Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Üdv az ittlévőknek !

Mi a véleményetek: mennyi esélye van a hibamentes túlélésre az X20XEV - nek ( már gondolom: belsejének ), 1 vízpumpa szétesése és a vezérszíj lazulása - átugrása után ?? Amikor a hőfok kezdett emelkedni, én állítottam le a motort ( sztem akkor még a vezérszíj a helyén volt) , de az után lett indítózva, akkor már nem indult. Amúgy, a lakatostól vittem volna haza kicsikémet, h.sárvédő peremcsere után, de csak 2-3 km-t sikerült lemennem vele... ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv az ittlévőknek !

Mi a véleményetek: mennyi esélye van a hibamentes túlélésre az X20XEV - nek ( már gondolom: belsejének ), 1 vízpumpa szétesése és a vezérszíj lazulása - átugrása után ?? Amikor a hőfok kezdett emelkedni, én állítottam le a motort ( sztem akkor még a vezérszíj a helyén volt) , de az után lett indítózva, akkor már nem indult. Amúgy, a lakatostól vittem volna haza kicsikémet, h.sárvédő peremcsere után, de csak 2-3 km-t sikerült lemennem vele... ;)

Imádkozz ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv az ittlévőknek !

Mi a véleményetek: mennyi esélye van a hibamentes túlélésre az X20XEV - nek ( már gondolom: belsejének ), 1 vízpumpa szétesése és a vezérszíj lazulása - átugrása után ?? Amikor a hőfok kezdett emelkedni, én állítottam le a motort ( sztem akkor még a vezérszíj a helyén volt) , de az után lett indítózva, akkor már nem indult. Amúgy, a lakatostól vittem volna haza kicsikémet, h.sárvédő peremcsere után, de csak 2-3 km-t sikerült lemennem vele... ;)

Kb.annyi az esély,mint nekem a lottó ötösre(nem játszom ;) )

Lassan érdeklődhetsz donor után.

Link to comment
Megosztás:

Üdv az ittlévőknek !

Mi a véleményetek: mennyi esélye van a hibamentes túlélésre az X20XEV - nek ( már gondolom: belsejének ), 1 vízpumpa szétesése és a vezérszíj lazulása - átugrása után ?? Amikor a hőfok kezdett emelkedni, én állítottam le a motort ( sztem akkor még a vezérszíj a helyén volt) , de az után lett indítózva, akkor már nem indult. Amúgy, a lakatostól vittem volna haza kicsikémet, h.sárvédő peremcsere után, de csak 2-3 km-t sikerült lemennem vele... ;)

Ha még járt a motor, és te állítottad le, nem magától (illetve a szétszakadó fémtörmeléktől) állt le, akkor jó esélyed van hogy a vezérlés-szelepek nem sérültek. Utána viszont balgaság volt önindítózni.

Cseréld ki a vízpumpát, új szíj, feszítő, jelre kell rakni, utána gyertya nélkül átforgatni, hogy nem-e csörög benne valaki, kompressziót mérni, és ha ez mind ok, akkor gyertya vissza, összerak, indít.

Szíj amúgy elég sokat el bír ugrálni, pár fog átugrása még nem halálos. Nameg a feszítő is elég sokat ki tud nyúlni... Szal jók az esélyeid, sztem.

Ja, és azt ne felejtsd ki, amit Kori is írt. Folyamatos fohász, hogy ne legyen drága a buli! :lol:

Ha meg mégis megadta magát a cucc, akkor az új vízpumpát, feszítőt, szíjat rögtön át is rakhatod a donorból szerzett motorra, ami valószínűleg olcsóbb, mint egy gépműhelybe beadni a szétvert blokkot-hf-et ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv az ittlévőknek !

Mi a véleményetek: mennyi esélye van a hibamentes túlélésre az X20XEV - nek ( már gondolom: belsejének ), 1 vízpumpa szétesése és a vezérszíj lazulása - átugrása után ?? Amikor a hőfok kezdett emelkedni, én állítottam le a motort ( sztem akkor még a vezérszíj a helyén volt) , de az után lett indítózva, akkor már nem indult. Amúgy, a lakatostól vittem volna haza kicsikémet, h.sárvédő peremcsere után, de csak 2-3 km-t sikerült lemennem vele... ;)

Semmi. De miért nem szakival nézeted meg. Ha nem nagy fordulatnál csattant el a szíj és nem lett gyilkolászva, akkor nincs gáz...

Link to comment
Megosztás:

Ha még járt a motor, és te állítottad le, nem magától (illetve a szétszakadó fémtörmeléktől) állt le, akkor jó esélyed van hogy a vezérlés-szelepek nem sérültek. Utána viszont balgaság volt önindítózni.

