Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok!

Ez a teljesítmény visszaesés nálam is jelentkezik..bekapcsolás után pörgetni kell a motort, ha megszokásból indulok el volt rá példa hogy lefulladt..

A "csöpögő víz" jelenséggel még nem találkoztam ugyan, de idegesítő hogy nem lehet nyugodtan elindulni..

Kiváncsi lennék mi okozza ezt...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ez a teljesítmény visszaesés nálam is jelentkezik..bekapcsolás után pörgetni kell a motort, ha megszokásból indulok el volt rá példa hogy lefulladt..

A "csöpögő víz" jelenséggel még nem találkoztam ugyan, de idegesítő hogy nem lehet nyugodtan elindulni..

Kiváncsi lennék mi okozza ezt...

Valamennyire fogja a klíma az autót, ennyi. Ez ilyen, kis motor, nehéz autó... mindenképp megérzed.

Csak én azt nemtom változhat-e enek a nagysága annak fényében hogy valami baja van-e éppen a klímának...

Link to comment
Megosztás:

Valamennyire fogja a klíma az autót, ennyi. Ez ilyen, kis motor, nehéz autó... mindenképp megérzed.

Csak én azt nemtom változhat-e enek a nagysága annak fényében hogy valami baja van-e éppen a klímának...

Ez jó kérdés..valami köze van hozzá szerintem.. :rolleyes:

Csak abból indulok ki hogy egyik ismerősömnek 1.4 twinport astra-ja van nála nem érzékelni azt a visszaesést mint nálam igaz 7 évvel fiatalabb is..de lehet a kialakitás miatt mert az már láncos enyém még szíjas hajtású.. <_<

Link to comment
Megosztás:

Enyémet is fogja,de legalább nem izzadok.Elég zajosnak találom a kompresszort,normális dolog ha hallom hogy megy a kompresszor,belül is,kívül is hallom. sűrün kapcsolgat.

Ez a kapcsolgatás nem tom hogy normális-e. Most azt nem tudom hogy a nagy meleg miatt van hogy túlhevül a gáz vagy a venti esetleg a hűtő nem teljesít megfelelően.

Link to comment
Megosztás:

Csak abból indulok ki hogy egyik ismerősömnek 1.4 twinport astra-ja van nála nem érzékelni azt a visszaesést mint nálam igaz 7 évvel fiatalabb is..

Ne áltasd magad, a klíma használata mindenképp érződik a motorteljesítményen. Nekem 1.8 van, ráadásul fázis 1-el chipelve (140LE) mégis megérzem ha bekapcsolom a klímát.

Link to comment
Megosztás:

Ötlet:

Már régebb óta agyaltam a kérdésen hogy hűthető kesztyűtartót varázsoljak az Astrába. Mivel a légkondícionáló adott, és már a Calibrámban is volt ilyen feature, gondoltam nem lehet olyan bonyolult kivitelezni. Miután a napokban pollenszűrőcsere miatt amúgy is ki kellett vennem a kesztyűtartót, kicsit megpróbáltam utánajárni a kérdésnek, és a következőre jutottam:

Érdekes hogy az EPC-ben nem találtam nyomát annak hogy létezne ilyesmi kialakítás gyárilag G Astrához, ellenben találtam infokat a kivitelezésre H Astrához (igaz angolul), itt:

http://forum.astraownersnetwork.co.uk/show...mber&page=2

Ezek megerősítettek abban hogy nem egy bonyolult művelet az egész. Az autómban a kesztyűtartót kiszedve ez a látvány fogadott:

62225-20100718-ecEvdJ.jpg

Amint látszik is, a pollenszűrőház előtt ott is van az egyelőre ledugózott csőcsonk amit kifúrva és arra egy megfelelő méretű és kialakítású csövet helyezve, majd annak a másik végét a kesztyűtartóba vezetve tulajdonképpen készen is van az átalakítás. A csőcsonk közelebbről:

62226-20100718-tqjjyo.jpg

Innentől kezdve már csak két probléma van. Az egyik az hogy ahogy írtam is, jelenlegi információim alapján G Astrában eredetileg nem volt ilyen hűthető kesztyűtartó, tehát az erre a csőcsonkra passzoló gumi (vagy akármilyen anyagú) cső nem létezik gyáriban, a H Astráé meg nyilvánvaló okokból nem jó ide, tehát mindenképp egyedi megoldás szükséges.

