Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Sziasztok!

A drágaságom, omega b 2000 benzin, 8 szelepes, x20se motorral meghalt, a családi nyaralás közben, azt veszélyeztetve, ezért gyorsan vettem egy donort német papírokkal, amiből a motort szeretném átmenteni. Véleményetek szerint menni fog a motorcsere egy présháznál, minden fontosabb szerszám, és felszerelés nélkül faipari mérnök végzettséggel? Gépészeti akadályát, illetve a kiemelést - berakást már kigondoltam, csak a vezérlés cseréjéből adódó gondok miatt aggódom. Milyen ne várt hibákkal fogok találkozni? Tapasztalatokat, tanácsokat várok....meg némi biztatást....köszi! ^_^

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A drágaságom, omega b 2000 benzin, 8 szelepes, x20se motorral meghalt, a családi nyaralás közben, azt veszélyeztetve, ezért gyorsan vettem egy donort német papírokkal, amiből a motort szeretném átmenteni. Véleményetek szerint menni fog a motorcsere egy présháznál, minden fontosabb szerszám, és felszerelés nélkül faipari mérnök végzettséggel? Gépészeti akadályát, illetve a kiemelést - berakást már kigondoltam, csak a vezérlés cseréjéből adódó gondok miatt aggódom. Milyen ne várt hibákkal fogok találkozni? Tapasztalatokat, tanácsokat várok....meg némi biztatást....köszi! ^_^

Üdv!

Ezen a kérdésen azelőtt kellett volna elgondolkodni, mielőtt bevetted magad a présházba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A drágaságom, omega b 2000 benzin, 8 szelepes, x20se motorral meghalt, a családi nyaralás közben, azt veszélyeztetve, ezért gyorsan vettem egy donort német papírokkal, amiből a motort szeretném átmenteni. Véleményetek szerint menni fog a motorcsere egy présháznál, minden fontosabb szerszám, és felszerelés nélkül faipari mérnök végzettséggel? Gépészeti akadályát, illetve a kiemelést - berakást már kigondoltam, csak a vezérlés cseréjéből adódó gondok miatt aggódom. Milyen ne várt hibákkal fogok találkozni? Tapasztalatokat, tanácsokat várok....meg némi biztatást....köszi! ^_^

Üdv!

Hát hajrá! :D

Vezérlésen mit értesz? Vezérművet cserélni? Vagy a motorvezérlőt? Előbbi fölösleges, utóbbi meg egyetlen csatlakozó, X20SE-t tudtommal csak egyféle vezérlővel szerelték.

Én már cseréltem Hollandiában, egy parkolóban 1,4es Astrán hengerfejet. Túl sok célszerszám nem volt, de megcsináltuk :D

Motort kiszedni sokkal egyszerűbb, ha leszeded a váltót is. Bár kérdés, hogy most erre mennyire van lehetőséged.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A drágaságom, omega b 2000 benzin, 8 szelepes, x20se motorral meghalt, a családi nyaralás közben, azt veszélyeztetve, ezért gyorsan vettem egy donort német papírokkal, amiből a motort szeretném átmenteni. Véleményetek szerint menni fog a motorcsere egy présháznál, minden fontosabb szerszám, és felszerelés nélkül faipari mérnök végzettséggel? Gépészeti akadályát, illetve a kiemelést - berakást már kigondoltam, csak a vezérlés cseréjéből adódó gondok miatt aggódom. Milyen ne várt hibákkal fogok találkozni? Tapasztalatokat, tanácsokat várok....meg némi biztatást....köszi! ^_^

Üdv!

Hát...Hajrá....

Gondolom a vezérműszíj és görgőkre gondolsz. Az rajta van a donoron nem?Le akarod szedni, és átrakni a Tiedet?Minek?

Sztem fontosabb szszám nélkül (gondolom ez azt jelenti hogy se torx, se hosszabító szárak, krova fejek, csak sima villáskulcs, kalapács, fogó) bajos lesz...az eredmény meg igencsak kétes. De ez az én véleményem.Remélem rámcáfolsz.

