Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Ha nem csöpög az olajad akkor nem kell cserélni. Elvileg addig jó az olaj amíg a váltó.

Ez volt a marketing duma...nagy marhaság.

Én cseréltem és azt mondom megéri azt az 5E-t és 10percet.

Másrészt,mivel opel betegség a felső szimmeringnél a váltóolaj szórása,a mennyiség sem mindig elég már a régi váltókban.

Link to comment
Megosztás:

Ez volt a marketing duma...nagy marhaság.

Én cseréltem és azt mondom megéri azt az 5E-t és 10percet.

Másrészt,mivel opel betegség a felső szimmeringnél a váltóolaj szórása,a mennyiség sem mindig elég már a régi váltókban.

Ez teljesen így van, mielőtt a diesel Caravant eladtuk, én cseréltem a váltóban olajat, hát kb. úgy nézett ki, mint a motorolaj szokott a dieselekben: fekete volt. A szintellenőrző mágneses csavaron voltak fémszemcsék is már. 180e km körül volt benne (óra szerint...).

Link to comment
Megosztás:

A stifteket nem lehet otthon megmatatni? (Nem vagyok skót csak itt nálunk nem tudtak rendelésre hozni) Lassan-lassan az idegeimre megy a nehézkes kapcsolás meg a lötyögô váltókar.

A kuplungom egészen bent fog, de kb félig kiengedett kuplungnál hallani egy síró hangot. Mindig ugyanabban a pozicióban "sír".

Vkinek valami ötlete?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok az erdekelne hogy menyi km-utan szokas olajat cserelni a valtoba? nekem 97es astra F x14nz van amiben 97ezer km van es mikor hatramenetbe kapcsolok elofordul hogy daral a valto, pedig az auto nincs mozgazba es a kuplungot is lenyomom rendesen, a tobbi sebesgnel szep finoman mukodik a valto. Erdemes olajat cserelni?

Nem muszáj cserélni, de nem is ártasz vele.

Hátramenetet kapcsolni úgy kell, hogy megáll az autó, majd miután ténylegesen megállt, csak akkor nyomod ki a kuplungot,

hogy berakd a hátrameneti fokozatba.

Link to comment
Megosztás:

Ez volt a marketing duma...nagy marhaság.

Én cseréltem és azt mondom megéri azt az 5E-t és 10percet.

Másrészt,mivel opel betegség a felső szimmeringnél a váltóolaj szórása,a mennyiség sem mindig elég már a régi váltókban.

Nálam is volt már olajcsere a váltóban, de nem 97 ezernél! Amikor 190 ezernél féltengely gömbcsukló csere vált aktuálissá, akkor amúgy is le kellett az olajat ereszteni és akkor már evidens az új olaj..... :lol:

Link to comment
Megosztás:

A stifteket nem lehet otthon megmatatni? (Nem vagyok skót csak itt nálunk nem tudtak rendelésre hozni) Lassan-lassan az idegeimre megy a nehézkes kapcsolás meg a lötyögô váltókar.

A kuplungom egészen bent fog, de kb félig kiengedett kuplungnál hallani egy síró hangot. Mindig ugyanabban a pozicióban "sír".

Vkinek valami ötlete?

Hello!

Egyszerűbb ha majd átjössz MAora és veszel itt váltó felújító készletet 4-5000 ft ért, nekem most kellett vennem mert nem ment az 1 és 2 fokozat ráadásul még kulissza csere is volt az még plussz 4000 ft de most olyan mintha most jött volna ki a szalonból ez állítólag elég gyakori probléma f astránál!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Egyszerűbb ha majd átjössz MAora és veszel itt váltó felújító készletet 4-5000 ft ért, nekem most kellett vennem mert nem ment az 1 és 2 fokozat ráadásul még kulissza csere is volt az még plussz 4000 ft de most olyan mintha most jött volna ki a szalonból ez állítólag elég gyakori probléma f astránál!

Pontosan mi volt ebben a készletben?

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Egyszerűbb ha majd átjössz MAora és veszel itt váltó felújító készletet 4-5000 ft ért, nekem most kellett vennem mert nem ment az 1 és 2 fokozat ráadásul még kulissza csere is volt az még plussz 4000 ft de most olyan mintha most jött volna ki a szalonból ez állítólag elég gyakori probléma f astránál!

