Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Tom= A szabvány +-1% eltérést enged,de tapasztalatból tudom,hogy inkább több az a kevesebb/95=96/.Az ujságok tesztjével fenntartásaim vannak,nem védem a Molt/ismerem!!/de a valóság kicsit más.Ha az oktánszám kevesebb ill. több nem érzékeled kivéve a karburátoros motorok./+-2oktán/

Ezt a szabvány dolgot én is csak hallottam, úgyhogy bocsi.

Viszont azt nem értem hogy milyen fentartásaid vannak az újságok tesztjeivel kapcsolatban. Oktánszámot nem nagy ördöngösség mérni, nem értem miért vernék át a népet. Előtte azt mérték le hogy mennyi is az az egy liter, amit tankolunk és minden kutnál többet mértek 1 liternél. Szóval nem hinném hogy szenzációvadászat miatt írnának jóval kisebb oktánszámot. (Amúgy a károsanyag kibocsájtás is EU szabvány, mégis megnéznék néhány friss zöldkártyás autót. Egy dolog ugyanis a szabvány és egy másik a betartása. :? )

Link to comment
Megosztás:

Te elhiszed,hogy többet ad a kút?Amit én irtam spec.laborban vizsgált

eredmények,ezért is nem hiszek az ujságnak 100%-ban!Ha ebben nem pontosak,mért lennének az oktánszámban?Nem rossz indulatot gondolok mögötte,de 1-2%pontatlanság félrevezető.De ismétlem általában nem érezhető /na nem a 92-es!!!/ha picit több v. kevesebb.

A zöldkártya esetében igazad van,csak ott nincs ellenörzés ezért megy szabadon ami.Ha csak 500 szerviz mérhetne,és rendszeresen ellenőriznék

ott sem lehetne semmit csinálni.Szerintem a nagy nevesebb szervizekben

nem is csinálnak ilyet!!

Link to comment
Megosztás:

Te elhiszed,hogy többet ad a kút?Amit én irtam spec.laborban vizsgált

eredmények,ezért is nem hiszek az ujságnak 100%-ban!Ha ebben nem pontosak,mért lennének az oktánszámban?Nem rossz indulatot gondolok mögötte,de 1-2%pontatlanság félrevezető.De ismétlem általában nem érezhető /na nem a 92-es!!!/ha picit több v. kevesebb.

A zöldkártya esetében igazad van,csak ott nincs ellenörzés ezért megy szabadon ami.Ha csak 500 szerviz mérhetne,és rendszeresen ellenőriznék

ott sem lehetne semmit csinálni.Szerintem a nagy nevesebb szervizekben

nem is csinálnak ilyet!!

A mennyiségben pár ml eltérés volt (max. 1%), ami szerintem a hőtágulásban keresendő, de lényeg hogy nem volt kevesebb. Nem a mérés hitelességével voltak fenntartásaim (spec.labor), hanem a minta származásával. :roll:

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel tankoltam. 6,85 jött ki. ebben van egy szigetszentmiklósi út, de a többi Budapest. Mondjuk nem csúcsforgalomban, dugóban tötymörögve, viszont most már ment a klíma is párszor. Szerintem nem is olyan rossz. Szerintem... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem tavaly július óta az átlag 7,45l, gyakorlatilag Budapest csak. Nem kímélősen használva.

Ja és szombaton egy BUNKÓ PARASZT kulccsal megkarcolta a jobb hátsó sárvédőmet, olyan helyen és szituációban, ahol semmivel nem szolgáltam rá. Az autó meg különben se tehet semmiről.

Link to comment
Megosztás:

Nekem tavaly július óta az átlag 7,45l, gyakorlatilag Budapest csak. Nem kímélősen használva.

Ja és szombaton egy BUNKÓ földműves kulccsal megkarcolta a jobb hátsó sárvédőmet, olyan helyen és szituációban, ahol semmivel nem szolgáltam rá. Az autó meg különben se tehet semmiről.

Részvétem :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na kérem. Meg volt Érd- Soltvadkert-Érd. Kis eltévedéssel /+60km./, 6-os úton, klímával, 1.2-es motorral, 289km. Kerek 17L. benya. A sebességem 80 és 130 között. Ha nem tévedek, ez 5.88L/100km. Elég barátinak tünik. Vélemény?

