Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Az a szuro a szarito szuro. Szerintem nem kell cserelni. Zart rendszerbe nem kerulhet be semmi oda nem illo a szurobe. Attol hogy folotte eresztett biztos vagyok benne h nem juthatott be oda barmi is. Szelepcsere toltes aztan hajra. Ha elkezd fogyni a gaz eszreveszed es majd levakuumolja a klimas.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az a szuro a szarito szuro. Szerintem nem kell cserelni. Zart rendszerbe nem kerulhet be semmi oda nem illo a szurobe. Attol hogy folotte eresztett biztos vagyok benne h nem juthatott be oda barmi is. Szelepcsere toltes aztan hajra. Ha elkezd fogyni a gaz eszreveszed es majd levakuumolja a klimas.

Sziasztok! Pár hete vettem észre, hogy nem idnul el a klimám. Ma sikerült eljutnom egy klimáshoz. Generátor beindul. Nyomás az minimális, vagyis a hűtőközeg elment belőle, kb. 2/3-od kellene utántölteni.

Persze most jön a kérdés, hogy mi lehet az oka, két éven át nagyon szépen dolgozott.

A hibát a következőben állapitotta meg: ha szemből nézzük az autót, akkor ugye ott a klimahűtő. Jobb felső sarkában, szélén, van valami csőszerű akármi, amiben elvileg egy szűrő van. Na most ennek a tetejéről letekert egy műanyag kupakot, ráfújt valami akármit egy permetezőből és az szép lassan elkezdett az egyik részen habosodni. Szerinte az oxidálódott, ott ereszt. Amikor levette a műanyag kupakot, valóban olyan volt alatta, mint a jég, szerintem az volt az oxidréteg, vagy mi.

Na most ott valami tömitést kellene cserélni és akkor rendben lenne. DE! Alatta van egy szűrő, amit ilynkor illik cserélni, ennek nem tudom, hogy mi a pontos neve. Ha nem cseréljük, lehet, hogy pár hét alatt eltömül és lehet újra szétszedni, tötleni, stb.

Erről hallottatok már, valós lehet a "diagnózis"? Valóban cserélni kellene ezt a szűrőt, ami szerinte kb. 10e forint? És akkor még ott van a hűtőközeg teljes töltése, az olaj és a nitrogénes nyomáspróba. Igy mindenestől már 40e körül járok:(

Vagy most egyszerűen rátöltjük a hűtőközeget és meglátjuk, hogy meddig birja, szerinte lehet két hét, de lehet az idei év is, ki tudja. Mi tévő legyek, segitsetek!

Köszönet!

Nekem is ott szivárgott, haverommal cseréltük ki.

A 2187 hozzászólást nézd át. Ott leírtam a csere menetét.

A zárt rendszerben is kerülhet bele szemét, az enyémben is volt. Mint minden szűrőt, ezt is bizonyos időközönként cserélni kellene.

Elméletileg ennek a csereperiódusa 60 000 km.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Pár hete vettem észre, hogy nem idnul el a klimám. Ma sikerült eljutnom egy klimáshoz. Generátor beindul. Nyomás az minimális, vagyis a hűtőközeg elment belőle, kb. 2/3-od kellene utántölteni.

Persze most jön a kérdés, hogy mi lehet az oka, két éven át nagyon szépen dolgozott.

A hibát a következőben állapitotta meg: ha szemből nézzük az autót, akkor ugye ott a klimahűtő. Jobb felső sarkában, szélén, van valami csőszerű akármi, amiben elvileg egy szűrő van. Na most ennek a tetejéről letekert egy műanyag kupakot, ráfújt valami akármit egy permetezőből és az szép lassan elkezdett az egyik részen habosodni. Szerinte az oxidálódott, ott ereszt. Amikor levette a műanyag kupakot, valóban olyan volt alatta, mint a jég, szerintem az volt az oxidréteg, vagy mi.

