Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Szia!

Rengeteget, köszönöm :)

Nekem 2 óra alatt meg volt a szét és összeszerelés is, két torx csavarhúzó kellett hozzá és a kifolyót most nem aknából hanem a motorra ráfeküdve szedtem ki. Sokan írtátok hogy ki kell fújni, szólok egy fabatkát sem fog érni. Ez egy fordított T elágazás : a szára maga a lefolyó a párologtatóból, az elágazás egyik oldala a fűtésbox fele engedi a vizet (gondolom gyorsítás, emelkedőn mész felfele akkor addig oda tud csorogni) a másik pedig a tűzfal fele engedi ki a vizet. Hiába nyomod meg kompresszorral, dróttal, habbal stb.. nekem a párologatóból lejövő kisujjnyi vastag szára volt teljesen eldugulva vastagon amihez másképp nem férsz hozzá!

Nem tudom miért írod, nálam egy csepp hűtővizet nem engedtem le, nem is volt szükség, következő képpen csináltam:

A kardán konzol csavarjait kiszedtem (oldalt is van, az OBD csatlakozónál illetve a hamutál mögött) utána kijött két csavarral a váltószoknya majd kipattintottam a kézifékszoknyát is. Óvatosan kihúztam hátra fele (ülések koppra hátratolva) lehuztam a szivargyújtó vezetékét és ki is jött.

Utána kivettem a szellőző lábtérhez vezető közdarabját, mindkét oldalon kivettem a műszerfal merevítést, így hozzáfértem a fűtésbox aljához.

Leszedegettem a patentokat (ja igen, addig hűlt a nyitott motortér) majd amikor ezzel megvoltam, ráfeküdtem a finom meleg motorra és nőgyógyászati módszerre kivettem a kifolyót és a csavarjait.

Finoman megmozgattam a fűtésbox takaró lemezét, először lefele majd hátrafele finoman picit noszogatva de kijött és meg is találtam a dugulást.

Takarítás után fordított sorrendben minden visszakerült a helyére. Én kivettem még a kesztyűtartót illetve lebontottam újra az oldalát is a párologtatónak, felesleges volt.

Klíma megy a tócsa pedig végre újra az autó alatt van és nem az anyós oldalon :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tehát mind2 ventinek külön biztosítèka van , ugye nálam a hátsóè nem megy ha klímázok. Klíma nélkül megy a hátsó. Akkor nekem a hátsóèt kell cserèlni. Ha jól látom szemben állva a kocsival a nekem jobb alsó sarokban van. Vajon mennyibr fáj ? Hívtam unixot ,bárdit minenhol cikkszámot kèrtek.

Link to comment
Megosztás:

No sikerült unixnál 8800 ft. Cromaxnál csak komplett ventillátor házzal adták volna 22500 ft.-èrt.

Szerintetek bontóban èrdemes kutakodni ezèrt a venti előtèt ellenállásèrt ?

Bontoban nem vennek. Szedd ki a regit, es vidd oda, hogy tuti jo legyen. Nekem az EPC dízel elotet ellenallast adott ki, es termeszetesen az nem jo az opchez... Nembaj, szetvagtuk.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Bontoban nem vennek. Szedd ki a regit, es vidd oda, hogy tuti jo legyen. Nekem az EPC dízel elotet ellenallast adott ki, es termeszetesen az nem jo az opchez... Nembaj, szetvagtuk.

Visszanéztem a 135. oldalon lévő youtube-s videót az ellenállás cseréjéről ,de abban csak 1 irányból volt csati. Az enyémben a venti felől 2, az ellentétes oldalon 3 vezeték távozik , tehát mind a 2 irányból levehető a csati (a ventillátor felől is ) ? A venti nincs egyben az előtét ellenállással ?

Link to comment
Megosztás:

Visszanéztem a 135. oldalon lévő youtube-s videót az ellenállás cseréjéről ,de abban csak 1 irányból volt csati. Az enyémben a venti felől 2, az ellentétes oldalon 3 vezeték távozik , tehát mind a 2 irányból levehető a csati (a ventillátor felől is ) ? A venti nincs egyben az előtét ellenállással ?

Nekem is fura volt a videó, és nekem is ugyan úgy van mint neked.

A régit ha leveszed látod, hogy azon is ki van fúrva a műanyag, ahol a 2 hátsó kábel megy.