Link to comment
Megosztás:

mmmmm.. :wink:

Nem dicsekedni akarok, bár miért is ne. 3500 után már mertem fogyasztást mérni és 42 litert tankoltam 624 km után, pedig klíma is volt meg szeretem nyomni neki. Biztos lehet kisebbet is kihozni, de ezzel én elégedett vagyok. Ja, ez még nem twinport motor, sajnos. :?

Link to comment
Megosztás:

Nem dicsekedni akarok, bár miért is ne. 3500 után már mertem fogyasztást mérni és 42 litert tankoltam 624 km után, pedig klíma is volt meg szeretem nyomni neki. Biztos lehet kisebbet is kihozni, de ezzel én elégedett vagyok. Ja, ez még nem twinport motor, sajnos. :?

Az nem rossz! Én meg voltam Pakson szombaton a Grand Café-ban, de egy Micu kisbusszal és gázos-benzines volt. Fogalmam sincs mennyit fogyasztott :lol:

Link to comment
Megosztás:

mmmmm.. :wink:

Ezt igazán nem értem /mmmmm/. Ha úgy gondolod, tehetünk egy probát. De ha végig gondoljuk, hogy totál városi forgalomban 8-8.5 a fogyi, akkor egy sima auto úton, ahol nem tudod igazán szét küldeni és egy folyamatos viszonylag alacsony fordulaton közlekedsz szerintem ...

Link to comment
Megosztás:

Tudja valaki mennyi benzin fér a kcosiba, ha csontra kifogyott. 1,6 Astra Classicom van, a névleges 52 liter, 42-nél gyulad ki a tanklámpa és kb 45-től villog (ennyit tudtam azután beletankolni, teljes tankolással)

Üdv!

a múlt héten volt cikk a takarékos autózásról, mindenkinek ajánlom megkeresni, én igyexem használni!

VassCo

Link to comment
Megosztás:

több netes újságban is megjelent, talán nem ölnek le, ha bemásolom ide :lol:

Tíz tanács: hogyan takarékoskodjunk a benzinnel?

2005. május 09. 11:42

Utolsó módosítás: 2005. május 09. 13:49

Mivel az olajárak mérséklődésére belátható időn belül aligha van remény, nem árt tisztában lenni néhány olyan trükkel, amelyek segítségével akár 20 százalék benzint is megtakaríthatunk.

1|2

Putyin és Bush Volgába száll. Mennyit eszik?

© AP

A Goodyear abroncsgyártó óriásvállalat összeállította a takarékos benzinfogyasztás tízparancsolatát.

1. Ötvennel az ötödikben!

Ha nagy gázzal gyorsítunk, az ún. pillangószelep szélesre nyílik, a motor pedig gazdaságosan tud üzemelni. Miközben tehát erőteljesen nyomjuk a gázpedált, már 2000-es fordulatszám alatt is érdemes magasabb sebességfokozatba kapcsolni. Kis gázzal kiugorva ugyanakkor csak a pénzt dobjuk ki az ablakon. Vagyis a kívánt sebességet a lehető legmagasabb fokozatban tartsuk. Ez azt jelenti: nem szégyen ötvennél az ötödik fokozat!

2. Felejtsd el a kuplungot!

Ha a gépkocsi egyenletes terepen halad, ne nyomjuk le a kuplungot, hanem hagyjuk működni a motorféket. Az üzemanyag-befecskendezős motoroknál azonnal leáll az üzemanyag-ellátás, és a motor egy csepp benzin fogyasztása nélkül fékezi le az autót. Alapjáraton vagy kinyomott kuplunggal azonban továbbra is fogyaszt az autó. Ha a piros lámpánál túl korán nyomjuk ki a kuplungot, annyi benzint fogyasztunk, mint üresjáratban.

3. Gondolkodj előre!

Legyünk előrelátó és következetes vezetők – tanácsolja a Goodyear. Sokkal több üzemanyagot takaríthatunk meg, ha nagyobb követési távolságot tartunk, mert ebben az esetben nem kell minden alkalommal fékeznünk, amikor az előttünk haladó pénzpazarló azt teszi. Tartsuk tehát észben, hogy amikor fékezünk, elveszítjük azt az energiát, amit a gyorsítás során befektettünk. Ezzel a módszerrel nemcsak üzemanyagot spórolunk, hanem biztonságosabban is közlekedünk.

