Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Ha nyelestengely csapágy, akkor hallani lassan/hirtelen felengedve is ugyanazt a hangot. ;)

Csapágyat lehet cserélni, csak itt nincs a csapágynak belső gyűrűje, hanem az maga a nyelestengely.

Ebből adódóan, ha a tengely kopott (és általában az) nem lesz sok haszna a cserének.

Mindezektől függetlenül a szétszed, megnéz a legjobb, ahogyan azt már ajánlották. :icon1:

Ahogy említettem, ha lassan, finoman engedem fel, elmúlik a hang, és egyébként sem jön elő mindig...

Az idegesít, hogy miért csupán a kuplung cseréje után jött elő? Előtte miért nem volt ez a hang?

Muszáj lesz elvinnem valahová, de a baj az, hogy nem nagyon marad akiben bíznék, aki hajlandó lenne csak azért megbontani, hogy megnézze mi a baja, és persze nem egy vagyonért (20-30 ezret kérnek a szerelésért, mivel 2002-es nem ablakos).

Másik, hogy VALEO ment bele, mint utólag kiderült... nem sok jót olvastam itt róla... <_<

Köszi a tippeket

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már jó ideje olvasom a fórumot. Van egy nem rég vásárolt Opel Astra 1.6 16V autóm 146.500Km-el :D .

Elég jó állapotban van ahhoz képest, hogy már 17 éves. A váltó kulissza szimeringet kellesz kicserélnem, megvan hogy hogyan kell, de sajnos a szimering méretét nem találom sehol sem. Valaki le tudná esetleg írni? Előre is köszönöm szépen!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már jó ideje olvasom a fórumot. Van egy nem rég vásárolt Opel Astra 1.6 16V autóm 146.500Km-el :D .

Elég jó állapotban van ahhoz képest, hogy már 17 éves. A váltó kulissza szimeringet kellesz kicserélnem, megvan hogy hogyan kell, de sajnos a szimering méretét nem találom sehol sem. Valaki le tudná esetleg írni? Előre is köszönöm szépen!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már jó ideje olvasom a fórumot. Van egy nem rég vásárolt Opel Astra 1.6 16V autóm 146.500Km-el :D .

Elég jó állapotban van ahhoz képest, hogy már 17 éves. A váltó kulissza szimeringet kellesz kicserélnem, megvan hogy hogyan kell, de sajnos a szimering méretét nem találom sehol sem. Valaki le tudná esetleg írni? Előre is köszönöm szépen!

GM/ ORIGINAL

F10, F13,F17-es váltónál Ascona-C, Astra-F, Astra-G,Astra-H, Calibra, Corsa-A, Corsa-B, Corsa-C, Corsa-D, Kadett-E

Mérete: 13*26*7

Link to comment
Megosztás:

GM/ ORIGINAL

F10, F13,F17-es váltónál Ascona-C, Astra-F, Astra-G,Astra-H, Calibra, Corsa-A, Corsa-B, Corsa-C, Corsa-D, Kadett-E

Mérete: 13*26*7

Ez a váltó kulissza szimering engem is érdekelne... Ez hol található? Ez az, ami az utastérben van, a váltókar után? Hogyan is lehet cserélni?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ez a váltó kulissza szimering engem is érdekelne... Ez hol található? Ez az, ami az utastérben van, a váltókar után? Hogyan is lehet cserélni?

Köszönöm!

Nem az a váltó tetején van, ahol a rudazat bemegy, ha ez megkopik akkor lesz tiszta olaj a váltó felső része.

1358119-20140216-Hn1jGE.jpg

Ott van ahol a villás rúd bemegy. Sajna a csere nem mindíg hoz tökéletes javulást, mert többnyire a rúd is meg van már kopva.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem az a váltó tetején van, ahol a rudazat bemegy, ha ez megkopik akkor lesz tiszta olaj a váltó felső része.

1358119-20140216-Hn1jGE.jpg

Ott van ahol a villás rúd bemegy. Sajna a csere nem mindíg hoz tökéletes javulást, mert többnyire a rúd is meg van már kopva.

Fel lehet hegeszteni a rudat, és méretre köszörülni, illetve akasztani kell egyet az új szimering rugóján, hogy szorosabb legyen.

Link to comment
Megosztás:

Fel lehet hegeszteni a rudat, és méretre köszörülni, illetve akasztani kell egyet az új szimering rugóján, hogy szorosabb legyen.

És olyannal találkozott már valaki, hogy egy bizonyos fordulatszám-tartományon rezonál az utastérben a váltókar körül valami. Ha a váltókart megfogom elhallgat.

Ötletek?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Fel lehet hegeszteni a rudat, és méretre köszörülni, illetve akasztani kell egyet az új szimering rugóján, hogy szorosabb legyen.

A szomszéd csináltatott méretre szimeringet valami kerti traktorhoz, megkérdezem tőle hol, aztán gyártatok olyat aminél a belső átmérő kisebb.

És olyannal találkozott már valaki, hogy egy bizonyos fordulatszám-tartományon rezonál az utastérben a váltókar körül valami. Ha a váltókart megfogom elhallgat.

Ötletek?

Köszönöm!

Na ez jó kérdés, mert nekem is csinálja főleg pályán egy fordulatszám tartományban. De mire hazaérek mindíg elfelejtem megnézni. Nekem a felhúzógomb rezonál, lehet alá kéne kenni valami zsírt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumozók!

