hening Elküldve November16, 2010 Megoszt Elküldve November16, 2010 Legyen vége az off-nak. :( Az ilyen lófejű majmokat meg az egyébbe se merjétek linkelni. :excl: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bosco87 Elküldve December21, 2010 Megoszt Elküldve December21, 2010 Sziasztok, Egy kis segítséget szeretnék kérni, ha jól tudom az astranak a gyári agymérete 56,5 és én szeretnék felrakni kettő lemezfelnit aminek az agymérete 57, a kérdésem az lenne, hogy ez a fél mili ez sokat számít vagy enynitől nyugodtan felrakhatom semmi gond nem lesz, tudom, hogy így a csavarra kerül a terhelés, de ez a méret is jelentős vagy ez még belefér? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve December21, 2010 Megoszt Elküldve December21, 2010 Sziasztok, Egy kis segítséget szeretnék kérni, ha jól tudom az astranak a gyári agymérete 56,5 és én szeretnék felrakni kettő lemezfelnit aminek az agymérete 57, a kérdésem az lenne, hogy ez a fél mili ez sokat számít vagy enynitől nyugodtan felrakhatom semmi gond nem lesz, tudom, hogy így a csavarra kerül a terhelés, de ez a méret is jelentős vagy ez még belefér? Köszönöm Szerintem nyugodtan felrakhatod. Ez inkább ilyen névleges értéknek tűnik már. Fél millis tehermentesítő gyűrű nem hinném, hogy létezik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve December21, 2010 Megoszt Elküldve December21, 2010 Szerintem nyugodtan felrakhatod. Ez inkább ilyen névleges értéknek tűnik már. Fél millis tehermentesítő gyűrű nem hinném, hogy létezik. Szigszalagot kell alátekerni :) :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex0403 Elküldve December21, 2010 Megoszt Elküldve December21, 2010 Szerintem nyugodtan felrakhatod. Ez inkább ilyen névleges értéknek tűnik már. Fél millis tehermentesítő gyűrű nem hinném, hogy létezik. Nekem volt egy OZ felnim, annak volt 57-es a közepe....Én csináltattam egy esztergályossal fél milis tehermentesítőt hozzá.... De ahányszor levettem a kereket, és felraktam, annyiszor el is törött. Van egy ismerősöm, ő azt csinálta, hogy hegesztetett a belsejébe awi-val egy alumínium perselyt, majd kiesztergáltatta a közepét 56,5-re...... Persze ez rengeteg pénz.....Csak érdekességképp írtam :lol: Szigszalagot kell alátekerni :D :lol: :) Hűűűűű ez eszembe se jutott :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bosco87 Elküldve December21, 2010 Megoszt Elküldve December21, 2010 Huhh köszönöm szépen a segítséget, akkor mostmár leírom kompletten a sztorit, el akartam adni az autómat, ezért nem vettem hozzá téli gumit, de mivel nem vitték el, úgy dönöttem, hogy megtartom, és most nagyon nehezen találok hozzá téli gumit, viszont találtam neten két éves Skoda felicia kerekeket, felnivel együtt ami felnivel jó vételnek tűnik, de ha már le kell szednem a gumikat róla és átrakatnom a sajátomra akkor nem, csak nem vagyok biztos benne, hogy ez nekem megfelő lenne, 13x4,5" ET 38 és mint emlitettem az agyátmérő 57 fel rakhatom ezt vagy inkább ne?Nagyon laikus vagyok ebben a témában, nem értek semmit ezekehez, viszont ha a gumist kérdezem meg akkor ő azt fogja mondani, hogy nem rakhatom fel és aranyáron rámtukmál valamit, ezért kérek inkább tőletek segítséget. Meg még egy dolog kiegészités képpen, a tervezett autóvásárlás miatt nézelődtem fórumokon tájékozódtam autókról, és rá kellett jönnöm, hogy az Opelesek a legkorrektebb arcok, máshol alig válaszolnak az embernek simán átsiklanak a kérdés felet! Szóval köszi mindent srácok! Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December21, 2010 Megoszt Elküldve December21, 2010 Huhh köszönöm szépen a segítséget, akkor mostmár leírom kompletten a sztorit, el akartam adni az autómat, ezért nem vettem hozzá téli gumit, de mivel nem vitték el, úgy dönöttem, hogy megtartom, és most nagyon nehezen találok hozzá téli gumit, viszont találtam neten két éves Skoda felicia kerekeket, felnivel együtt ami felnivel jó vételnek tűnik, de ha már le kell szednem a gumikat róla és átrakatnom a sajátomra akkor nem, csak nem vagyok biztos benne, hogy ez nekem megfelő lenne, 13x4,5" ET 38 és mint emlitettem az agyátmérő 