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindent, a vezérlésen a motorvezérlést értem. Ha ezt megbolygatom, akkor nem áll le a sz.gép, mert hallottam ilyen pletykákat is..., vagy cseréljem ki az egészet ahogy van. Szerszámokat nagyjából tudok szerezni, a motorkiemelést "gémeskút" szerű ácsolással fogom megoldani. (az már kész). ^_^

sajnos már " bevetette magát a család a présházba, mikor is történt a motor halála. Sajnos két éve gépműhelyben volt a főtengely, valszeg így csinálták meg, ennyit bírt, ezért van szükség a cserére. A sikerről, vagy sikertelenségről beszámolok. Várok még hozzászólást, segítsetek, az elektronikai részben nem nyúlhatok nagyon mellé, mert az a sötét pont. Csak a csatik le, és az új motoron vissza?

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindent, a vezérlésen a motorvezérlést értem. Ha ezt megbolygatom, akkor nem áll le a sz.gép, mert hallottam ilyen pletykákat is..., vagy cseréljem ki az egészet ahogy van. Szerszámokat nagyjából tudok szerezni, a motorkiemelést "gémeskút" szerű ácsolással fogom megoldani. (az már kész). ^_^

sajnos már " bevetette magát a család a présházba, mikor is történt a motor halála. Sajnos két éve gépműhelyben volt a főtengely, valszeg így csinálták meg, ennyit bírt, ezért van szükség a cserére. A sikerről, vagy sikertelenségről beszámolok. Várok még hozzászólást, segítsetek, az elektronikai részben nem nyúlhatok nagyon mellé, mert az a sötét pont. Csak a csatik le, és az új motoron vissza?

Üdv!

Ez a Nickname...

Remélem boldogulsz, bár lehet hogy egyszerűbb lenne beülni a donorba rszt átpattintani a magyarról rá, hazajönni, szerszámot - embert vinni...először a Tiedből vedd ki a motort - az már úgyse megy sehova ha jól értem a jelenlegi motorral.. - legalább marad menekülési út ha valami nem úgy sül el.

Ha ment a donor motor akkor ne nyúlj sztem hozzá inkább a vezérléshez.

Vízvető, légszűrőház és egyéb sallang ki hogy legyen helyed

Kösd le a váltót (azt gondolom nem cserélsz) a blokkról, támaszd alá!!!

Fűzd ki a kábelköteget, nem nyúlhatsz mellé, minden adni fogja magát!A motorvezérlőt ne cseréld ki marad benn a Tied, csak a motor lesz csere.

Én kivenném a hűtőt is a helyedben ha ilyen kőkorszakiak a körülmények, mert csak összetöröd a motor emelgetésnél, főleg ha beleng, ha tudod a klímahűtőt is vedd ki legalább a donorból, hogy legyen használható tarcsi

Vízcsövek, benzincsövek leköt

Emelési, rögzítési pontokat alaposan álmodd meg, nehogy galiba legyen megbillenjen - leessen - törjön vmi

2 motortartó bak felső csavar leköt bal jobb oldalt

Emeld

Good luck!

Kipufogót is kösd le azért....aztat nem írtam

Link to comment
Megosztás:

Ez a Nickname...

Remélem boldogulsz, bár lehet hogy egyszerűbb lenne beülni a donorba rszt átpattintani a magyarról rá, hazajönni, szerszámot - embert vinni...először a Tiedből vedd ki a motort - az már úgyse megy sehova ha jól értem a jelenlegi motorral.. - legalább marad menekülési út ha valami nem úgy sül el.

Ha ment a donor motor akkor ne nyúlj sztem hozzá inkább a vezérléshez.

Vízvető, légszűrőház és egyéb sallang ki hogy legyen helyed

Kösd le a váltót (azt gondolom nem cserélsz) a blokkról, támaszd alá!!!

Fűzd ki a kábelköteget, nem nyúlhatsz mellé, minden adni fogja magát!A motorvezérlőt ne cseréld ki marad benn a Tied, csak a motor lesz csere.

Én kivenném a hűtőt is a helyedben ha ilyen kőkorszakiak a körülmények, mert csak összetöröd a motor emelgetésnél, főleg ha beleng, ha tudod a klímahűtőt is vedd ki legalább a donorból, hogy legyen használható tarcsi

Vízcsövek, benzincsövek leköt

Emelési, rögzítési pontokat alaposan álmodd meg, nehogy galiba legyen megbillenjen - leessen - törjön vmi

2 motortartó bak felső csavar leköt bal jobb oldalt

Emeld

Good luck!

