Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Ugye akna nincs..a kocsi alatt fekve például a hosszú féltengely szimeringhez is rohadt car hozzáférni, légkulcs viszont van ( már ha le tudja lőni a csavart) a váltórudazat bontás az egy darab stift, vagy pontosabban most annyira nincs előttem hogy a hátsó váltóbak fent maradhat-e a kulissza többi részével. Meg valahogy olyan jó mókának tűnik levenni a váltót, amúgy is rohadt szutykos, és ott fent nem tudom normálisan körbemosni. Valaki azt mondta hogy nem vette le teljesen a bölcsőt, csak kivette a vezetőoldali gólyalábat, ott leengedte a bölcsöt a másik oldalon csak meglazította a csavarjait, és így kifért a váltó oldalra. De úgyis csak akkor állok neki, ha majd végleg behal a kuplung,egyenlőre működik, és csak törölgetem a váltóolajat a váltóharang aljáról, minden héten van pár csepp.

nekem sincs azé lett izomláz a nyakamban....

Link to comment
Megosztás:

Egy az egybe lehúztuk a váltót a gólyaláb fele és már fordult is lefele. Persze féltengelyek ki és hasonló dolgok, de a futóműállítást igénylő cuccok maradtak a helyükön.

Ez a rész engem érdekelne részletesebben, mert valamikor le kellene szednem a váltót.

Ugyanis sutyorog a nyomcsapágy, cseppenik a váltóolaj a harangnál, és ha már ott lennék, akkor a főtengely szimeringet is kicserélném, meg a kapcsolórúd szimeringjét(plusz egy takarítás).

Ja és ablak csak a kasztnin van, nem a váltón... :D

Módosítva : pszilaj
Link to comment
Megosztás:

Egy az egybe lehúztuk a váltót a gólyaláb fele és már fordult is lefele. Persze féltengelyek ki és hasonló dolgok, de a futóműállítást igénylő cuccok maradtak a helyükön.

Na ez jó hír....

nekem sincs azé lett izomláz a nyakamban....

Plusz telepotyog szeméttel a pofám, és ha hegeszteni kell akkor még le is ég... :D

Link to comment
Megosztás:

mit akarsz Te ott hegeszteni?

Ő mindig hegeszt! :D :D

Ott mondjuk semmit, csak úgy általánosságban így szoktam járni. :D De szerintem most csak az lesz, hogy ha már úgyis kiveszem a gólyalábakat a toronyszilent cseréhez, akkor kirántom a hosszú féltengelyt és kicserélem a szimeringjét, mert az ereszt a legjobban. Aztán ha majd lekerül a váltó a kuplung cseréhez akkor cserélem a többit, a nyelestengelynél a szimeringet vagy ami ott van, meg a váltó oldlán a tömítést.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Abban tudna nekem segíteni valaki, hogy G astra hidraulikus váltója átalakítható bowdenessé, hogy f astrára rakjam?

Milyen váltót akarsz cserélni ,és mire. Van amelyiken ott van a hely a kuplungvillának kell rá egy vezetőhüvely+cspágy és kész .A mások lehetőség a belét átrakni egy bowdenes házba.

Link to comment
Megosztás:

Milyen váltót akarsz cserélni ,és mire. Van amelyiken ott van a hely a kuplungvillának kell rá egy vezetőhüvely+cspágy és kész .A mások lehetőség a belét átrakni egy bowdenes házba.

Astra F, F16 W374-eset szeretnék Astra G, F18 C374-re. Akár a sajátom alkatrészeinek felhasználásával is. Igazából venni szeretnék és nem vagyok annyira pro, hogy megoldható-e csinált-e már valaki ilyet vagy sem.

Link to comment
Megosztás:

Levettem a váltótartó bakot, és vele a kulisszát. Mostanában, vagy volt 5. sebességem vagy nem. Tudtam mi van megkopva de nem fértem hozzá. Mivel a bak alu, megfelelően megtámasztva kiütöttem belőle a megszorult stiftet, ami kotyogott a műanyag perselyben. ( egészen pontosan a stift áll a persely kotyog a fém alkatrésszel együtt) Nem találtam semmit amit betehettem volna közdarabnak, így fogtam egy vékony réz lemezt és tekertem oda annyit hogy megszűnjön a kottyanás. Elmosogattam mindent, az összes szükséges helyet megzsíroztam és visszaraktam a helyére. Úgy tűnik most jó, de még nem mentem vele.

1898921-20150704-KLpZ1u.jpg

Link to comment
Megosztás:

Astra F, F16 W374-eset szeretnék Astra G, F18 C374-re. Akár a sajátom alkatrészeinek felhasználásával is. Igazából venni szeretnék és nem vagyok annyira pro, hogy megoldható-e csinált-e már valaki ilyet vagy sem.

Elvileg annyi a feladat hogy a váltó a helyén marad, kiveszed a kulisszát felül a kerék felől kihúzod a belét a tiednek és beletolod a g astra f18 belsejét. Mivel a diffi áttétel ua. igy plug&play a dolog. Én F18cr-wr között váltok attól függ milyen kedvem. ;)

Link to comment
Megosztás:

Elvileg annyi a feladat hogy a váltó a helyén marad, kiveszed a kulisszát felül a kerék felől kihúzod a belét a tiednek és beletolod a g astra f18 belsejét. Mivel a diffi áttétel ua. igy plug&play a dolog. Én F18cr-wr között váltok attól függ milyen kedvem. ;)

Hát elmondva egyszerű de megnéztem youtubeon és annyira mégsem.