Na most ott valami tömitést kellene cserélni és akkor rendben lenne. DE! Alatta van egy szűrő, amit ilynkor illik cserélni, ennek nem tudom, hogy mi a pontos neve. Ha nem cseréljük, lehet, hogy pár hét alatt eltömül és lehet újra szétszedni, tötleni, stb.

Erről hallottatok már, valós lehet a "diagnózis"? Valóban cserélni kellene ezt a szűrőt, ami szerinte kb. 10e forint? És akkor még ott van a hűtőközeg teljes töltése, az olaj és a nitrogénes nyomáspróba. Igy mindenestől már 40e körül járok:(

Vagy most egyszerűen rátöltjük a hűtőközeget és meglátjuk, hogy meddig birja, szerinte lehet két hét, de lehet az idei év is, ki tudja. Mi tévő legyek, segitsetek!

Köszönet!

Nekem pont ez volt a baj, ott van a szűrő tetejénél egy nagy csavar vagy mi, és az alatt van 2 tömítés.

nekem az ment porrá, és ott engedte el a gázt.

viszont oda nem jut klíma olaj, így szépen a pára megzabálja a hűtőt belűről!!!

láttam, meghökkentem és imádkoztam, hogy add uram még ne kelljen hűtőt cserélni:D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem is ott szivárgott, haverommal cseréltük ki.

A 2187 hozzászólást nézd át. Ott leírtam a csere menetét.

A zárt rendszerben is kerülhet bele szemét, az enyémben is volt. Mint minden szűrőt, ezt is bizonyos időközönként cserélni kellene.

Elméletileg ennek a csereperiódusa 60 000 km.

Köszönöm szépen Neked is és a többieknek is a választ és segitséget.

Akkor ezek szerint nem mondott hülyeséget a klimás, vagyis valóban ott lehet a gond és a szűrőt is cserélni kell.

A teljes hűtőközeg, olaj, nyomáspróba az 16e pénz.

A javitásért pedig 35-40e kérne, szűrővel, ami szerintem sok. A Cromaxban a Denso dehidrátor tartály, illetve ez a szűrő, 7390 Ft, gondolom ennél is adják vele az O-gyűrűket, mindent, ami kell a cseréhez.

Én ezt nem tudom megcsinálni, igy most nem nagyon tudom, hogy mi tévő legyek, mert nem tűnik annyira bonyolultnak a cseréje (nekem igen, de aki ért hozzá, annak nem), de a teljes árat sokallom.

Érdekes, hogy sokan azt mondják, hogy ezt a szűrőt soha nem kell cserélni, viszont Te is azt mondod, hogy nagyon koszos volt. Azt is olvastam, hogy az új szűrővel sokkal jobban működik a klima is. Akkor miért nem javasolják időnként a cserét?

Remélem, hogy máshol nem ereszt a rendszer. A klimás szerint nem, ezt megcsináljuk és minden rendben lesz sokáig:)

Másik dolog, amivel mindig ellentmondásokat találok, az az olaj: sokak szerint nem kell és nem is szabad olajat tölteni a rendszerbe, csak akkor, ha kiveszik a kompresszort, kiengedik belőle az olajat, akkor szabad csak tölteni hozzá olajat, különben nem. Na akkor most mi a helyes, ha leengedik a teljes hűtőközeget és feltöltik újra, akkor kell bele az olaj vagy sem?

Köszönet!

Link to comment
Megosztás:

Másik dolog, amivel mindig ellentmondásokat találok, az az olaj: sokak szerint nem kell és nem is szabad olajat tölteni a rendszerbe, csak akkor, ha kiveszik a kompresszort, kiengedik belőle az olajat, akkor szabad csak tölteni hozzá olajat, különben nem. Na akkor most mi a helyes, ha leengedik a teljes hűtőközeget és feltöltik újra, akkor kell bele az olaj vagy sem?

Köszönet!

nálam leszívatták a vákumgenyóval a régi olajat.

az új olaj széééép neozöld, azt is a vákumgenyóval szürcsöltették fel.

nem nehéz szét szedni a szűrő feletti részt, csak mindent jól kell visszarakni.

a fene, pedig gondolkoztam, hogy csinálok ide a fórumra képeket róla...de elfelejtettem...

am. nekem ez összesen 26e volt töltéssel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

nálam leszívatták a vákumgenyóval a régi olajat.

az új olaj széééép neozöld, azt is a vákumgenyóval szürcsöltették fel.

nem nehéz szét szedni a szűrő feletti részt, csak mindent jól kell visszarakni.

a fene, pedig gondolkoztam, hogy csinálok ide a fórumra képeket róla...de elfelejtettem...

am. nekem ez összesen 26e volt töltéssel.

Elviszem egy másik klimáshoz is, ez nekem nagyon sok, amit elsőre mondtak. A Denso szűrő, 6-7e, a töltést meg több helyen is vákuummal, nyomáspróbával, UV festéssel, olajjal és töltőközeggel 10e körül megcsinálják, ez akkor is 20e körül meg kell, hogy álljon, szűrővel és munkadíjjal.

Most már kíváncsi is vagyok, hogy vajon milyen állapotban van a benne lévő szűrő:)

És remélem az új O-gyűrűk megoldják a szivárgást, bár ezt a nyomáspróbánál úgyis kiderül...

Link to comment
Megosztás:

Újabb fejlemény: kaptam ma időpontot egy klímáshoz (csak töltéssel és tisztitással foglalkoznak, javitással nem), ahol megnézik nyomáspróbával a rendszert. Ezt ugye az előző klímás nem tette meg, csak gyanítja, hogy a dehidrátor felső tömitésénél ereszt. Most lefejtik az egész rendszert, vákuummal leszedik a megmaradt kevés közeget és a az olajat is, majd jön a nyomáspróba nitrogén gázzal (ha jól tudom, akkor nitrogén gázzal, de ez mindegy). A lényeg, hogy igy pontosan tudom majd, hogy ereszt vagy sem valahol a rendszer. Ha nem, akkor fel is töltik, gázzal, olajjal és UV-t is raknak bele. Ha mégis ereszt valahol, akkor valószinű, hogy ott a dehidrátornál, na meg amúgy is úgy látom nem ártana cserélni a szűrőt.

Kérdés: ha a nyomáspróbán ereszt, akkor maradhat üresen a rendszer egy-két hétig, amig megrendelem az új dehidrátort és a szerelőmmel kicseréljük? A leirás alapján nem tűnik annyira bonyolultnak, hogy egy Opelt nagyon sokat szerelt szaki ne tudná elvégezni, aki ugyan nem klimás. Majd ha megvan a csere, akkor vissza a klimáshoz (ők nem vállalnak javítást), és mehet az újabb nyomáspróba és remélhetőleg a teljes töltés.

A nyomáspróbát 3e forintért végzik el, szóval nem olyan nagy ügy, nekem ennyit megér. Kérdés, hogy nem e árt a rendszernek, ha üresen marad addig, amig nem végezzük el a javítást? Mondjuk most is csak 1/3-ad a töltés.

Link to comment
Megosztás:

Fejlemény 2: megvolt a nitrogénes nyomáspróba. Meg előtte leeresztették az a minimális hűtőközeget, ami még benne volt. Hát, ereszt a rendszer valahol. Nem is lett feltöltve, semmi értelme nem lenne.

Most bizom benne, hogy ott ereszt csak a dehidráló szűrő O-gyűrűjénél. Ajánlottak egy klimást, aki nagyon korrektül dolgozik, ért is hozzá és normális áron, ma megyek hozzá, megnézi, megbeszéljük. Igy már esélyes, hogy ki lesz cserélve a dehidráló. Ahogy elnéztem, ehhez nem lesz olyan könnyű hozzáférni, nem kell lebontani semmit, hogy kihúzzuk a régit és visszarakjuk az új szűrőt?

Link to comment
Megosztás:

Fejlemény 2: megvolt a nitrogénes nyomáspróba. Meg előtte leeresztették az a minimális hűtőközeget, ami még benne volt. Hát, ereszt a rendszer valahol. Nem is lett feltöltve, semmi értelme nem lenne.