Köszönöm válaszod, valszínü nincs más választásom....nekem is néha elfogy az 1-2....

Link to comment
Megosztás:

Nekem is szarakodott a váltó mindíg elmászkáltak a sebeségek. Hol a hátramenet tünt el hol az 5. Ha beállitottam a csavarral a homlokfalnál egy darabig jó is volt aztán egy félig kinyomott kuplung+kerregtetés után megint elmásztak. Kiszedtem a stiftet annyira el volt kopva hogy hosszában el volt repedve. Gyakorlatilag két fél stiftel mászkáltam. Ahogy ezek csuszkáltak egymáson hol jó pozicióban voltak hol nem. Beraktam egy M6-os csavart irány az opel bolt 650ft egy stift beraktam, majd egy utolsó beállitás után tökéletes. Amúgy vki irta a csavart önzáró anyával nekem csak ideiglenesen vált be mert a stift két fele nem egyforma átmérőjü.(6mm-8mm)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is szarakodott a váltó mindíg elmászkáltak a sebeségek. Hol a hátramenet tünt el hol az 5. Ha beállitottam a csavarral a homlokfalnál egy darabig jó is volt aztán egy félig kinyomott kuplung+kerregtetés után megint elmásztak. Kiszedtem a stiftet annyira el volt kopva hogy hosszában el volt repedve. Gyakorlatilag két fél stiftel mászkáltam. Ahogy ezek csuszkáltak egymáson hol jó pozicióban voltak hol nem. Beraktam egy M6-os csavart irány az opel bolt 650ft egy stift beraktam, majd egy utolsó beállitás után tökéletes. Amúgy vki irta a csavart önzáró anyával nekem csak ideiglenesen vált be mert a stift két fele nem egyforma átmérőjü.(6mm-8mm)

Az gyárilag van behasítva.

Link to comment
Megosztás:

Tudom hogy gyárilag be van hasítva, de a keskenyebb végén azért egy darab a két fél csak nekem teljesen elkopott az anyag, és kettéesett. Ha segitesz hogyan kell fényképet feltenni megmutatom.

Feltöltöd a képet pl. ide, aztán a feltöltött kép direkt linkjét beilleszted a kép beszúrása ikon segítségével.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes dolog történt, mondom unalmamban ránézek már hogy áll a váltóban az olaj mert a váltó és a blokk között néha cseppent valami olajszínű lé, gondolván lehet kinyomta a szimeringet. Még jó hogy valami megérzésből alálöktem egy olajos tálat. Kitekerem a szintellenőrző csavart belőle és láss csodát vagy 2 deci olaj folyt ki belőle. Na akkor lehet ezért könnyezett alul. Ez azért érdekes mert amikor fel lett töltve javítás után akkor is volt olyan 27-28 Cfok (most van a garázsban sacc 32-33), létezik hogy ennyire megtágult volna ennyi hőkülönbségre? Jelzem hideg hajtóműnél történt mindez.

Link to comment
Megosztás:

nem tágul mérhetően... egyenes terepen álltál?

mert ha igen, akkor simán túl volt töltve, és azért könnyezik a féltengelyszimmering... és sajnos nem is biztos

hogy abba fogja már hagyni :lol:

Inkább a nyelestengelyé, hátul a poron kívül sík tiszta, a féltengelyeknél nem szivárgott az olaj. Igen egyenesen, legalábbis ha a vízmértékkel lehúzott beton nem dől na de a túltöltést megoldottam, hidróemelő alárepül, picit megemel -hadd fojjon ki még egy picike belőle- és kész is.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Múlt héten kicseréltettem a kuplungot,LUK került bele.

Megszünt a csörgés végre és vaj lett a kuplung.

A váltrudazatot is szétkaptam kissé,stifteket kihézagoltam,váltkart szétszedtem belül és ott is kapott egy két hézagol alátétet és be is állítottam utána.

Most nagyon szépen jár. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Egy kis információ szeretnék kérni tőletek!

Van nekem egy '92es 1,6i Astrám és éppen kuplung csere előtt állok!

Ennek mekkora az átmérője? Milyet vegyek (márka)?

Illetve milyen olajat vegyek bele?

Leszerelésről pár jótanácsotok van-e?

Nekem azt mondta a szerelőbácsi hogy ez az a féle váltó amihez nem szükséges leszedni, csak szét kell húzni!

Válaszotokat előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.