Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Tudna valaki segíteni 1 dologban.... nem tudom, hogy feltenni ezt a fárasztó kérdést (előre is bocs :wink: ) de mire jó most konkrétan a könnyűfém felni?

Namost az oké, hogy szélesebb a "sima" acél lemez felninél és ezálltal biztos jobb az úttartása meg a súly is fontos lehet mert a biciklin akár minden 100g is számít mert így könnyebben fékezhető vagy gyorsítható de az erőssége sem rosszabb mert ha ezek a felnik pl 7000-es sorozatszámú aluból készülnek akkor qva merevek és majdnem akkora a szakító szilárdságuk mint egy sima acél izének igaz az ilyen alut már nem nagyon lehet hegeszteni csak kovácsolni stb....

Meg persze csoda szépek de van valami amitől olyan jó? Azaz van olyan tulajdonsága ami miatt nagyon megérné?

Nem kell fogdosni a fejeteket én ehhez nem nagyon értek másban utazok :P

Link to comment
Megosztás:

Tudna valaki segíteni 1 dologban.... nem tudom, hogy feltenni ezt a fárasztó kérdést (előre is bocs :wink: ) de mire jó most konkrétan a könnyűfém felni?

Namost az oké, hogy szélesebb a "sima" acél lemez felninél és ezálltal biztos jobb az úttartása meg a súly is fontos lehet mert a biciklin akár minden 100g is számít mert így könnyebben fékezhető vagy gyorsítható de az erőssége sem rosszabb mert ha ezek a felnik pl 7000-es sorozatszámú aluból készülnek akkor qva merevek és majdnem akkora a szakító szilárdságuk mint egy sima acél izének igaz az ilyen alut már nem nagyon lehet hegeszteni csak kovácsolni stb....

Meg persze csoda szépek de van valami amitől olyan jó? Azaz van olyan tulajdonsága ami miatt nagyon megérné?

Nem kell fogdosni a fejeteket én ehhez nem nagyon értek másban utazok :P

Szerintem csak hátránya van hétköznapi használatban.

Az elérhető árú felnik pedig nem is feltétlenül könyebbek a lemezfelninél.

Link to comment
Megosztás:

Be kellene ruhaznom teligumira es felnire. Egy gumis ajanlott 4 db regi lemezfelnit, kb. 1/3-aba kerulne mintha ujat vennek. Elso ranezesre nem lattam semmi deformaciot a felnin, csak rozsdasak. Alaposabban nem tudtam megvizsgalni, mert gumik is vannak rajta.

Szerintetek megeri megvenni?

Ha a centírozó gép nem mutat ki hibát, akkor megveheted. Egyébként mindig vannak olcsó dolgok, amiket az ember kifoghat. Pl.: én tavasszal vettem 4 lemezfelnit 14" -os 12 eFt-ért, de igazság szerint ezeket sem ártana újrafújni. Bár a dísztárcsa takarja a rozsdát. :P :D :D

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk én is alufelnipárti vagyok (esztétikai okok miatt), de szerintem is a mindennapi használatban csak hátrányt jelent. Elöször is ha lepatkázod és megsérül 1 db, utólag sokkal nehezebb beszerezni egy újat, jópár éves modellnél szerintem szinte lehetetlen. Lemezfelninél ez nem gond. Továbbá az alu merevebb matéria és sokkal több erőt ad át a futóműnek, ha gond van. Volt már csúnyán összetört lemezfelnim és szerencsére nem ment el a futóműgeometria, alunál kíváncsi lettem volna. A mindennapi életben használatos (divat)alufelniknél nincs súlymegtakarítás, erről minden tavasszal-ősszel meggyőződök. Csupán két előnye van: esztétikai és hogy általában szélesebbek.

Link to comment
Megosztás:

Nem a rozsda zavar, hanem az, hogy nem tudhatom serult-e a felni vagy nem?

Az alufelnit amikor centiroztattam, a gep nem mutatott semmi hibat - miutan az olmokat raragasztotta -, de a gumis megmutatta, hogy hol van rajta deformacio, amit en magamtol soha nem lattam volna meg.

Most ennek a gumisnak elado a felni, rateszi az uj gumikat, kicentirozza, es a gep azt mutatja, hogy minden rendben. De ettol meg lehet hibas. Nos, figyelembe veve az arkulombseget, megeri ez a kockazat?

Link to comment
Megosztás:

Persze, novembertől márciusig. :P Mindenképp rövidebb ideig használjuk, mint a nyáriakat.

Ha ilyen idő lesz, nekem csak decemberben kerül fel a keskeny téli... Pénteken már letörtem volna a kocsi elejét, így sem tettem volna be a farkam a két autó közé, sztem 1-2 centin múlt, h meg tudtam állni...