Most bizom benne, hogy ott ereszt csak a dehidráló szűrő O-gyűrűjénél. Ajánlottak egy klimást, aki nagyon korrektül dolgozik, ért is hozzá és normális áron, ma megyek hozzá, megnézi, megbeszéljük. Igy már esélyes, hogy ki lesz cserélve a dehidráló. Ahogy elnéztem, ehhez nem lesz olyan könnyű hozzáférni, nem kell lebontani semmit, hogy kihúzzuk a régit és visszarakjuk az új szűrőt?

Budapest? Ha igen, légyszi oszd meg az elérhetőségét.

Link to comment
Megosztás:

Fejlemény3: végre találtam egy olyan szakit, aki aranyat ér: ért hozzá, hajlandó a szerencsétlen tulaj érdekeit nézni (értsd: nem egyből: hát ez hűtőcsere, és kész), korrekt áron és alaposan dolgozik! Ma délután meg is lett csinálva a klimám, tökéletesen működik, hidegebb, mint valaha. Kopp, kopp.

Újabb nyomáspróba, valóbab a dehidrátor, vagyis a száritószűrőnél ereszt a rendszer, nem is kicsit. Az itt lerirt módszerrel próbálja kiszedni a "dugót", de egyszerűen mozdulni sem akar. Ki kell szedni a klimahűtőt. Igen ám, de a két csavar úgy begyógyult, hogy mozditani nem lehet. Le kellett flexszel vágni mindkét csavar fejét, mondanom sem kell, hogy ez mennyire nem volt könnyű azon a kis helyen. Ha nem sikerül, le kell szedni a lökháritot is. Szerencsére végül sikerül, kiszedtük a hűtőt. Még igy is legalább fél óra volt, mire sikerült kiszedni a dugót, de szerencsére kijött. Teljesen el volt oxidálódva, szinte összeforrt a dugó a hűtővel. Jól megtisztitotta, rakott rá két új O-gyűrűt, bekente olajjal, vissza a helyére. A szűrőt nem cseréltük. Ha lett volna kéznél új, akkor mehetett volna bele, de nem egész a feléig volt elfeketedve, tehát fele még megvolt. Ennek a szűrőnek az a szerepe, ahogy a neve is mondja: dehidrátor, vagyis felveszi és megköti a vizet a rendszerből, olyan, mint a szilika ami pl. a cipős dobozokban van. Csillaggarázsnál végképp elkerülhetetlen, hogy az évek során valamennyi viz kerüljön a rendszerbe, illetve a nem szakszerű töltésnél is. Ezt köti meg a szűrő, védve ezzel az egész rendszert az oxidálástól. Az új szűrővel nem lenne hűvösebb vagy jobb a klima, nincs hatással ilyen téren a működésére, csak az egész rendszer élettartamára. Mivel fele még teljesen ép volt, jó pár évig nem lesz gond vele.

Hűtő visszaszerel, újabb nitrogénes nyomáspróba, huszonpár bar, ha jól emlékszem, tökéletes, sehol nem enged, huh, úgy látszik megúsztam. Jön a vákuum, alaposan, hogy teljesen vizmentes legyen a rendszer. Belemegy az UV olaj, ami egyben pótolja a rendszerben az olajat is (sokat nem szabad, mert a teljes olajat csak úgy lehet leszedni, ha kiszerelik a kompresszort és abból fejtik le). Ez után töltés e megfelelő mennyiségre gázzal, majd próba. Úgy hűt, hogy csak na, jobb, mint valaha! 3 óra hossza munka volt, de megspórolt egy új hűtő árát, szombaton délután megcsinálta és nagyon alapos volt. Ha minden jól megy, akkor most jó darabig rendben lesz. És kevesebb, mint 20ezerért, amit a másik "szaki" Pünkösd után (de ezt vegyem szivességnek) 40e körül csinált volna meg. És ha még kiderült volna, hogy berohadt mindkét hűtőt tartó csavar és a hidratáló kupakját is alig tudta leszedni, garantálja, hogy új hűtőt vetett volna velem. Pedig ez a hűtő akár nagyon sokáig is birhatja még. Sajnos nem túl okos megoldás, ahol a hidratáló van, mert oda nem jut fel az olaj, ezért tud oxidálódni.

