Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Szia!

Megvannak a képek:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A tekercs hátulján egy kis műanyag lapka fedi a hőbiztosítékot.

A két oldalán a kis fém kapocs lepattintható a lábakról. Ezután lehet berakni az új elemet, és visszanyomni a fém kapcsokat.

A kompresszorhoz pedig hozzáférni ha van egy akna és egy segítő kéz. Ékszíjat le kell szedni. Eztuán a kompresszort leszedni a tartó konzolról.

A tartó konzolt is le kell szedni, hogy el tudd forgatni annyira a kompresszort, hogy az elejéhez hozzáférj.

Ott pedig zéger gyűrűk vannak. A megfelelőt kipattintva lejön a tekercs!

Ha nem akarod magadnak csinálni, akkor Dunaújvárosban van egy klímás aki 5000 Ft-ot mondott a javításra!

Szia!

Ezeken a képeken a régi vagy már új hőbiztit látom?

Sajnos amit találtam az méretben sokkal nagyobb, nem fér be a gyári helyére, ha nem muszáj, nem barmolnám össze.

Ha ez az új biztosíték, megírnád hogy honnan vetted és mi a tipusa.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ezeken a képeken a régi vagy már új hőbiztit látom?

Sajnos amit találtam az méretben sokkal nagyobb, nem fér be a gyári helyére, ha nem muszáj, nem barmolnám össze.

Ha ez az új biztosíték, megírnád hogy honnan vetted és mi a tipusa.

Köszi

Átm 4mm-er az új hőbizti.. elgér. Én úgy csináltam, h a régit kiszedtem.. kitőrtem a helyéről és az újnak a lábait halylítottam meg és oda forrasztottam a fém érinkezöhőz.

http://kepfeltoltes.hu/140727/20140715_072711_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Es jól működik!

Link to comment
Megosztás:

Átm 4mm-er az új hőbizti.. elgér. Én úgy csináltam, h a régit kiszedtem.. kitőrtem a helyéről és az újnak a lábait halylítottam meg és oda forrasztottam a fém érinkezöhőz.

http://kepfeltoltes.hu/140727/20140715_072711_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Es jól működik!

Köszi!

Mindegy hogy melyik lábat melyik érintkezőhöz forrasztom?

Azegyik vége a hőbiztinek fekete, ez jelent valamit? Vagy bárhogy berakhatom?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Cserélt már valaki tömszelencét klimakompresszorban, saját kezüleg?

Megvalósítható otthoni körülmények között, vagy szerelő?

Köszi

otthon hogyan? :huh: Utána tölteni kell kell a rendszert azt te nem tudod

nekem tavaly ilyenkor cserélték a tömszelencét klímás szakműhelyben 35k volt alkatrész,munkadíj,feltöltés :smartass:

Az más kérdés,hogy utána verte az olajat a kompi,garanciába javították azóta ok

nem mértem milyen hideget fúj,de 1.ventifokozatban hosszútávon leghidegebbre állítva szélvédőre fujatva meglehet(ne)fagyni :D

Módosítva : csicsó
Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Mindegy hogy melyik lábat melyik érintkezőhöz forrasztom?

Azegyik vége a hőbiztinek fekete, ez jelent valamit? Vagy bárhogy berakhatom?

Tőkmindegy.. ennek csak az a szerepe ami a neve. Érdekrsség ha van műszered kűlön kűlön, a biztosétéknál látni fogod a csatlakozast és a magnesteketcs csatlakozóiban a lábaknál mérj rá a tekercsre! Lehet, h nem ez a baj. Vagy már akkora a baj, h teljesen rossz! Nekem 3ohm masij 1 ohm volt. Összerakva 3,8... a gyári 3,6ohm Módosítva : szpeki
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ezeken a képeken a régi vagy már új hőbiztit látom?

Sajnos amit találtam az méretben sokkal nagyobb, nem fér be a gyári helyére, ha nem muszáj, nem barmolnám össze.

Ha ez az új biztosíték, megírnád hogy honnan vetted és mi a tipusa.

Köszi

Szia!