A másik megoldandó dolog a cső bevezetése a kesztyűtartóba. Ehhez szükség van egy ilyen levegő kivezetés választóra:

DSC00098.jpg

(Emez fentebb részletezett okokból H Astrához illetve B Zafirához való cikkszám alapján, de attól még szvsz jó lesz nekünk)

Ha ezek megvannak akkor már csak egy megfelelő helyet kell találni a kesztyűtartó hátulján ahol a levegő bevezetésre kerül. Ez megint egyedi megoldás kell legyen mindenkinek, attól függ hogy milyen kialakítású (formájú, hosszú) csövet sikerült szerezni, én a magam részéről arra a kör alakú részre gondoltam a kesztyűtartó hátsó részén, ahol a fröccsöntő szerszám leválasztásakor egy ilyen kis sorjaszerű csonk keletkezett:

62228-20100718-43r99R.jpg

Egyelőre ennyi, a kivitelezésnek még nem álltam neki, jelen pillanatban én is az alkatrészbeszerzés fázisában vagyok, de azért leírtam hátha más is kedvet kap a dologhoz. Jaigen: a fentiek BEHR rendszerű klímára vonatkoznak, nem tudom a DELPHI-nél ugyanez hasonló egyszerűséggel megoldható-e.

Link to comment
Megosztás:

Ötlet:

Már régebb óta agyaltam a kérdésen hogy hűthető kesztyűtartót varázsoljak az Astrába. Mivel a légkondícionáló adott, és már a Calibrámban is volt ilyen feature, gondoltam nem lehet olyan bonyolult kivitelezni. Miután a napokban pollenszűrőcsere miatt amúgy is ki kellett vennem a kesztyűtartót, kicsit megpróbáltam utánajárni a kérdésnek, és a következőre jutottam:

Érdekes hogy az EPC-ben nem találtam nyomát annak hogy létezne ilyesmi kialakítás gyárilag G Astrához, ellenben találtam infokat a kivitelezésre H Astrához (igaz angolul), itt:

http://forum.astraownersnetwork.co.uk/show...mber&page=2

Ezek megerősítettek abban hogy nem egy bonyolult művelet az egész. Az autómban a kesztyűtartót kiszedve ez a látvány fogadott:

62225-20100718-ecEvdJ.jpg

Amint látszik is, a pollenszűrőház előtt ott is van az egyelőre ledugózott csőcsonk amit kifúrva és arra egy megfelelő méretű és kialakítású csövet helyezve, majd annak a másik végét a kesztyűtartóba vezetve tulajdonképpen készen is van az átalakítás. A csőcsonk közelebbről:

62226-20100718-tqjjyo.jpg

Innentől kezdve már csak két probléma van. Az egyik az hogy ahogy írtam is, jelenlegi információim alapján G Astrában eredetileg nem volt ilyen hűthető kesztyűtartó, tehát az erre a csőcsonkra passzoló gumi (vagy akármilyen anyagú) cső nem létezik gyáriban, a H Astráé meg nyilvánvaló okokból nem jó ide, tehát mindenképp egyedi megoldás szükséges.

A másik megoldandó dolog a cső bevezetése a kesztyűtartóba. Ehhez szükség van egy ilyen levegő kivezetés választóra:

DSC00098.jpg

(Emez fentebb részletezett okokból H Astrához illetve B Zafirához való cikkszám alapján, de attól még szvsz jó lesz nekünk)

Ha ezek megvannak akkor már csak egy megfelelő helyet kell találni a kesztyűtartó hátulján ahol a levegő bevezetésre kerül. Ez megint egyedi megoldás kell legyen mindenkinek, attól függ hogy milyen kialakítású (formájú, hosszú) csövet sikerült szerezni, én a magam részéről arra a kör alakú részre gondoltam a kesztyűtartó hátsó részén, ahol a fröccsöntő szerszám leválasztásakor egy ilyen kis sorjaszerű csonk keletkezett:

62228-20100718-43r99R.jpg

Egyelőre ennyi, a kivitelezésnek még nem álltam neki, jelen pillanatban én is az alkatrészbeszerzés fázisában vagyok, de azért leírtam hátha más is kedvet kap a dologhoz. Jaigen: a fentiek BEHR rendszerű klímára vonatkoznak, nem tudom a DELPHI-nél ugyanez hasonló egyszerűséggel megoldható-e.