Igaza van a cartásnak max egy napi munka , mindenféle képen vedd ki a hűtöket , sok sikert.Meg tudod csinálni:) ^_^

Link to comment
Megosztás:

Ez a Nickname...

Remélem boldogulsz, bár lehet hogy egyszerűbb lenne beülni a donorba rszt átpattintani a magyarról rá, hazajönni, szerszámot - embert vinni...először a Tiedből vedd ki a motort - az már úgyse megy sehova ha jól értem a jelenlegi motorral.. - legalább marad menekülési út ha valami nem úgy sül el.

Ha ment a donor motor akkor ne nyúlj sztem hozzá inkább a vezérléshez.

Vízvető, légszűrőház és egyéb sallang ki hogy legyen helyed

Kösd le a váltót (azt gondolom nem cserélsz) a blokkról, támaszd alá!!!

Fűzd ki a kábelköteget, nem nyúlhatsz mellé, minden adni fogja magát!A motorvezérlőt ne cseréld ki marad benn a Tied, csak a motor lesz csere.

Én kivenném a hűtőt is a helyedben ha ilyen kőkorszakiak a körülmények, mert csak összetöröd a motor emelgetésnél, főleg ha beleng, ha tudod a klímahűtőt is vedd ki legalább a donorból, hogy legyen használható tarcsi

Vízcsövek, benzincsövek leköt

Emelési, rögzítési pontokat alaposan álmodd meg, nehogy galiba legyen megbillenjen - leessen - törjön vmi

2 motortartó bak felső csavar leköt bal jobb oldalt

Emeld

Good luck!

Kipufogót is kösd le azért....aztat nem írtam

Köszi mindent, ezek jó hírek. Sajna hazaugrani szerszámért, emberért nem tudok 180 km, a balatonfelvidéken vagyunk. A nickname pedig gimi óta rajtam ragadt, én már megszoktam, bocs, ha kicsit rossz szájízt kelt. Most vontattatom fel a gépet a hegyre, aztán nekiállok.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elhúzódott a délután az autó felvontatásával a hegyre. A motorvezérlést, a vizet, az üzemanyagcsöveket, az olajat, a kipuffogót mind lekötöttük. A váltó van hátra, csak ránk esteledett, és "sötétben csak az szerel, aki tudja is mit csinál".

A váltó lekötésénél találkoztunk a 19-es csavarok mellett pár 13-assal is, az önindító környékén, és jobb alul. Ezek valami "konzolt" tartanak, amik a blokkhoz 19-es csavarral vannak rögzítve. Ezeket rajtahagyjuk a váltón, vagy a motorblokkal együtt le legyenek szerelve? Esetleg a motor berakásánál a illesztéshez segítenek? Elnézést az érthetetlen szakszavakért. Egyszóval a kérdés, hogy milyen stratégiával akasszuk szét a váltót, és a blokkot.

Üdv, és köszönet a válaszokért!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elhúzódott a délután az autó felvontatásával a hegyre. A motorvezérlést, a vizet, az üzemanyagcsöveket, az olajat, a kipuffogót mind lekötöttük. A váltó van hátra, csak ránk esteledett, és "sötétben csak az szerel, aki tudja is mit csinál".

A váltó lekötésénél találkoztunk a 19-es csavarok mellett pár 13-assal is, az önindító környékén, és jobb alul. Ezek valami "konzolt" tartanak, amik a blokkhoz 19-es csavarral vannak rögzítve. Ezeket rajtahagyjuk a váltón, vagy a motorblokkal együtt le legyenek szerelve? Esetleg a motor berakásánál a illesztéshez segítenek? Elnézést az érthetetlen szakszavakért. Egyszóval a kérdés, hogy milyen stratégiával akasszuk szét a váltót, és a blokkot.

Üdv, és köszönet a válaszokért!

TIS:

Motortámasztókat (2 csavar) a sebességváltómű mindkét oldalán lecsavarozni Motortámasztókat (1 csavar) a motorblokk mindkét oldalán kioldani (2).