57 fel rakhatom ezt vagy inkább ne?Nagyon laikus vagyok ebben a témában, nem értek semmit ezekehez, viszont ha a gumist kérdezem meg akkor ő azt fogja mondani, hogy nem rakhatom fel és aranyáron rámtukmál valamit, ezért kérek inkább tőletek segítséget. Meg még egy dolog kiegészités képpen, a tervezett autóvásárlás miatt nézelődtem fórumokon tájékozódtam autókról, és rá kellett jönnöm, hogy az Opelesek a legkorrektebb arcok, máshol alig válaszolnak az embernek simán átsiklanak a kérdés felet! Szóval köszi mindent srácok! Sztem felrakhatod, egyik haver is évekig egy hasonló (VW volt az is, de nem tudom, konkrétan Felicia-e) garnitúrát használt télinek. Sztem, próbáld fel az egyik első kerék helyére, és ha felmegy gond nélkül, akkor megveheted. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve December23, 2010 Megoszt Elküldve December23, 2010 1re jobban teccik a ZE 512, ahogy jobban bekopott jobban fog :lol: még hóban is el lehet vele kavirnyálni, csak ne legyen oldalirányú, jelentősebb erőhatás :lol: :) :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bálintka 1.6i Elküldve December23, 2010 Megoszt Elküldve December23, 2010 Nekem volt egy OZ felnim, annak volt 57-es a közepe....Én csináltattam egy esztergályossal fél milis tehermentesítőt hozzá.... De ahányszor levettem a kereket, és felraktam, annyiszor el is törött. Van egy ismerősöm, ő azt csinálta, hogy hegesztetett a belsejébe awi-val egy alumínium perselyt, majd kiesztergáltatta a közepét 56,5-re...... Persze ez rengeteg pénz.....Csak érdekességképp írtam :lol: Hűűűűű ez eszembe se jutott :lol: :) Én is azzal csináltam,bejött a buli.Végigmente a nyarat :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve December23, 2010 Megoszt Elküldve December23, 2010 1re jobban teccik a ZE 512, ahogy jobban bekopott jobban fog :lol: még hóban is el lehet vele kavirnyálni, csak ne legyen oldalirányú, jelentősebb erőhatás :) :D :D :D Egyetértünk. Én tavasz óta használom őket. Ahogy picit bekoptak, egyre jobbak lettek. Mondjuk én hóban nem próbáltam, de hasonlót raktam asszony corsájára télibe. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 Hellótok! Kérdésem az lenne hogy mennyire káros a téligumira ha nincs leengedve a "téli" 1,8-ra a nyomás? Tegnap este jutott az eszembe hogy már kb 5 napja úgy használom a hóba, hogy olyan 2,2-körül van még benne. elfelejtettem leengedni, bár ahoz képest meg még 1x sem csúszott meg és elég jól tapad igaz az idén vettem. Károsíthatta ez a nagyobb nyomás mármint oldalfal esetleg jobban reped? Engedjem lejebb vagy ha nem csúszik hagyhatom így? vagy már mindegy neki? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 Hellótok! Kérdésem az lenne hogy mennyire káros a téligumira ha nincs leengedve a "téli" 1,8-ra a nyomás? Tegnap este jutott az eszembe hogy már kb 5 napja úgy használom a hóba, hogy olyan 2,2-körül van még benne. elfelejtettem leengedni, bár ahoz képest meg még 1x sem csúszott meg és elég jól tapad igaz az idén vettem. Károsíthatta ez a nagyobb nyomás mármint oldalfal esetleg jobban reped? Engedjem lejebb vagy ha nem csúszik hagyhatom így? vagy már mindegy neki? :) Sohasem hallottam még téli-nyári guminyomásról, nekem mindíg 2.2-van a téli is meg a nyári is. :D Amúgy a gumi oldalfalán elméletileg ott van a max. nyomás amire fel lehet fújni, és az biztosann több mint 1.8bar. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 Sohasem hallottam még téli-nyári guminyomásról, nekem mindíg 2.2-van a téli is meg a nyári is. :D Amúgy a gumi oldalfalán elméletileg ott van a max. nyomás amire fel lehet fújni, és az biztosann több mint 1.8bar. 1,8-ra csak azért hogy laposabb és elvileg jégen jobban tapad mert ugye valamennyivel nagyobb a felület így, csak most elfelejtettem lejebb engedni. de ha nem szoktad egyáltalán akkor talán nem káros. :) csak arra gondoltam ha nagyobb a nyomás mármint 2,2 akkor keményebb és hidegben jobban repedezik az oldala. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 1,8-ra csak azért hogy laposabb és elvileg jégen jobban tapad mert ugye valamennyivel nagyobb a felület így, csak most elfelejtettem lejebb engedni. de ha nem szoktad egyáltalán akkor talán nem káros. :D csak arra gondoltam ha nagyobb a nyomás mármint 2,2 akkor keményebb és hidegben jobban repedezik az oldala. Nagyobb felületen akkor tapad a gumi, hogyha megfelelő a nyomás, nem pedig, ha kisebb/nagyobb :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 1,8-ra csak azért hogy laposabb és elvileg jégen jobban tapad mert ugye valamennyivel nagyobb a felület így, csak most elfelejtettem lejebb engedni. de ha nem szoktad egyáltalán akkor talán nem káros. :D csak arra gondoltam ha nagyobb a nyomás mármint 2,2 akkor keményebb és hidegben jobban repedezik az oldala. Nem hiszem, hogy felület nagysága sokat játszik, mert mindenki inkább a keskenyebb gumit rakja fel télen jobban hasítja a havat. A kapaszkodásnál meg a bordák kellenek, amikből kipereg a hó, nem tapad bele . Jégen meg szeritnem tökmindegy. A lapos gumi is jobban kopik, mert így is állandóan hajtogatva van az oldalfal ahogy belapul, laposnál meg mégjobban. Szerintem normál használatnál amúgy is előbb kopik el a profilmélység mint hogy kirepedne a gumi, az csak olyan nagypapis autókon van, ahol a 10 éves kocsiban van 35 ezer kilóméter és még az eredeti gumi van rajta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 Szóval akkor inkább hagyjam 2,2-őn és nem kell aggódni ezen? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 Szóval akkor inkább hagyjam 2,2-őn és nem kell aggódni ezen? :D Szerintem a 360ft-os benzinárnál megsporolatsz 0,5 litert 100km-eren az 10 000 már 18 000 ft , -két gumi ára. Megéri a nagyobb guminyomás . Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 Szóval akkor inkább hagyjam 2,2-őn és nem kell aggódni ezen? :D Persze, ez így normális, kár aggódni érte. :) Ahogy kknl is írja ésszerű határokon bellül nyomásnövveléssel lehet üanyagot spórolni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 Ok! Csak gondoltam keményebbre fújt gumikra károsabb pl az út közepén lévő jégborga vagy megfagyott latyak előzésnél nehogy ne tegyen jót a gumi szélének. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 Persze, ez így normális, kár aggódni érte. :) Ahogy kknl is írja ésszerű határokon bellül nyomásnövveléssel lehet üanyagot spórolni. Nyáron 2,5 barral közlekedek... :D Télen 2,2. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 Ok! Csak gondoltam keményebbre fújt gumikra károsabb pl az út közepén lévő jégborga vagy megfagyott latyak előzésnél nehogy ne tegyen jót a gumi szélének. :D Biztos emléskszek még a kreszkönyv kis ábrájára, hogy se a lapos, se a túlfújt gumi nem jó. Nyáron 2,5 barral közlekedek... :) Télen 2,2. :) Nekem is 2.5-volt, de nagyon pattogott, így visszaálltam a 2.3-ra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 Biztos emléskszek még a kreszkönyv kis ábrájára, hogy se a lapos, se a túlfújt gumi nem jó. Na igen de azextrém esetek voltak ill hogy vagy a közepe kopk egy csíkban vagy a 2 széle. persze csak akkor ha jól be van állítva a futómű mert lehet akkor csak az egyik széle, vagy még volt a szakaszosan kopott ha jól emlékszem a képekre. :D De akkor marad így 2,2-őn, bár ma megnézem hogy egyforma e, utoljára jó időben néztem kúton. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zolka Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 Nyáron 2,5 barral közlekedek... :D Télen 2,2. :) A Totalcar-os gumidoki szerint, azonos gumiméret mellett, pont a téligumiba kell 0.2 bar-ral többet fújni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve December29, 2010 Megoszt Elküldve December29, 2010 A Totalcar-os gumidoki szerint, azonos gumiméret mellett, pont a téligumiba kell 0.2 bar-ral többet fújni. Nahh a végén még kiderül, hogy lapos. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve December29, 2010 Megoszt Elküldve December29, 2010 Szerintem a 360ft-os benzinárnál megsporolatsz 0,5 litert 100km-eren az 10 000 már 18 000 ft , -két gumi ára. Megéri a nagyobb guminyomás . A karosszérialakatos többe kerül. NEM éri meg a nagyobb guminyomás. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts