Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Azokat a kollégákat kérdezném kiknek X16szr motor dübörög elöl:

népitéletek között olvastam,hogy a páciens dicsérte a fogyasztását a gépnek többek között azért mert hogy 130km/h-nál csak 3000-et forog a motor

Lehet ezekhez a motorokhoz 2-3 féle áttételű váltót szereltek vagy csak a végáttétel más?

nekem 3000f/min.-nél csak 100-105km/h-val megy a gép,mondjuk az enyém G Astra nehezebb kasztnival

Létezett többféle váltó, és a km-óra pontossága is változhat autónként...

Link to comment
Megosztás:

Annyit nem csal a km-órám,sztem az enyémbe rövid áttételű lehet

A váltó oldalán az adatokból látszik ez?

http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html

Sziasztok!

'94 1.4i F Astrában (manuális) szeretnék váltó olajat cserélni (már nagyon megérett egy cserére.) Olyan kérdésem lenne h mennyi váltó alaj kell bele illetve mit javasoltok? Milyet kéne bele tenni?

Előre is köszi!

:)

http://www.opelforum.hu/uploads/1180273880/gallery_5473_133_92661.jpg

GM hajtóműolaj: http://www.olajsziget.hu/gm-opel-motorolaj/494-gm-opel-transmission-75w90-valtoolaj

Link to comment
Megosztás:

Igen.

Megnéztem a Tiu kolléga által küldött linket,ott 2 féle F13-as váltót rajzol

Nekem a dekni alapján a második lenne,de a számok nincsenek ott,pedig jól letísztítottam a helyét(F13 neu)

A másik rajzon(F13 alt) is a dekni oldalán kéne lennie a számoknak?

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem a Tiu kolléga által küldött linket,ott 2 féle F13-as váltót rajzol

Nekem a dekni alapján a második lenne,de a számok nincsenek ott,pedig jól letísztítottam a helyét(F13 neu)

A másik rajzon(F13 alt) is a dekni oldalán kéne lennie a számoknak?

A felső két rajz tartozik az F13 alt-hoz. Az egyik felülről mutatja, hogy hol az F13 jelölés, a második azt, hogy hol kell keresni a számokat.

Amelyik képek az F13 neu felirat alatt vannak, azon felül mutatja a számot, és alul mutatja, hogy hol kell keresni.

Általában itt szokott lenni a szám az olodaldekni alatt, azon a kb. 1 cm-es csíkon. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem a váltóm tiszta olaj! Azt mondják ez természetes jelenség opel-nál. Nem tudom érdemes vele foglalkozni? Váltó olaj szintet hol tudom ellenőrizni? Házilag megoldható?

Mert lehet inkább utnátöltök abból nem lehet baj! :icon1:

Hát szerintem nem természetes jelenség, valamelyik szimering vagy tömítés adta meg magát, meg kell nézni hol ereszt és cserélni kell. Mondjuk erre harapok amikor azt mondják valamire hogy astra betegség, pölö a párásodás, ilyenkor szoktam megmutatni azt a furcsa harmonika kinézetű papír valamit a szélvédő alatt, amit még a gyárban tettek bele és nem is cseréltek tizenix éve.... <_< mer a szerelő azt mondta ebbe nincs pollenszűrő csak az asztrák párásodnak... :omg:

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem nem természetes jelenség, valamelyik szimering vagy tömítés adta meg magát, meg kell nézni hol ereszt és cserélni kell. Mondjuk erre harapok amikor azt mondják valamire hogy astra betegség, pölö a párásodás, ilyenkor szoktam megmutatni azt a furcsa harmonika kinézetű papír valamit a szélvédő alatt, amit még a gyárban tettek bele és nem is cseréltek tizenix éve.... <_< mer a szerelő azt mondta ebbe nincs pollenszűrő csak az asztrák párásodnak... :omg:

Zotya kérdeznék én is akkor már váltóról egy NEM típusbetegséget :D

A váltó tetején van egy beöntő nyílás, egy furcsa csavar megy bele és a csavaron egy műanyag kupak van. Innen nekem szorgalmasan szivárog az olaj, ezzel összemocskolva a váltó tetejét. Kellene oda valami tömítés, vagy mi lehet a gond nálam?