Ugyanúgy ki kell fúrni az új előtét ellenállás házát a 2 kábelnek ami megy a ventihez.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem is fura volt a videó, és nekem is ugyan úgy van mint neked.

A régit ha leveszed látod, hogy azon is ki van fúrva a műanyag, ahol a 2 hátsó kábel megy.

Ugyanúgy ki kell fúrni az új előtét ellenállás házát a 2 kábelnek ami megy a ventihez.

OK kifúrom az új ellenállás házát ,de hogyan rögzítem a 2 vezetéket (csavarral ,vagy forrasztani kell) ? Így vajon vízhatlan lessz ?

:icon14:

Link to comment
Megosztás:

A ventilátoros témát folytatnám itt.
Nekem is 2 ventis a gép.
Van egy figyelmeztető tábla, ami arról szól, hogy a ventilátor bármikor elindulhat.
20150821_151305.jpg

Hirtelen, csak ezt az előtét ellenállást, és hőbiztosítékot találtam.

Ez csak 2 érintkezős.

A 3 érintkezősnél is ilyen a hőbiztosíték. Az ellenállás alatt egy hosszúkás valami. az egyik vége kúpszerű.

20150821_151846.jpg

Módosítva : DarthVödör
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

A klímám az egyik napról a másikra bedöglött. Benyomom a kapcsolót, világít, de semmi.

Gáz van benne, azt megnéztem. Egy ismerősöm azt mondta, hogy 2 tipikus hibája van a G Astra klímájának, az egyik a nyomáskapcsoló, a másik valami elektromágneses kapcsoló.

Honnan tudom, hogy melyik a baj? Hol találom ezeket? Hogyan tudom kicserélni?

Előre is nagyon köszönöm.

Üdv, Zoli

Link to comment
Megosztás:

Kicsit visszább olvasól kb 2 hónap az egyik komentembe találsz képeket amit én tettem fel... ha tuti módon akarod kitisztítani akkor a tálcát is kiveszed, a tálcát kívűlről allulról 2 csavar fogja elég hosszú. És a patentek... szerintem ez a legjobb... a hűtő jobb szélén van egy "csövecske" nekem ott volt egy kisebb maroknyi homok amitől az anyósnak küldte a vizet ???? ez a pantentosnál van, tudjuk 2 fajta hűtő fűtő létezik az astrába.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit visszább olvasól kb 2 hónap az egyik komentembe találsz képeket amit én tettem fel... ha tuti módon akarod kitisztítani akkor a tálcát is kiveszed, a tálcát kívűlről allulról 2 csavar fogja elég hosszú. És a patentek... szerintem ez a legjobb... a hűtő jobb szélén van egy "csövecske" nekem ott volt egy kisebb maroknyi homok amitől az anyósnak küldte a vizet ???? ez a pantentosnál van, tudjuk 2 fajta hűtő fűtő létezik az astrába.

köszi!

az enyém is "patentos" :) a hűtő jobb szélén a csövecske az szemből értendő, szóval az anyós felőli végén a tálcának igaz?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A klímám az egyik napról a másikra bedöglött. Benyomom a kapcsolót, világít, de semmi.

Gáz van benne, azt megnéztem. Egy ismerősöm azt mondta, hogy 2 tipikus hibája van a G Astra klímájának, az egyik a nyomáskapcsoló, a másik valami elektromágneses kapcsoló.

Honnan tudom, hogy melyik a baj? Hol találom ezeket? Hogyan tudom kicserélni?

Előre is nagyon köszönöm.

Üdv, Zoli

Én is ezzel küzdök most. Ugyanez a hiba. Ha tudsz várni egy kicsit akkor majd megírom, hogy mi volt a probléma.

Egy motorkódot írhatnál.

Nekem ég ECU hibát is mondtak amelynek a javítási költsége 80Eft.

Link to comment
Megosztás:

Mi lehet a gond,ha nem csöpög a kifolyón a kondenzvíz?A középkonzolt kiszedtem és a műanyag tálcába öntöttem vizet,kb 2 dl-t ami rögtön ki is folyt,ezért elvileg nincs eldugulva.Akkor mi lehet a gebasz?

Régebben én is azthittem, hogy gond van, mert sose jött a víz. Aztán kb. egy 50 kilóméteres frankón végigklímázott út után jelent meg csak víz alatta. Pedig tiszta, és bent se folyik. Városi használat mellett csak nagyon ritkán látok vizet csepegni belőle.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.