Cseréld ki a vízpumpát, új szíj, feszítő, jelre kell rakni, utána gyertya nélkül átforgatni, hogy nem-e csörög benne valaki, kompressziót mérni, és ha ez mind ok, akkor gyertya vissza, összerak, indít.

Szíj amúgy elég sokat el bír ugrálni, pár fog átugrása még nem halálos. Nameg a feszítő is elég sokat ki tud nyúlni... Szal jók az esélyeid, sztem.

Ja, és azt ne felejtsd ki, amit Kori is írt. Folyamatos fohász, hogy ne legyen drága a buli! :lol:

Ha meg mégis megadta magát a cucc, akkor az új vízpumpát, feszítőt, szíjat rögtön át is rakhatod a donorból szerzett motorra, ami valószínűleg olcsóbb, mint egy gépműhelybe beadni a szétvert blokkot-hf-et ;)

Most már én is tudom hogy nem kellett volna indítózni...csak abban a helyzetben.. szidva a lakatost, hogy mi a ... csinált az autómmal, persze nem sok hely maradt a gondolkodásra. Visszavontattam hozzá, ott szedtük le a v.szíj fedőt, akkor derült ki hogy mi is van ( kívül..). Ma kellett volna hogy ott nála egy Opel doki csináljon belőle valamit, de az az érzésem hogy az Opel doki inkább állatorvos-szakács-asztalos.. vagy mit-én-tudom-mi, és megyek holnap intézkedni.

Köszi a tippeket ! Most pedig keresek 1 imakönyvet ;)

Link to comment
Megosztás:

Valóban marhaság, ugyanis 96-tól nem igazán lehetett EURO1-est fogalomba helyezni. Izgi lenne, az a 97-es C20NE, ugyanis 96-tól, X20XEV lett helyette. Ezt kapták, az Astrák és a Calibrák ISS...

Astrában nem vagyok otthon, Calibrából viszont a C20NE egészen biztosan kapható volt a gyártás kifutásáig, az X20XEV pedig a C20XE helyett lett és már '95-től, nem '96-tól.

Link to comment
Megosztás:

Sztem egy komplett hf felújítás (+szelepcsere +új tömítés +új csavarok) nem olcsóbb mint egy bontott, kopasz motor.

Ha görbék a szelepek max vesz egy HF-et tengelyekkel, szimmeringcsere, síkolás meg nyomáspróba azt mehet össze.

az új motor is pont lutri szerintem, meg minek cserélne motort csaknem lyukasztotta ki a dugattyút...

Ma reggel munkába jövet láttam egy A Vectrát 2.0i ZÖLD matricával! Azt meg hogy????

Szerintem Ő még nem volt vizsgán az új rendelet óta, és fennvan a régi ZK matrica, és bár a ZK rész lejárt, de a műszakijával él tovább az annak érvényességéig...ezt tudom elképzelni.

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel munkába jövet láttam egy A Vectrát 2.0i ZÖLD matricával! Azt meg hogy????

Én most regisztrálom az omegám Y22XE motoros 2000évjáratú az NKH szerint EURO2 ;)

Az opel hungária nem tud igazolást adni, hogy az autó EURO3 Pedig a motorkódból is kiderül.

Csak a németek tudnának igazolást adni de az meg 100euro lenne! ;)

Link to comment
Megosztás:

Én most regisztrálom az omegám Y22XE motoros 2000évjáratú az NKH szerint EURO2 ;)

Az opel hungária nem tud igazolást adni, hogy az autó EURO3 Pedig a motorkódból is kiderül.

Csak a németek tudnának igazolást adni de az meg 100euro lenne! ;)

Tiszta jogállam. Neked kell bizonyítani olyan dolgot, aminek automatikusan illene mennie...

Link to comment
Megosztás:

Ja. Nem akkora... ;)

Nem is olyan rég volt szó a kókler gépműhelyekről.

Azért egy külföldről származó, bontott motor nem biztos hogy akkora lutri.

Persze jó forrásból kell szerezni.

khmm..

pár hónapja járt a kedvenc szerelőmnél egy omega B.

X20XEV

vett az emberünk bele egy angol donorból mocit, mert hasonlóképp járt, csak nála egyből igaz volt, hogy szétment minden.

Na ez az angol donor olyan jól volt tartva, hogy hamarosan csörgött-zörgött, füstölt, ette a vizet.

Biztos megkapta az utolsó kenetet, mielőtt eladták.

Gondolom donorként olyan törődést kapott előző testében, hogy még talán az a suzuki is megirigyelné, amibem utoljára garanciális korában cseréltek olajat, és legközelebb kb. 10 év múlva. ;)

Én személy szerint, ha korábban nem ette az olajat az eredeti moci, nem füstölt stb. inkább megcsináltatnám a HF-et.