Még egy fontos dolog: mielőtt a kupakot visszarakta volna, lefújta az egészet valami szilikonszerű zsirral és rakott rá olajat, utána ment rá a műanyag kupak, igy szinte semmi nedvesség nem tud majd nagyon sokáig bejutni arra a részre kivülről.

És majd megfagytam az autóban, olyan szépen működik, remélem jó sokáig!

Nem pesti, Baranya megye. Köszönöm mindenkinek a segitséget!

Link to comment
Megosztás:

Fejlemény3: végre találtam egy olyan szakit, aki aranyat ér: ért hozzá, hajlandó a szerencsétlen tulaj érdekeit nézni (értsd: nem egyből: hát ez hűtőcsere, és kész), korrekt áron és alaposan dolgozik! Ma délután meg is lett csinálva a klimám, tökéletesen működik, hidegebb, mint valaha. Kopp, kopp.

Újabb nyomáspróba, valóbab a dehidrátor, vagyis a száritószűrőnél ereszt a rendszer, nem is kicsit. Az itt lerirt módszerrel próbálja kiszedni a "dugót", de egyszerűen mozdulni sem akar. Ki kell szedni a klimahűtőt. Igen ám, de a két csavar úgy begyógyult, hogy mozditani nem lehet. Le kellett flexszel vágni mindkét csavar fejét, mondanom sem kell, hogy ez mennyire nem volt könnyű azon a kis helyen. Ha nem sikerül, le kell szedni a lökháritot is. Szerencsére végül sikerül, kiszedtük a hűtőt. Még igy is legalább fél óra volt, mire sikerült kiszedni a dugót, de szerencsére kijött. Teljesen el volt oxidálódva, szinte összeforrt a dugó a hűtővel. Jól megtisztitotta, rakott rá két új O-gyűrűt, bekente olajjal, vissza a helyére. A szűrőt nem cseréltük. Ha lett volna kéznél új, akkor mehetett volna bele, de nem egész a feléig volt elfeketedve, tehát fele még megvolt. Ennek a szűrőnek az a szerepe, ahogy a neve is mondja: dehidrátor, vagyis felveszi és megköti a vizet a rendszerből, olyan, mint a szilika ami pl. a cipős dobozokban van. Csillaggarázsnál végképp elkerülhetetlen, hogy az évek során valamennyi viz kerüljön a rendszerbe, illetve a nem szakszerű töltésnél is. Ezt köti meg a szűrő, védve ezzel az egész rendszert az oxidálástól. Az új szűrővel nem lenne hűvösebb vagy jobb a klima, nincs hatással ilyen téren a működésére, csak az egész rendszer élettartamára. Mivel fele még teljesen ép volt, jó pár évig nem lesz gond vele.

Hűtő visszaszerel, újabb nitrogénes nyomáspróba, huszonpár bar, ha jól emlékszem, tökéletes, sehol nem enged, huh, úgy látszik megúsztam. Jön a vákuum, alaposan, hogy teljesen vizmentes legyen a rendszer. Belemegy az UV olaj, ami egyben pótolja a rendszerben az olajat is (sokat nem szabad, mert a teljes olajat csak úgy lehet leszedni, ha kiszerelik a kompresszort és abból fejtik le). Ez után töltés e megfelelő mennyiségre gázzal, majd próba. Úgy hűt, hogy csak na, jobb, mint valaha! 3 óra hossza munka volt, de megspórolt egy új hűtő árát, szombaton délután megcsinálta és nagyon alapos volt. Ha minden jól megy, akkor most jó darabig rendben lesz. És kevesebb, mint 20ezerért, amit a másik "szaki" Pünkösd után (de ezt vegyem szivességnek) 40e körül csinált volna meg. És ha még kiderült volna, hogy berohadt mindkét hűtőt tartó csavar és a hidratáló kupakját is alig tudta leszedni, garantálja, hogy új hűtőt vetett volna velem. Pedig ez a hűtő akár nagyon sokáig is birhatja még. Sajnos nem túl okos megoldás, ahol a hidratáló van, mert oda nem jut fel az olaj, ezért tud oxidálódni.

