Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Hello.Probáltam beállítani a váltorudazatot a kocsin de nekem nem ilyen fekete dugo van rajta ahova a furoszárat kéne dugni.

579812-20120610-BpCqBc.jpg

hanem egy fém dugo amit ugyan kiszedtem de az egy kis stift szerü vmi golyoval a végén.Ott nem megy be furoszár.Tud valaki vmi megoldást.Köszönöm.Ez nem az én képem csak itt látszik a fekete dugasz.

Egy picit elnézted a dolgot...

az utastérben a váltó kulisszánál kell keresni a kis lukat!

Amirol a kép készült az a szuszogó, ott kell beinteni a váltóolajat...

Link to comment
Megosztás:

Egy picit elnézted a dolgot...

az utastérben a váltó kulisszánál kell keresni a kis lukat!

Amirol a kép készült az a szuszogó, ott kell beinteni a váltóolajat...

Nem, jóra gondol, olvasd el a kép alatti szöveget is. Sztem azt a fekete rugós pöcköt kell benyomni, amikor a váltó a megfelelő helyzetben áll, az szolgál a "fúrószár" helyett. És igen, a váltórúdnál van egy (már amelyiken) lyuk, ahová szintén be kell tenni vmit, és mikor mindkettő a helyén van,akkor meghúzni a csavart a tűzfalnál.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy látom itt eléggé képben van a társaság váltó ügyileg. Az lenne a kérdésem, hogy az f13, és f16-os váltó között, a váltóharangon meg az áttételeken kívül van e különbség? Szóval a belét lehet e csereberélni, különösképp gondolok itt a difire, a féltengely kihajtásokkal.

Ugyanis azon agyalok, hogy szeretnék öt csavaros kerékagyakat, a fékek miatt, viszont ahhoz már nem lesz jó az 1.6-os féltengely. Váltót meg ugye megint csak nem tudok másikat rátenni, ezért gondoltam, hogy ha lehetséges, kicserélem a difit, vagy csak a kihajtást, és akkor bele tudom tenni a nagy blokkos féltengelyeket. Van is otthon egy c18nz-ről származó f16-osom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,a sebváltó kar alján vagy egy csillapító gumigyűrű,amit cserélni szoktak,ha már nagyon lötyög a váltókar.Na most én cserélni szeretném,de nem volt kedvem 2300 Ft-ot kiadni ezért az egyszerű gyűrűért,viszont van itthon egy rakás hasonló gumigyűrűm...szóval,esetleg valaki nem tudja ennek a gumigyűrűnek a méreteit?Megköszönném...Gugli sajnos buta ehhez... <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,a sebváltó kar alján vagy egy csillapító gumigyűrű,amit cserélni szoktak,ha már nagyon lötyög a váltókar.Na most én cserélni szeretném,de nem volt kedvem 2300 Ft-ot kiadni ezért az egyszerű gyűrűért,viszont van itthon egy rakás hasonló gumigyűrűm...szóval,esetleg valaki nem tudja ennek a gumigyűrűnek a méreteit?Megköszönném...Gugli sajnos buta ehhez... <_<

nem csak attól szokott lötyögni, de ha lesz időm megkeresem oszt mögírom

mondjuk nekem az új alá is kellet tennem egy kis anyagot, hogy jobban domborítson

Link to comment
Megosztás:

nem csak attól szokott lötyögni, de ha lesz időm megkeresem oszt mögírom

mondjuk nekem az új alá is kellet tennem egy kis anyagot, hogy jobban domborítson

Igen, nekem se volt pont jó az új sem. Tekertem alá pár kör szigszalagot, és azóta jó. (igaz, azóta meg az alsó kereszt tartó két vége kezdett el lögyögni, amiben a csap van...)

Link to comment
Megosztás:

Igen, nekem se volt pont jó az új sem. Tekertem alá pár kör szigszalagot, és azóta jó. (igaz, azóta meg az alsó kereszt tartó két vége kezdett el lögyögni, amiben a csap van...)

pedig gyári alaktrész, hogy mi a töké nemjó, mondjuk én nem mertem szigszalagot tenni, mert annak a ragasztója melegben elkezd "nyúlni", de mát nemtom mit tekertem alá

hátja az ember megcsinálja az egyik dolgot, jön a másik....

Link to comment
Megosztás:

pedig gyári alaktrész, hogy mi a töké nemjó, mondjuk én nem mertem szigszalagot tenni, mert annak a ragasztója melegben elkezd "nyúlni", de mát nemtom mit tekertem alá

hátja az ember megcsinálja az egyik dolgot, jön a másik....

