Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


Recommended Posts

Sziasztok

Köszönöm a segítséget minden témában sikeresen megoldódott eddigi minden problémám, kivéve egy furcsa dolgot.

Amióta riasztó került az autóba (MISTRAL MAX R1) azóta állandó jelleggel gondok vannak az akksimmal (pár hónapos új BOSCH Silver 55AH). Amit még tudni kell, az akksi két megelőző hiba miatt (hűtőventillátor állandó pörgése a hőkapcsoló zárlat miatt),

már kétszer teljesen lemerült, majd fel lett töltve és azóta megy. A második lemerülést a riasztóhoz kapott megszakító relé állandó áramra volt kötve és egy hét alatt állásában az is lemerítette, tehát az akksi már kétszer off-on volt.

A Delco-Remy generátor töltőfeszültsége 14.6-14.8 V között van, sztem ez jó, viszont ha leállítom a motort, leveszem a gyújtást, és bennhagyom a zárban a kulcsot, akkor 1-1.2A fogyasztása van a kocsinak, de mihelyt kiveszem a kulcsot, az immo leállítja a fogyasztót. Szerintetek egy normál riasztó mennyit fogyaszthat max, azaz 200mA -300mA nél semmiképp sem többet, inkább már ezt is sokallanám, szerintetek? Valamint másik kérdésem lenne, hogy tudom megnézni mekkora kárt tett ez a két szinte teljesen lemerülés(autót már nem indította) az akkumulátornak, esetleg garanciális csere megérhetett vagy meg sem kottyant a lemerülés a gondozásmentes BOSCH SILVER 55AH -nak?

Segítségetek köszönvén! Opel - VectraB 96' x18xe

Link to comment
Megosztás:

Sok az az 1A, de nem is biztos hogy a riasztó veszi fel. Húzd le a riasztót, és megtudod :D

Akkunak biztos elvettél kicsit az életéből.

Hát igen sok de nem a riasztó okozza (lehúztam megnéztem, relé is jól van kötve, és annak bekötése előtt ismegvolt a jelenség), lehúztam tuti nem ő a ludas, egyébként ha a gyújtáskulcs bennmarad és le van állítva a motor, gyujtás sincs rajt csak a kulcs van benn akkor van 1A, alapból csak 0.3A körül ami szintén horribilis és öli az akksit,

ma még a rádiót is meglesem, bár kétlem (Panasonic 10-es széria mp3,stb.) de sosem lehet tudni, de egyéb ötlete valakinek, esetleg valami Vectra B sajátosság az áramfogyasztás témakörében, tipikus zárlat, kábel öregedés itt ott? Azt néztem fixen akkura kötve (biztosíték,relé nélkül) csak a generátor, indítómotor, gyújtásvezérlés van szóval a többi elvileg biztosítékok/relék kiiktatásával kisakkozható, deha valakinek van vmi "tipikus" saját tippje ilyen esetekre megköszönném!

Link to comment
Megosztás:

de bizony a rádió is lehet. húzd le azt is. nekem a sony fejegység is rohadt sokat fogyaszt, ha nem kapcsolom ki teljesen.

ötletként pl a csomagtér világítást tudom még mondani, vagy esetleg utastér világítás marad bekapcsolva, bár azt már

biztos észrevetted volna.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok még itt és Opelem is csak szeptember eleje óta van.

Most már én is a Meriva tulajdonosok boldog táborát szaporítom, de lenne egy kérdésem.

Eddig nem vettem észre, mert nem kellett használnom, de a szivargyújtóm nem működik.

Telefon töltőt szerettem volna rajta működtetni, de sajna nem sikerül.

Maga a szivargyújtó sem funkcionál.

Benyomom és semmi nem történik, nem is melegszik.

Mondták már, hogy nézzem meg a biztit, de sajna csak német nyelvű kézikönyvem van, és gondoltam talán itt is tudtok nekem segíteni.

Minden észrevételt szívesen fogadok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok még itt és Opelem is csak szeptember eleje óta van.

Most már én is a Meriva tulajdonosok boldog táborát szaporítom, de lenne egy kérdésem.

Eddig nem vettem észre, mert nem kellett használnom, de a szivargyújtóm nem működik.

Telefon töltőt szerettem volna rajta működtetni, de sajna nem sikerül.

Maga a szivargyújtó sem funkcionál.

Benyomom és semmi nem történik, nem is melegszik.

Mondták már, hogy nézzem meg a biztit, de sajna csak német nyelvű kézikönyvem van, és gondoltam talán itt is tudtok nekem segíteni.

Minden észrevételt szívesen fogadok.

Akkor nézd meg a biztiket. Ha vmelyik ki van égve, cseréld, lehet pont az a hibás. :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hello!

Kellene nekem egy kis help!

Van egy D kadettom és abba akarok

beszerelni digitális műszerfalat.