Esetleg létezett F18 vagy F16 C374-es bowdenesbe amit f astrára lehet rakni? Mert vevő lennék rá.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.Ismerősömék cseréltek komplett kuplungot az 1.7d astrájukban.Valami rudazatot benyomtak,és azóta a kocsi csak hátrafelé hajlandó menni,és kuplung benyomása mellett sem mozdul meg.Az lenne a kérdés,hogy hogy lehet azt a rudazatot kicsalogatni vissza,vagy mi a megoldása ennek a problémának?A váltó levételekor sebességben hagyták az autót,ha ez számít valamit.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.Ismerősömék cseréltek komplett kuplungot az 1.7d astrájukban.Valami rudazatot benyomtak,és azóta a kocsi csak hátrafelé hajlandó menni,és kuplung benyomása mellett sem mozdul meg.Az lenne a kérdés,hogy hogy lehet azt a rudazatot kicsalogatni vissza,vagy mi a megoldása ennek a problémának?A váltó levételekor sebességben hagyták az autót,ha ez számít valamit.

Be kell állítani a sebességváltó rudazatot.

1. fel kell húzni a váltókar műbőr burkolatát, majd balra mozdítani és lesz egy lyuk, amibe be lehet rakni egy 5-ös csavart. Ezzel ott marad a váltókar.

2. Tűzfal aljánál jön ki a rúd, amit a váltókar mozgat, azon van egy 13-as kulcsnyílású 8-as csavar. Azt fel kell lazítani, ezután a váltókulissza a váltó tetején szabadon tud mozogni.

3. A szabadon mozgó kulisszát addig kell mozgatni, míg az oldalán található fekete műanyagot nem lehet benyomni. Amint ez meg van, rögzíteni kell a 8-as csavarral a rudazatot.

4. Ezután eltávolítható a váltókar rögzítése is és mehet a próba.

Megj: Én úgy húztam meg a csavart, hogy a váltókulissza megtartotta a helyén a fekete pöcköt, tehát nem ugrott ki elengedésre.

Megj 2: Lehet, hogy nincs fekete rugós műanyag pöcök, ez esetben egy 5-ös fúrószár lehet a megoldás.

Ha jól emlékszem, akkor GyIK-ban van is fényképes leírás a műveletről. Meg is találtam: http://www.opelforum.hu/topic/1762-valto-rudazat-beallitas/

Zotya leírása szerint azt a fekete cuccot ki kell venni, én meg annak benyomásával állítottam be a váltórudazatot.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.Ismerősömék cseréltek komplett kuplungot az 1.7d astrájukban.Valami rudazatot benyomtak,és azóta a kocsi csak hátrafelé hajlandó menni,és kuplung benyomása mellett sem mozdul meg.Az lenne a kérdés,hogy hogy lehet azt a rudazatot kicsalogatni vissza,vagy mi a megoldása ennek a problémának?A váltó levételekor sebességben hagyták az autót,ha ez számít valamit.

a váltó tetején van az a rugós biztosító, amit benyomva rögzül a rudazat, nem az ragadt benyomova vagy hagyták benne a rögzítést? mondjuk mintha az rugós lenne (nekem nem az mondjuk)

Link to comment
Megosztás:

a váltó tetején van az a rugós biztosító, amit benyomva rögzül a rudazat, nem az ragadt benyomova vagy hagyták benne a rögzítést? mondjuk mintha az rugós lenne (nekem nem az mondjuk)

Az alapbeálítás 1-2-között féluton rögzíti a váltót, úgy szerintem nem tudna menni.

Link to comment
Megosztás:

hali

Egy 98-as lépcsőshátú F astrám van, a gond az vele hogy mikor kuplungolok akkor valami nyikorog egyet elöl, de asszem halottam már úgy is ha nagyobb kátyúba mentem esetleg nagyobb gázt adtam, a szerelő szerint kuplung szerkezetet kell cserélni vagy mit, de a kuplung pedál is rezeg nagyon főleg nagyobb fordulatszámnál, csak azt akarom kérdezni volt e hasonló probléma valakinél? Csak mert nem akarok fölöslegesen alkatrészt cserélni

Link to comment
Megosztás:

hali

Egy 98-as lépcsőshátú F astrám van, a gond az vele hogy mikor kuplungolok akkor valami nyikorog egyet elöl, de asszem halottam már úgy is ha nagyobb kátyúba mentem esetleg nagyobb gázt adtam, a szerelő szerint kuplung szerkezetet kell cserélni vagy mit, de a kuplung pedál is rezeg nagyon főleg nagyobb fordulatszámnál, csak azt akarom kérdezni volt e hasonló probléma valakinél? Csak mert nem akarok fölöslegesen alkatrészt cserélni

Üdv...igazából ezt nem lehet megmondani látatlanban neten keresztül, valószinűleg megszűnik a hiba ha a szerelő kicseréli a szerkezetet, de ezt látni kell, széttszedni, megnézni, meghallgatni pontosan honnan jön a nyikorgás. Szokott nyikorogni a kuplung pedál tengelye is, ami olajozásra-zsírzásra megszűnik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.