? Ahogy neztem bontott ulest szerezni hatra nem draga, sot meglepoen olcso, viszont az illetek es a markaszerviz dija az egekben van, talan meg regisztracios adot is kell fizetni. Tudtok errol valamit meselni nekem?

Elore is koszi!

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
Sziasztok,

van valakinek tapasztalata a Corsa C "Van" atalakitassal szemelyautova? Milyen dijak lephetnek fel pluszban? Ahogy neztem bontott ulest szerezni hatra nem draga, sot meglepoen olcso, viszont az illetek es a markaszerviz dija az egekben van, talan meg regisztracios adot is kell fizetni. Tudtok errol valamit meselni nekem?

Elore is koszi!

márkaszervíz díja???? ez alatt mit értesz??? bárki berakhatja az üléseket üvegeket stb.....

Regadó köteles az biztos, és friss műszaki is. Forgalmi+törzskönyv csere az is biztos, mert azokon szereplő adatok változni fognak. Teljes belsőnek meg kell lennie (biztonsági övek üvegek stb...)

Én is szerettem volna operálni mikor autót vettem, de úgy számoltam semmiképp nem éri meg az átalakítás a regadó miatt.

Tulajdonképp ugyanazok a költségek mintha kintről hoznál 5 személyest és forgalomba helyeznéd, mert a teherautóként hozott gép ezek alól mentesült anno. Így azt átalakítás esetén az érvényben lévő szabályok szerint kell megfizetni.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Corsa C-t szeretnénk venni. 1.4 benzines vagy 1.7 dízel (TD vagy CTDI azt még nem tudom,de isuzu mind, ha jól tudom). Van amelyiket valamiért jobbnak javasolnátok? Van ennél az autónál olyasmi, hogy mondjuk az 1.4 ből 2003 előttit nem ajánlott mert....stb..stb... El tudnátok látni pár hasznos tanáccsal látni?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Corsa C-t szeretnénk venni. 1.4 benzines vagy 1.7 dízel (TD vagy CTDI azt még nem tudom,de isuzu mind, ha jól tudom). Van amelyiket valamiért jobbnak javasolnátok? Van ennél az autónál olyasmi, hogy mondjuk az 1.4 ből 2003 előttit nem ajánlott mert....stb..stb... El tudnátok látni pár hasznos tanáccsal látni?

Előre is köszönöm!

Jómagam hajtok egyet a 1.7 DTI-ből. Motorikusan igénytelen mivel ez még nem magasnyomású CR, inkább a kiszolgáló elektronikával volt gondom, de azok is kontakt hibákból adódtak. Nagyrészt a rázkódások eredménye.

Télen-nyáron elmegy 6 l alatt. Viszont az utastérbe meglepően sok zaj jut a motortérből. 130 felett iszonyat..... Ez az, amit lelkiekben nem igazán tudok feldolgozni :-DD

Ja...........és a fűtés is gyenge az első 10 km-en az isuzu motoros gépekben. (nehezen melegednek), de mindezekért kárpótol az alacsony fogyasztás.

Én megjártam Horvátországot 4,3-as átlaggal........

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2004-es C Corsám. Blaupunkt CAR 300 rádióval.

Javítás után nem indul, kódot kér. Kártya nincs... :D

Tudna valaki segíteni?

Gyári szám: GM020335454583

Köszönöm! :icon4:

Bemész az Opel kereskedésbe, megmondod az autó rendszámát, ők ez alapján megnézik az autó adatait és abban benne van a rádió kódja is.

Legalább is 8 éve még így volt, mikor én jártam így Astra G-vel.

Link to comment
Megosztás:

Bemész az Opel kereskedésbe, megmondod az autó rendszámát, ők ez alapján megnézik az autó adatait és abban benne van a rádió kódja is.

Legalább is 8 éve még így volt, mikor én jártam így Astra G-vel.

Szia!

Ha kiveszed, és megmondod a gyári számát, akkor talán tudok segíteni.

Üdv: Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Corsa C-t szeretnénk venni. 1.4 benzines vagy 1.7 dízel (TD vagy CTDI azt még nem tudom,de isuzu mind, ha jól tudom). Van amelyiket valamiért jobbnak javasolnátok? Van ennél az autónál olyasmi, hogy mondjuk az 1.4 ből 2003 előttit nem ajánlott mert....stb..stb... El tudnátok látni pár hasznos tanáccsal látni?