Még egy fontos dolog: mielőtt a kupakot visszarakta volna, lefújta az egészet valami szilikonszerű zsirral és rakott rá olajat, utána ment rá a műanyag kupak, igy szinte semmi nedvesség nem tud majd nagyon sokáig bejutni arra a részre kivülről.

És majd megfagytam az autóban, olyan szépen működik, remélem jó sokáig!

Nem pesti, Baranya megye. Köszönöm mindenkinek a segitséget!

Örülök hogy végre rendben lett a klímád :)

Komolyan Baranya? Én tolna megyei vagyok, privátban leírnád hogy hol található illetve név és telefon? Jó klímás mindig jó ha van kéznél, nem tartom kizártnak hogy meglátogatom én is valamikor :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Szevasztok!

Kérésem lenne, astra g fűtőventillátora a kesztyűtartó mögött néha megy, néha nem. Leszereltem a 6db kis csavarral az egész kesztyűtartót és ott látható a nagy fekete egység benne a ventillátorral (gondolom) és belemegy a két vezeték ami működteti. Ha ezt a két vezetéket mozgatom, méghozzá úgy, hogy erősen meghúzom kifelé, akkor elindul, egy kisebb fordulaton a hangja alapján, ha erősebben meghúzom, akkor teljes fordulaton. Ha elengedem, megáll. Azt értem, hogy szét kellene szedni az egészet és belenézni, de hogy lehet leszerelni ezt az egységet? Nem tudom kitapogatni, hol és mi tartja. Ha valaki tudna segíteni egy rajzzal, vagy fényképpel, nagyon megköszönném. Tisztelettel: Zenex

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Kérésem lenne, astra g fűtőventillátora a kesztyűtartó mögött néha megy, néha nem. Leszereltem a 6db kis csavarral az egész kesztyűtartót és ott látható a nagy fekete egység benne a ventillátorral (gondolom) és belemegy a két vezeték ami működteti. Ha ezt a két vezetéket mozgatom, méghozzá úgy, hogy erősen meghúzom kifelé, akkor elindul, egy kisebb fordulaton a hangja alapján, ha erősebben meghúzom, akkor teljes fordulaton. Ha elengedem, megáll. Azt értem, hogy szét kellene szedni az egészet és belenézni, de hogy lehet leszerelni ezt az egységet? Nem tudom kitapogatni, hol és mi tartja. Ha valaki tudna segíteni egy rajzzal, vagy fényképpel, nagyon megköszönném. Tisztelettel: Zenex

Hi,

Nekem ventilátor csere lett a vége mert a végén már egyáltalán nem indult be, de pont így kezdődött mint neked. Egy haveromnak meg megjavította egy villamossági szaki mert elkopott a szénkefe, állítólag

ez okozza ezt a hibát. Amúgy bontóban vettem ventit egy 10-esért és simán cseréltem.