és ahoz kell nekem segitség. esetleg

egy bekötési rajz vagy jó tanácsok kezdetben.

Meg sztem szükségem lenne némelyik

csatlakozora h ha vkinek van ilyene.

segiségeteket előre köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

A generátor problémám sikeresen megoldódott, a feszültség szabályzó szál el szegénykében.

A szerelő azt mondta már felújította valaki előtte, és erősebb 100A helyett 120A diódasort rakhattak bele, úgyhogy hála az égnek nagy baja nem volt!

Egy kis adalék a TID/MID kijelző javításokra, azaz a központi kijelzők javításához egy kis adalék angol-Vauxhall os márkatársainktól:

http://www.problemcar.nl/opeltje/mid%20reparatie.htm

Link to comment
Megosztás:

A generátor problémám sikeresen megoldódott, a feszültség szabályzó szál el szegénykében.

A szerelő azt mondta már felújította valaki előtte, és erősebb 100A helyett 120A diódasort rakhattak bele, úgyhogy hála az égnek nagy baja nem volt!

Egy kis adalék a TID/MID kijelző javításokra, azaz a központi kijelzők javításához egy kis adalék angol-Vauxhall os márkatársainktól:

http://www.problemcar.nl/opeltje/mid%20reparatie.htm

Mennyibe fájt? :)

Link to comment
Megosztás:

Mennyibe fájt? :)

Hát az elektromos rendszer átnézése (talált még hibát, az indítómotor vezetéke rozsdásodott, lecserélte és jobban indul a kocsi igaza volt) generátorban fesz szab csere, egyben 15eFt ba fájt, amúgy az alkatrész nem tudom mennyibe volt neki de semmi mást nem cserélt, ja igen negatív aksisarut, azt mondja ezt ennél a modelnél mindig kiszokta sokszor okoz problémát (de mit ?) :)

Mivel nem tudom az alkatrész mennyi volt sztem max 3000-5000 Ft így kb 10 volt a munkadíj, de a ######i korrekt alapos, ész Veszprémben nagy szakija az áramnak, hozzá megyek legközelebb is még ha drága is...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítség kellene, egy B vectrám van, elvittem karosszériáshoz. Amikor el akartam hozni, kiderült hogy az üzemanyag visszajelző, az index, a sebességmérő stb nem múködik azaz az indexre bizonyos első lámpa állában a sebességmérő felkattogott 60 ra aztán ott is maradt. A vicc ,hogy a bal hátsó sárvédővel vittem be. Valaki találkozott ilyesmivel? A kocsit ott hagytam, mert a srác nem tudott semmit sem kezdeni vele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítség kellene, egy B vectrám van, elvittem karosszériáshoz. Amikor el akartam hozni, kiderült hogy az üzemanyag visszajelző, az index, a sebességmérő stb nem múködik azaz az indexre bizonyos első lámpa állában a sebességmérő felkattogott 60 ra aztán ott is maradt. A vicc ,hogy a bal hátsó sárvédővel vittem be. Valaki találkozott ilyesmivel? A kocsit ott hagytam, mert a srác nem tudott semmit sem kezdeni vele.

Szerény sejtésem szerint lehet hogy a hegesztés tönkrevágta valamelyik elektronyos részét a kocsinak

Link to comment
Megosztás:

Szerény sejtésem szerint lehet hogy a hegesztés tönkrevágta valamelyik elektronyos részét a kocsinak

Én is erre tippelnék, nem vették le az akkusarut a hegesztés idejére. Meg lehetne próbálni levenni a sarut pár percre, hátha csak megzavarodott az agya.

Link to comment
Megosztás:

Én is erre tippelnék, nem vették le az akkusarut a hegesztés idejére. Meg lehetne próbálni levenni a sarut pár percre, hátha csak megzavarodott az agya.

Vagy levették ugyan a sarut de a motorvezérlőt nem huzták le és szépen kiütötte, akkor az pedig cserés......

Link to comment
Megosztás:

A motorvezérlőt én sem húztam le, de azt írták azt nem is kell. Pedig én trafóval heggesztettem.

Hát azért illik lehuzni. rosszat ne mteszel vele mivel az aksi eltávolitása után ugyis fesz mentes lesz tehát nincs semmi kockázata. Mellesleg me ki tudja h milyen volt a gép amivel hegesztettek egy kis zárlat vagy akármi aztán bukta.....

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
Sziasztok!

Asszem behalt az akksim :rolleyes: Esetleg vmi tipp, hogy milyet érdemes venni? Gyári Gm 55ah 19000ft. Nagyobb amperost lehet bepakolni?