Előre is köszönöm!

ha jól tudom csak az 1,7 illetve az 1,5-ös dízelek isuzu motorosak (bár ez utóbbi asszem b corsában volt utoljára), az 1,3-as nem, és ha az 1.3CDTI-ben kettőstömegű lendkereket kell cserélni,az teli árban jócskán csak negyed millió forint...én az 1,7-esre szavaznék :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kis C Corsánkkal újabb problémába ütköztünk. A gond az, hogy hangszórócserét szeretnék kieszközölni. Az új fejegységgel igazán feltekerni nem lehet a hangerőt, mert hát gyengék a hangszórók. Nagy lelkesen a szervízkönyv szerint nekiestem és szétszedtem volna az ajtót de nem tudtam. A gond ott kezdődik, hogy nem tudom leszedni a kézi abalakemelő tekerőjét. A gépkönyvben azt írják hogy húzzam le, de fizikailag lehetetlen :D Na most a kérdés az, hogy ha már valaki csinált ilyet, akkor az illetőnek milyen tapasztalata van? Ráncigáljam nyugodtan? Természetesen a tövénél próbálom húzni, nem pedig a karjánál, hogy letörnem. Már csavarhúzóval is próbáltam alányúlni, de nincs eredmény. Továbbá ha már itt járunk. ugye van egy cincogó hangszóró a tükörnél, tehát nekem elég elvileg elég mélyközép hangszórót vennem? A hátsóval nem is próbálkoztam még, gondolom ott is ez lehet a helyzet. Várom a segítségeteket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kis C Corsánkkal újabb problémába ütköztünk. A gond az, hogy hangszórócserét szeretnék kieszközölni. Az új fejegységgel igazán feltekerni nem lehet a hangerőt, mert hát gyengék a hangszórók. Nagy lelkesen a szervízkönyv szerint nekiestem és szétszedtem volna az ajtót de nem tudtam. A gond ott kezdődik, hogy nem tudom leszedni a kézi abalakemelő tekerőjét. A gépkönyvben azt írják hogy húzzam le, de fizikailag lehetetlen :D Na most a kérdés az, hogy ha már valaki csinált ilyet, akkor az illetőnek milyen tapasztalata van? Ráncigáljam nyugodtan? Természetesen a tövénél próbálom húzni, nem pedig a karjánál, hogy letörnem. Már csavarhúzóval is próbáltam alányúlni, de nincs eredmény. Továbbá ha már itt járunk. ugye van egy cincogó hangszóró a tükörnél, tehát nekem elég elvileg elég mélyközép hangszórót vennem? A hátsóval nem is próbálkoztam még, gondolom ott is ez lehet a helyzet. Várom a segítségeteket.

a kar alatt van egy biztosító gyűrű.. na azt kell kiszedni és akkor tudod lehúzni

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kis C Corsánkkal újabb problémába ütköztünk. A gond az, hogy hangszórócserét szeretnék kieszközölni. Az új fejegységgel igazán feltekerni nem lehet a hangerőt, mert hát gyengék a hangszórók. Nagy lelkesen a szervízkönyv szerint nekiestem és szétszedtem volna az ajtót de nem tudtam. A gond ott kezdődik, hogy nem tudom leszedni a kézi abalakemelő tekerőjét. A gépkönyvben azt írják hogy húzzam le, de fizikailag lehetetlen :D Na most a kérdés az, hogy ha már valaki csinált ilyet, akkor az illetőnek milyen tapasztalata van? Ráncigáljam nyugodtan? Természetesen a tövénél próbálom húzni, nem pedig a karjánál, hogy letörnem. Már csavarhúzóval is próbáltam alányúlni, de nincs eredmény. Továbbá ha már itt járunk. ugye van egy cincogó hangszóró a tükörnél, tehát nekem elég elvileg elég mélyközép hangszórót vennem? A hátsóval nem is próbálkoztam még, gondolom ott is ez lehet a helyzet. Várom a segítségeteket.