Módosítva : barics
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, A H Astrás topikból jöttem át, mert itt klíma ügyben nagyobb az élet. :) A kérdés szerintem nem típus függő, így remélem nem zavar, hogy itt teszem fel. Aki már cserélt/cseréltetett klímahűtöt: az új klímahűtőbe benne van a szárítószűrő, vagy nincs? Egészen pontosan Nissens gyártmánnyal kapcsolatban érdekelne a kérdés. Nekem cserélni kell a hűtőt, mert a gyári így 11 év után lukas és elég rossz állapotban van (el van hajolva a lammellák 1/3-ada, le van szakadva az alsó két "csík"), és a cromax-nál vettem egy Nissens hűtőt, de az eladó szerint nincs benne a szárítószűrő. Viszont a szűrő része rendesen össze van rakva, nem csak műanyaggal ledugózva (mint pl. a nyomáskapcsolónál) és nekem ebből az jön le, hogy benne van a szárítószűrő (különben minek dugózták volna le rendesen gyárilag?). Szóval aki már cserélt hűtőt, legyen szíves ossza már meg, hogy neki benne volt, vagy nem?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, A H Astrás topikból jöttem át, mert itt klíma ügyben nagyobb az élet. :) A kérdés szerintem nem típus függő, így remélem nem zavar, hogy itt teszem fel. Aki már cserélt/cseréltetett klímahűtöt: az új klímahűtőbe benne van a szárítószűrő, vagy nincs? Egészen pontosan Nissens gyártmánnyal kapcsolatban érdekelne a kérdés. Nekem cserélni kell a hűtőt, mert a gyári így 11 év után lukas és elég rossz állapotban van (el van hajolva a lammellák 1/3-ada, le van szakadva az alsó két "csík"), és a cromax-nál vettem egy Nissens hűtőt, de az eladó szerint nincs benne a szárítószűrő. Viszont a szűrő része rendesen össze van rakva, nem csak műanyaggal ledugózva (mint pl. a nyomáskapcsolónál) és nekem ebből az jön le, hogy benne van a szárítószűrő (különben minek dugózták volna le rendesen gyárilag?). Szóval aki már cserélt hűtőt, legyen szíves ossza már meg, hogy neki benne volt, vagy nem?

Azt nem tudom hogy benne van-e, de Tőle bátran megkérdezheted, nagyon rendes pasas, telefonon is elmagyarázza a helyzet:

http://www.omnirad.hu/

Mellesleg a Nissens forgalmazója és elismert javítója.

Link to comment
Megosztás:

Folytatom az elmélkedést. Nyilván már mindenki unja, hogy 1 éve lassan nem jutottam semmire a klímámmal és itt élem ki magam :D Nem tudtam elmenni klímáshoz a héten sajnos, viszont véletlen pont a kezembe akadt egy opcom amivel ránéztem az értékekre.

3 opct is végigméregettem, szóval nem unatkoztam.

Az egyik X20XER, a másik az enyém, ami szintén X20XER a harmadik pedig egy z20let kombi.

Az első XER klímája tökéletesen működik, dugóban kapcsol 2 es fokozatot is, és jól lehűti az utasteret. Az ő értékei: bekapcsoláskor 7 Bar (700kPa) majd 9,9 10 (990 1000kPa)nál kapcsolt az egyes venti, 7 8 bar között pedig kikapcsolt. Alapból vernyákol kicsit a kompresszor a bekapcsolástól azonnal. Nem mai darab, ennyi.

LET kombi: 1.1 bar, be se kapcsol. Ennyi :D Nyilván nincs benne gáz. Majd foglalkozunk vele.

Sajátom: 4-5 bar-ról indult felfele bekapcsolás után, majd ugyan olyan értéknél mint a másik XER, 990 1000 kPa-nál kapcsolt az egyes fokozat majd lehűtötte 5 bar közelébe. Ezt kevésnek találom.

De ami a legfőbb problémát okozza számomra:

Városban araszolva, vagy akár csak egy piros lámpa utáni elinduláskor 3 ezer rpm körül nagyon hangos búgó hang jön ki a kompresszorból. Eddig arra gyanakodtam, hogy a kompresszorban nagy a nyomás, de opcom szerint abszolút nem nagy.

Végeztem még 2 próbát

Az egyik:

Fixen tartottam 3 ezren a fordulatot és néztem mi történik. Kis idő elteltével, mikor felépül a nyomás 9 Bar körüli értékre megjön a kompresszor búgó hangja, majd bekapcsol a ventilátor és ahogy esik a nyomás, elhallgat.