Amekkora méretileg befér. De ne csak a kapacitást nézd, ami Ah-ban rá van írva, hanem a max. árama is lehetőleg minél nagyobb legyen.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Az autómban Gamma G501-es riasztó van. Most utólag szereltem bele központi zárat, ami elméletileg riasztó által vezérelhető.(van erre a célra két vezetéke) A probléma az, hogy nem találok semmilyen fórumon kapcsolási rajzot a riasztómról. Egy leírást találtam a vezeték színekről, de abból nem tudom kihámozni, hogy melyik vezérelné a kp.zárat. Lehetséges, hogy a riasztó nem képes vezérelni a kp.zárat?

Örömmel töltene el, ha valaki tudna segíteni! Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Az autómban Gamma G501-es riasztó van. Most utólag szereltem bele központi zárat, ami elméletileg riasztó által vezérelhető.(van erre a célra két vezetéke) A probléma az, hogy nem találok semmilyen fórumon kapcsolási rajzot a riasztómról. Egy leírást találtam a vezeték színekről, de abból nem tudom kihámozni, hogy melyik vezérelné a kp.zárat. Lehetséges, hogy a riasztó nem képes vezérelni a kp.zárat?

Örömmel töltene el, ha valaki tudna segíteni! Előre is köszönöm.

Szia!

Fehér - +12v

fekete - test

szürke - gyujtás pozitzív

zöld-sárga - ajtók (negatív jel)

kék - csomagtér,motortér (ugyancsak negatív)

2 db fehér-piros - indexek

lila és zöld - gyujtásblokk

piros - modul vezérlőszál (bekapcsolt riasztónál +12V , egy relét bír MAXIMUM!)

vékony piros és frekete általában 2 eres vezeték - led

sárga - pótsziréna (kapcsolt negatív Max 2A)

Ha ezt találtad, ez alapján valóban nem kezeli a központizárat. Azzal a modul vezérlővel lehetne talán kezdeni valamit, csak tudni kéne milyen jelet kér a központi vezérlőd? Valszeg negatív impulzust...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Fehér - +12v

fekete - test

szürke - gyujtás pozitzív

zöld-sárga - ajtók (negatív jel)

kék - csomagtér,motortér (ugyancsak negatív)

2 db fehér-piros - indexek

lila és zöld - gyujtásblokk

piros - modul vezérlőszál (bekapcsolt riasztónál +12V , egy relét bír MAXIMUM!)

vékony piros és frekete általában 2 eres vezeték - led

sárga - pótsziréna (kapcsolt negatív Max 2A)

Ha ezt találtad, ez alapján valóban nem kezeli a központizárat. Azzal a modul vezérlővel lehetne talán kezdeni valamit, csak tudni kéne milyen jelet kér a központi vezérlőd? Valszeg negatív impulzust...

Igen, ezt találtam. :rolleyes:

Mivel roppant egyszerű szerkezetről van szó, én úgy gondolom, hogy egyszer az egyik, egyszer a másik szálon kap pozitívot maga a motor. Attól függően működik egyik-másik irányba.(tévednék?)

A vezérlőből is két szál megy a riasztóhoz, tehát sejteném, hogy itt is a nyitás vagy zárás dönti el, hogy melyiken mit kap.(remélem érted, mire akarok kilyukadni :lol: ) Tehát adódik a kérdés, hogyha a riasztóból csak egy szál van ami modult vezérel, akkor ezt bebuktam??? :blink:

Link to comment
Megosztás:

Igen, ezt találtam. :rolleyes:

Mivel roppant egyszerű szerkezetről van szó, én úgy gondolom, hogy egyszer az egyik, egyszer a másik szálon kap pozitívot maga a motor. Attól függően működik egyik-másik irányba.(tévednék?)

A vezérlőből is két szál megy a riasztóhoz, tehát sejteném, hogy itt is a nyitás vagy zárás dönti el, hogy melyiken mit kap.(remélem érted, mire akarok kilyukadni :lol: ) Tehát adódik a kérdés, hogyha a riasztóból csak egy szál van ami modult vezérel, akkor ezt bebuktam??? :blink:

A riasztódon az a modulvezérlés a riasztó bekapcsolásakor ad ki folyamatos +12V-ot, ez nem jó a központi vezérléshez! Némi mókolással lehet hozzá építeni egy modult ami hajlandó vezérelni a központit, csak kérdés érdemes-e költeni rá. 8-10 ezerért már kapsz olyan riogatót ami alapból kezeli a központit.

Link to comment
Megosztás:

A riasztódon az a modulvezérlés a riasztó bekapcsolásakor ad ki folyamatos +12V-ot, ez nem jó a központi vezérléshez! Némi mókolással lehet hozzá építeni egy modult ami hajlandó vezérelni a központit, csak kérdés érdemes-e költeni rá. 8-10 ezerért már kapsz olyan riogatót ami alapból kezeli a központit.

Az lehet, de ez már benne van, szóval nem nagyon szeretném kivenni, és egy újat beletenni. :rolleyes: Max marad a kulcsos központi. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.