Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok!

Voltam klimasnal. Megszuletet a diagnozis. Nagy valoszinuseggel kompresszor tomszelence. Uj tomiteskeszlettel olajjal kozeg feltoltessel munkadijjal egyutt kaptam 55 ezres arajanlatot. Szerintetek?

Valaki csinalt mar ilyet otthon vagy olcsobban valahol?

Ma voltam klímásnál,tömszelence csere a kompresszorban majd feltöltés,mindez 37500HUF :icon7:

Pedig már megörültem mikor 10 perc után mondta,hogy a kondenzátornál nem szivárog :icon1:

De aztán fél óra múlva jött a telefon a diagnózisról... :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet mindenkinek elég új vok még itt sikerült kifognom egy jó állapotú g astrát manuális klíma van benne és szeretném megbuherálni lehet hülyeséget írok de nem értek hozzá.

Manuális klímát szeretném kicserelni digitklimára lehetséges vagy nem és elég csak a kapcsoló konzolt kicserélni vagy szét kell bombázni az egész rendszert pénztárca mennyire viseli meg

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Hol csinaltattad?

Ma voltam klímásnál,tömszelence csere a kompresszorban majd feltöltés,mindez 37500HUF :icon7:

Pedig már megörültem mikor 10 perc után mondta,hogy a kondenzátornál nem szivárog :icon1:

De aztán fél óra múlva jött a telefon a diagnózisról... :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet mindenkinek elég új vok még itt sikerült kifognom egy jó állapotú g astrát manuális klíma van benne és szeretném megbuherálni lehet hülyeséget írok de nem értek hozzá.

Manuális klímát szeretném kicserelni digitklimára lehetséges vagy nem és elég csak a kapcsoló konzolt kicserélni vagy szét kell bombázni az egész rendszert pénztárca mennyire viseli meg

Üdv

Minden megoldható, csak pénz kérdése. ;)

Nem, sajnos nem elég lecserélni a fűtés/klímaegység kapcsolópaneljét a műszerfalon, mivel a teljes rendszer más elven működik (ha jól emlékszem vákuum mozgatja a terelőlapokat a fűtésboxban), úgyhogy a komplett fűtésbox is cserés a műszerfal mögött, amihez meg az egész műszerfalat ki kell venni természetesen. Ha ez még nem rettentett el a történettől, akkor ebben az angol nyelvű fórumban találsz képeket a műveletről (#29-es hozzászólástól):

http://www.astra-g.de/showthread.php/15652-Portuguese-Astra-Coup%C3%A9-2.2-DTI-Fitting-Clima-Auto-pag-4/page2?s=e6f54d5fd994f10f382d0277a8795973

A bekerülés költségét inkább nem becsülném meg, de ha mindent gyári alkatrészekből csinálsz, akkor jócskán 100e Ft feletti összegre tippelnék (akár a többszöröse is lehet).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Minden megoldható, csak pénz kérdése. ;)

Nem, sajnos nem elég lecserélni a fűtés/klímaegység kapcsolópaneljét a műszerfalon, mivel a teljes rendszer más elven működik (ha jól emlékszem vákuum mozgatja a terelőlapokat a fűtésboxban), úgyhogy a komplett fűtésbox is cserés a műszerfal mögött, amihez meg az egész műszerfalat ki kell venni természetesen. Ha ez még nem rettentett el a történettől, akkor ebben az angol nyelvű fórumban találsz képeket a műveletről (#29-es hozzászólástól):

http://www.astra-g.de/showthread.php/15652-Portuguese-Astra-Coup%C3%A9-2.2-DTI-Fitting-Clima-Auto-pag-4/page2?s=e6f54d5fd994f10f382d0277a8795973

A bekerülés költségét inkább nem becsülném meg, de ha mindent gyári alkatrészekből csinálsz, akkor jócskán 100e Ft feletti összegre tippelnék (akár a többszöröse is lehet).

Nem mellesleg meg jóval több hibalehetőséget vesz a nyakába... ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos nem voltam gépközelben, csak most értem haza.

Megpróbálom leírni a javítás menetét:

én azzal kezdtem, hogy vettem egy ilyet: https://cromax.hu/310000000-legkondicionalo-rendszer/311610000-legkondicionalo-alkatreszei/311610678-klima-alkatreszei/143318-dehidrator-tartaly-opel-astra-g-1998-2009

Az AVA-t vettem meg, a csomagban benne volt a szűrő és két db O gyűrű.

A kíima hűtőről lecsavarod a fekete műanyag kupakot. Alatta van egy alumínium dugó, amit egy zeger gyűrű tart, de a zegert nem tudod kivenni amid az alu dugót nem tolod be egy kicsit. Az a baj hogy a két alumínium cucc össze szokott gyógyulni (nálam is ez volt) úgyhogy kis erőszakot kellett alkalmazni, Vagyis óvatosan bekalapáltuk annyira, hogy ki lehessen venni a zegert.