Link to comment
Megosztás:

Zotya kérdeznék én is akkor már váltóról egy NEM típusbetegséget :D

A váltó tetején van egy beöntő nyílás, egy furcsa csavar megy bele és a csavaron egy műanyag kupak van. Innen nekem szorgalmasan szivárog az olaj, ezzel összemocskolva a váltó tetejét. Kellene oda valami tömítés, vagy mi lehet a gond nálam?

Ugye az a szuszogó nyílás, itt van nyitva kifele a váltó, pölö hőtágulás miatta nő az olaj térfogata kijön a levegő utánna meg visszamegy ....majd ma megnézem nekem van-e ott valami, de amikor öntöttem rá az olajat simán csak levettem a kupakot és ott volt a lyuk. Nem sok benne az olaj?

Link to comment
Megosztás:

Ugye az a szuszogó nyílás, itt van nyitva kifele a váltó, pölö hőtágulás miatta nő az olaj térfogata kijön a levegő utánna meg visszamegy ....majd ma megnézem nekem van-e ott valami, de amikor öntöttem rá az olajat simán csak levettem a kupakot és ott volt a lyuk. Nem sok benne az olaj?

Akkor ha jól értem a kipárolgó olaj mocskol össze ott mindent nekem. De a műanyag kupaknak nem kéne megfognia? Elég jól rápattan a csavarra, kézzel nem is nagyon tudom leszedni csak fogóval.

Az olaj szintje tuti jó.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ha jól értem a kipárolgó olaj mocskol össze ott mindent nekem. De a műanyag kupaknak nem kéne megfognia? Elég jól rápattan a csavarra, kézzel nem is nagyon tudom leszedni csak fogóval.

Az olaj szintje tuti jó.

De szerintem meg kéne fognia inkább a kulissza szimeringnél szokott kijönni olaj és nem a szuszogónál.

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem nem természetes jelenség, valamelyik szimering vagy tömítés adta meg magát, meg kell nézni hol ereszt és cserélni kell. Mondjuk erre harapok amikor azt mondják valamire hogy astra betegség, pölö a párásodás, ilyenkor szoktam megmutatni azt a furcsa harmonika kinézetű papír valamit a szélvédő alatt, amit még a gyárban tettek bele és nem is cseréltek tizenix éve.... <_< mer a szerelő azt mondta ebbe nincs pollenszűrő csak az asztrák párásodnak... :omg:

Hali!

Hát lehet nem opel betegség de 5-ből 4 astra váltója tocsogott az olajban amit megnéztem. Lehet Ők sem tudták hogy van benne "pollen szűrő" :D

De a viccet félre téve inkább utánaöntök ill, töltenék ha tudnám hol kell. Lehet a tömítés csak fillére dolog de maga a csere az biztos melós és most nem tudom kivenni az autót a napi használatból.

Szóval a kérdés még mindig u.a. hol lehet ellenőrizni a szintet és hol lehet után tölteni.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Hát lehet nem opel betegség de 5-ből 4 astra váltója tocsogott az olajban amit megnéztem. Lehet Ők sem tudták hogy van benne "pollen szűrő" :D

De a viccet félre téve inkább utánaöntök ill, töltenék ha tudnám hol kell. Lehet a tömítés csak fillére dolog de maga a csere az biztos melós és most nem tudom kivenni az autót a napi használatból.

Szóval a kérdés még mindig u.a. hol lehet ellenőrizni a szintet és hol lehet után tölteni.

Köszi!

A váltó oldalán lehet ellenőrizni a szintet, a csavarlyuk alatt legyen kábé 2 centivel és a váltó tetején a szoszugó nyíláson keresztül lehet utántölteni.