Másik teszt:

A fenti tesztet megcsináltam úgy is, hogy az autó akkor lett beindítva először, tehát teljesen hideg volt minden. Az első 3 ventilátor kapcsolási ciklusig ( felmegy 10 bar ig majd vissza 5 stb ) SEMMI hangja nem volt a kompresszornak, majd a 4. körben megint megjött és utána az autó elkezdte tartani 2 ezren a fordulatot magától!

Ez is eléggé zavaró, hogy melegbe városi közlekedésnél az alapjárat vagy nagyon lassan vagy nem esik vissza, hanem megtartja az autó 2 ezren és egy kisebb gázfröccsre esik csak vissza.

Megjegyzés 1: Az első X20XER kompresszora 3 ezer rpm körül ugyan azt a hangot adja ki mint az enyém csak jelentősen halkabban, és független a nyomástól. Mindig búg halkan 3 ezernél, míg az enyém nyomásra kezd el.

Tudom, vigyem már el normális klímáshoz, de sajnos nem érek rá, hétvégén meg nem zaklatok senkit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, A H Astrás topikból jöttem át, mert itt klíma ügyben nagyobb az élet. :) A kérdés szerintem nem típus függő, így remélem nem zavar, hogy itt teszem fel. Aki már cserélt/cseréltetett klímahűtöt: az új klímahűtőbe benne van a szárítószűrő, vagy nincs? Egészen pontosan Nissens gyártmánnyal kapcsolatban érdekelne a kérdés. Nekem cserélni kell a hűtőt, mert a gyári így 11 év után lukas és elég rossz állapotban van (el van hajolva a lammellák 1/3-ada, le van szakadva az alsó két "csík"), és a cromax-nál vettem egy Nissens hűtőt, de az eladó szerint nincs benne a szárítószűrő. Viszont a szűrő része rendesen össze van rakva, nem csak műanyaggal ledugózva (mint pl. a nyomáskapcsolónál) és nekem ebből az jön le, hogy benne van a szárítószűrő (különben minek dugózták volna le rendesen gyárilag?). Szóval aki már cserélt hűtőt, legyen szíves ossza már meg, hogy neki benne volt, vagy nem?

Nagyon meglepődnék, ha nem lenne benne. Szinte biztos, hogy benne van, még a legolcsóbb utángyártottakban is "csomagban" kapod. Persze ez nem jelent semmit...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, A H Astrás topikból jöttem át, mert itt klíma ügyben nagyobb az élet. :) A kérdés szerintem nem típus függő, így remélem nem zavar, hogy itt teszem fel. Aki már cserélt/cseréltetett klímahűtöt: az új klímahűtőbe benne van a szárítószűrő, vagy nincs? Egészen pontosan Nissens gyártmánnyal kapcsolatban érdekelne a kérdés. Nekem cserélni kell a hűtőt, mert a gyári így 11 év után lukas és elég rossz állapotban van (el van hajolva a lammellák 1/3-ada, le van szakadva az alsó két "csík"), és a cromax-nál vettem egy Nissens hűtőt, de az eladó szerint nincs benne a szárítószűrő. Viszont a szűrő része rendesen össze van rakva, nem csak műanyaggal ledugózva (mint pl. a nyomáskapcsolónál) és nekem ebből az jön le, hogy benne van a szárítószűrő (különben minek dugózták volna le rendesen gyárilag?). Szóval aki már cserélt hűtőt, legyen szíves ossza már meg, hogy neki benne volt, vagy nem?

Hi!

tartalmazza,https://cromax.hu/310000000-legkondicionalo-rendszer/311610000-legkondicionalo-alkatreszei/311610678-klima-alkatreszei/143336-legkondicionalo-huto-opel-astra-h-1_4-1_6-1_8

http://kepfeltoltes.hu/view/150601/kl_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

nekem is ilyen van G astra twinport.A dissel -nél különtalálható az egység.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon meglepődnék, ha nem lenne benne. Szinte biztos, hogy benne van, még a legolcsóbb utángyártottakban is "csomagban" kapod. Persze ez nem jelent semmit...

Felhívtam és azt mondta, hogy nem mindegyikben van benne, és csak katalógusból a klíma azonosító számból tudja megmondani tutira.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.