Hello

Mivel ütöttétek bentebb a dugót, fa+ kalapács? Én próbáltam kocogtatni nagyon puha anyagból van. Még valami levettéttek a helyéről, vagy csak a jobb oldali csavart szedtéttek ki, úgy ki lehet akasztani a helyéről, jobban, hozzá lehet férni.

Ha kijön a zéger az alu dugó könynen kijött, vagy azzal is küzdeni kellett? Nincs meg esetleg a régi leszedett Ó gyűrűd?

Ha le tudnád mérni megköszönném, akkor megvenném előre csapágyboltba a tömítést. Én első körben azt gondoltam csak cserélni.

Köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek! Olyan gondom van, hogy bekapcsolt klímánál néha (elég sűrűn) kattog valami a középkonzol környékén belül, és mikor kattan, akkor megrándul a motor is. Olyan ciripelő kattanás. :) Nem tudom jobban leírni. :) Esetleg ötlet rá? Nemrég volt klímásnál, feltöltötték (nagyon picit eresztett tavaly óta) , minden rendben, amúgy. Az alapjárati motorom kissé gatya, de nem tudom, ezzel összefügg-e.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek! Olyan gondom van, hogy bekapcsolt klímánál néha (elég sűrűn) kattog valami a középkonzol környékén belül, és mikor kattan, akkor megrándul a motor is. Olyan ciripelő kattanás. :) Nem tudom jobban leírni. :) Esetleg ötlet rá? Nemrég volt klímásnál, feltöltötték (nagyon picit eresztett tavaly óta) , minden rendben, amúgy. Az alapjárati motorom kissé gatya, de nem tudom, ezzel összefügg-e.

Az a kapcsoló reléje, egy relé behúzást hallasz, nem? És azért ránt, mert a kuplungot kapcsolja a klimán, s megfogja a motort...

Link to comment
Megosztás:

Kinek van digitklímája? Esetleg valaki tudja merre van a hőmérséklet érzékelő? /Term. nem a külső!/

Nekem az, de nem tudom merre van. Viszont én úgy tudom, nem csak egy érzékelője van, de majd kijavít, aki tudja.

Ezzel kapcsolatban nekem is lenne egy kérdésem:

Írta tgabika, hogy vákuum mozgatja a terelőlapokat. Ezek szerint ebben nem tud eltörni, mint ahogy sokan jártatok már? Azért érdekel, mert nekem az van, és már gondolkoztam rajta, hogy megcsinálom a módosítást, mielőtt eltörne, de akkor felesleges lenne. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kompresszor szabadonfutó csapágycserében szeretném a segítségeteket kérni. A menetére lennék kíváncsi, mert nem tudom levenni a szíjtárcsát. A kuplungot levettem volt alatta hézagolás, illetve egy seeger gyűrű, ezt is kivettem. Itt akadtam el, mert sehogy nem mozdul a tárcsa. Van valami amit nem veszek észre vagy csak erővel meg kellene feszíteni két oldalról?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap este problémám akadt a digit klímával, munkából haza jövet.

Tünet:

20°C-ra állítva, "ECO" bekapcsolva(tehát nincs klíma), feltűnt, hogy kezd nagyon meleg lenni. Fűtött! :cry: Na mondom, lentebb tekerem, de fűtött 19, 18, 17 és 16 °C-ra állítva is. Ha lentebb vittem "Lo"-ra, akkor érzésre már a kinti levegőt fújta.

Ezután "ECO" ki(tehát klíma be), és pontosan ugyanazt csinálta, "Lo"-nál a kinti levegő(érzésre), fentebb pedig fűtött.

Délben még minden jó volt, hűtött rendesen a klíma.

Szerintetek van összefüggése a digitklímának a külső hőmérséklet jeladóval?(Ami a központi kijelzőn mutatja a külső hőmérsékletet) Mert az nekem nem működik, de tegnapelőtt piszkáltam, és a fenti esemény előtt közvetlenül nem --.-°C-ot mutatott állandóan, hanem néha bevillant -40.0°C, eddig állandóan vonalkák voltak csak.

Esetleg elromlott a belső hőmérője?

Mitől "bolondulhatott" meg?

Ma még azt megnézem, hogy a klímakompresszor bekapcsol-e.

Ezzel valamit sürgősen kezdenem kell, mert kánikulában még fűtsek is, az durva. :icon8:

UPDATE: Nem kapcsol be a klímakompresszor. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Voltam szakinál, azt mondta fel kell tölteni, addig nem lehet kideríteni a hiba okát. Azt mondja, a terelőlapát ahol megállt, nem mozdul, ha nincs nyomás a rendszerben. Viszont "Lo" állásban nem fűt, úgyhogy nekem ez gyanús.

Szerintetek?

Nem szeretnék fölöslegesen pénzt kiadni.