4. Kerüld a túl nagy sebességet!

Egy 120 km/h sebességgel haladó jármű akár 15 százalékkal is kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint ha 140-nel menne. Hosszabb úton a nagyobb sebesség még időnyereséget sem feltétlenül jelent, hiszen a gyakoribb tankolások miatt az út még tovább tarthat. A rendőrségi bírságokról nem is beszélve.

5. Kapcsold ki a rejtett üzemanyagfalókat!

Az autó elektromossággal működő kényelmi eszközeit szintén a motor által elégetett benzin táplálja energiával. Ügyeljünk arra, hogy a hátsóablak, vagy az ülésfűtések ne maradjanak a szükségesnél hosszabb ideig bekapcsolva, mivel ez száz kilométerenként akár egy literrel is növelheti a fogyasztást.

6. Takarítsd ki a csomagtartódat!

A heteken keresztül felszerelt tetőcsomagtartó pénzbe kerül. 80 km/h sebességnél a tetőcsomagtartó megközelítőleg 0,7 litert fogyaszt; a tetőn szállított kerékpár 100 kilométeren akár 3 literrel is növelheti a fogyasztást. Még a csomagtartóban lévő súlyok fogyasztásnövelése is jelentős: 100 kg többletsúly a városi forgalomban 0,6 literrel növeli a fogyasztást.

7. Ügyelj a megfelelő abroncsnyomásra!

Ha az abroncs légnyomása nem elegendő, megnő a gördülési ellenállás. Nagyobb légnyomás esetén az abroncsok jóval könnyebben gurulnak, és kevésbé csorbítják a felfüggesztési kényelmet. A gépjármű számára megfelelő abroncsnyomást a kezelési kézikönyv, az ajtógerendára vagy a benzintank-fedélre ragasztott címke tartalmazza. A jármű nagyobb terhelése esetén, pl. nyaraláskor, feltétlenül növelni kell az abroncsnyomást a gyártó előírása szerint. Megfelelő abroncsnyomással kb. 5 százalék üzemanyag takarítható meg – hangsúlyozza a Goodyear.

8. Tartsd rendszeresen karban az autódat!

Az előírt szerviz intervallumok betartása azért is fontos, mert így garantálható, hogy a motor a maximális teljesítményt tuja leadni. A koszos gyertyák, az eltömődött szűrők ezt meggátolják és akár 15 százalékos túlfogyasztáshoz is vezethetnek.

9. Tervezd meg az utad!

Próbálj meg nem csúcsforgalomban utazni. Az állandó megállás és elindulás ugyanis rendkívül benzinfaló. Ha egy nap több helyre kell menned, próbáld meg összeszervezni az utakat. Ha pedig hosszabb útra indulsz, ne sajnáld az időt előre megtervezni az útvonalad, majd használd is a térképet, vagy a navigációs rendszert. Eltévedni ugyanis nemcsak bosszúság, hanem pénzkidobás is.

10. Rövid távon kerékpározz!

A motornak átlagosan négy-öt kilométer megtételére van szüksége ahhoz, hogy üzemi hőmérsékletre melegedjen. Amíg el nem éri ezt a hőfokot, az üzemanyag fogyasztás a normál üzemmód többszörösét is elérheti. Ha állandóan csak a sarki boltba megyünk az autóval, ne csodálkozzunk, ha 30 liter/kilométeres átlagfogyasztás jön ki. A kerékpározás, vagy a gyaloglás nemcsak a pénztárcánknak, hanem az egészségünknek is jót tesz.

ja, ajánlom még a www.autostitok.hu oldalt, ott is a demot letöltve kaphatsz hasznos tanácsokat.

AMi meg még egy kis fizika, hogy az egyenes vonalú, egyenletes mozgás nem kell energia (csak a közegellenállás leküzdése) és a megállás elindulás eszik még nagyon sokat, érdeme staktikázni a lámpáknál, hogy ne kelljen megállni.

nekem az 1,6-os 8 szelepes motor 6 liter alatt fogyaszt (igaz keveset járok városban, ha lehet)

üdv!

VassCo

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.