Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Nagy a bánatom! Elvesztettem az egyik gyári dísztárcsámat.

Pedig 7 éve is csak egy darab dísztárcsával vettem a neppertől a kocsit, de többszöri szerencsével sikerült összegyűjtenem a hiányzó darabokat két menetben a német ebayről nem kis pénzért.....

Most megint hiányzik 1 db ebből a 20 éves 14"-os típusból.

Kerestem a német ebayen megint, de 1600 hirdetést átböngészve csak egyetlen (bár gyári új) darabot találtam, de a mocsok német nem hajlandó Magyarországra elküldeni!

Vaterán is próbáltam, de ott sincs.

Ha véletlenül valaki találna egyet, nagy jót tenne velem, ha eladná nekem!

Tök véletlen akadtam rá!

http://racing-bazar.hu/alkatresz/felni-gumi/disztarcsa_opel_14

http://racing-bazar.hu/alkatresz/felni-gumi/opel_disztarcsa_garnitura_14

;)

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Olyanba tudnátok segíteni, hogy a Renault Twingo-hoz való alufelni csavarok jók lehetnek az Astához? Mert ha minden jó akkor lenne felni ami Twingón volt és költség megtakarítás szempontjából úgy kalkulálnék. Csavar hossz meg menetemelkedés stb? :huh:

Link to comment
Megosztás:

^_^

Köszönöm Endre a segítségedet dísztárcsa ügyben! Sikerült a 4 darabos szettet megvennem, ha igaz ma már fel is adta az eladó a címemre. Ezután lesz 7 db dísztárcsám, de nagyon örülök neki, mert ez egy 20 éves típus, és nem találni minden bokorban. Én meg ha lehet ragaszkodnék az eredetiséghez.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm Endre a segítségedet dísztárcsa ügyben! Sikerült a 4 darabos szettet megvennem, ha igaz ma már fel is adta az eladó a címemre. Ezután lesz 7 db dísztárcsám, de nagyon örülök neki, mert ez egy 20 éves típus, és nem találni minden bokorban. Én meg ha lehet ragaszkodnék az eredetiséghez.

Tudtál belőle alkudni? Ahoz képest hogy ebay-en nem találtál legalább lett itthon. :)

Szivesen! Amúgy meg tök véletlen volt, felnikeresés közbe, még mindig nem találtam 1,5év után! :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Adott egy Astra F Caravan. Vettünk hozzá gyári 15"-os alufelnit (ilyet: http://auto.aggress.ru/images/36/Astra%20F%20Caravan/opel-astra-f-caravan-16-74kw-16v-29996r.jpg), és erre szeretnénk jó méretű gumit találni.

Úgy láttuk a gyári váltóméret 195/50, de sok helyen írják a 195/55 -öt. A felnin amúgy utóbbi van megjelölve, és mi is erre gondoltunk, mivel talán az kevésbé peres, így komfortosabb. Gondolkozunk még a 185/60-ban is. A kérdés, hogy ez minden tekintetben passzol? Terhelten sem ér vajon be sehol, illetve van hátul sárvédőgumi, ahhoz vajon hozzáérhet terhelten? Nem tudom kinek milyen tapasztalata van, ha van.

Illetve milyen gumit tudnátok ajánlani a mai kínálatból, ami mondjuk 18-22e körül fut?

Köszönöm előre is a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Adott egy Astra F Caravan. Vettünk hozzá gyári 15"-os alufelnit (ilyet: http://auto.aggress....-16v-29996r.jpg), és erre szeretnénk jó méretű gumit találni.

Úgy láttuk a gyári váltóméret 195/50, de sok helyen írják a 195/55 -öt. A felnin amúgy utóbbi van megjelölve, és mi is erre gondoltunk, mivel talán az kevésbé peres, így komfortosabb. Gondolkozunk még a 185/60-ban is. A kérdés, hogy ez minden tekintetben passzol? Terhelten sem ér vajon be sehol, illetve van hátul sárvédőgumi, ahhoz vajon hozzáérhet terhelten? Nem tudom kinek milyen tapasztalata van, ha van.

Illetve milyen gumit tudnátok ajánlani a mai kínálatból, ami mondjuk 18-22e körül fut?