Kopott már a karból is, eleve fölrakás közben is meg kell nyújtani egy picit, ezek már lehet hogy elegek neki. Az is lehet, hogy ha várok egy órát, addigra visszahúzta volna magát, de nem vártam :D (azért nem zavart a szigszalag, mert ugye a gyűrű úgyis rászorítja, kimászni meg úgyse tud, a horony miatt, úgyhogy nem kerestem mást. Amúgy meg... ha nem lehetne rajta semmit csinálni, már rég vettem volna egy 75-ös alfát :D

Link to comment
Megosztás:

Kopott már a karból is, eleve fölrakás közben is meg kell nyújtani egy picit, ezek már lehet hogy elegek neki. Az is lehet, hogy ha várok egy órát, addigra visszahúzta volna magát, de nem vártam :D (azért nem zavart a szigszalag, mert ugye a gyűrű úgyis rászorítja, kimászni meg úgyse tud, a horony miatt, úgyhogy nem kerestem mást. Amúgy meg... ha nem lehetne rajta semmit csinálni, már rég vettem volna egy 75-ös alfát :D

ja hát és se vmi szuper cuccot tettem alá, cask nem pont szig.szallagot, pont amié mondo, hogy válla van

ne mán, azzal nem kell csinálni semmit? bakker ha ez tudom :omg:

Link to comment
Megosztás:

Kopott már a karból is, eleve fölrakás közben is meg kell nyújtani egy picit, ezek már lehet hogy elegek neki. Az is lehet, hogy ha várok egy órát, addigra visszahúzta volna magát, de nem vártam :D (azért nem zavart a szigszalag, mert ugye a gyűrű úgyis rászorítja, kimászni meg úgyse tud, a horony miatt, úgyhogy nem kerestem mást. Amúgy meg... ha nem lehetne rajta semmit csinálni, már rég vettem volna egy 75-ös alfát :D

Na, az telitalálat lenne, szomszédomnak van egy, többet láttam a belsejét (motortér, műszerfal mögötti dolgok) mint az enyémnek... Egyébként eladó, ez az: http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/75/alfa_romeo_75_2.0_td-5715271

Link to comment
Megosztás:

Haliho.Akkor nem tudja senki hogy állítsam be a váltórudazatot..Mert ami a gyíkban van váltó az enyém nem olyan.Nekem a fekete dugó helyén nem fekete dugó van hanem fém.És azzal szemben van egy rugós csavar azzal kellene esetleg???

Azt a rugós csavart kell benyomni annál a résznél hogy:" dugj be egy 5-os fúrószárat" a többi ugyanaz.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Segítségetek szeretném kérni! F18 as váltóm van, és baloldali belső féltengely gumiharangot szeretnék cserélni. Ma néztem mennyire van kiszakadva, és a lényeg az, hogy ahol bemegy a váltóba a csuklós rész, ott az brutálisat kottyanik oldalirányba. Valszeg diffi csapágy lehet már ki egy kicsit. Na de van egy ilyen bordás aluminium öntvény ott körbe, körmös valami fogja. Elvileg azzal tudok kicsit feszíteni a diffi csapágyán?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha a váltó olaj szintet szeretném ellenőrizni mennyire kell hogy egyenesen álljon az autó? Mert a kereket azért le kell szedni és az emelővel nem szívesen játszok ha nincs helyén a kerék! :D

Üdv:

V.

Kérdezz körbe ismerősöknél, valakinél tuti van akna, az pedig általában egyenes placcon van, és alulról hozzá is lehet férni a szintellenőrző csavarhoz :)

Link to comment
Megosztás:

Kérdezz körbe ismerősöknél, valakinél tuti van akna, az pedig általában egyenes placcon van, és alulról hozzá is lehet férni a szintellenőrző csavarhoz :)

Akkor az lesz megy az aknára! ;) Csak jobb lett volna itthon. Mondjuk egy merő olajsár az egész váltó tegnap még a szint ellenőrző csavart sem láttam rendesen. Szerintem ma lenyomatom sterimóval a dzsuvát aztán után próbálkozom. Remélem nem ázik be semmi elektromos cucc... :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor az lesz megy az aknára! ;) Csak jobb lett volna itthon. Mondjuk egy merő olajsár az egész váltó tegnap még a szint ellenőrző csavart sem láttam rendesen. Szerintem ma lenyomatom sterimóval a dzsuvát aztán után próbálkozom. Remélem nem ázik be semmi elektromos cucc... :D

Hát kocsi alatt hasalás nagyobb macera mint akna kerítése :)

Ha csak a váltó alján partizánkodsz a sterimóval akkor nem lehet gond, felülről viszont csak óvatosan!

A féltengelyszimmering szokott ereszteni, valamint a váltó tetején a rudazat tömítése.

Link to comment
Megosztás:

Hát kocsi alatt hasalás nagyobb macera mint akna kerítése :)

Ha csak a váltó alján partizánkodsz a sterimóval akkor nem lehet gond, felülről viszont csak óvatosan!

A féltengelyszimmering szokott ereszteni, valamint a váltó tetején a rudazat tömítése.

Elosztót-generátort ildomos letakarni...de volt hogy az első sugár labacta mindkettőről a zacsit, az elosztófedelet kitöröltem az utca végéig meg nem volt töltésem. :D

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.