Ma délután kibontottam, nekem is BEHR van, ott a csonk is. Bele is ültetted a bogarat a fülembe. De szerintem azon a fröccsöntő ponton nem tudod bevinni, mert a vége a ventilátorhoz ér szerintem. Azt valahonnan oldalról lenne szerencsésebb bevinni. Így könnyen szerelhető is lesz, ha pollent kell cserélni, vagy klímát kell pucolni. Ráadásul a cső rövidebb, így hamarabb odajut a hűsítő szellő. Viszont, ha ezt megcsinálod, nem ártana valahogy szigetelni a kesztyűtartót. Meg 1-2 felesleges lyukat betömni. Szigetelni az ajtót is, vagy csak elég ha átjár rajta a levegő? Nem volt még szerencsém ilyen kesztyűtartót tesztelni sem, használni sem. De nem lehet rossz.

Várom a beszámolódat, ha összejön és jó akkor belevágok. :rolleyes:

De még mindig nem találtam meg a kondenzvíz kivezető csövecskét......

Link to comment
Megosztás:

Mint írtam, nekem a Caliban volt már ilyen hűthető kesztyűtartóm, és az, leszámítva a hűtött levegő bevezetésére alkalmas nyílást, semmiben nem különbözött a sima (nem hűthető) kesztyűtartótól, tehát nem volt egyáltalán leszigetelve. Mondjuk jobban belegondolva felesleges is, tekintve hogy amikor a kesztyűtartót hűtöd, akkor ugye megy a klíma, tehát ilyenkor az autó utastere is légkondícionált, aminek következtében elhanyagolható a hőmérsékletkülönbség a kesztyűtartón belül és kívül, szóval így a hőveszteség sem számottevő sztem.

Nekem például eszembe sem jutott hogy szigeteljem a kesztyűtartót.

A cső kesztyűtartóba való bevezetésére vonatkozó ötletet köszönettel vettem, igazság szerint én nem néztem utána annak hogy ha az általam említett helyen tervezem behozni a hűtött levegőt, ott a csonk nincs-e útban valaminek. :rolleyes: Egyelőre parkolópályán a projekt, kell szereznem szilikoncsövet aminek az egyik vége 19mm átmérőjű, a másikat meg nem tudom, mert az menne rá a kesztyűtartóba szerelendő levegő kivezetés választóra, de ahhoz meg azt előbb meg kéne venni, és nem tudom a héten lesz-e időm elmenni érte márkaszervizbe.

Link to comment
Megosztás:

Mint írtam, nekem a Caliban volt már ilyen hűthető kesztyűtartóm, és az, leszámítva a hűtött levegő bevezetésére alkalmas nyílást, semmiben nem különbözött a sima (nem hűthető) kesztyűtartótól, tehát nem volt egyáltalán leszigetelve. Mondjuk jobban belegondolva felesleges is, tekintve hogy amikor a kesztyűtartót hűtöd, akkor ugye megy a klíma, tehát ilyenkor az autó utastere is légkondícionált, aminek következtében elhanyagolható a hőmérsékletkülönbség a kesztyűtartón belül és kívül, szóval így a hőveszteség sem számottevő sztem.

Nekem például eszembe sem jutott hogy szigeteljem a kesztyűtartót.

A cső kesztyűtartóba való bevezetésére vonatkozó ötletet köszönettel vettem, igazság szerint én nem néztem utána annak hogy ha az általam említett helyen tervezem behozni a hűtött levegőt, ott a csonk nincs-e útban valaminek. :rolleyes: Egyelőre parkolópályán a projekt, kell szereznem szilikoncsövet aminek az egyik vége 19mm átmérőjű, a másikat meg nem tudom, mert az menne rá a kesztyűtartóba szerelendő levegő kivezetés választóra, de ahhoz meg azt előbb meg kéne venni, és nem tudom a héten lesz-e időm elmenni érte márkaszervizbe.