2002-es, utolsó szériás (amennyire tudom) Astra Classic, kombi, 1.4-es autóról van szó. Fura nyekkenő hangot adott ki, először csak hátramenetbe nem ment, majd előre se. Egy ismerősöm szerint váltócsere, a szervizbe pár nap múlva viszem. Egyelőre az érdekelne, hogy ha ez igaz, akkor mennyibe fog nekem kerülni? Lehet komplett váltót jó állapotban szerezni bontóból pl.? Lehet, hogy nincs szükség a teljes cserére(tudom látatlanban nehéz)?

Előre is köszönöm a válaszokat.

fm

Link to comment
Megosztás:

GM/ ORIGINAL

F10, F13,F17-es váltónál Ascona-C, Astra-F, Astra-G,Astra-H, Calibra, Corsa-A, Corsa-B, Corsa-C, Corsa-D, Kadett-E

Mérete: 13*26*7

Szia!

Köszönöm a válaszodat!

Ma sikerült is kicserélni a szimeringet, a hely szűkössége miatt szép kis harc volt :-)

https://plus.google.com/photos/107021858181315526733/albums/5972163481171464353/5983229634844998914?banner=pwa&pid=5983229634844998914&oid=107021858181315526733

Egy jó pár kép a dologról :D

Ez a váltó valami újfajta, nincs rajta hogy Fxx... milyen váltó ez?

Módosítva : zotya91
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kilómeteróra meghajtó spirált szeretném megolajozni müszerolajjal.

Aki már csinált ilyet ,attól kérdem, hogy megoldható-e a következő

képpen.A váltónál lecsavarom a hollandert és kihuzom a spirált a meghajtó

négyszögletes furatából.Majd a bovdent felemelem az elosztó magasságába

kb. hogy aránylag egyenes legyen.És ekkor kitudom-e huzni a bovden házából

a meghajtó spirált.Megkenném vékonyan a spirált müszerolajjal és visszadugnám

a spirált a házában a műszerfalig, és ott óvatosan forgatnám jobbra -balra, hogy

betaláljon a négyszögbe. majd vissza a bovden vége a váltóba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kilómeteróra meghajtó spirált szeretném megolajozni müszerolajjal.

Aki már csinált ilyet ,attól kérdem, hogy megoldható-e a következő

képpen.A váltónál lecsavarom a hollandert és kihuzom a spirált a meghajtó

négyszögletes furatából.Majd a bovdent felemelem az elosztó magasságába

kb. hogy aránylag egyenes legyen.És ekkor kitudom-e huzni a bovden házából

a meghajtó spirált.Megkenném vékonyan a spirált müszerolajjal és visszadugnám

a spirált a házában a műszerfalig, és ott óvatosan forgatnám jobbra -balra, hogy

betaláljon a négyszögbe. majd vissza a bovden vége a váltóba.

Én nem tudtam kihúzni a spirált a gégecsőből. Vettem egy újat amikor elszakadt a gyári. De hiába olajoztam zsíroztam vagy bármit csináltam, vele, kattogott, ugrált a mutató. Meguntam elmentem egy bontóban, kivettem egy gyárit egy törött kocsiból beraktam az enyémbe és jó. Akinek kell az új , az elviheti amíg ki nem bacom a kukába.

Link to comment
Megosztás:

Ugy látom nagyon sok itt a hozzáértő ember!

Szeretem az automata váltó témákat, hozzászolásokat!

Az F astra automata váltojába dextron 2 olaj kell! A váltoban 40-60ezer km az olacsere periodus!

Városban használva 40, országuton, pályán pedig 60ezer.

Ha hamarabb cseréled aranyat ér!

A váltod azért nem vált el mert kezdödő mágnesszelep probléma van a váltoban.

Aránylag könnyen cserélhető.

Egy olajcsere nem 4 liter olajból áll!!!!! Legalább 8 liter kell.

1;leengedni az olajat a váltoból.

2;leszedni az olajteknöt.

3;ha lehet cserélni a szűrőt.(nem minden tipusnál van alul, elérhető helyen)

4;új tömitéssel vissza a teknòt, be a leeresztő csavart.

5;feltölteni olajjal.

6;menni vele kb 15-50 km.

7;olaj megint le( ha nagyon koszos akkor a szűrőt ki, és átmosni)

8;vissza minden és feltölteni ismét ÚJ olajjal!!

Igy nézne ki egy normális váltó olaj csere.

Csak ezt kevesen tudják. Sajnos!!

Ha kérdésed van, szivesen segitek ha tudok.

Elérhető vagyok: karmazsinb@gmail.com

Módosítva : kotvány
Link to comment
Megosztás:

Üdv.Váltórudazat beállításához tudnátok tippet adni?A gond az,hogy szerelőtöl elhozva motorcsere után,nincs 5.,és hátramenet.Ismerősé,x16sz motort cseréltek x16szr-re és ilyen hibával hozták el.

a GyIK-ben van róla leírás, vagy azt Te mint nem klubtag nem láthatod? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Lehet váltóval együtt cserélték ki, én motor kiszedéskor egyáltalán nem nyúltam rudazathoz ha jól emlékszem.

1379187-20140307-DzKkjZ.jpg

Ott látszik balra a féltengely felett.

Ezt sajnos nem tudom,hogy miért lett hozzányúlva,nem volt ott egyikünk sem.De a vélemény meg van róluk,hogy milyen szerelők,ha így adnak vissza egy autót.És nem is kis árat elkérve.........szinte a semmiért.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.