Bontott HF is rizikó, mert nem ismert semminek sem az állapota benne.

HF-et nehezebb elbarmolni, mint egy blokkot. (rossz fúrás stb.)

Link to comment
Megosztás:

khmm..

pár hónapja járt a kedvenc szerelőmnél egy omega B.

X20XEV

vett az emberünk bele egy angol donorból mocit, mert hasonlóképp járt, csak nála egyből igaz volt, hogy szétment minden.

Na ez az angol donor olyan jól volt tartva, hogy hamarosan csörgött-zörgött, füstölt, ette a vizet.

Biztos megkapta az utolsó kenetet, mielőtt eladták.

Gondolom donorként olyan törődést kapott előző testében, hogy még talán az a suzuki is megirigyelné, amibem utoljára garanciális korában cseréltek olajat, és legközelebb kb. 10 év múlva. ;)

Én személy szerint, ha korábban nem ette az olajat az eredeti moci, nem füstölt stb. inkább megcsináltatnám a HF-et.

Bontott HF is rizikó, mert nem ismert semminek sem az állapota benne.

HF-et nehezebb elbarmolni, mint egy blokkot. (rossz fúrás stb.)

Persze ez is megeshet.

Ugyanilyen sztorit hallottam fordítottan. Gépműhelyből kikerült a felújított hf, és 1 év múlva megszorult a vezérmű benne. Az egyik csapágyat nem illesztették benne, és keresztbe fordult, lepattintotta az összes himbát. Garancia óne, 1 év lejárt.

Használt cuccnál benne van a pakliban, hogy rossz lóra tesz az ember.

Jobb helyen ki lehet próbálni a motort, nem pedig polcról megvenni. Azért egy kompressziómérés, meg egy járatás után sokminden kiderül.

Persze a legjobb, ha az ember odafigyel a karbantartásokra, és nem várja meg míg kinyúlik a szíj, szétugrik a feszítő, vagy a vízpumpa, és akkor békesség van.

Avagy vesz láncos motort. Azt akkor max hallgatja amikor a laza lánc rágja a vezérműházat ;)

Link to comment
Megosztás:

Ugyanilyen sztorit hallottam fordítottan. Gépműhelyből kikerült a felújított hf, és 1 év múlva megszorult a vezérmű benne. Az egyik csapágyat nem illesztették benne, és keresztbe fordult, lepattintotta az összes himbát. Garancia óne, 1 év lejárt.

Hogy mi ugrott ki honnan? ;)

Link to comment
Megosztás:

khmm..

pár hónapja járt a kedvenc szerelőmnél egy omega B.

X20XEV

vett az emberünk bele egy angol donorból mocit, mert hasonlóképp járt, csak nála egyből igaz volt, hogy szétment minden.

Na ez az angol donor olyan jól volt tartva, hogy hamarosan csörgött-zörgött, füstölt, ette a vizet.

Biztos megkapta az utolsó kenetet, mielőtt eladták.

Gondolom donorként olyan törődést kapott előző testében, hogy még talán az a suzuki is megirigyelné, amibem utoljára garanciális korában cseréltek olajat, és legközelebb kb. 10 év múlva. ;)

Én személy szerint, ha korábban nem ette az olajat az eredeti moci, nem füstölt stb. inkább megcsináltatnám a HF-et.

Bontott HF is rizikó, mert nem ismert semminek sem az állapota benne.

HF-et nehezebb elbarmolni, mint egy blokkot. (rossz fúrás stb.)

Angol donorból ne vegyen senki motort,mert egyrészt az összes angol barbár módon hajtja,igénytelenek,sz@rnak mindenféle karbantartásra.100 ezer kilométeres motor már úgy le volt gyilkolva,hogy környezetvédelmi vizsgálaton 100% etanollal tankolva se ment át,úgy zabálta az olajat. ;)

Link to comment
Megosztás:

Én most regisztrálom az omegám Y22XE motoros 2000évjáratú az NKH szerint EURO2 ;)

Az opel hungária nem tud igazolást adni, hogy az autó EURO3 Pedig a motorkódból is kiderül.

Csak a németek tudnának igazolást adni de az meg 100euro lenne! ;)

Csak ismételni tudom magam, egy szar élhetetlen ország a "mienk", ez jutott... beszedik a zsák pénzt, de normális dolgokat nem tudnak felmutatni érte.

Nálam is egyértelmű már a motorkódból is, hogy Euro2, mégis piros matricát kapott. Opelék meg nem igazán igyekeznek válaszolni erre az igazolásos dologra...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.