Csak pl. azért gondoltam a leszigetelésre, mert tegyük fel elmész strandra, tengerpartra bárhova kirándulni. Leparkolsz, hűs kocsiddal. Mire visszaérsz mér nem hűs, de a kesztyűtartóban lévő üdítő, sör, energiaital, pezsgő, bor kinek mi tetszik még hűvös.......

Szerintem felesleges szűkíteni az a 19 mm csonkról leszedett cső teljesen jó átmérő. Inkább egy hasonló csonkot kellene szerezni, amire a másik végét rá tudod húzni, de a legegyszerűbb megoldás az, ha fúrsz egy akkora lyukat amibe a cső belemegy picit szorosan és kész. annyi, hogy akkor az belóg kicsit, de ha pollen egyéb csere van csak betolod és annyi.

Kíváncsian várom a fejleményeket.

Link to comment
Megosztás:

A cső kesztyűtartóba való bevezetésére vonatkozó ötletet köszönettel vettem, igazság szerint én nem néztem utána annak hogy ha az általam említett helyen tervezem behozni a hűtött levegőt, ott a csonk nincs-e útban valaminek. :rolleyes: Egyelőre parkolópályán a projekt, kell szereznem szilikoncsövet aminek az egyik vége 19mm átmérőjű, a másikat meg nem tudom, mert az menne rá a kesztyűtartóba szerelendő levegő kivezetés választóra, de ahhoz meg azt előbb meg kéne venni, és nem tudom a héten lesz-e időm elmenni érte márkaszervizbe.

A linkelt H-s tartóba is oldalról van a bevezetés, lehet hogy a lámpa környékén kéne keresgélni vmi helyet.

Bár azt is meg kell gondolni, hogyan veszed ki a ktartót ill. hogy rakod vissza hogy a bevezetés is jó helyen legyen.

Link to comment
Megosztás:

A linkelt H-s tartóba is oldalról van a bevezetés, lehet hogy a lámpa környékén kéne keresgélni vmi helyet.

Bár azt is meg kell gondolni, hogyan veszed ki a ktartót ill. hogy rakod vissza hogy a bevezetés is jó helyen legyen.

Azért mondtam, hogy elég ha fúr egy lyukat, amibe a csövet beletolja, utána még tudja húzni is picit. Ha meg szét akarja szedni, csak benyomja, a kesztyűtartót meg kihúzza a szokványos módon.

Ez az egyszerűbb verzió.

A komolyabb már az lenne, ha a cső egy merev cső lenne, egy pici konzollal, ami a kesztyűtartó betolásakor egybe csusszanna a rajta lévő kis konzollal, a csövet összekötné a kesztyűtartóval.

Nekem a legkomolyabb még mindig az, hogy az a csőcsonk vajon tényleg erre használható? Nincs ott valami más mögötte?

Illetőleg, hogy fúrod ki? Simán befekszel és kifúrod? Ennyire 1xű lenne ez?

Rá a cső bilincsel és már hűsül is a kesztyűtartó?

Link to comment
Megosztás:

Azért mondtam, hogy elég ha fúr egy lyukat, amibe a csövet beletolja, utána még tudja húzni is picit. Ha meg szét akarja szedni, csak benyomja, a kesztyűtartót meg kihúzza a szokványos módon.

Az oké, hogy veszi ki, de hogy rakja be a csövet, mert ha a ktartó bent van a helyén, akkor már nem tudod.

Valószínű a választó kapcsoló a megoldás, mert szerintem abba csatlakozna a csonk (valami c-profillal).

Link to comment
Megosztás:

Az oké, hogy veszi ki, de hogy rakja be a csövet, mert ha a ktartó bent van a helyén, akkor már nem tudod.

Valószínű a választó kapcsoló a megoldás, mert szerintem abba csatlakozna a csonk (valami c-profillal).