Vegyük le a tengelykapcsoló takarólemezét (3).

Csavarjuk ki a sebességváltómű 2 alsó csavarját (1) a motorblokkon.

Hidraulikus emelő segítségével támaszuk alá a sebességváltóművet. A jármű fenéklemezéről csavarozzuk le a traverzeket (2).

Hidraulikus emelővel engedjük le a sebességváltóművet annyira, hogy az a kapcsolókitámasztó előtt kiszerelhető legyen. Csavarjuk ki a sebességváltómű 4 felső csavarját (1) a motorblokkon. Nyomjuk le a motorblokkról a sebességváltóművet és engedjük le.

Link to comment
Megosztás:

TIS:

Motortámasztókat (2 csavar) a sebességváltómű mindkét oldalán lecsavarozni Motortámasztókat (1 csavar) a motorblokk mindkét oldalán kioldani (2).

Vegyük le a tengelykapcsoló takarólemezét (3).

Csavarjuk ki a sebességváltómű 2 alsó csavarját (1) a motorblokkon.

Hidraulikus emelő segítségével támaszuk alá a sebességváltóművet. A jármű fenéklemezéről csavarozzuk le a traverzeket (2).

Hidraulikus emelővel engedjük le a sebességváltóművet annyira, hogy az a kapcsolókitámasztó előtt kiszerelhető legyen. Csavarjuk ki a sebességváltómű 4 felső csavarját (1) a motorblokkon. Nyomjuk le a motorblokkról a sebességváltóművet és engedjük le.

Gondolom ezt most ott a szőllőhegyen kimarad. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Mér' nekünk például hidraulikus emelőből van a szőlőprésünk fent a telken (ráadásul eredetileg buszokat emeltek vele, úgyhogy 20 tonnáig jó), szóval fel vagyok készülve akár egy motorcserére is. Az más kérdés hogy eszemben sincs nekiállni...

^_^

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek !

Furcsa dolog történt a fékemmel: Kb 1/2 óra autózás után a pedál sokkal "puhább" lett, csak a pedál út fele alatt kezdett fogni. Pumpálás először visszahozta, de néhány másodperc után megint elsüppedt, aztán a pumpálás is egyre kevesebbet hatott. Félreálltam, sehol fékolajnyom, motort leállítva 1-2 nyomás után meg volt a normális ellenállása a pedálnak. Újraindítás után megint "puha". Elindultam tovább, néhány fékpróba: fogott, de csak padlóig nyomva, mindegy hogy lassan vagy hirtelen. Úgy döntöttem hogy azt a 100 km-t hazáig lassan, óvatosan levezetem. Kb 15 km után szépen magától helyre jött! Néhány napig városban semmi nyoma a hibának, majd megint megjelent ( most hamarosan indulás után, tehát a motor még tán nem is melegedett fel teljesen), tartott néhány percig, majd megint eltűnt, és minden ok.

Van-e valami ötletek mi lehet? Omega B'98, autómata karaván, X20XEV, ABS van.

Köszi !

Úgy tűnik meglett a tettes, bár nem értem milyen módon okozhatott ilyen jelenséget : Persze mester azok után átnézte, de semmi hibát nem talált .... ( ?).

Aztán 1 hétig jó is volt, és megint megjelent. Félreállva, észre vettem hogy a bal hátsó kerék talán kicsit melegebb a többinél ( pici különbség, és mivel balról sütött a nap, 1 óra autózás után, az elsők pedig egyébként is melegebbek... ) . Másnap otthon: kerék le, külső dugattyú szépen járt, viszont a belső igencsak be volt sülve ! Kapott 1 óra járatást, tisztítást , és az óta ( kb 600 km ) semmi süppedés a pedálon !

Nem értem hogy a részben besült dugattyú hogy okozhatta azt hogy a fékpedál besüppedjen, de ezek szerint csakis az lehet az ok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elhúzódott a délután az autó felvontatásával a hegyre. A motorvezérlést, a vizet, az üzemanyagcsöveket, az olajat, a kipuffogót mind lekötöttük. A váltó van hátra, csak ránk esteledett, és "sötétben csak az szerel, aki tudja is mit csinál".