Ez a gyári hőbiztosíték. De már megkaptad a megoldást a többiektől!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Valaki tudna abban segíteni, hogy honnan lehet megtudni a klímakompresszorom típusát? Ugyanis Astramban egy hónapja nem megy a klíma. Közben kiderült, mérések alapján hogy a mágnestekercs van megszakadva, azt kéne cserélni. Találtam is jó párat a neten, de nem tudom, hogy melyiket vegyem, ugyanis két féle típus is létezik. Van "CVC" és "V5" típuskódú kompresszorhoz való is. De sajna nem tudom, hogy az enyém melyik lehet. Azt tudom, hogy a klíma típusa Behr, ez biztos. A motorkód pedig: Z16XE. Kiszerelve még nem lett, az előtt szeretném kideríteni a típusát.
Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit! Nekem egy Opel Astra g 1,6 16V (2000-es sedan) van és Delphi rendszerű szellőzés van benne. A probléma 2 éve kezdődött. Akkor kicserélésre kerül a klímaszivattyú és ki lett tisztítva a rendszer habbal. Rögtön utána nehezen mozgott a levegőirányító forgókapcsoló (valamint a rádió is kontakthibás lett tőle, mert gyújtásra nem kapcsolt be és utána a akkusaru levételekor nem vette be a kódot, ez csere lett). A forgókapcsolót addig-addig tekertem, amíg hallottam, hogy valami eltört bent. Mint utólag kiderült a kapcsolónál egy határoló, de nem vészes megszereltük. Viszont azóta a kesztyűtartó mögűl hallok kattogást. Utánaolvasta és azt találtam, hogy ez a zsalu törése lesz. Utána néha előfordult, hogy nem indult be a ventillátor, de egy idő után valami oknál kifolyólag mégis elindult. Most nyáron viszont kitapasztaltam, hogy 25 fok alatt elindul, 25 fok felett viszont az esetek 95%-ban nem, valamint a kesztyűtartó mögül búgó hangot hallok, mintha valami erőlködne és lassan indulna el. de utána rázkódásra, vagy valami okból kifolyólag mégis elindul. Valamint legutóbb (hőm: 28 fok), menet közben folyamatosan leállt a ventillátor, ilyet még eddig nem csinált, mert ha egyszer elindult, akkor ment is. Ez szerintetek mitől lehet? A klíma pedig nem hűt úgy, ahogy kellene. Megnézettem a nyomást, az rendben van, pollenszűrő, levelek kitakarítása megtörtént, tisztítás is megvolt (ha működik sincs büdös a kocsiban), de mégsem hűt ahogy kellene. Viszont azt is észrevettem, hogy alapjáraton és alacsony sebességnél nagyon jól hűt, viszont minél nagyobb sebességgel megyek, annál kevésbé hűt. Találkoztatok már ilyen problémával? A két problémával kapcsolatosan várom és köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenki!

Érdeklődni szeretnék,hogy vettem egy 2001-es Astra G-t és van mellé egy 2004-es törött Astra-m is!
A 2004-es modellben volt klíma,szeretném átteni a régebbibe.

Lehetséges ez?
Ha igen, valaki tudna egy kis segítséget nyújtani, otthon elvégezhető a munka, mert akkor megbütykölöm én illetve a kollégám!

Köszönöm a választ!

Üdv,
Zs

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenki!

Érdeklődni szeretnék,hogy vettem egy 2001-es Astra G-t és van mellé egy 2004-es törött Astra-m is!

A 2004-es modellben volt klíma,szeretném átteni a régebbibe.

Lehetséges ez?

Ha igen, valaki tudna egy kis segítséget nyújtani, otthon elvégezhető a munka, mert akkor megbütykölöm én illetve a kollégám!

Köszönöm a választ!

Üdv,

Zs

Hát sztem nem egy megbütykölős munka,de lehet valaki már megpróbálta,majd megmondják

Ha sikerülne is utána mindenképp klímás szakihoz kell vinni gáztöltésre,nyomáspróbára :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit! Nekem egy Opel Astra g 1,6 16V (2000-es sedan) van és Delphi rendszerű szellőzés van benne. A probléma 2 éve kezdődött. Akkor kicserélésre kerül a klímaszivattyú és ki lett tisztítva a rendszer habbal. Rögtön utána nehezen mozgott a levegőirányító forgókapcsoló (valamint a rádió is kontakthibás lett tőle, mert gyújtásra nem kapcsolt be és utána a akkusaru levételekor nem vette be a kódot, ez csere lett). A forgókapcsolót addig-addig tekertem, amíg hallottam, hogy valami eltört bent. Mint utólag kiderült a kapcsolónál egy határoló, de nem vészes megszereltük. Viszont azóta a kesztyűtartó mögűl hallok kattogást. Utánaolvasta és azt találtam, hogy ez a zsalu törése lesz. Utána néha előfordult, hogy nem indult be a ventillátor, de egy idő után valami oknál kifolyólag mégis elindult. Most nyáron viszont kitapasztaltam, hogy 25 fok alatt elindul, 25 fok felett viszont az esetek 95%-ban nem, valamint a kesztyűtartó mögül búgó hangot hallok, mintha valami erőlködne és lassan indulna el. de utána rázkódásra, vagy valami okból kifolyólag mégis elindul. Valamint legutóbb (hőm: 28 fok), menet közben folyamatosan leállt a ventillátor, ilyet még eddig nem csinált, mert ha egyszer elindult, akkor ment is. Ez szerintetek mitől lehet? A klíma pedig nem hűt úgy, ahogy kellene. Megnézettem a nyomást, az rendben van, pollenszűrő, levelek kitakarítása megtörtént, tisztítás is megvolt (ha működik sincs büdös a kocsiban), de mégsem hűt ahogy kellene. Viszont azt is észrevettem, hogy alapjáraton és alacsony sebességnél nagyon jól hűt, viszont minél nagyobb sebességgel megyek, annál kevésbé hűt. Találkoztatok már ilyen problémával? A két problémával kapcsolatosan várom és köszönöm a válaszokat!