Szal télit minél később, annál jobb. Nekem. :D

Ilyen 5-10 fokokban inkább nem kell a 175/70-es virsli.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is "csuszmusz" közben alakult át a lemezfelnim képzőművészeti alkotássá. :P

Meg is kaptam abban az évben Gyulától a legjobban összegyűrt lemezfelni díját. :D

Az alufelnik nagy többsége nem keményebb a lemeznél, ugyanúgy felveszi a nagy ütést és deformálódik, mint a lemez. Szal nem károsabb a futóműre nézve. A magnéziumos már más kérdés, az tényleg állatul kemény, versenycélokra kifejezetten. Ezzel lehet legjobban gyorsulni (könnyű nagyon), és rallyzni is (kevés a rugózatlan tömeg, jobb az úttartás).

Link to comment
Megosztás:

Nem a rozsda zavar, hanem az, hogy nem tudhatom serult-e a felni vagy nem?

Az alufelnit amikor centiroztattam, a gep nem mutatott semmi hibat - miutan az olmokat raragasztotta -, de a gumis megmutatta, hogy hol van rajta deformacio, amit en magamtol soha nem lattam volna meg.

Most ennek a gumisnak elado a felni, rateszi az uj gumikat, kicentirozza, es a gep azt mutatja, hogy minden rendben. De ettol meg lehet hibas. Nos, figyelembe veve az arkulombseget, megeri ez a kockazat?

Hát igen. Véleményem szerint használt felnit csak úgy szabad venni, hogy előtte centírozógépen meg tudod nézni hogy fut és hány grammot kér. Én is vettem már makulátlan esztétikai állapotú lemezfelnit és amikor fel akartam gumiztatni előtte megnézettem centírozógépen és kb. 1-2 cm-es imbolygással szaladt az egész. Vissza is vittem az eladónak.

Link to comment
Megosztás:

Az alufelnit amikor centiroztattam, a gep nem mutatott semmi hibat - miutan az olmokat raragasztotta -, de a gumis megmutatta, hogy hol van rajta deformacio, amit en magamtol soha nem lattam volna meg.

Most ennek a gumisnak elado a felni, rateszi az uj gumikat, kicentirozza, es a gep azt mutatja, hogy minden rendben. De ettol meg lehet hibas. Nos, figyelembe veve az arkulombseget, megeri ez a kockazat?

Passz! Szerintem a centírozó gép kimutatja a felninek az összes hibáját. Ha a közepe van elmenve, akkor tényleg nem tudsz vele mit csinálni, de ezt a kocsin mindenképp észre lehet venni csak az nem tesz jót a futóműnek.

Link to comment
Megosztás:

Hat az a helyzet, hogy a felnik a gumis tulajdonaban vannak, szerintem o fel fogja tenni a gepre es be fogja tudni ugy allitani, hogy ne mutassa a hibat ha van hibaja. Amint mar mondtam, az alufelnit kicentirozta nekem egy gumis, ugy, hogy nem mutatott a gep tobbe hibat, de a gumis megmutatta, hogy hol serult a felni.

Link to comment
Megosztás:

Hat az a helyzet, hogy a felnik a gumis tulajdonaban vannak, szerintem o fel fogja tenni a gepre es be fogja tudni ugy allitani, hogy ne mutassa a hibat ha van hibaja. Amint mar mondtam, az alufelnit kicentirozta nekem egy gumis, ugy, hogy nem mutatott a gep tobbe hibat, de a gumis megmutatta, hogy hol serult a felni.

Még ha türelmesen is összeforgatja a gumit a felnivel, hogy minnél kevesebb súlyt kérjen, akkor sem tud sokat csalni. Lényeg ami a felnit illeti, hogy szépen szaladjon mindkét pereme, az egész ne imbolyogjon és ne legyen benne tojás. Ha oldalanként 60-70 grammnál több súly van , az már gyanus lehet. Kuka felnim, ami 1-2 cm-et imbolygott 80 grammot kért az egyik oldalon.

Link to comment
Megosztás:

Még ha türelmesen is összeforgatja a gumit a felnivel, hogy minnél kevesebb súlyt kérjen, akkor sem tud sokat csalni. Lényeg ami a felnit illeti, hogy szépen szaladjon mindkét pereme, az egész ne imbolyogjon és ne legyen benne tojás. Ha oldalanként 60-70 grammnál több súly van , az már gyanus lehet. Kuka felnim, ami 1-2 cm-et imbolygott 80 grammot kért az egyik oldalon.

Koszi :P
Link to comment
Megosztás:

Néha felmerül bennem a kérdés, hogy tényleg érdemes-e megvenni a téligumit? Nem csupán egy gyártói reklámfogásról van szó, azért, hogy megint nagyobb bevétele legyen? Ugyebár ilyenre van példa (30 ezer km-es olajcsere vagy a csak gyári Opel olajat szlogen). Amit most leírok, az nem a meggyőződésem, bár még nem is akarom mindenáron fentartani, csak elgondolkoztatott... (ezt azért írom, mert nem akarok ilyen hozzászólásokat kapni, hogy...akkor inkább haljál meg, vagy stb.)