Az ablaktekerő leszedésére már kaptál segítséget.Én a hangszóróhoz adnék némi tippet.Ki kell cseréni a csipogókat is.Lehet kapni ún. komponens szetteket,de nem igazán MM meg társai helyeken kell nézelődni,hanem kimondott autó hi-fi szakboltokban.Nagy valószínűséggel azonban a hangszóró cserék után is megmarad a hangerő problémád,ami a fejegységbe épített végfok gyengeségére utal (szinte biztos).A megoldás hosszabb távon egy jó minőségű erősítő beépítése lenne (feltéve,hogy a meglévő fejegységen vannak rca kijáratok,lehetőleg min. négy).Onnantól kezdve aztán lehet hajtani a hangszórókat akár max. kivezérlésig is anélkül,hogy torzítana (én is végigjártam ezt az utat).Fontos szempont még,hogy a fejegység és a hangszórók szeressék egymást (egy nem összeillő páros kiábrándító tud lenni).Továbbá a zenei ízlésed is meghatározó,ahhoz illeszkedő cuccokat kell venni.A megvásárolandó hangszórók pedig 16,5 cm-ek legyenek lehetőleg,a 13cm-es kevés.

Hátra igazából nem kéne csak egy jó mélyláda (ez az igazi hi-fi-s módszer).Esetleg még alternatíva lehet a kalaptartóba ovál beépítése (bár az igazi hifisták ezt nem ajánlják),de hátulról csak mélyhangok jöhetnek.

Ez igazából még csak pár dolog,amit írtam.Nem olyan egyszerű dolog a kocsiba "jó hangot" varázsolni.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

Én is szeretnék egy kis segítséget kérni.Van egy 2001-es Corsám,amibe gyárilag egy CDR 2005 fejegység van.

Én vettem bele egy CD30 MP3 egységet.Mi kell még hozzá hogy az autó és a cd kommunikáljon egymással?

Azt mondták hogy CAN BUS kijelző kell hozzá mert csak akkor fog működni,de annak mi a száma hogy jót vegyek?

Mert elvileg csak a 2005-ős corsa kijelzője jó bele,igaz ez?Ezen kívül mi kell még hozzá?

Köszönöm előre is a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Corsások! :) Barátnőm számára szeretnénk dízel C Corsát vásárolni, van-e esetleg ennek a típusnak jellemző hibája, amire érdemes fokozottan figyelni. Persze, a teljes állapotfelmérés alap...

Használt dieselt venni eléggé para. Amúgy is minek neki dízel olyan sokat jár vele? Ha meg veszel akkor inkább már az 1.7est. De szerintem 1.0-1.2 elég lenne az se eszik sokat. Dízel az annak éri meg aki reggeltől estig megy mint az állat. Egyébként egy átlag embernek kb sose jön vissza :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Corsások! :) Barátnőm számára szeretnénk dízel C Corsát vásárolni, van-e esetleg ennek a típusnak jellemző hibája, amire érdemes fokozottan figyelni. Persze, a teljes állapotfelmérés alap...

Fentebb Atizafi elég jól leírta mire is kell figyelni:

Jómagam hajtok egyet a 1.7 DTI-ből. Motorikusan igénytelen mivel ez még nem magasnyomású CR, inkább a kiszolgáló elektronikával volt gondom, de azok is kontakt hibákból adódtak. Nagyrészt a rázkódások eredménye.

Télen-nyáron elmegy 6 l alatt. Viszont az utastérbe meglepően sok zaj jut a motortérből. 130 felett iszonyat..... Ez az, amit lelkiekben nem igazán tudok feldolgozni :-DD

Ja...........és a fűtés is gyenge az első 10 km-en az isuzu motoros gépekben. (nehezen melegednek), de mindezekért kárpótol az alacsony fogyasztás.

Én megjártam Horvátországot 4,3-as átlaggal........

Az Isuzu mocinak is van pár tipushibája (adagoló lektronika gázolajban ázása), de elég igánytelen és széthajhatatlan motor.

Az 1.3-at inkább a karakterisztikája miatt felejtsd el, én ugyan Puntoban hajtom cégesként, de soha nem vennék magamnak.Fogyasztása ua. mint a 1.7.

Link to comment
Megosztás:

Használt dieselt venni eléggé para. Amúgy is minek neki dízel olyan sokat jár vele? Ha meg veszel akkor inkább már az 1.7est. De szerintem 1.0-1.2 elég lenne az se eszik sokat. Dízel az annak éri meg aki reggeltől estig megy mint az állat. Egyébként egy átlag embernek kb sose jön vissza :)

Napi kb. 200-250 km...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.