579811-20120610-jzT1ox.jpg579812-20120610-BpCqBc.jpg

Gm olaj kell bele.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

íme:

A tengely be lett zsírozva és megszünt a nyikorgás el&#337;tte a WD-40 mindíg csak egy ideig volt jó.

na én is szétkaptam tegnap, mert már nem bírtam

mondjuk ránézésre az enyém jobb állapotban van, de nekem (is) be van marodva a tengely az els&#337; oldalon, ugyhogy fordítva tettem vissza

meg sok zsírral, most olyan puha.........és Csendes

csak viczb&#337;l megkérdeztem mi mennyi: 4ezer a tengely. 24ezer a pedál :omg:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Hát lehet nem opel betegség de 5-b&#337;l 4 astra váltója tocsogott az olajban amit megnéztem. Lehet &#336;k sem tudták hogy van benne "pollen sz&#369;r&#337;" :D

De a viccet félre téve inkább utánaöntök ill, töltenék ha tudnám hol kell. Lehet a tömítés csak fillére dolog de maga a csere az biztos melós és most nem tudom kivenni az autót a napi használatból.

Szóval a kérdés még mindig u.a. hol lehet ellen&#337;rizni a szintet és hol lehet után tölteni.

Köszi!

Én kicseréltem a váltó tetején a szimmeringet + tömítést, de hiába törlöm le, 1-2 hónap alatt ugyanolyan fekete koszos lesz minden. Nem egész értem már honnan mászik oda az olaj mindig.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes dolgot olvastam Haynes könyvben az id&#337;szakos szervizr&#337;l:

Every 18 000 miles or 24 months:

33 Manual transmission fluid check

Note: Models built after 1994 it is no longer necessary to check levels.

The oil level should be up to the bottom of the level plug orifice.

Akkor most 92esemen nézni kell és nem is azzal a 2cm pálcával?

Link to comment
Megosztás:

Én kicseréltem a váltó tetején a szimmeringet + tömítést, de hiába törlöm le, 1-2 hónap alatt ugyanolyan fekete koszos lesz minden. Nem egész értem már honnan mászik oda az olaj mindig.

A szuszogón keresztül szellőzik a váltó amin keresztül olajgőz is távozik és az csapodik le neked ott, azzal nem tudsz mit kezdeni természetes jelenség

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem!

Nem vagyok egy autószerelő géniusz,szóval....ablakos a váltom,bele szeretnék kukkantani,ha én leveszem azt az ablakot,nem fog kiömleni az olaj??(már ha persze van benne....) :omg:

Jah,és azon a bizonyos szuszogón kell után tölteni,ugye?Símán bele bírom én önteni az olajat,vagy úgy kell bele szivattyúzni?

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem!

Nem vagyok egy autószerelő géniusz,szóval....ablakos a váltom,bele szeretnék kukkantani,ha én leveszem azt az ablakot,nem fog kiömleni az olaj??(már ha persze van benne....) :omg:

Jah,és azon a bizonyos szuszogón kell után tölteni,ugye?Símán bele bírom én önteni az olajat,vagy úgy kell bele szivattyúzni?

Nem fog kiömleni ott még nem az olaj van csak a kuplungtárcsa és a szerkezet látszik meg mögötte a lendkerék. A szuszogón igen egy tölcsér segitségével.

Link to comment
Megosztás:

Hello.Probáltam beállítani a váltorudazatot a kocsin de nekem nem ilyen fekete dugo van rajta ahova a furoszárat kéne dugni.

579812-20120610-BpCqBc.jpg

hanem egy fém dugo amit ugyan kiszedtem de az egy kis stift szerü vmi golyoval a végén.Ott nem megy be furoszár.Tud valaki vmi megoldást.Köszönöm.Ez nem az én képem csak itt látszik a fekete dugasz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.