A váltó lekötésénél találkoztunk a 19-es csavarok mellett pár 13-assal is, az önindító környékén, és jobb alul. Ezek valami "konzolt" tartanak, amik a blokkhoz 19-es csavarral vannak rögzítve. Ezeket rajtahagyjuk a váltón, vagy a motorblokkal együtt le legyenek szerelve? Esetleg a motor berakásánál a illesztéshez segítenek? Elnézést az érthetetlen szakszavakért. Egyszóval a kérdés, hogy milyen stratégiával akasszuk szét a váltót, és a blokkot.

Üdv, és köszönet a válaszokért!

Sikerült valamit alkotni?

Én inkább hazaszállíttattam volna trélerrel, vagy inkább egyből a szerelőhöz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jelentem elhoztam a sajat szokevenyemet. Ma vezettem gyakorlatilag eloszor. (a trelerre fel es leallast leszamitva ^_^)

Az azert nem gyengen meglepett, hogy egy 12 eves autoban budapesten nem zorog semmi!!! Ezt hogy a halalba csinaltak nem tudom.

(volt mar 2 uj mazdam, fel evig birtak zorges nelkul ...)

Az autonak meg rossz a valtoja, jovo heten jon vissza az automatas szerelocsvo szabirol akkor megnezzuk, ugyhogy langsam jottem.

Gyorsitani gyakorlatilag egyesben tudott, utana a 4 es meg huzott valamicsket. Megdobbento hogy meglokve egyesben milyen

sokat gurul magatol meg N be pakolva is. (a masik, mazda 323-am hoz kepest)

A cuccokat kezelni meg nem tudom benne (tempomat, navi, BC, radio ...) orultem hogy csak majdnem kuplungoltam be 2x az automatat :D

Lenyeg a lenyeg a vetelarat es a kilatasokat figyelembeveve mar tobbet kaptam az autotol, mint amire szamitottam elore.

Ha valakinek van V6 benzine megmondhatna, hogy az normalis-e hogy erzertre nagyon forro a vegen a kipufogogaz. Ez normalis/nem normalis

vagy szimplan a kozepdobtol hatrafele nem gyari uj sportosabb kipufogotol van, amin csak atszalad a gaz es nem hul ki.

Ha valakinek van gyarilag navis kocsija jelentkezhetne nalam privaban megkoszonnem.

Udv. /p

Nekem csak azóta nyekereg kicsit a beltér, mióta 2 centit ültettem. Remélem sikerül megcsinálni a váltót, bár lehet, olcsóbb lenne egy bontott. Sztem normális, ha üzemmeleg motornál forró a kipuff gáz.

Öcsémnek benne van gyárilag a navi. A hozzá való térkép elég gagyi, leginkább pesten használható, ráadásul, útban van a vezérlőgomb, amire véletéenül rányomsz, a navi bekapcsol, álló autónál is, és lemeríti az akkut. Inkább kiszedte a biztosítékját.

Link to comment
Megosztás:

Ez a présházas motorcsere nagyon nagy ^_^ :D :D Nem tudom hogy sírjak vagy nevessek,de mindenesetre drukkolok :D :D

hehe, a bátyám az. Én nem voltam lent (pedig megnéztem volna énis ezt a szívátültetést), de beszéltem ma vele, hamarosan írni fog + képek is lesznek, elméletileg sikerült nekik ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit,sziasztok!

Hol is kezdjem?

Nos mivel sajnos nem sok időm akad a forumok olvasgatására sajna, ezért megkérdeznék egykét dolgot és előre is elnézést ha már volt rola szo.

Lenne nekem egy 94-es 'b' omegám egy x20xev motoros. Olyan problémám van vele hogy eszi az olajat és a kipufogo kicsit füstöl is. szerintetek mi lehet a baja? gyürücsere? vizet egyszer kellett után tölteni a nyáron de azt több más tipusu autos ismerösömnek is kellett.

A másik gondom az lenne hogy a futómű felől hideg motornál kopogo hang jön. de egy pár km után elhallgat, hogy ez milehet?

És még olyan van hogy napi első inditásnál kicsit nehezn indul és dadogva. de utánna semmi gond vele meg megyis ahogyan kell.

Előre is köszönöm segítségeteket

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.