Az autómat tavaly télen vettem, 4 db. Michelin Alpin gumival. Már akkor feltünt, hogy borzasztóan csúszik. Még kérdezgettem is a fórumon, mitől lehet ez. Aztán valamikor márciusban hátulról belecsúsztam egy másik autóba... jelzem esett az eső és kb 2-3 fok volt kint, jegesedés nélkül. Miután megjavítottam az autót, mivel rázott az eleje és kiderült, hogy szálszakadásos a gumi, lecseréltem a gumikat 4 db. Nokian NRT2-re. Merem állítani, hogy, ismerve ezeket a gumikat, abban az esetben mikor megütöttem az autót, ezekkel meg tudtam volna állni. Most is tesztelgettem a minuszos reggeleken, de nem csúszik ez a gumi annyira mint a régi. Igaz, valami aprón írja rajta, hogy ALL SEASON NORTH AMERICA. Állítólag azonban ott nem olyanok a hőmérsékletátlagok mint nálunk.

Havon tényleg sokkal jobb a téligumi, ezt láttam, mikor sízni voltunk, a haver nyárigumis autója alig akart kijönni a hóból, a Michelin Alpin simán ment. DE havas úton sokkal kevesebbet járok, és akkor esetleg jobban is figyelek. Általában ha le is havazik, egy-két nap alatt letakarítják. Akkor meg már nem segít a téligumi. Szerintem meg aszfalton jobban csúszik.

Igy télen sokkal többet járok nemhavon. Ilyenformán statisztikailag több az esélye, hogy inkább rontson a helyzetemen, minthogy segítsen a téligumi.

Azért írtam le ezeket, mert több hozzászólásban is láttam, hogy említették, hogy bizony elég jól csúszkálnak igy ősszel a téligumikon (pl. utoljára leslie).

Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Néha felmerül bennem a kérdés, hogy tényleg érdemes-e megvenni a téligumit? Nem csupán egy gyártói reklámfogásról van szó, azért, hogy megint nagyobb bevétele legyen? Ugyebár ilyenre van példa (30 ezer km-es olajcsere vagy a csak gyári Opel olajat szlogen). Amit most leírok, az nem a meggyőződésem, bár még nem is akarom mindenáron fentartani, csak elgondolkoztatott... (ezt azért írom, mert nem akarok ilyen hozzászólásokat kapni, hogy...akkor inkább haljál meg, vagy stb.)

Az autómat tavaly télen vettem, 4 db. Michelin Alpin gumival. Már akkor feltünt, hogy borzasztóan csúszik. Még kérdezgettem is a fórumon, mitől lehet ez. Aztán valamikor márciusban hátulról belecsúsztam egy másik autóba... jelzem esett az eső és kb 2-3 fok volt kint, jegesedés nélkül. Miután megjavítottam az autót, mivel rázott az eleje és kiderült, hogy szálszakadásos a gumi, lecseréltem a gumikat 4 db. Nokian NRT2-re. Merem állítani, hogy, ismerve ezeket a gumikat, abban az esetben mikor megütöttem az autót, ezekkel meg tudtam volna állni. Most is tesztelgettem a minuszos reggeleken, de nem csúszik ez a gumi annyira mint a régi. Igaz, valami aprón írja rajta, hogy ALL SEASON NORTH AMERICA. Állítólag azonban ott nem olyanok a hőmérsékletátlagok mint nálunk.

Havon tényleg sokkal jobb a téligumi, ezt láttam, mikor sízni voltunk, a haver nyárigumis autója alig akart kijönni a hóból, a Michelin Alpin simán ment. DE havas úton sokkal kevesebbet járok, és akkor esetleg jobban is figyelek. Általában ha le is havazik, egy-két nap alatt letakarítják. Akkor meg már nem segít a téligumi. Szerintem meg aszfalton jobban csúszik.

Igy télen sokkal többet járok nemhavon. Ilyenformán statisztikailag több az esélye, hogy inkább rontson a helyzetemen, minthogy segítsen a téligumi.

Azért írtam le ezeket, mert több hozzászólásban is láttam, hogy említették, hogy bizony elég jól csúszkálnak igy ősszel a téligumikon (pl. utoljára leslie).

Szerintetek?

van benne valami.

megvaron a -10 fokot. es utana nyilatkozok. ha akkor is ilyen lesz, akkor jovore nyista teli gumma, majd csak ha leesik a ho. :P bar este nem igaz hogy nincs 0 fok mar. :?

viszont hoba isten a teligumi, el kell ismerni. ugy megyek mindig 10 centis szuz hoba, mint mas aszfalton nyarival :D bar meg nyarival nem probaltam hoban!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.