Link to comment
Megosztás:

A digit klima belső hőmérője a szélvédő tövében van a szellőzőrács közepén. A kinti hőmérőd nem mér, szerintem nem működik a klima megfelelően. A digitklima működését befolyásolja a külső hőmérséklet, pl nem hűt hidegben. A 20 fokos levegőt mikor szerettél volna, a számításai szerint a kinti "-40 fokos" levegőhöz kevert melegnlevegővel érte volna el. Próbáld meg kicserélni a hőmérőt kint, szerintem megjavul( első lökháritón középen alul, a fekete rácsban)

Link to comment
Megosztás:

A digit klima belső hőmérője a szélvédő tövében van a szellőzőrács közepén. A kinti hőmérőd nem mér, szerintem nem működik a klima megfelelően. A digitklima működését befolyásolja a külső hőmérséklet, pl nem hűt hidegben. A 20 fokos levegőt mikor szerettél volna, a számításai szerint a kinti "-40 fokos" levegőhöz kevert melegnlevegővel érte volna el. Próbáld meg kicserélni a hőmérőt kint, szerintem megjavul( első lökháritón középen alul, a fekete rácsban)

Köszi a választ. De a külső hőmérőm eddig sem működött, mégis hűtött amikor kellett. Megpróbálom lehúzni az érzekelőt, mert ugye most nem csak vonalkák vannak. Hátha úgy működik.

UPDATE: nem segített!

De "Lo" állásban nem fűt, tehát a terelőlapátot mozgatja.

A belső hőmérőt hogy lehet levenni és kideríteni, hogy működik-e?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Magától megjavult. Délben még fűteni akart, de most este már bekapcsolt a klíma is. Annyit vettem észre, hogy megint csak vonalkák voltak a kijelzőn, nem pedig -40C. Ezek szerint összefügg a kettő, de ha hibát észlel, akkor figyelmen kívül hagyja. De azért szeretném majd azt is megjavítani.

Köszönöm az ötleteket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A Klímám (Delphi) egyik negyed óráról a másikra megadta magát tegnap.(Szó szerint kb ennyi idő telt el)

Tegnap hazajöttem melóból akkor még működött. Rendesen hideget fújt ahogy kell.

Majd miután visszamentem már semmi.

Amit a fórumból kibogarásztam és leellenőriztem:

Gáz nem szivárgott szerintem sehol abból gondolva, hogy a hideggel nemvolt gondom soha.

Vagy létezik, hogy egyik percről a másikra elszökik teljesen?

Hópihe világít.

A biztosíték jó.

A relét nem tudom merre keressem (elvileg van a klímának is egy reléje valahol igaz?) Kattanást nem nagyon hallok sehonnan

Meg épp az előbb néztem, hogy a kompresszornál az ékszíjtárcsa külső része nem forog a klíma bekapcsolása után.

Lehúztam a kompresszor csatiját majd visszadugtam de semmi.

Segítsetek merre tovább esetleg?

Köszi!

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A Klímám (Delphi) egyik negyed óráról a másikra megadta magát tegnap.(Szó szerint kb ennyi idő telt el)

Tegnap hazajöttem melóból akkor még működött. Rendesen hideget fújt ahogy kell.

Majd miután visszamentem már semmi.

Amit a fórumból kibogarásztam és leellenőriztem:

Gáz nem szivárgott szerintem sehol abból gondolva, hogy a hideggel nemvolt gondom soha.

Vagy létezik, hogy egyik percről a másikra elszökik teljesen?

Hópihe világít.

A biztosíték jó.

A relét nem tudom merre keressem (elvileg van a klímának is egy reléje valahol igaz?) Kattanást nem nagyon hallok sehonnan

Meg épp az előbb néztem, hogy a kompresszornál az ékszíjtárcsa külső része nem forog a klíma bekapcsolása után.

Lehúztam a kompresszor csatiját majd visszadugtam de semmi.

Segítsetek merre tovább esetleg?

Köszi!

Gábor

Az ékszíjtárcsa külső részét (kuplungja) gondolom járó motornál nézted. Ellenőrizd le, hogy bekapcsolt klímánál megkapja-e a mágneskuplung a 12V-ot. Szerintem ez a jelenség elektromos hibára utal, nem pedig hűtőközeg hiányra. Ha ezen túl vagy lehet tovább menni. Találkoztam már olyannal, hogy a kuplung reléje égett be. Behúzott, de villanyt nem adott át.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kompresszor szabadonfutó csapágycserében szeretném a segítségeteket kérni. A menetére lennék kíváncsi, mert nem tudom levenni a szíjtárcsát. A kuplungot levettem volt alatta hézagolás, illetve egy seeger gyűrű, ezt is kivettem. Itt akadtam el, mert sehogy nem mozdul a tárcsa. Van valami amit nem veszek észre vagy csak erővel meg kellene feszíteni két oldalról?

Sikerült kicserélni a csapágyat. Elég nehezen tudtam levenni hely hiányában, de sikerült úgy, hogy a kompresszort nem kellett bántani.

A hiba: be volt sülve a csapágy, amit elméletileg a C..l-Mobil Kft. (Bp.XX. H..ár út 39.) szakembere 33 ezer forintért cserélt ki 2843km-el ezelőtt. Az új 6800Ft+áfa és kb. 4 órás kínlódás után teszi a dolgát:)

Boldogság!

Sajnos ennyit a szak szervizekről.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.