Köszönöm előre is a válaszokat!

A 195/50R15 váltóméret rá, de pl. a GSi-ken 195/55R15 méret volt, azt is nyugodtan vehetsz rá. 185/60-at 14"-ban használnak Astrára. Ami nekem bevált, és nem túl drága az a Barum.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, ha bárki gumi vásárlás előtt van, adnék egy tippet!

(Ez leginkább azoknak szól akiknek nincs gumis rokonuk, barátjuk)

Sokat keresgéltem, először alufelnit akartam, de új alufelni plusz új gumi nagyon nagyon drága (kb.120 ezertől indul és messze a határ)

Aztán gondolkoztam használt felnin új gumival, ez valamivel kevesebb végösszegben, de használt felnit találni amit nemkell javíttatni, újra festeni szinte lehetetlen, vagy ha mégis akkor az eladó majdnem az új árán árulja "kisebb parkolási hibával". (Keresés során újabb, modernebb felniket kerestem) A végösszeg így is 100 ezer felett lenne.

Használt felni, használt gumi teljesen lutri!!! Ha a felni jó is csak gumival együtt adják, amik viszont 50%osak, és teljességgel árképzőek.

Ha alig használt, vagy a gumi gagyi (marangoni zeta), vagy majdnem új áron árulják. A 3. eset a gagyi felni jó gumikkal. (Ez nekem még 60 ezerért sem érné meg)

A befektetést, így tehát a legminimálisabbra csökkentettem, leadtam a saját elvárásaimból és maradtam a jó öreg "rondánál", kinéztem az Uniroyal Rainexpert gumit 185/60R14-ben melyet az általam talált legolcsóbb helyről rendeltem meg (gb wheels) 14.900.-/db postaköltséggel együtt. Mellé a racsingbazárról rendeltem !utánvéttel! 4db "újszerű és rozsdamentes" 5,5Jx14 ET49 4x100-as acélfelnit 2900.-/db áron plusz posta 600.-/db. A gumi megvan a felnik még nem érkeztek meg, de az eladó azt mondta ha bármi kifogásom van visszaküldhetem a futárral. Ez így 59600.-/4db gumi, 14000.-/4db acélfelni, 5000.-szerelés a gumisnál így összesen 78600.-

Új gumi, és reményeim szerint rozsdamentes acélfelni. Tudom hogy acélfelnit szerezhettem volna olcsóbban is bontóból vagy innen-onnan, és lefesthettem volna, de így nekem egyszerűbb.

Valaki(k) biztosan tisztában van/volt már ezzel, de azt hiszem nem csak én állok/álltam ilyen dilemma előtt idén tavasszal!

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, ha bárki gumi vásárlás előtt van, adnék egy tippet!

(Ez leginkább azoknak szól akiknek nincs gumis rokonuk, barátjuk)

...................

Pontosan ezt a stratégiát követtem én is. Bár még mindig akarok alufelnit venni. Tavaly tavasszal vettem új nyárigumit és sokadik keresgélésre elég jó állapotú lemezfelnit ideiglenesen amíg nem találok megfelelő alufelnit. Sajna azóta se találtam. Azért ha vesztek lemezfelnit és ha tudjátok ugyan úgy pörgessétek meg a gumisnál mert attól függetlenül hogy "hibátlannak mondott" még kóvályoghat össze vissza! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Vadászni kell. Rendszeresen vannak fönt gyári felnigarnitúrák, gyakorlatilag új gumikkal, amikor megveszik az új autót, adják hozzá a kerekeket, (nélkülük ugye nehéz eladni :D ) aztán első tavasszal rájön, hogy inkább vesz a norautóban egy "remek" garnitúrát 80+gumiért, és a "szutyok" gyárit meg felcsapja az új gumikkal 50-ért. Ha rendszeresen nézed a hirdetési oldalakat, és tudod hogy kell keresni, hihetetlen kincseket lehet találni. Egy pár héten belül fel fog kerülni a használt felnim, használt gumival, de aki bele tud kötni, annak még én fogok fizetni :D

Link to comment
Megosztás:

Vadászni kell. Rendszeresen vannak fönt gyári felnigarnitúrák, gyakorlatilag új gumikkal, amikor megveszik az új autót, adják hozzá a kerekeket, (nélkülük ugye nehéz eladni :D ) aztán első tavasszal rájön, hogy inkább vesz a norautóban egy "remek" garnitúrát 80+gumiért, és a "szutyok" gyárit meg felcsapja az új gumikkal 50-ért. Ha rendszeresen nézed a hirdetési oldalakat, és tudod hogy kell keresni, hihetetlen kincseket lehet találni. Egy pár héten belül fel fog kerülni a használt felnim, használt gumival, de aki bele tud kötni, annak még én fogok fizetni :D

Készülj! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet, hogy már lerágott csont, de engem érdekelne ki hogyan pihenteti a téli garnitúrát, hogy ne sérüljön a gumi, ne keményedjen meg ne kockásodjon stb... Illetve használtok-e olyan "gagyi" összeszerelhető keréktartót? :)

Egyszer valaki azt mesélte, lemossa amennyire csak lehet, megvárja míg megszárad, lefújja a gumikat wd-40-el bezacskózza majd fektetve egymásra pakolja és a pincében, alagsorban tartja ahol nem ingadozik annyira a hőmérséklet.

A wd-40 tudom hogy univerzális, de ennyire???

Vagy le kell sz*rni mehet be a garázsba vagy a padlásra ahogyan van? Na ezt nemhinném! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet, hogy már lerágott csont, de engem érdekelne ki hogyan pihenteti a téli garnitúrát, hogy ne sérüljön a gumi, ne keményedjen meg ne kockásodjon stb... Illetve használtok-e olyan "gagyi" összeszerelhető keréktartót? :)

Egyszer valaki azt mesélte, lemossa amennyire csak lehet, megvárja míg megszárad, lefújja a gumikat wd-40-el bezacskózza majd fektetve egymásra pakolja és a pincében, alagsorban tartja ahol nem ingadozik annyira a hőmérséklet.

A wd-40 tudom hogy univerzális, de ennyire???

Vagy le kell sz*rni mehet be a garázsba vagy a padlásra ahogyan van? Na ezt nemhinném! :)

Én lemosom, kipiszkálom a kavicsokat a futófelületből, nem fújom le semmivel és felakasztom kampóra felnistől őket a pincében. Van nálam egy Wagon -R garnitúra is azok egymásra rakva alsznak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet, hogy már lerágott csont, de engem érdekelne ki hogyan pihenteti a téli garnitúrát, hogy ne sérüljön a gumi, ne keményedjen meg ne kockásodjon stb... Illetve használtok-e olyan "gagyi" összeszerelhető keréktartót? :)

Egyszer valaki azt mesélte, lemossa amennyire csak lehet, megvárja míg megszárad, lefújja a gumikat wd-40-el bezacskózza majd fektetve egymásra pakolja és a pincében, alagsorban tartja ahol nem ingadozik annyira a hőmérséklet.

A wd-40 tudom hogy univerzális, de ennyire???

Vagy le kell sz*rni mehet be a garázsba vagy a padlásra ahogyan van? Na ezt nemhinném! :)

A fentiek stimmelnek, de én szilikonnal fújom, és csak a gumi oldalát! A szilikonnál még jobb a glicerin, de amióta elfogyott az 1975-ben beszerzett készletem azóta még nem találtam másikat.

Lehet, hogy körül kéne néznem a gúgliban?

Az öcsém nem gagyi hanem profi keréktartót tart a garázsában és arra felakasztva függőlegesen tárolja. Mondják azt is, hogy a nyomást le kellene engedni a normál felére, de én ettől idáig eltekintettem és mégis jól szolgálnak a gumijaim az életkoruk végéig (6 év).

Link to comment
Megosztás:

Én minden kerékcserekor mosom kívül-belül, autómosásból megmaradt viaszkos samponos vízzel. Aztán száradás után szilikonréteg külső és belső falon (oldalt), és a kavicsokat én is kipattintom csavarhúzóval a mintázatból. Utána 2-es légkör környékén hagyom, aztán egymásra pakolva bezacskózom, és úgy megy a kamrába. Ezt tavasszal és ősszel a félretett garnitúrával megcsinálom. Meghálálják sztem, ha 4-5-6 évre tervez az ember...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.