Vegyük az 1x megoldást.

A lámpa melett, vagy mondjuk lejjebb kifúrod a csővel megegyező keresztmetszetet. A csonkon rácsatlakoztatod a csövet, bilincsel. A másik oldalon pedig elkezded félig betenni a kesztűtartót és bele csúsztatod a csövet. Ahogy tolod be úgy húzod a csövet, hogy egyenesedjen ki a cső. Így igaz lesz benn is vagy x cm a csőből, de így 1x.

Értem amit te mondasz, hogy valami konzolos csatlakozás kéne, csak pl. a H astránál hogy lehet ki be szerelni a kesztyűtartót akkor? Másik oldalról, vagy a középkonzol felől kell betámadni? Magnó kivétele után? Mondjuk az is lehet egy megoldás.....

Csak akkor csonkot csinálsz a kesztyűtartó oldalára, 19mm csövet rá mind a két helyen. betolod a helyére, rögzíted és kész.

Csak ha szerelni akarsz akkor "szervízalagutat" kell csinálni a fejegység kivételével........

Link to comment
Megosztás:

Az oké, hogy veszi ki, de hogy rakja be a csövet, mert ha a ktartó bent van a helyén, akkor már nem tudod.

Ez egyszerű, elég hosszú csövet kell szerezni hogy ki tudd húzni valamennyire a kesztyűtartót. Ha belegondolsz, a kesztyűtartó világításának a kábele is útban lenne akkor ilyen szempontból, nem? De mégis ki lehet venni tőle a kesztyűtartót... amúgy ha minden kötél szakad, akkor befekszel a lábtérbe, és ott le lehet venni egy ilyen habszivacs szerű takarót, onnan meg már ha elég hajlékony kezed van, be tudsz nyúlni a kesztyűtartó mögé hogy levedd róla a felesleges sallangokat mielőtt kihúzod.

Link to comment
Megosztás:

Ez egyszerű, elég hosszú csövet kell szerezni hogy ki tudd húzni valamennyire a kesztyűtartót. Ha belegondolsz, a kesztyűtartó világításának a kábele is útban lenne akkor ilyen szempontból, nem? De mégis ki lehet venni tőle a kesztyűtartót... amúgy ha minden kötél szakad, akkor befekszel a lábtérbe, és ott le lehet venni egy ilyen habszivacs szerű takarót, onnan meg már ha elég hajlékony kezed van, be tudsz nyúlni a kesztyűtartó mögé hogy levedd róla a felesleges sallangokat mielőtt kihúzod.

Sziasztok!

Van még egy megoldás, amit még nem írtatok, kérdés, hogy itt kivitelezhető-e? Az off Megane II-ben on, úgy oldották meg a cső csatlakozást, hogy a kesztyűtartó hátsó oldalán van bevezetve a levegő. A cső végét egy konzol tartja, rajta pedig egy szivacs karika, ami nekifeszül a helyére tolt kesztyűtartónak. Belül meg van egy elforgatható csappantyú amivel le lehet zárni a levegő útját. Kérdés, hogy van-e annyi hely hátul, hogy ezt így meg lehessen oldani?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

1,7 CDTI C Corsában (2004) behalt a klíma behúzó tekercs.

Klímás szerint csak komresszorral lehet cserélni, egyből mondott is rá egy 70.000 ft-os árat :rolleyes:

Jobban megnézve, simán leszedhető a kompresszorról, ráadásul nagyon könnyen hozzá lehet férni, le sem kell szerelni a kompresszort.

Kérdés, hogy tud-e valaki külön behúzót(kuplung, mittudoménmi a hivatalos neve), vagy esetleg fel lehet-e újítani?

Jövő hétvégén mennénk nyaralni, addig azért szeretném megcsinálni <_<

Más:

A manuális klímát nyugodtan tekerhetitek melegebb irányba. Eleve nem célszerű úgy használni, hogy 1-es venti, és leghidegebb, nem tesz jót az izületeknek.