Az utastéri venti nálam is pont ezt produkálta, a végén már egyáltalán nem indult, csere lett a vége. Elkopnak benne a szénkefék, utána kollégának ugyanez, de neki a szerelője javította v cserélte az érintkezőket töredék árért.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy össze van öntve az egyész ventillátor és nem lehet szétszedni, neki nem tudod, hogyan lett szétszedve?

Az utastéri venti nálam is pont ezt produkálta, a végén már egyáltalán nem indult, csere lett a vége. Elkopnak benne a szénkefék, utána kollégának ugyanez, de neki a szerelője javította v cserélte az érintkezőket töredék árért.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy klímahűtő, mágnestekercs, tömszelence, nyomáskapcsoló csere; komfort elektronika javítás, olaj és gáztöltés után visszakapott X16SZR motorkódú autónál a klíma bekapcsolása után nem sokkal felvillan és égve is marad a motorhűtéses-ventillátoros visszajelző lámpa. OPCOM-mal hiába törlöm ki a hibakódot, visszajön.

A két hibakód:

00011 - Szívó ventilátor motor, hibás mûködés
00012 - Szívó ventilátor motor, bemeneti jel alacsony

Mi lehet a probléma? Valakinek valami javaslata, ötlete? Köszönöm szépen a válaszokat előre is!

Kiolvastam még a következőket, talán az okosaknak ez egy kis segítség lehet:

Terhelés ellenõrzés: Aktív, Aktív
Késési állapot: Inaktív, Inaktív
Rendszer feszültség: 14.5V, 14.5V
15. kapocs - kapcsolt akkumulátor feszültség (15. kapocs): Aktív 12V, Aktív 12V
15A. kapocs - kapcsolt akkumulátor feszültség (15A. kapocs): Aktív 12V, Aktív 12V
Motor jár jel: Aktív, Aktív
Hûtõfolyadék hõmérséklet: 70 °C, 70 °C
Klíma igény (légkondicionáló): Aktív 0V, Inaktív 12V
Légkondicionáló kompresszor: Aktív 12V, Inaktív 0V
Klíma nyomásérzékelõ tápfeszültség: 4.86V, 4.86V
Klíma nyomásérzékelõ jelfeszültség: 1.80V, 1.51V
Klíma nyomásérzékelõ számított nyomás: 9.1 bar, 7.3 bar
Nyomásérzékelõ jel: 39 %, 33 %
Befuvó ventilátor motor feszültség visszacsatolás: 14.1V, 0.0V
Szívó ventilátor motor feszültség visszacsatolás: 3.1V, 0.0V
Külsõ soros ellenállás visszatérõ feszültség: 0.0V, 0.0V
Gyorsító fokozat: 1, 0
Hibajelzés visszacsatolás: Ki, Ki

A kettőspont utáni első érték bekapcsolt klímával, a második (vessző utáni) érték kikapcsolt klímával mérve. A két mérés között 45 másodperc telt el.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, klímahűtő csere esedékes az Astrámban (két töltés után is egy hét alatt elillant, nyomáspróbán szivárgott a klímahűtő jobb felső sarkán lévő csillag alakú tömítés? alatt). 1.4, benzines. Akinek van friss tapasztalata, Bp-n hová érdemes vinni? Mennyiben lesz ez munkadíjjal, feltöltéssel, stb együtt? Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, klímahűtő csere esedékes az Astrámban (két töltés után is egy hét alatt elillant, nyomáspróbán szivárgott a klímahűtő jobb felső sarkán lévő csillag alakú tömítés? alatt). 1.4, benzines. Akinek van friss tapasztalata, Bp-n hová érdemes vinni? Mennyiben lesz ez munkadíjjal, feltöltéssel, stb együtt? Köszi!

Hol szivárgott, pontosan?

Lehet, hogy a dehidrátor szűrőnél szivárog?

Nekem is azt mondta tavaly a klímás, hogy cserélni kell a hűtőt.

A haverommal kicseréltük a szűrőt, valamint a tömítéseket, azóta ok.

Tavaly le is írtam a megoldást.

Tegyél fel képet.

Link to comment
Megosztás:

Hol szivárgott, pontosan?

Lehet, hogy a dehidrátor szűrőnél szivárog?

Nekem is azt mondta tavaly a klímás, hogy cserélni kell a hűtőt.

A haverommal kicseréltük a szűrőt, valamint a tömítéseket, azóta ok.

Tavaly le is írtam a megoldást.

Tegyél fel képet.

Mutatom képen, hogy hol szivárgott. Remélem megúszom kisebb javítással. A "kupak" alatt bugyborékolt a nyomáspróba alatt. Ma reggel fotóztam. klima.jpg

Módosítva : meggyleves
Link to comment
Megosztás:

Mutatom képen, hogy hol szivárgott. Remélem megúszom kisebb javítással. A "kupak" alatt bugyborékolt a nyomáspróba alatt. Ma reggel fotóztam.

Szia!

Nekem is ott szivárgott, nekem is ki akarta cserélni a klímás a hűtőt is, mert szerinte összegyógyul a két alu alkatrész és nem lehet szétszedni.

A 110. -ik oldalon leírtam a javítás menetét, érdemes megpróbálni. Ha kérdésed van, keress privátban, holnap este leszek csak gépközelben.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem is ott szivárgott, nekem is ki akarta cserélni a klímás a hűtőt is, mert szerinte összegyógyul a két alu alkatrész és nem lehet szétszedni.

A 110. -ik oldalon leírtam a javítás menetét, érdemes megpróbálni. Ha kérdésed van, keress privátban, holnap este leszek csak gépközelben.

Szia, köszönöm, ez egyelőre megnyugtató. Ma megpróbálom leműteni a fekete csillagfejű kupakot. Gondolom az menetes.

A csere után klíma töltés majd gondtalan hűvös? :)

Módosítva : meggyleves
Link to comment
Megosztás:

Csak egy kérdés: klíma használat után érdekes -nem nevezném feltételül kellemetlennek/büdösnek, olyan mint nyári éjjelen a rét- szag jön a rendszerből. Betartom a klíma kikapcsol majd egy darabig (jó ideig) úgy járat lépést is, de immáron másodszor tapasztalom. Az érdekessége, hogy néhány nap alatt el is tűnik (néhányszor csak a ventit használva). Ötlet? Tapasztaltatok már ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Csak egy kérdés: klíma használat után érdekes -nem nevezném feltételül kellemetlennek/büdösnek, olyan mint nyári éjjelen a rét- szag jön a rendszerből. Betartom a klíma kikapcsol majd egy darabig (jó ideig) úgy járat lépést is, de immáron másodszor tapasztalom. Az érdekessége, hogy néhány nap alatt el is tűnik (néhányszor csak a ventit használva). Ötlet? Tapasztaltatok már ilyet?

Én évente szoktam. Kb 2 évvel ózonnal tisztíttattam, nem mondom, nem rossz.

De általában ahol szívja be a levegőt, oda nyomok be egy jó adagot a sprayből. Közben ventilátor 4-esre hogy szívjon. Majd bekapcsolom a belső levegő keringetőt, és úgy még pár percet. Azóta jó. Ha jön a szag, akkor kap sprayt. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az eddig tökéletesen működő klíma a Z12XE-ben megmakacsolta magát és csak a baloldalon fújja a hideget. Tehát a vezetőoldalon az ajtónál lévő légbefűvóből a klíma hidege jön, a középkonzolnál talán a baloldaliból jön egy picit hidegebb levegő, de az anyósoldalon az ajtó mellett már biztos hogy a külső levegőt fújja csak. Tapasztalt már valaki hasonlót vagy van valakinek valami ötlete? Thx!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az eddig tökéletesen működő klíma a Z12XE-ben megmakacsolta magát és csak a baloldalon fújja a hideget. Tehát a vezetőoldalon az ajtónál lévő légbefűvóből a klíma hidege jön, a középkonzolnál talán a baloldaliból jön egy picit hidegebb levegő, de az anyósoldalon az ajtó mellett már biztos hogy a külső levegőt fújja csak. Tapasztalt már valaki hasonlót vagy van valakinek valami ötlete? Thx!

Nem tapasztaltam még, de az elmondottak alapján csak a fújás irányt állító tekerővel, illetve a bovdeneivel lehet baj.

Tudod, hogy lábra, fejre, szélvédőre stb....

Ki kellene szedni a középkonzolt és megnézni, hogy mi akadt szét, mi tört el!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.