Szépen 2-es (akár 3-as) és langyosabb irányba eltekerni. Nem lesz tőle semmi baja, hiszen az csak egy keverő csap a hideg és a meleg levegőcsövek után. A klíma meg csak a hideg levegőcsatornát hűti lejjebb, ha bekapcsolod.

Gondolom fürdésnél sem úgy használjátok, hogy csak a hidegvizet nyitjátok ki picit -_-

Digitklíma tulajdonképpen ugyanez, csak épp elektronika tekergeti (folyamatosan, halkan hallatszik is, ahogy állítgat néha) a csapot, illetve a venti erejét.

Link to comment
Megosztás:

Valaki tudna egy képet feltenni, hogy hol is van a klimának a hőcserélője? Nem tudom, hogy jót felrtötlenítettem-e.

Háát képet készíteni elég macerás lenne erről a motyóról..

Szóban:A pollenszűrő mögött helyezkedik el, közvetlenül mögötte, azt kell besprickolni a tisztítóval..

Nemrég csináltam ezt a dolgot (abszolút nem bíztam benne, h eltűnik a bűz), de sokkal jobb lett, majdnem teljesen szagtalan a kikapcs. után is.

Link to comment
Megosztás:

Háát képet készíteni elég macerás lenne erről a motyóról..

Szóban:A pollenszűrő mögött helyezkedik el, közvetlenül mögötte, azt kell besprickolni a tisztítóval..

Nemrég csináltam ezt a dolgot (abszolút nem bíztam benne, h eltűnik a bűz), de sokkal jobb lett, majdnem teljesen szagtalan a kikapcs. után is.

Jól mondja a Cartárs, oda nyomd be a tisztító cuccot. Igaz nőgyógyász kezek kellenek.....

Link to comment
Megosztás:

Háát képet készíteni elég macerás lenne erről a motyóról..

Szóban:A pollenszűrő mögött helyezkedik el, közvetlenül mögötte, azt kell besprickolni a tisztítóval..

Nemrég csináltam ezt a dolgot (abszolút nem bíztam benne, h eltűnik a bűz), de sokkal jobb lett, majdnem teljesen szagtalan a kikapcs. után is.

Én amire nyomattam, nem tudom, de nem tudom, hogy jó helyre ment-e.

A képen a műszerfal mögé nyúltam be pollenszűrő felől, ahol volt valami hőcserélő. Ez vagy a füttö radiátor, vagy pedig a klima hőcserélöjé volt. Vajon jó helyre ment?

h_cser_l__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Én amire nyomattam, nem tudom, de nem tudom, hogy jó helyre ment-e.

A képen a műszerfal mögé nyúltam be pollenszűrő felől, ahol volt valami hőcserélő. Ez vagy a füttö radiátor, vagy pedig a klima hőcserélöjé volt. Vajon jó helyre ment?

igen jó helyre ment, mert a fűtőtest szinte lefektetve van lent lábnál, a "kifolyóval" szinte egy magsságban benne a "tálcában"...(nem tudok, most hozzájuk szabatos másik kifejezést, de remélem érthető...:rolleyes:) <_<

Link to comment
Megosztás:

igen jó helyre ment, mert a fűtőtest szinte lefektetve van lent lábnál, a "kifolyóval" szinte egy magsságban benne a "tálcában"...(nem tudok, most hozzájuk szabatos másik kifejezést, de remélem érthető...<_<) -_-

köszi szépen, igen értem. :D

Akkor lehet még1x meg kell ismételnem. Valamivel jobb, de nem az igazi. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Cartársak

érdeklődés szinten kérdezném van nekem egy astra g 1999-es évjárat x14xe m.kódú autóm.ami a bajom igaz csak nyáron,hogy nincs benne klíma! :D

és elgondolkodtam rajta hogy kéne bele tenni kérném a hozzáértők segítsége hogy mi kell hozzá azon kívül hogy komplett klíma kell,ki kell cserélni a középkonzolt is

de mondtak olyat is hogy lehet a computert is meg kábel köteget.

ja és csak a x14xe ből származó klíma jó vagy van olyan szerencsém hogy f astra klímája is jó lehet bele pl vagy 1,6osé (melyik klímát lehet bele szerelni?)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.